Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Robin hood - Disneys bästa film!

 Svara Svara Sida  <1234 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 15:42

Ja, Väs är ju helt underbar! Utan honom skulle inte filmen vara lika bra som den är! Väs kommentarer är ju lika roliga varje gång. Tycker att han är lite lik Kaah (eller hur han nu stavas) i Djungelboken (utseendet).

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 16:19
En scen med Sir Väs som jag tycker är väldigt kul är den när han flyger omkring med en ballong över huvudet. Det ser så komiskt och knasigt ut
Love will be your guide
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 18:14
Ja, dessutom så tycker jag det låter som om Prinse John kallar Väs för korvskinn!! När han jagar honom i det brinnande slottet, alltså! Ja, den filmen är nog en av mina favoriter, den är så rolig.
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Icea View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-januari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Icea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2005 vid 02:14
Postad av Ariel_ Ariel_ skrev:

Postad av Icea Icea skrev:

Jo, Hoppsan är väl kaninen som vill vara Robin Hood? Kommer inte ihåg de svenska namnen just nu...

Kaninmamman: Så du uppför dig!

Den yngsta kaninen: Ja, så du upprör mig!




säger inte minsta kaninen
"ja som du uppför mig"
har alltid tror det var det

 

Gör hon?  Har alltid hört "Så du upprör mig" och legat dubbelvikt pga det

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2005 vid 07:16

Nej, det e "uppför dig", tror jag iaf  Det e iaf vad jag alltid hört ;P

Och sen håller jag med Bara Lilla Jag om att Väs verkligen påminner om Kaah. Och Lille John om Baloo, värsta lika filmerna egentligen :P

Och aa, ja det e gulliga repliker, men min favorit e nog "Marian, min älskling, vill du gifta dig med mig?" Men har man det faktum att de aldrig kysst varann i åtanke så känns det lite väl snabbt att gifta sig, men men ;)

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2005 vid 09:36
Jag tycker Robin Hood har allt! Humor, kärlek, äventyr, tragedi, spänning.....Men mest av allt humor, och det tycker jag är en av de allra viktigaste ingredienserna i en Disney film. Två tummar upp!
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2005 vid 12:36

Ja, humorn är väldigt viktig, liksom musiken! Och Robin Hood har en stor del av båda. Låtarna är underbara och de roliga replikerna är fördelade på flera olika roller istället för att bara ha en eller två roliga figurer. Robin Hood var den första filmen i min samling och den är helt klart en av favoriterna fortfarande. Man tröttnar aldrig!

Och jag håller med Ariel_ och the_fish, det låter som den lilla kaninen säger: ja, så du uppför mig. 

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2005 vid 22:51

Haha ja ICEA har rätt, det e ju riktigt sött då han säjer att han älskar Marian mer än livet

Ja, svenzon och Ariel_ visst är det uppför? Men å andra sidan så kan man ju aldrig vara helt säker.

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2005 vid 16:25

Ja, det måste ju vara uppför! Men detta kan man ju diskutera i en annan tråd som just går ut på om det är uppför eller upprör, frågan är om vi någonsin får svar

Som ni säger, Robin Hood har ALLT!! Den filmen är absolut en av mina favoriter!

haha, ja när du säger det the_fish dom har ju aldrig kysst varandra och ändå friar Robin. Har faktiskt inte tänkt på det, dom visste väl att dom var rätt för varandra eller nått

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2005 vid 18:45

Gillar verkligen den här  filmen.Den är både rolig och fin. Den har allt, bra sånger, roliga karatärer, repliker och humor.

"Bara börja vissla"
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 10:40

Jo visst är robin hood bra, men ändå tycker jag att den inte är bäst... Men den har verkligen lite av allt, bra musik, sorglig och superkul!  Bästa disneyfilmen anser jag är Skönheten och Odjuret!

Men det jag tycker är allra bäst är att Kung Richard (det stora lejonet i slutet) påminner så enormt mycket om (enligt mig) världens bästa skådespelare Sean Connery...

 

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 14:58
Det är ju lite kul att du tycker det, eftersom Sean Connery spelar just kung Richard i spelfilmen Robin Hood - Prince  of thieves från 1991 med bl a Kevin Costner i huvudrollen.

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 19:50

Haha, ja det var lite lustigt, den filmen, med Kevin Costner är en av mina absoluta favoriter, bara älskar den filmen!! Men en sak jag inte förstår...hur kopplar du Kung Richard i disneys Robin Hood till Sean Connery?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2005 vid 23:43
HAHA JAAA SÅ SANT SÅ! Han PÅMINNER faktiskt om Sean Conery!
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2005 vid 09:26

oki, jag kan se hur han påminner om Sean Connery när Sean är Kung Richard, men inte annars Hur tänker ni då?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2005 vid 08:25
Sean Connery är lika mysig och snygg som det stora lejonet i slutet... Jag vet inte varför jag gör den kopplingen men jag har alltid sett Sean Connery som det lejonet. Det kanske har något med att göra att han faktiskt spelar kung Richard i "riktiga" filmen... Men ändå! Tack för att ni också kunde erkänna den enorma likheten
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2005 vid 02:06

jag har aldrig sett robin hood - prince of thieves, och ändå ser jag en likhet mellan sean och lejonet. Kanske bara för rösten och skägget eller nåt (eller ska jag säga manen? lol). Det är bara något med honom som speglar sean connery, speciellt nu på äldre dar.

 

Meeeen... att lejonet e snyggt? haha, knappast du   

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2005 vid 11:58

Joo... ledsen men lejonet har något riktigt sensuellt över sig och det har ju Sir Connery också... Så jag tycker lejonet är SNYGGT! Dessutom är det ju djurens konung, och alla gillar vi väl monarker?! ;-P

Fast likheten är ju strålande iaf, Sir Connery blir mer och mer lik lejonet för varje dag...

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 13:42
Jag älskar Robin Hood!
Den är en av mina absoluta favoriter.
Har haft den sen jag va typ 3-4 år och har sett den hur många gånger som helst, men den är fortfarande bra
Och jag tycker att Marian är så himla söt

Kärlek som en barnslig lek jag minns
när jag drömde om min prins
Nu har leken ändrat karaktär
Tänk, så fort en männska lär
Förr så kändes varje dag så lång
Nu för tiden med språng
Allt som finns är det som känns
Kärlek utan gräns..
*sjunger*

Postad av TetteN87 TetteN87 skrev:

Joo... ledsen men lejonet har något riktigt sensuellt över sig och det har ju Sir Connery också... Så jag tycker lejonet är SNYGGT!



Nu får du snart ge dig Tette, det börjar nästan bli creepy

Ändrad av OceanSoul
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 10:51

Hm, ska det inte vara "nu flyr tiden med språng"..? Har alltid jag trott, men jag inte säker..

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 12:33
jo det kanske är så jag har inte sett filmen på länge, kommer ihåg sången från när jag va liten
så det är mycket möjligt att jag hörde fel då
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 13:56

Nu tycker inte jag att du (oceansoul) ska sluta se ner på Sean Connery för jag vet vad du tycker om Harry Potter och han e ju bara en liten pojke, Sir Connery är iaf en vuxen man!  

Tillbaka till robin hood så håller jag där emot med om tt Marian är söt, ville alltid vara henne (och tusen "prinsessor" till) när vi lekte olika disneylekar!  

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 14:49

Jag kommer ihåg att jag hade en bok om robin hood när jag var liten, eller det handlade mest om den där lilla kaninen. Han fyllde år och så fick han en pilbåge av robin hood och sen gick han ut och försökte lära sig skjuta.

Min favorit scen i robin hood är när det kommer en eldfluga och sätter sig på marians ring, det är så vackert!

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2005 vid 19:09

Postad av OceanSoul OceanSoul skrev:

jo det kanske är så jag har inte sett filmen på länge, kommer ihåg sången från när jag va liten
så det är mycket möjligt att jag hörde fel då

Men du har väldigt bra minne, i alla fall..! Det är kanske inte den första låten som sätter sig på hjärnan när man är liten..  Själv har jag lättare för att minnas repliker, som: "-Vi stjäl inte.. Vi bara... lånar lite från de som har råd. - Lånar? Duu, vilka skulder vi har..!"

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2005 vid 19:51
jo men jag tyckte den var så fin
dessutom så sätter sig de flesta låtar i minnet på mig utan att jag behöver anstränga mig särskilt mycket
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2006 vid 23:50
Robin Hood e den bästa Diseny film direkt efter Lejonkungen tycker jag. Den har allt som så många andra säger.
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2006 vid 14:20

Jag tycker den roligaste repliken är "Hör på, om du så mycket som väser en väsning, ehh ... Väs, så får du  till Nottingham!"


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2006 vid 00:06

"Ormar går inte dom hasar. Så det så." Kul

"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2006 vid 14:37

vet nån hur många robin hood filmer man egentligen har gjort?

det vore ganska kul att veta, tycker jag  ,,för jag kan rabbla upp ett antal.....

visste ni att han till och med i ivanhoe   sammanfattning robin ä bäst!!!!

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 11:05
Åhhh jag bara ääääääälskar Robins kärleksförklaring *rysningar* det är ju så underbart vackert och romantiskt som det kan bli!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media