Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hitta Nemo

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2005 vid 17:11
Min favorit just nu från Pixar är Superhjältarna, eller the Incredibles då. Annars är ju Ett Småkryps Liv ganska bra den med...
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2005 vid 17:20
Vad har det med hitta nemo att göra
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2005 vid 23:58
Vad heter den stora sköldpaddan på engelska i Hitta Nemo? Tror att det svenska namnet är Flyt?!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2005 vid 00:04
Postad av TetteN87 TetteN87 skrev:

Vad heter den stora sköldpaddan på engelska i Hitta Nemo? Tror att det svenska namnet är Flyt?!


Han heter Crush.

Står på hemsidan (http://www.disneyfilmsidan.se/film.asp?id=52)


 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2005 vid 00:12
Aha ok, tack så mycket, förlåt att jag inte kollade upp det på hemsidan först var bara så att i Disneymonopolet stod det på ett kort "gå till Crush" eller något i den stilen och jag blev ganska så ställd eftersom jag inte alls kunde komma på vem det var, men när jag nu läte i forumen fick jag för mig att det kunde vara Han och JAG HADE RÄTT!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2005 vid 14:35
Vart kan man få tag på disneymonpol? (kanske inte hör hit, men jag orkar inte skapa en ny tråd)
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2005 vid 17:43
I flera leksaksaffärer! Jag tycker det säljs och annonseras om det överallt just nu. Men vad heter han "putsarkräftan" i Hitta Nemo då? Och heter läraren "magister rocka" eller har han ett namn som jag just nu har förträngt?
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2005 vid 18:29
Kräftan heter Jacques, och läraren heter just Mr Rocka (Mr Ray).

Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 10:48
Egentligen, när man tänker efter, är nog de flesta filmer ifrån Pixar rätt bra. Jag menar, Hitta Nemo, Super Hjältarna, Toy Story (Lilla kycklingen har jag inte sett). Men Nemo är en av de bästa.
Hej hopp
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 16:57
Postad av Brownie Brownie skrev:

Lilla kycklingen har jag inte sett).


Lika bra det, Lilla Kycklingen är ingen Pixar film.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2006 vid 17:35
Postad av Proximus Proximus skrev:


Postad av Brownie Brownie skrev:

Lilla kycklingen har jag inte sett).
Lika bra det, Lilla Kycklingen är ingen Pixar film.


Ojs, förlåt.   
Hej hopp
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 21:09
Jag såg "Hitta Nemo" för andra gången nu i veckan... Första gången jag såg den var jag inte imponerad. Visst är den rolig och vackert gjord, men på tok för lång och spretig.

Nu när jag såg den igen var jag inte fullt lika kritisk. Jag tycker visserligen att den är för lång och att det känns mer som "två fiskar på äventyr" än "vi måste hitta Nemo". Sen tål jag inte scenen med fiskarna som fångas i nätet mot slutet, helt poänglös scen enligt min uppfattning. Vi behövde inte mer snyft-drama där.

Men den är ju fantastiskt vacker och väldigt rolig. Jag älskar scenen med hajarnas "AA" möte ("hello Bruce") och Crush är helt gyllene. Vem kan stå emot en sköldpadda som ropar "righteous" som en tok? Sen är jag mycket imponerad av Ellen Degeneres, jag har aldrig tyckt hon varit särskilt bra förut men som Dory lyckades hon utmärkt. Jag tycker fortfarande att filmen är överskattad, för bra är den inte, men den är helt klart en okej film.


Däremot verkar jag vara ensam att tycka att "Monsters Inc" är långtråkig
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2006 vid 17:28

Mina favoriter av Pixar är Hitta Nemo och Monsers Inc. :)

 
Doris är den bästa ur Hitta nemo. Helt klart toppen.
Ur Monsters Inc är det Sally som är favoriten.

Postad av Proximus Proximus skrev:

Postad av Brownie Brownie skrev:

Lilla kycklingen har jag inte sett).


Lika bra det, Lilla Kycklingen är ingen Pixar film.
 
Jo, Lilla Kycklingen är väl visst en Pixar film? Eller är det jag som fattat fel?



Ändrad av Daniel - 03-september-2006 vid 21:13
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2006 vid 21:14
Postad av Doris Doris skrev:

Jo, Lilla Kycklingen är väl visst en Pixar film? Eller är det jag som fattat fel?


Lilla Kycklingen är inte en film från Pixar!
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 20:37
Okej, då vet jag det. Hade fått för mig det...
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 21:16
Mina Favorit filmer från pixar.
1. Hitta Nemo - Otroligt vacker film. Riktigt roliga scener och storyn är helt ok.´Bästa scen:
- Det skulle kännas säkrare om du lekte vid tvättsvamparna.
(zoomar in svamparna) Jag antar att alla vet vad som händer då?!
- Se, det ser väl kul ut!
 
Sämsta pixar filmen:
 
Superhjältarna, en helt poänglös och krystad film med ett försök till familjär känsla som bara känns overkligt. Men filmen har en poäng: Edna Moe!
Bästa scen:  - Jag är Carrie, BARNVAKTEN!
 
 
Allt jag har att säga om Pixar filmer, tycker alla är ganska dåliga utom Hitta Nemo.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2006 vid 22:14
Jag har bara sätt den engelska versionen. Men vilken tycker ni är bäst?
Till toppen
Hjortron View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Hjortron Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2006 vid 12:12
jag tycker att dom engelska versionerna brukar vara bättre än dom svenska.. men just hitta nemo har jag faktiskt inte sett på engelska än. jag får se till att göra detLOL 
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2006 vid 10:36
Jag tyckte nog snarare att "Hitta Nemo" är lite överskattad, även om den har sina stunder (Doris är en av Disneys bästa karaktärer enligt min mening). Men den är lite för stillastående.

"The Incredibles" tycker jag däremot väldigt bra om, den var årets absolut snyggaste film när den kom, och jag gladdes åt att Disney för en gångs skull tolkade människor och hade dem som huvudpersoner (jag är less på alla smådjur vid det här laget).

Fast båda ToyStory-filmerna är mina favoriter i genren. Just dem har jag visserligen inte sett på engelska, men Björn Skifs är ju lysande. Men annars så tycker jag att de engelska versionerna är så självklara. Man kan ursäktas om det finns små barn närvarande att se den svensktalande.

"Cars" var kass, tråkigt manus, fula bilar, överdrivet amerikaniserad... inte ens rösterna imponerade på mig.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
_ia_ View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera _ia_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2006 vid 16:10
Jag älskar hitta Nemo!! har sett den hur många gånger som helst och är helt klart min favorit av pixar! skulla gärna vilja se Bilar.. har hört att den ska vara riktigt bra den med.. nån som sett den?
Finns så mkt humor i hitta nemo som gör att den blir roilig för hela familjen! sjukt bra film, men sen tycker jag att pixar är väldigt bra på att göra film och hitta på poänger som gör att det blir en riktigt lyckad familje film!
Till toppen
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 17-december-2006
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2006 vid 17:38
hitta nemo är helt klart bäst!
Det roligaste i filmen är Doris.
I akvariet är det så himla fint.
Det är färgglatt, klart och rent, fiskarna är också väldigt fina!

Jag har sett Bilar!

Den är ganska bra men den är 2 timmar så man kan bli lite trött på den.

Den har bra handling och är bra animerad

man ska iallafall se den tycker jag



Ändrad av Proximus - 26-december-2006 vid 18:07
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2007 vid 20:22

Daniel, skulle du kunna lägga in en bild på?:

"I slutexten kan man se Mike, från Monsters Inc, simma."
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2007 vid 22:20
Jag har lagt upp en bild på det nu  Smile
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2007 vid 17:14
Vad kul. Smile
 
Men du.. Finns det nån chans att du skulle kunna lägga upp lite fler bilder, ja kanske inte bara av Hitta Nemo, utan även andra filmer?
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2007 vid 14:47
Hitta nemo är ju bara bäst!
Det är den bästa och roligaste filmer som Pixar har gjort!
Doris, hajarna och Dadla är skit roliga!
helt klart bästa filmen från Pixar!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2007 vid 15:28
Tycker Hitta Nemo är rätt överskattad. Visserligen är den bra, och ligger på 4/5 i betyg, men det är absolut inte Pixars bästa enligt mig. Den segern går nog till Toy Story 2. Hitta Nemo känns väldigt riktad mot barn (inget fel i det förstås) jämfört med de andra Pixarfilmerna, främst då The Incredibles. Däremot tycker jag Hitta Nemo är den klart snyggaste Pixarfilmen. Mycket fint animerad. Så visst, en bra film, men inte riktigt så bra som alla verkar tycka. Hade jag fått välja hade 2003 års Oscar för bästa animerade film gått till Björnbröder Smile
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2007 vid 16:25

Toy Story 2 är också jätte bra, men det är två helt olika filmer. Hitta Nemo är mer rolig, och Toy Story 2 är lite mer allvarlig om man säger så. Den har inte lika mycket humor. Toy story 2 är den bästa, Hitta Nemo är den Roligaste. Men håll med om att sjöldpaddorna är roligaBig%20smile

”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2007 vid 18:31
Jag tycker faktiskt tvärtom. Tycker inte Hitta Nemo är en jätterolig film även om den har sina sköna stunder, med sköldpaddorna och hajarna :) Tycker nog fiskmåsarna är bäst.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 10:30
Jag gillar hitta Nemo men det är långt ifrån min favorit film. Underhållande absolut.

Ändrad av Art_of_Minnie - 16-augusti-2009 vid 22:47
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2007 vid 16:25
Hitta Nemo är bäst!!!!
Jag kan aldrig tröttna på den!!!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media