Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hitta Nemo

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Hitta Nemo
    Postad: 13-augusti-2004 vid 14:45
Hitta Nemo är min favorit film från Pixar.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 15:50
Jag skulle säga Monster, Inc. eller Toy Story 2. Hitta Nemo är bra men att säga att det är Pixars bästa är att överdriva. Läs mer om mina åsikter om filmen i min recension.
http://www.disneyfilmsidan.dk/P-nemo.htm
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
furious_duck View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera furious_duck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2004 vid 19:31
Fungerar
SUCK *
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2004 vid 13:05
Jag tycker att Hitta nemo är en så länge den bästa filmen dom har jort. Den är ju så himla snygt ljusat och sånt tycker inte ni det?
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2004 vid 15:48

Min absoluta Pixarfavorit är Monsters inc! Men om man ser till hur filmerna är gjorda så kommer faktiskt Toy Story rätt nära också. Den datoranomerade filmen får leksakerna att verka så äkta, de ser nästan levande ut på riktigt!

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2004 vid 01:24
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Min absoluta Pixarfavorit är Monsters inc! Men om man ser till hur filmerna är gjorda så kommer faktiskt Toy Story rätt nära också. Den datoranomerade filmen får leksakerna att verka så äkta, de ser nästan levande ut på riktigt!


Nja jag håller väll inte riktigt med, leksakerna ser ju okej ut men människorna är ju ganska fula.
Om man jämför Sids hund med Monsters Inc. så är det en stor skillnad kolla på pälsen till Pixar.
Den snyggaste filmen är lugnt Hitta Nemo, på en hedrande andraplats kommer Monsters Inc.
"Det måsta man erkänna dom blir bättre".
 
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2004 vid 10:56
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

<FONT style=": #e3e9f2">Min absoluta Pixarfavorit är Monsters inc! Men om man ser till hur filmerna är gjorda så kommer faktiskt Toy Story rätt nära också. Den datoranomerade filmen får leksakerna att verka så äkta, de ser nästan levande ut på riktigt!



Jag tycker också att det är väldigt bra animerat så att det känns nästan som att dom lever.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2004 vid 11:20
Visst håller jag med om att människorna lämnar mycket övrigt att önska i TS, men leksakerna är jättebra! Men jag gillar ändå Monsters mest, för, som sagt, kolla pälsarna...!  
Till toppen
Daisy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Daisy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2004 vid 21:13
Hitta Nemo håller jag med om är Pixars bästa film, Monsters inc. var väldigt bra gjord, men Nemo var över lag bättre!
Till toppen
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:22
Monster Inc är nog bäst, men Hitta Nemo är tätt inpå!
Kalle e bäst!
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:28
Vad tycker du är bra med dom filmerna da?
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
Leikin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Leikin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2005 vid 13:49

jag kanske är den enda som tycker hitta nemo är grymt överskattad?
visst en bra film är det, men den hör inte till favoriterna...

kan iofs kanske bero på att jag hört så mycket innan om hur underbar filmen var, så att mina förväntningar var höga när jag såg den, och tyvärr lyckades den inte leva upp till mina förväntningar...

måste nog säga superhjältarna är deras bästa

Till toppen
Merlin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 04-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Merlin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2005 vid 14:54
Hitta Nemo var min favorit innan jag gick och såg Superhjältarna på bio. Har båda på DVD och båda är helt suveräna, men Superhjältarna nog snäppet bättre. På tredje plats skulle jag nog placera Monsters Inc, men den är hack i häl på Hitta Nemo.. :)
"Samlar" på DVD-filmer och i synnerhet Disneys filmer och ämnar ha dem alla en dag.
DVD-samlingen så långt: http://www.discshop.se/hem/merlindvd/
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2005 vid 07:46
Jag tycker att Hitta Nemo hamnar på första plats.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2005 vid 00:14

Tycker att Hitta Nemo är den helt klart bästa från Pixar

Fast gillar egentligen inte 3D filmer....

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2005 vid 22:00
Jag gillar nog hitta nemo bäst gillar datoranimationen,handlingen är bra och doris är ju suverrän! Jag gillar toy story oxå va ju den första datoranimerade filmen som jag såg så den är ju lite specciell sen tycker jag att leksakerna är bra animerade.
Till toppen
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2005 vid 15:20

Jag håller me om att Doris e suverän! Hon e bääst! Älskar Hitta Nemo, d e en av de bästa filmer som finns över huvud taget. Superhjältarna e kul den me o monsters o toy story oxå, men nemo slår de ALDRIG!

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2005 vid 16:14
jag gillar nog figurerna bäst i filmen de är de som gör filmen sevärd( visst är det cool grafik oxå) marvin som är ett "nervrak" och doris som är hel knäpp och sen söta lilla nemo sen alla andra figurerna oxå fiskarna i akvariumet med deras knasiga idéer osv och sköldpaddorna som är så softa
Love will be your guide
Till toppen
Bokmalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Bokmalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2005 vid 16:35
Denna film är enormt överskattad. Vacker är filmen men storyen kan förbättras. Hurmorn är i många scener påtvingade och en del av birollfigurerna tar över scenerna som i Herkules Nej jag håller mig till Monsters Inc. (Både Hitta Nemo och Monsters Inc har bra filmmusik.)
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2005 vid 15:46
jag tycker Monsters Inc är bäst med lilla bu hon är för söt

men jag tycker den skånska hajen(är även bra i amerikaska verisonen där han är australiernare) är väldigt fräck i hitta nemo
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2005 vid 15:26
En del tycker att Hitta Nemo är överskattad och visst är den nog det lite, en del av humorn är väl lite påtvingad som nämts tidigare som exempel, men jag tycker att den funkar endå men jag gillar nog Toy Story bättre! (Fast jag har svårt att bestämma mig )

Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
piratfisk View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera piratfisk Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2005 vid 19:42
jag har bara sett den engelska versionen och Hitta nemo e min absoluta favorit =). sen så vet jag inte, när dom översätter kan de ju vara att dom ändrar på skämten och sånt också. Annars var filmen jätte rolig. Doris e bäst!!
Till toppen
epiteph View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera epiteph Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2005 vid 21:33

Toy Story var den första animerade filmen jag såg. Men den kom eom en chock för mig. Jag tyckte inte alls om den animerade stilen (var ju van vid den vanliga teckande söta stilen i Askungen osv). Så nej, Toy Story har jag aldrig tyckt om och kommer nog aldrig att göra det heller.

Hitta Nemo däremot är en väldigt söt film. Och jag tycker om Monsters Inc med. Främst för lilla bu, hon är så otroligt söt.

jag är tuffare än vad somliga tror
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 12:36
Jag tycker också att Hitta Nemo är allra bäst eftersom den är så mysig.
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2005 vid 13:38
Jag tycker att kortfilmerna som pixar gjort är faktiskt mycket roligare än långfilmerna. Speciellt Till Fåglarna och Geris game. Det är mer humor i dem, det känns lite mer krystat i långfilmerna.
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2005 vid 17:06
Hitta Nemo är hur kul som helst! Skrattar så in i .. den där dryga sköldpaddan är så cool! haha
Fara?! Ha! Jag är en riktig tuffing. Jag skrattar faran mitt i ansiktet! HAHAHAHA!
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2005 vid 11:03
Det som jag tycker är så fint gjort är också bilderna över korallrevet! Det är mysigt och inger verkligen en känsla av att man är där under vattnet och så...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 13:18

De roligate ögonblicken i filmen är lätt:

  1. När Darla få en fisk på huvudet
  2. Ej äta fiskmötet (Hej Bruce)
  3. Flyts kommentar -lägg inte en pizza på skalet, det är nyvaxat

Haha, hur kul som helst! Men början av filmen är verkligen sorglig

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 14:18
Jag håller helt med dig HAnna, du har prickat in de scenerna som verkligen är roligast, själv gillar jag även (som tidigare nämnt) varje gång Doris sjunger fortsätt simma, eller bara de scenerna där Doris öppnar munnen, hon är så underbart yr!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 15:17

Ja fortsätt simma fortsätt simma är väldigt kul! Doris är helt lost!

Och den lilla putsarkräftan (eller vad han nu är) är grymt cool!

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media