Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skurkar som blir snälla

 Svara Svara Sida  <1 2345>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 21:31
Jag ska svara på det

Alla i alice i underlandet är inte riktigt skurkar, de egentliga skurkarna är hjärter dam, hjärter kung och spelkorten

Trillingarna i skönheten och odjuret är med gaston

yumba och pleakley är som sagt onda i början

stitch blir snäll i slutet som sagt

hathi är arg och bestämd

kronk är snäll i 2an

tingeling är bortskämd i början

molle blir arg på micke när tjifen blir påkörd

svartepetter är snäll i musses klubbhus

sebastian är precis som triton arg mot ariel

john smith vill från början skjuta pocahontas

esmeralda kastar först tomater och ruttna ägg på quasimodo, men sen blir hon snäll

denai jagar kenai efter att han dödade kodas mamma och blivit en björn, koda slår kenai med en pinne och nita vill från början döda kenai

moscho är den röda draken i mulan, merega är hjältinnan i herkules, vovven i taran och den magiska kitteln är med i den filmen, och napoleon och lafanyette är hundarna i aristocats

hjärter dam är snäll när hon spelar kråket med alice

mara är snäll när hon säger: ni får ursäkta mina pojkar, de begriper inte att man bara ska ta från naturen vad man verkligen behöver, det är djungelns lag, gå nu, gå hem med er

scar är snäll när simba hälsar på hos honom

ursula är snäll när hon hjälper ariel

gaston är snäll i början

stromboli är snäll i dockteatern

styvmodern i askungen är snäll när askungen kommer in i hennes rum och när hon säger att askungen får komms med

cruella de vil är snäll först när hon kommer men blir elak när hon kommer förstt hämta valparna
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 21:38
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

sebastian är precis som triton arg mot ariel

Som äkta TLM fantast måste jag bara få försvara Sebastian lite och säga att jag inte alls tycker att han står på Triton's sida och är arg mot Ariel. Smile Efter att Ariel hade räddat Eric, underhöll han sanningen för Triton, för att rädda Ariel ifrån att hamna i trubbel. Sedan stannar han kvar hos Ariel på land för att hjälpa henne i jaken på prinsens kärlek. Visst må han vara kungens adjutant som först delar Triton's åsikter om människovärlden, men när det väl kommer till kritan ställer han upp för Ariel och gör allt som står i hans lilla makt för att hennes drömmar ska gå i uppfyllelse. Så i mina ögon är han precis lika lite skurk som Blunder. Smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 24-april-2010 vid 23:08
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 23:05
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag ska svara på det

Alla i alice i underlandet är inte riktigt skurkar, de egentliga skurkarna är hjärter dam, hjärter kung och spelkorten

Trillingarna i skönheten och odjuret är med gaston

yumba och pleakley är som sagt onda i början

stitch blir snäll i slutet som sagt

hathi är arg och bestämd

kronk är snäll i 2an

tingeling är bortskämd i början

molle blir arg på micke när tjifen blir påkörd

svartepetter är snäll i musses klubbhus

sebastian är precis som triton arg mot ariel

john smith vill från början skjuta pocahontas

esmeralda kastar först tomater och ruttna ägg på quasimodo, men sen blir hon snäll

denai jagar kenai efter att han dödade kodas mamma och blivit en björn, koda slår kenai med en pinne och nita vill från början döda kenai

moscho är den röda draken i mulan, merega är hjältinnan i herkules, vovven i taran och den magiska kitteln är med i den filmen, och napoleon och lafanyette är hundarna i aristocats

hjärter dam är snäll när hon spelar kråket med alice

mara är snäll när hon säger: ni får ursäkta mina pojkar, de begriper inte att man bara ska ta från naturen vad man verkligen behöver, det är djungelns lag, gå nu, gå hem med er

scar är snäll när simba hälsar på hos honom

ursula är snäll när hon hjälper ariel

gaston är snäll i början

stromboli är snäll i dockteatern

styvmodern i askungen är snäll när askungen kommer in i hennes rum och när hon säger att askungen får komms med

cruella de vil är snäll först när hon kommer men blir elak när hon kommer förstt hämta valparna
jag tycker det är en intressant lista du gjort även om jag inte håller med dej på många punkter jag tänkte skriva lite snabbt vad jag tycker om vissa av karaktärerna ändå :P

Jag håller helt med om att yumba är ond i början han leker ju med liv och vill bli kallad ondskefullt geni... sen vill han ju montera isär stitch och göra honom mindre luddig :P inte så snält enligt mej >.<

Sen har vi ju stitch jomän en riktig liten djävul är vad han är men som jeppe sa det kan han ju inte hjälpa (det gör honom ju inte mindre elak i början ändå)

John Smith tycker jag är den mest självupptagna idiot som disney nånsin gjort till  manlig huvudroll men ond är han ju inte...

jag tycker det är fel att kalla koda och denai onda är det någon som är elak i den filmen så är det väll Kenai? hans beteende är ju högst egoistiskt i början (även om jg inte räknr det som elakhet snarare själviskhet och hat)

Allas lilla diva Tingeling tycker jag är väldigt osympatisk och småelak så där håller jag med dej

resten väljer jag att inte kommentera ^.^
"avatar av fireleaming"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 23:13
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:



esmeralda kastar först tomater och ruttna ägg på quasimodo, men sen blir hon snäll

Snälla du, många förvirrandet på listan men det största fel är är det som står ovan. Esmeralda är en av de få som INTE kastar ruttna ägg och tomater på Quasimodo, det är hon som befriar honom när den andra gör det!
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 23:33
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:



esmeralda kastar först tomater och ruttna ägg på quasimodo, men sen blir hon snäll

Snälla du, många förvirrandet på listan men det största fel är är det som står ovan. Esmeralda är en av de få som INTE kastar ruttna ägg och tomater på Quasimodo, det är hon som befriar honom när den andra gör det!

Helt rätt! Smile Det ända misstag Esmeralda gör är att dra upp Quasimodo på scenen och då har hon ju ingen aning om vad det ska leda till.

I Pocahontas tycker jag att Guvenör Ratcliffe är den ända skurken. Smile Visst är engelsmännen skurkar till indianerna och indianerna är skurkar till engelsmännen, men ingen av dem är ju onda som person. Alla är de godsinnade människor som helt enkelt inte har kommit till den där klassiska Disney-insikten att vänskap och kärlek varar längst. När Pocahontas kastar sig under Powhatan's klubba för att offra sitt liv för John Smith, sänker de allihop sina vapen och inser att genom vänskap och fred kommer de att kunna samarbeta och dela på landet. Så vissa Disney karaktärer ser jag endast som lite trångsynta, istället för elaka och onda. LOL Samma sak tycker jag att det är med Björnbröder. Där finns det inte heller någon riktig skurk utan de är mer fiender till varandra. Björnarna är människans fiende och människans är björnarnas fiende, men ingen av dem är speciellt onda som personer utan mer trångsynta som jagar och dödar varandra utan att förstå att de i grund och botten är ganska så lika. Wink
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2010 vid 23:41
Postad av Dreamer Dreamer skrev:


John Smith tycker jag är den mest självupptagna idiot som disney nånsin gjort till  manlig huvudroll men ond är han ju inte...

 

Jag håller med dig, Dreamer om att John Smith inte är en ond typ, men det där med självupptagen idiot håller jag inte med om(missförstå mig inte! Du får givetvis tycka som du vill!). Tycker att han är den sista jag skulle vilja kalla självupptagen.

 

Är man självupptagen, bryr man sig inte om att andra kan bli sårade över taskiga saker man säger, och man bryr sig inte om att hjälpa andra.

 

Jag tycker han bevisar motsatsen i början av filmen. Om du har sett den, ser du kanske att han inte låter Thomas drunkna. Istället knyter han ett rep om midjan och kastar sig ner i vattnet, trots att han får frågan om han är galen (och vattnets temperatur kanske påminner om en isvak) .

 

Att kalla Pocahontas ociviliserad och att använda uttrycket vildar kan jag dock hålla med om att det var korkat.

 

Kan du vara snäll och förklara var i filmen du tycker att han beter sig som en självupptagen idiot. Smile 

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2010 vid 01:52
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Jag ska svara på det

Trillingarna i skönheten och odjuret är med gaston

hathi är arg och bestämd

kronk är snäll i 2an

tingeling är bortskämd i början

molle blir arg på micke när tjifen blir påkörd

svartepetter är snäll i musses klubbhus

sebastian är precis som triton arg mot ariel

john smith vill från början skjuta pocahontas

esmeralda kastar först tomater och ruttna ägg på quasimodo, men sen blir hon snäll

denai jagar kenai efter att han dödade kodas mamma och blivit en björn, koda slår kenai med en pinne och nita vill från början döda kenai

moscho är den röda draken i mulan, merega är hjältinnan i herkules, vovven i taran och den magiska kitteln är med i den filmen, och napoleon och lafanyette är hundarna i aristocats

hjärter dam är snäll när hon spelar kråket med alice

scar är snäll när simba hälsar på hos honom

ursula är snäll när hon hjälper ariel

gaston är snäll i början

stromboli är snäll i dockteatern

styvmodern i askungen är snäll när askungen kommer in i hennes rum och när hon säger att askungen får komms med

cruella de vil är snäll först när hon kommer men blir elak när hon kommer förstt hämta valparna

 

Du har en poäng i vissa som Alice i underlandet och Jumba och Pleakley, även fast jag inte tycker de är genomonda, men vissa av de som är kvar förstår jag inte riktigt hur du tänker.

Trillingarna i Skönheten och Odjuret är endast grymt och löjligt förälskade i Gaston. När du skriver att de är med Gaston, menar du då att de står brevid honom och bara längtar efter att får gifta sig med honom, eller att de hjälper honom på något sätt, de har ju ingenting att göra med att han dödar odjuret t. ex.

 

Att Hathi är arg och bestämd gör honom inte ond. Det finns många här i världen som är arga och bestämda men det gör dom inte elaka för det.

Kronk är väl aldrig riktigt ond i ettan heller, han är bara för korkad för att förstå att Yzma kör med honom och att han inte borde göra som hon säger.

 

Tingeling är bortskämd ja, men ingen skurk.

 

Molle blir arg, men det tycker jag nog han har rätt till när någon han tycker om just har skadats och han faktiskt har någon att skylla det på. Men samtidigt så har jag svårt att se honom som en skurk för det.

 

Jag räknar inte Musses klubbhus till mina favoriter på något sätt så hur Svarte Petter är där, det struntar jag i.

Sebastian, försöker faktiskt skydda Ariel ett tag, men han måste fortfarande lyda sin "chef" Och Triton är bara rädd att något ska hända hans dotter, han är rädd om henne och tycker landet är okänt och de flesta tycker att det okända är läskigt och hemskt.

 

John Smith känner inte till indianernas kultur eller seder eller att de ens är människor dom med, och den tiden han tänker skjuta henne är så kort så att han i så fall går från ond till god på ett par sekunder.

 

Esmeralda kastar inte ägg och tomater på Quasimodo

 

Denai jagar Kenai för att han tror att Kenai är björnen som han tror döda Kenai (Gud vad rörigt), det gör honom inte till en skurk, men ett hot är han. Koda slår Kenai med en pinne av misstag för att han är för klumpig. Nita vet inte att björnen är Kenai låt mig även säga att Kenai nog slåss mer än Nita i den korta scenen då detta händer.

 

Mushu är ingen skurk, snarare självisk, i alla fall till en början.

 

Megara, gör det hon gör mot sin vilja då hon sålt sin själ till Hades och nu har chansen att återfå den.

"Vovven i Taran och den magiska kitteln är med i den" Det var länge sedan jag såg filmen så jag undrar fortfarande vilken karaktär i filmen det är.

 

Hjärter Dam är nog snäll mot Alice i början, men hon ropar fortfarande lika mycket "Av med huvet" hela tiden.

 

Scar är kanske snäll för att han just då inte bara kan bita huvudet av Simba, han måste vänta på sin chans att döda både Mufasa och Simba. Dessutom så ser han grymt uttråkad ut när han är snäll åt Simba

 

Ursula hjälper Ariel för att kunna slutföra sin plan, hon skulle aldrig ha hjälpt Ariel om det inte kunde hjälpe henne. Låt mig påpeka att hon tar Ariels röst som betalning just för att Ariel inte ska kunna förklara, sjunga eller övervinna Ursula.

 

Gaston är väl rätt så snäll i början tycker han, rätt så många tycker nog han är jobbig men visst han är som sagt inte elak förräns Belle säger nej till hans frieri

 

Stromboli har ju hela tiden planen för Pinnochio i huvet hur han ska kunna tjäna pengar på honom och sedan gör brasved av honom, det är ju inget han bara kommer på sådär, så när han är snäll så spelar han uppenbart.

 

Cruella vill hela tiden ha valparna för att göra pälsar av dem men hon blir inte riktigt desperat förräns senare i filmen.

 

 

 



Ändrad av Jeppe - 25-april-2010 vid 01:54
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2010 vid 02:22
Jadu, Elias. Du har en riktigt skev världsbild av vad som är gott och ont. Dina "förklaringar" är humor.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2010 vid 08:56
De skurkar som aldrig var snälla är drottningen i snövit, kapten krok i peter pan, tant sara, maleficent i törnrosa, madam mim i svärdet i stenen, prins john i robin hood, madame medusa i bernard och bianca, den hornkrötne i taran och den magiska kitteln, råttigan i mästerdetektiven basil mus, sykes i oliver och gänget, mcleatch i bernard och bianca i australien, jafar i aladdin (han var nog snäll när han klädde ut sig till en haltare, men han var elak egentligen, han ville hela tiden ha lampan, men han dog i 2an) , ratclife i pocahontas, frollo i ringaren i notre dame, hades i herkules, shan yu i mulan, yzma i kejsarens nya stil och gantu i lilo och stitch
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2010 vid 09:22
Styvmodern i Askungen är aldrig snäll. Hon är en falsk vedervärdig ragata som har onda planer. Hon och hennes döttrar sätter Askungen i arbete för att hon inte ska hinna göra klart sin klänning innan balen.

 

Styvmodern ljuger när hon säger att Askungen får följa med till balen om hon blir klar och om hon har en klänning att sätta på sig.

 

Sedan ler hon hånfullt när hon ser att Askungen inte har någon klänning. Hon är ond genom hela filmen.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2010 vid 15:12
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Postad av Dreamer Dreamer skrev:


John Smith tycker jag är den mest självupptagna idiot som disney nånsin gjort till  manlig huvudroll men ond är han ju inte...

 

Jag håller med dig, Dreamer om att John Smith inte är en ond typ, men det där med självupptagen idiot håller jag inte med om(missförstå mig inte! Du får givetvis tycka som du vill!). Tycker att han är den sista jag skulle vilja kalla självupptagen.

 

Är man självupptagen, bryr man sig inte om att andra kan bli sårade över taskiga saker man säger, och man bryr sig inte om att hjälpa andra.


 

Kan du vara snäll och förklara var i filmen du tycker att han beter sig som en självupptagen idiot. Smile 



ARGH! där fick du mej!!! jag har inte pocahontas på dvd så det var länge sen jag såg filmen men ska försöka förklara ändå

självupptagen kanske var lite fel ord men John Smith är någon som jag aldrig gillat jag tror att det kan vara hans bror duktig fasoner som jag inte pallar... han ska ju altid prata som att han vet bäst och vill aldrig beklaga sej "klarat mej ur värre knipor mm mm" han verkar heller inte fatta att andra har kännslor och kan vara oroliga för honom utan skämtar bara bort allt och försöker på nått sätt göra sej själv känslolös och opåverkad av situationen

sen verkar han ju också vara lite av en enstöring och ger sej iväg för att utforska terängen istället för att hjälpa till... också det gör att man får kännslan av att han undviker alla

han verkar ju hela tiden vilja träffa pocahontas men får man nånsin känslan av att han fattar vad HON går igenom för hans skull? det känns mer som att han tycker att nej oroa dej inte för mej jag får skylla mej själv

jag får aldrig någon vi känsla i deras selation snarare en JAG känsla pocahontas har mycket att läta John men ändå känns det inte som om han utvecklas tillräckligt mycket genom filmen och kanske är han osjälvisk iallafall men så var det nog ödmjukheten jag saknade >.<
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 16:02
En som först är snäll och sen elak och sen elak och sen snäll igen är räven i pinocchio, när katten slår honom i huvet och han säger:det här ska du få sota för, släpp ut mig från den här, jag ska mörda dig för det här, jag ska döda dig din jävel.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 17:05
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

En som först är snäll och sen elak och sen elak och sen snäll igen är räven i pinocchio, när katten slår honom i huvet och han säger:det här ska du få sota för, släpp ut mig från den här, jag ska mörda dig för det här, jag ska döda dig din jävel.


Ärlige John, Räven, är aldrig snäll i Disney's version av Pinocchio. Bara för att han agerar snäll gentemot Pinocchio betyder det inte att han är snäll, snarare falsk. För Ärlige John har en dold agenda i och med sitt uppträdande mot Pinocchio och då Pinocchio inte har något riktigt samvete och inte vet vad som är rätt eller fel så litar han på Ärlige John.

Nu har jag inte sett Pinocchio på ett bra tag, men ditt citat låter inte riktigt som den kommer från Disney's version.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 17:20
Vi kanske ska kalla honom redlige john istället, för det heter han i originaldubbningen.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 19:41
Alla i lilla djungelboken är elaka mot louie i avsnittet en orangutang bland babianer efter att han kastat en kokosnöt på dom, men i slutet blir alla snälla i slutet.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 19:43
Dessutom gillar jag inte eric, han är i mina ögon en snäll version av edgar, samma sak med prinsarna i snövit, törnrosa och askungrn.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 20:04
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Vi kanske ska kalla honom redlige john istället, för det heter han i originaldubbningen.


Du, om jag vill kalla honom vid det namn han har i omdubbningen så gör jag det och med tanke på att det är den dubbningen de flesta här på forumet känner bäst till så tycker jag not att Ärlige John är bättre i detta fall! Och du, du kanske ska ta och läsa reglerna i forumet så att du slutar att Spamma trådarna i detta forum.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 20:10
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Dessutom gillar jag inte eric, han är i mina ögon en snäll version av edgar, samma sak med prinsarna i snövit, törnrosa och askungrn.

 

Har det något med saken att göra? Bara för att du inte gillar dem gör det dem inte till skurkar.

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 20:22
Okej adrina, kalla honom vad du vill.

Och eilonwy, jag sa inte att de var skurkar.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 20:35
 Eilonwy menar bara att de inte hör till tråden. Det kan hända att hon missförstod. Det är lätt hänt. Jag blev faktiskt också fundersam när du nämnde alla prinsar.

 

Alla kan missförstå ibland.

 

Ocn en annan sak. Jag har för mig att ärlige John inte dödshotar katten och svär åt den, som du skrev ovanför Adrinas inlägg . Pinocciho är ju trots allt en barnfilm så man ska helst inte blanda in svordomar i den. Fast jag vet ju inte, filmen är ingen favorit precis. Minns nästan ingenting.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 20:40
Det ändrar ju inte på att den lilla sjöjungfrun, askungen, snövit och törnrosa är bra.

Dessutom är allt om disney för både barn, vuxna och tonnåringar.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 20:46
Jag kanske skrev lite fel, men jag tror ändå inte att Ärlige John svär och dödshotar katten. Okej han blir arg för han har ju fått ett hårt slag i skallen.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2010 vid 11:04
Jag förstår inte att du kan kalla någon för skurk för att de är elaka eller gör något dumt för stunden. Det gör endast karaktärerna mer mänskliga, ingen är snäll jämt hur godhjärtad man än är. När den här tråden handlar om skurkar så tycker jag absolut att vi ska skriva om skurkarna, inte om Marie som är lite stöddig och vill att damerna ska vara först, eller om alla i lilla Djungelboken som är dumma mot Louie i ett avsnitt.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2010 vid 12:43
Det är stor skillnad på att vara elak och på att vara skurk. Som Jeppe säger så är det ju bara mänskligt att göra nåt dumt för stunden, det är väl snarare ovanligt att någon skulle vara helt helgonlik alltid. Samma sak gäller på andra hållet, att någon gör en till synes snäll handling gör inte den personen till god. Tänkte på Eliaspho:s kommentar om att Ursula är en skurk som blir snäll. Jag skulle definitivt inte kalla Urrsula snäll. Att hon "hjälper" Ariel är inte något hon gör för att vara snäll utan det ingår bara som en del av hennes hemska plan för att förgöra Triton.

Man kan jämföra med Edgar, han är ju inte snäll bara för att han ger katterna mat, utan det ingår i hans plan för att kunna göra sig av med dem. Man får se till det stora perspektivet ibland och inte bara döma efter en enstaka handling.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2010 vid 14:03

Exakt, precis som det med Scar. Jag menar han dödar sin egen bror och planerar att döda sin brorson, jag tror inte att det är någonting han kommer på bara så där på morgonen och sedan så pratar han med hyenorna som hjälper honom. Nej, han har ju planerat väldigt, väldigt länge hur han ska göra. Anledningen att han då pratar snällt med Simba och är allmänt snäll är för att det ingår i hans plan, han måste vänta tills han kan genomföra planen. Det vore ju dumt att döda Simba där, då skulle alla hans planer försvinna och allt skulle gå fel för honom. Och det vore även dumt att vara elak mot Simba för då skulle Simba förlora förtroendet för Scar och inte lyssna på honom när Scar ville att han skulle stanna vid träden precis innan gnuerna kommer. Allting handlar om att skurken har en plan som han måste genomföra och då så innebär det ofta att man spelar snäll för att vinna folks förstroende.

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2010 vid 20:21
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Man kan jämföra med Edgar, han är ju inte snäll bara för att han ger katterna mat, utan det ingår i hans plan för att kunna göra sig av med dem. Man får se till det stora perspektivet ibland och inte bara döma efter en enstaka handling.

Jag menar ända tills han hör madame adeled prata om förmögenheten.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2010 vid 20:55
Han är ju fortfarande dum då. Han blir ju inte bara dum på en sekund, och liksom scar förlorar ju Edgar förtroendet av madame om han är elak från början.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 15:23
Jag tycker faktiskt att Eliaspbo har en poäng där..... ingen är rent igenom elak och edgar kanske inte gillar djur men om han tex hade fått ärvamadames pengar har jag svårt att tro att han skulle göra sej av med katterna på ett så abrupt sätt när madame väl skulle vara borta

snarare dumpa dem på nått katthärbärge eller nått :P

vist är han vresig och elak mot katterna men han blir inte en skurk i mina ögon innan hans girighet får honom att kidnappa dem

det jag menar är ju att det altid finns en orsak till att nån är elak... en slags vändpunkt kan man säga för edgars del inträffar den vändpunkten i filmen

jag kanske bara överannalyserar som vanligt vad tror ni?
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 15:50
Ja, det kan jag faktiskt också hålla med om. Det jag försökte göra en liknelse med var Eliaspbo:s kommentar om att Ursula blev snäll och hjälpte Ariel innan hon sen blev elak igen. Jag betvivlar starkt att Urslua "hjälpte" Ariel för att hon ville vara snäll, det råkade bara passa hennes syften helt enkelt.

Jämförelsen med Edgar var kanske lite dum, det jag menade var att när han väl bestämt sig för att göra sig av med katterna för att få madames förmögenhet själv, så är han ju inte snäll bara för att han ger katterna grädde. Grädden, med sömnmedel, är ju en del av hans plan och har inget med snällhet att göra. Hade han fått ärva före katterna, så tror inte jag heller att han hade försökt göra sig av med dem på ett så omständigt sätt. Katthärbärgen är nog lättare. :p
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2010 vid 17:15
Hm, kanske det. Det var länge sedan jag såg aristocats.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 2345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media