Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Robin hood - Disneys bästa film!

 Svara Svara Sida  123 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
idalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera idalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Robin hood - Disneys bästa film!
    Postad: 13-augusti-2004 vid 13:00

hej!

är det någon som håller med mig om det? den har allt!! jag har inte sett den med engelsk dubbning, men dom svenska rösterna är helt perfekt!

Ingvar Kjellson som Prins john och John harrysson som Sheriffen är verkligen så bra som det kan bli!

 

Ny här, men älskar Disney.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 13:57

Jag vet inte om jag kan hålla med om att den är den bästa, men helt klart en av de bästa. Själv är jag riktigt svag för Skönheten och Odjuret.

De svenska rösterna är otroligt bra, inte en enda som är totalt felplacerad. Även sångerna är bra, både på svenska och engelska, lite annorlunda men helt okej.

"Hertigen av Ketchup"

"Du har väst din sista väsning, Väs"

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Gäst View Drop Down
Gäst
Gäst
inläggsval inläggsval   Citera Gäst Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 14:23
Haha! Själv har jag bara sett den filmen 2 gånger på TV
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 14:24
Robin Hood är en mycket bra film. Det är mycket bra svenska röster också.
Till toppen
idalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera idalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 14:39

Daniel: Hah!! det är oförglömliga kommentarer!

sångerna är väldigt bra, särskilt "Låtsaskung av england" och vissel-låten (en klassiker)

Ny här, men älskar Disney.
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 15:04
Råder inget tvivel om att Robin Hood har det bästa introt av Disneyfilmerna även om jag inte vill hålla med om att det är den bästa filmen. Få disneykaraktärer ger sin film en sådan värme som trubaduren (Allan-i-dalen?) i Robin Hood gör, och dubbningen är klockren utan några som helst tveksamheter.
Till toppen
Jon_ View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener


Medlem sedan: 21-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Jon_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 17:03
Postad av idalen idalen skrev:

hej!

är det någon som håller med mig om det? den har allt!! jag har inte sett den med engelsk dubbning, men dom svenska rösterna är helt perfekt!

Ingvar Kjellson som Prins john och John harrysson som Sheriffen är verkligen så bra som det kan bli!

 

Japp Robin Hood är en av de absoluta favoriterna. Svårt att sätta en film på första platsen då iaf jag ändrar mig titt som tätt. Det går liksom i vågor. Men en given toppplacering det har den

Webmaster Allt om Ducktales
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 10:35
Jo Robin Hood gör sig verkligen förtjänt högt upp på disney listan! Ooo dubbningen e så fantastisk så ja ryser! Extreeemt lik den engelska versionen också! Ju mer jag tänker på det, desto mer börjar ja fundera att den kanske är den ultimata ettan, för, jajjemen, du HAR rätt: den HAR allt    :)
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 19:20

Robin Hood är absolut(!!) en av de bästa filmerna disney gjort! underbara kommentarer!

-Själ? Vi själ inte, vi bara lånar lite från dom som har råd.

-Lånar? Du, vilka skulder vi har!

helt underbara helt enkelt!

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 19:29

ja roobin hood är suverän såg den för nån vecka sen för typ 100:de gången, va en av de första disney filmerna jag såg, hyrde den och såg den då gång på gång, blev fäst vid den på en gång.

 

karaktärerna är helt underbara, prins John är ju så rolig när han suger på tummen Den secen eller sekvens jag gillar bäst är ju den när Robin Hood och Lille John är utklädda till spågummor hur kul som helst!

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 19:37

Jaaa, man kan bara inte få nog! Jag bara älskar scenen när prins Johns vagn går sönder och han börjar suga på tummen men kommer på att den är lerig och säger:

-Min tumme smutsig!

 Jag skrattar jättemycket varje gång!

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 22:17
HAHAHA aa "min tumme smutsig" är verkligen klockrent!
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2005 vid 09:14
jaaa, man skrattar varenda gång, fastän man vet vad som kommer hända...
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2005 vid 08:54
men det e sånt som e hittar; oförglömliga och odöende kommentarer!
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Tommy View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Tommy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2005 vid 02:53
Jag tycker att Disneys glansperiod var på 70- och 80-talen, och den här filmen från 1973 tillhör absolut en av de bästa, men mina favoriter är "Micke och Molle" (1981) och "Mästerdetektiven Basil Mus" från 1986.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2005 vid 18:56

Robin Hood är helt klart en av de bästa, fast jag är helt såld i hela historien med Robin Hood. Jag tror jag har sett minst 3 olika spelfilmer med Robin Hood. Och disneys version "från djurens synsätt" är ju bara helt underbar!

Jag gillar sättet de har gjort filmen på. Med Allan-idalen som någon slags berättare. Och den första låten är ju hur bra somhelst. Man blir imponerad av hur de kan berätta hur allting ligger till med Prins John och Robin Hood och allt det där på bara cirka 3minuter. Otroligt! 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2005 vid 21:28

Postad av Tommy Tommy skrev:

men mina favoriter är "Micke och Molle" (1981) och "Mästerdetektiven Basil Mus" från 1986.

Jag gillade Micke o Molle bättre då jag var liten, just ja vi brukade leka micke och molle på lågstadiet på rasterna, svinkul :P

Men Basil Mus är extremt bra :):)


'Bara lilla jag': det e till och med endast 1.01 minuter ;) jag vet, det e fantastiskt bra gjort hur de förklarar allt så kort men ändå ggrundligt :D

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 17:57

Men jag tror också att en anledning till att de kunde o lyckades beskriva det inom loppet på 1 minut e för att "alla" känner som till Robin Hood-sagan, till och med innan Disney's version, men ändå.
  Haha jag gillalr då Väs säger tillbaka till Prins John:
  PJ "...så får du GÅ till Nottingham"
  Väs "Ormar går inte de hasar... så det så"

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 19:25
"-...dom hasar..." Han har ju värsta uttalet på "hasar" Det är bara kul!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2005 vid 01:04

VERKLIGEN  Han är så rolig och underbart härlig att kolla på som =D Direkt man ser han i filmrutan vet man att nåt bra kommer hända    (kan det ens hända nåt som inte e bra i Robin Hood?)
  Också gillar jag denna dialog (efter att Väs försökt hypnotisera Prins John):
V "Jag försökte bara hjälpa till."
PJ "Ja, jag undrar jag... raspiga reptil."
V "Raspiga reptil?"   (med världens sötaste, ledsna/förnärmande/förolämpande röst)
PJ "Hör på: om du så mkt som väser en väsning, väs, så får du till nottingham."
V "ormar går inte de hasar... så det så"

Och förresten så är ju svenska Prins John och engelska Prins John      SVIN(!!!)LIKA i rösten!



Ändrad av the_fish
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2005 vid 09:07
samma HÄR :D:D:D

    Jag tror att om disney skulle satsa på lite fler sådanna dialoger så skulle det iaf dra upp de, trots att de är data-animerade. Fast det kommer ju ändå aldrig bli ritkigt samma känsla som med klassikerna från förr. Speciellt gillar jag att, som i Robin Hood, det vekligen SYNS att det e tecknat för hand. Likaså i Taran och Svärdet och allt annat därifrån. Det är ju HELT OK att det används så lite datoranimation som i Aladdin o Skönheten och Ljeonkungen etc. men det är som något extra dharmigt över de uppenbart handritade :)
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2005 vid 12:36

Postad av the_fish the_fish skrev:

samma HÄR :D:D:D

    Jag tror att om disney skulle satsa på lite fler sådanna dialoger så skulle det iaf dra upp de, trots att de är data-animerade. Fast det kommer ju ändå aldrig bli ritkigt samma känsla som med klassikerna från förr. Speciellt gillar jag att, som i Robin Hood, det vekligen SYNS att det e tecknat för hand. Likaså i Taran och Svärdet och allt annat därifrån. Det är ju HELT OK att det används så lite datoranimation som i Aladdin o Skönheten och Ljeonkungen etc. men det är som något extra dharmigt över de uppenbart handritade :)

Håller helt och fullt med dig! Det är bara så underbart och se filmer som är uppenbart tecknade för hand.

Och som i Aladdin och dom, så gör det inget att det är lite datoranimerat, det är inget som syns så mycket i alla fall. Jag menar jämför Skönheten och Odjuret med till exempel Hitta Nemo.

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Icea View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-januari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Icea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2005 vid 19:18
Min absoluta favorit-Disney också :D Och en av de vackraste kärleksförklaringar i någon Disney-film. "Marian min älskling, jag älskar dig mer än själva livet"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2005 vid 11:01

Postad av Icea Icea skrev:

Min absoluta favorit-Disney också :D Och en av de vackraste kärleksförklaringar i någon Disney-film. "Marian min älskling, jag älskar dig mer än själva livet"

Det har jag faktiskt inte tänkt på, men det är fint. Brukar det vara kärleksförklaringar av den sorten i disneyfilmer? Kan någon ge mig ett exempel?

Jag gillar dialogen när Robin Hood har blivit påkommen när han klär ut sig till stork (när de slåss mot soldaterna)

Robin Hood: O vi ska ha 5 barn (har för mig att han säger 5)

Marian: 5? Onej, många många fler!

Det är så gulligt på något sätt

 

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2005 vid 12:53
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av Icea Icea skrev:

Min absoluta favorit-Disney också :D Och en av de vackraste kärleksförklaringar i någon Disney-film. "Marian min älskling, jag älskar dig mer än själva livet"

Det har jag faktiskt inte tänkt på, men det är fint. Brukar det vara kärleksförklaringar av den sorten i disneyfilmer? Kan någon ge mig ett exempel?

Jag gillar dialogen när Robin Hood har blivit påkommen när han klär ut sig till stork (när de slåss mot soldaterna)

Robin Hood: O vi ska ha 5 barn (har för mig att han säger 5)

Marian: 5? Onej, många många fler!

Det är så gulligt på något sätt

 

 

Ja bådda de replikerna är ju söta sen gillar jag ju barnen i filmen kaninerna och sköldppadan (kommer inte ihåg vad de heter eller heter inte en av dem Hoppsan) de är ju så söta och roliga när de träffar Marion och den tjocka hönan?

Love will be your guide
Till toppen
Icea View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-januari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Icea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2005 vid 19:10

Jo, Hoppsan är väl kaninen som vill vara Robin Hood? Kommer inte ihåg de svenska namnen just nu...

Kaninmamman: Så du uppför dig!

Den yngsta kaninen: Ja, så du upprör mig!

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2005 vid 12:08
Postad av Icea Icea skrev:

Jo, Hoppsan är väl kaninen som vill vara Robin Hood? Kommer inte ihåg de svenska namnen just nu...

Kaninmamman: Så du uppför dig!

Den yngsta kaninen: Ja, så du upprör mig!

ja just det, det stämmer ju bra. Den yngsta kaninen är ju så gullig! Och den repliken kommer jag inte ihåg just nu men kommer ihåg att hon säger lite "roliga" grejer...

Love will be your guide
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2005 vid 20:50
Postad av Icea Icea skrev:

Jo, Hoppsan är väl kaninen som vill vara Robin Hood? Kommer inte ihåg de svenska namnen just nu...

Kaninmamman: Så du uppför dig!

Den yngsta kaninen: Ja, så du upprör mig!




säger inte minsta kaninen
"ja som du uppför mig"
har alltid tror det var det


jag tycker Lady Klucks kommentar till Marian här hon slåss med vakterna "spring marian det här är inte en plats för en dam"
den är jättebra och jag ligger dubbelvikt och skrattar varenda gång hon kör american fotball med vakterna
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2005 vid 17:31

Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:



säger inte minsta kaninen
"ja som du uppför mig"
har alltid tror det var det

jag tycker Lady Klucks kommentar till Marian här hon slåss med vakterna "spring marian det här är inte en plats för en dam"
den är jättebra och jag ligger dubbelvikt och skrattar varenda gång hon kör american fotball med vakterna

Jo, men den minsta kaninen är den yngsta.

Jag tycker också om det! Och så gillar jag när Marian och Lady Kluck "spelar teater" när kaninerna kommer och de spelar badmintonDet är lika roligt varje gång!

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2005 vid 09:24

Jaa, Robin Hood är verkligen en av de bästa som någonsin gjorts!

 

Väs är då en självsvuren favorit:

"Larven. Krypet. Daggmask! Vem tror han att han är?!"

och:

"Nej, snälla ni jag dricker aldrig starkt!!"

 

Odödliga kommentarer

"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media