Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Robin hood - Disneys bästa film!

 Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Oliver19 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Oliver19 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2006 vid 11:46

Jag gillar marians låt, varför finns den inte med på nån skiva. Ja filmen är bra  men inte bättre än oliver och gänget.

Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2006 vid 09:54
det har jag också undrat!
jag älskar också den låten
den är dö-fin ju!
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 08:01
Jag tycker att Allan i dalen är en underbar karaktär i filmen... Fast jag vet faktikst inte riktigt varför
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 15:07
Allan i dalen gillar jag också. Det är ju inte så vanligt att berättarna själva är med i filmens händelser..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 22:41
Jag ville bara säga att Robin Hood inte är Disneys bästa film.
De tre bästa är:

1. Skönheten och Odjuret
2. Den lilla sjöjungfrun
3. Aladdin
Jag lever för staden.
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2006 vid 12:20
vad har du för argument för det?
Det här är ett diskussionsforum
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2006 vid 00:33
Som jag vet så heter den här tråden Robin Hood - Disneys bästa film!
Och jag håller inte med det. Jag tycker att Skönheten och Odjuret har ett bättre/finare budskap(Skönhet kommer från inuti) än Robin Hodds(Ta från de rika och ge till de fattiga).
Sedan tycker jag att Robin Hood är lite seg(min åsikt).
Dessutom var Skönheten och Odjuret, Den lilla sjöjungfrun, Aladdin de första Disneyfilmerna jag såg.

Där fick du svar på din frågaTongue


Ändrad av The Chosen One - 06-maj-2006 vid 01:26
Jag lever för staden.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2006 vid 01:23
Rättelse tråden heter Robin Hood - Osv., forumet heter Disneyklassikerna vilket är ett underforum till Disneyssion.

[Om det fanns en vansinnigtskrattsmiley skulle ni titta på den nu] [Dito fast nu med tvångströja]
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2006 vid 01:31
oj da, det var tråden jag menade inte forumet(jag är kanske uppe för sent, borde snart gå och lägga mig). Men jag har ändrat det nu.
Jag lever för staden.
Till toppen
Nick_89 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 17-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Nick_89 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2006 vid 20:23
Robin Hood är nog den bästa Disneyfilmen.

Jag tycker i alla fall att Robin Hood är bättre än de flesta andra Disneyfilmerna. Vet dock inte varför, det är helt enkelt bara så. Kan vara vissel låten/sången.

Ni som sitter på det här forumet och säger hela tiden att Robin Hood är den bästa filmen varför inte ge den en 10:a då? Eller åtminstånde en 9:a. Wink
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2006 vid 10:47
Jag tycker inte att robin hood är bäst, men jag tycker absolut att den är bra, kanske just därför att Temat "ta från de rika och ge till de fattiga" är en ganska underbar tanke (I alla fall för oss inte rika) Wink
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2006 vid 23:05
Jag gillar också Robin Hood. Jag gillar alla filmer i gamalt stuk.
Filmer som är gjorda så att man ser att det är "förr i tiden" är min svagaste punkt. Det är samma med alla filmer.

I Robin Hood gillar jag Lille John mest, i alla fall i den svenska "filmen".
Och en "Låtsaskung av England" såklart Wink 

Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2006 vid 09:11
Postad av idalen idalen skrev:

jag har inte sett den med engelsk dubbning, men dom svenska rösterna är helt perfekt!
 



Att du missat den engelska gör inte så mycket i detta fallet. Okej att filmen manusmässigt är roligare på engelska, men skådespelarna är helt klart bättre i den svenska dubben
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 01:05
En sak med Robin Hood har aldrig slutat gäcka mig:
Hur i helskotta kan ett lejon ha en dotter som är räv!?
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 01:12
Jadu... Men om man ser det såhär... Om Marion varit ett lejon; Vad för sorts ungar skulle då hon och Robin få? Det är ju Alldeles uppenbart att hon är räv från sin mors sida : )
- jag är en bacill
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 10:38
Men Kung Rickard är väl ändå inte Marians pappa..? Så har jag aldrig uppfattat det i filmen. Släkt på nåt vis, ja, eftersom hon är kungen s skyddsling. Men inte far och dotter. Men jag har kanske fel...?
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 13:39
Jo, jag har faktiskt för mig att han är det. Nämner inte Lady kluck det nån gång typ "När din far drog iväg..."bla bla bla.
Och sedan i slutet, när han kommenterar Robin och Marians giftermål säger han någonting i stil med "An outlaw, for an inlaw" och till inlaws, som ju är svärföräldrar, svägerskor och svågrar, räknas väl bara familjen?
- jag är en bacill
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 15:38

Jo, kung Richard säger "min dotter" när han pratar om Marion på bröllopet... 

Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 16:59
Ja, det gör han faktiskt: "min dotter har fått en laglös som lagvigd" säger han på den svenska dubbningen. Ber om ursäkt, fel av mig..!  Fast jag har aldrig sett dem som far och dotter när jag tittat på filmen, men det kanske beror på att jag är så inställd på att de INTE är far och dotter... Då stör jag mig mer på att de försöker få dem till far och dotter än att de är lejon och räv.

Ändrad av Svenzon - 15-augusti-2006 vid 17:01
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 12:10
Det är ju faktiskt sant att dom säger så. Då måste dom ju vara far och dotter  Har aldrig sett dom så...
I Robin Hood Prince of thieves är dom ju kusiner! Fast det känns också lite lustigt faktiskt. Med tanke på ålderskillnaden. Men jag är helt säker på att dom är kusiner med tanke på att Marian säger "I'm the kings cousin.." Men far och dotter känns lite lustigt det med. Ni säger att Robins och Marians barn skulle sett konstiga ut om hon var lejon. Men hallå? Hon är ju ett barn till ett lejon och en räv!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 19:17
hmm jag har alltid sett Marion som dotter till kung Richard  men jag har aldrigt riktigt tänkt på att han faktiskt är ett lejon  och hon en räv. lite wierd ju men inget som jag kan säga att jag stör mig på , måste kolla på filmen och se hur de står till...
Love will be your guide
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 23:42
Frågan är bara varför Lady Kluck säger "blablabla får din FARBROR Kung Rickard...". Dom vet nog inte riktigt själva hur dom har det med familjebanden :P
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 13:53
okej vänta nu så de talar om honom som både en farbror och en far , men detta är alltså den svenska versionen säger de samma på den engelska då eller ....?
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 15:34
Haha, är det sant? Det har jag fullständigt missat...! Jag tror att jag fortsätter se Marian som "kungens skyddsling" så får de vara släkt på vilket sätt de vill. Gud, så rörigt. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 15:06
Saga du har en poäng i att det kanske bara är den svenska översättningen. Nån som vet om det är samma i engelska?
 
Haha ja något rörigt! Men egentligen spelar det ju ingen större roll, dom är släkt helt enkelt, hur är en annan fråga :P
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Erised View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Erised Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 23:10
Prins John är bara för rolig. ÄLSKAR den här filmen!!!! Synd att min vhs för hundra år sen tuggade sönder den...
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 10:45

I de flesta (om inte alla) filmer om Robin Hood säger de att  Kung Rickard är Marians farbror. Det måste bara blivit nåt fel på den svenska dubbningen.

Hur som hällst älskar jag denna film. Det är så klockena repliker! "Tungan slant den var ju kluven" t.ex. LOL- Underbra film!!
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 12:01
okej så han är då hennes farbor! men då kan man ju fråga sig hur resten av familjen ser ut:S :P...de måste ju bestå av rävar och lejon i nån härlig balndning ;)
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 12:47
Resten av familjen..? Hm.., det är nog lika bra att man inte får se dem... Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 17:13
JAAA!! Vist är väs bra, jag älskar honom!!
"Tungan slant den var ju kluven"LOL
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media