Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

SingStar Disney Classics

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 07:04

yes äntligen det måste man ju ha! men vet någon om de kommer att vara svensk översätnig?

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 08:57
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

yes äntligen det måste man ju ha! men vet någon om de kommer att vara svensk översätnig?

Jepp, den kommer komma på svenska i Sverige, norska i Norge etc.Smile
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 11:42
Tror ni att det har kommit i USA ännu?
För isådannafall så kan jag ju köpa den engelska versionen också (eller är det en amerikansk och en brittisk?) när jag är i Florida på lovet!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 16:42
Postad av DisneyFanatic DisneyFanatic skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

yes äntligen det måste man ju ha! men vet någon om de kommer att vara svensk översätnig?

Jepp, den kommer komma på svenska i Sverige, norska i Norge etc.Smile
 det var ju bra :D fins era favorit låtar med?
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 17:12
Vet du vilka som kommer på den svenska SingStar eller är det samma som den engelska?
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 18:27
Postad av 92juar 92juar skrev:

Vet du vilka som kommer på den svenska SingStar eller är det samma som den engelska?
Jag vet inte säkert, men jag antar att det är samma som på engelska, bara att de översätter dem, men vet som sagt inte helt säkert
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 18:38
jag hittade en trailer för spelet på youtube, för er som är intresserade
http://www.youtube.com/watch?v=prr_NlupcU8&feature=related
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 19:27
Postad av DisneyFanatic DisneyFanatic skrev:

dessa låtar har blivit bekräftade av Sony att de ska vara med på SingStar Disney, men Sony ska berätta vid ett senare tillfälle vilka de andra låtarna blirWink
 
101 Dalmatians - Cruella de Vil
Aladdin - A Whole New World
Cinderella - Bibbidi-bobbidi-boo
Lady and the Tramp - He's a Tramp
Pinocchio - When You Wish Upon A Star
Tarzan - Son of Man
The Aristocats - Everybody Wants To Be A Cat
The Jungle Book - The Bare Necessities
The Jungle Book - I Wanna Be Like You
Toy Story - You Got A Friend In Me
The Lion King - Can't Wait to be King
The Little Mermaid - Under The Sea
The Little Mermaid - Kiss The Girl
 
Guud, jag hoppas verkligen att det blir lite Skönheten och Odjuret också Smile 
 
Glad över Aladdin iaf. Big%20smile  och Tarzan!
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2008 vid 21:13
Postad av DisneyFanatic DisneyFanatic skrev:

dessa låtar har blivit bekräftade av Sony att de ska vara med på SingStar Disney, men Sony ska berätta vid ett senare tillfälle vilka de andra låtarna blirWink
 
101 Dalmatians - Cruella de Vil
Aladdin - A Whole New World
Cinderella - Bibbidi-bobbidi-boo
Lady and the Tramp - He's a Tramp
Pinocchio - When You Wish Upon A Star
Tarzan - Son of Man
The Aristocats - Everybody Wants To Be A Cat
The Jungle Book - The Bare Necessities
The Jungle Book - I Wanna Be Like You
Toy Story - You Got A Friend In Me
The Lion King - Can't Wait to be King
The Little Mermaid - Under The Sea
The Little Mermaid - Kiss The Girl
 
Niice! Ser bra ut än så länge, skulle vilja att de la till "Part of That World" Smile
Men eftersom att deet redan finns två andra låtar av DLS är det kanske inte så trovärdigt.. Men men Yeeey!
 
Kommer spelet till PS2 Eller PS3 eller båda två?
Hoppas till djupet av mitt hjärta att det kommer till tvåan också..
( Mitt 300-hundrade inlägg, Yeey mee too!)


Ändrad av Emmaaa - 20-oktober-2008 vid 21:16
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2008 vid 16:19
Det här är den kompletta (svenska) sånglistan till Singstar Disney
 

Cruella de Vil (101 Dalmatiner)
En helt ny värld (Aladdin)
Skönheten och odjuret (Skönheten och odjuret)
Bibbidi-Bobbidi-Boo (Askungen)
Mössens arbetssång (Askungen)
Han är fräck (Lady och Lufsen)
Följa John (Peter Pan)
Flyg iväg (Peter Pan)
Jag undrar (Törnrosa)
En gång i en dröm (Törnrosa)
Människa (Tarzan)
Alla snubbar vill ju vara katt (Aristocats)
Var nöjd med allt livet ger (Djungelboken)
Jag vill ju va som du (Djungelboken)
Snart är det jag som är kung (Lejonkungen)
En värld full av liv (Lejonkungen)
Havet är djupt (Den lilla sjöjungfrun)
Ta en kyss (Den lilla sjöjungfrun)
Jag är din bäste vän (Toy Story)
Hej, Nalle Puh (Nalle Puh)

Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 10:14
Det ser väldigt bra ut! Men jag undrar hur många det är som har röst nog att sjunga Jag undrar (Törnrosa)...
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2008 vid 16:05

Grymt besviken på att inte Pocahontas, Färger i En Vind är med! Jag tycker att de kunde tagit bort någon av sångerna där det finns två från samma film och lag till den. Saknar också Björnbröder, Säg Det Till Alla och Two Worlds från Tarzan. Det skulle vara kul med öppningslåten från Ringaren i Notre Dame förresten (En Sång Från Notre Dame heter den va?) Smile Så jag är inte helt nöjd men fortfarande överlycklig över att det ens kommer med Disneylåtar Big%20smile Man kan ju inte ha med alla låtar (tyvärr).

Btw lite konstigt att de tog med två från Törnrosa, finns ju mycket bättre! Och som disneyworld_ sa kommer det bli väldigt svårt att sjunga, haha Tongue
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Lamme View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 24-april-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Lamme Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2008 vid 16:47
Yeah! Hittade av någon konstig anledning just denna utgåva på elgiganten igår!?!?!? VA!? Liksom, hur kan jag ha gjort det? Den såg lite äldre ut också, nästan som om den var begagnad! Skulle den inte släppas i Sverige 10/12? Konstigt! Ja ja, jag är överlycklig iaf! :D
Håll 2-D animationen levande!
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2008 vid 17:30
^ Ah, vissa har tur =P

Men bara 8 dagar till innan det (officiellt) släpps 8D
Save 2D-animation!
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2008 vid 18:16
Jag har spelet med de engelska versionerna, men har inte hunnit spela det ännu.
Men stolt är jag ändå:)
- jag är en bacill
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2008 vid 19:26
Postad av Lamme Lamme skrev:

Yeah! Hittade av någon konstig anledning just denna utgåva på elgiganten igår!?!?!? VA!? Liksom, hur kan jag ha gjort det? Den såg lite äldre ut också, nästan som om den var begagnad! Skulle den inte släppas i Sverige 10/12? Konstigt! Ja ja, jag är överlycklig iaf! :D


haha ja, det är vad man kallar tur! kan knappt vänta tills det kommer ut, det kommer bli hur coolt som helst
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2008 vid 21:46
Vilka konstiga låtar det var? Ingen från vare sig Ringaren, Herkules eller Mulan men två stycken från både Peter Pan (sämsta sångerna någonsin!) och Törnrosa (urtrista!)
 
Nej gud vad besviken jag blev... Hade inte skadat med lite fler ifrån Tarzan och Lejonkungen heller, och Bjrönbröder också.
 
Nej gud va dåligt det är, tror det knappt ju! Kunde ju lätt ha klarat mig utan Hej Nalle Puh till exempel...
 
Nepp, jag ska inte köpa detta spelet själv, blir till att önska sig i julklapp istället..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2008 vid 22:50
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Vilka konstiga låtar det var? Ingen från vare sig Ringaren, Herkules eller Mulan men två stycken från både Peter Pan (sämsta sångerna någonsin!) och Törnrosa (urtrista!)
 

Nej gud vad besviken jag blev... Hade inte skadat med lite fler ifrån Tarzan och Lejonkungen heller, och Bjrönbröder också.

 

Nej gud va dåligt det är, tror det knappt ju! Kunde ju lätt ha klarat mig utan Hej Nalle Puh till exempel...

 

Nepp, jag ska inte köpa detta spelet själv, blir till att önska sig i julklapp istället..


Om jag ska vara ärlig, så tycker jag likadant som dig på de flesta punkter! jag saknade musik från Ringaren i Notre Dame och fler från Tarzan och definitivt Lejonkungen! Törnrosa låtarna hade gärna kunna vara kvar, men Peter Pan låtarna!?? jag förstår mig inte alls på att de lade till just dem av all MYCKET bättre Disneymusik! Fast jag tycker ändå spelet ska bli jättekul att spela! Att det ens kommer ut är ju helt otroligt, i allafall enligt min mening, haha    

Ändrad av DisneyFanatic - 02-december-2008 vid 22:53
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2008 vid 17:22
Fick spelet i går tyckte att det var bra litte konstigt låt val men helt okej, måste säga att "En gång i en dröm" var rätt lätt att sjunga till enligt mig de trode jag verkligen inte att den skulle vara.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2008 vid 22:38
Postad av DisneyFanatic DisneyFanatic skrev:

Att det ens kommer ut är ju helt otroligt, i allafall enligt min mening, haha    

Någon på Sony måste ha sett den här tråden... Tongue

I övrigt så håller jag med er andra i fråga om låtlistan... Jättetrist att det är så många "konstiga" låtar med. En som jag saknar väldigt mycket är "Del av Din Värld" - jag kan inte fatta att de valde "Ta En Kyss" istället för den o.o Jag hade hemskt gärna haft med lite låtar ur Björnbröder, Mulan och Oliver & Gänget (kom igen! Man vill väl rocka loss med "Man Är Väl Infödd"? :D) också... Kanske får man hoppas på en Disney SingStar nr. 2?
Save 2D-animation!
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2008 vid 22:43
Postad av Akeruru Akeruru skrev:


Postad av DisneyFanatic DisneyFanatic skrev:

Att det ens kommer ut är ju helt otroligt, i allafall enligt min mening, haha    
Någon på Sony måste ha sett den här tråden... TongueI övrigt så håller jag med er andra i fråga om låtlistan... Jättetrist att det är så många "konstiga" låtar med. En som jag saknar väldigt mycket är "Del av Din Värld" - jag kan inte fatta att de valde "Ta En Kyss" istället för den o.o Jag hade hemskt gärna haft med lite låtar ur Björnbröder, Mulan och Oliver & Gänget (kom igen! Man vill väl rocka loss med "Man Är Väl Infödd"? :D) också... Kanske får man hoppas på en Disney SingStar nr. 2?


Word! Exakt vad jag tycker också! Ta En Kyss är långt ifrån lika bra som "Hela Min Värld" och Ja! "Man Är Väl Infödd" hade varit jätterolig att ha på det här spelet, som sagt, man får väl hoppas på en uppföljare!
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Elvis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Elvis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2008 vid 01:14
Då jag gillar både svenska och engelska versioner av låtarna undrar jag om det finns någon möjlighet att välja ljudspår liknande som på en dvd? Annars blir de väl att man får köpa 2 versioner... Confused
The king is dead, long live the king.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2009 vid 19:25
Satt och läste i tråden "omdubbningar, nej tack" och gick in på youtube för lite skön nostalgitripp, och slogs av hur GRYMT det hade varit om Perfect isn't easy hade varit med på singstar. Jag hade seriöst kört den om och om och om igen... VARJE FEST! Tills folk gick någon annanstans och åt chips.

Även I won't say I'm in love hade jag gärna kört. Trodde tillochmed att den var med fram till nu när jag kollade. kanske beror på att jag brukar sjunga den ändå : )

Vilken låt skulle du, mer än NÅGON annan låt, velat ha med?
- jag är en bacill
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2009 vid 16:38
Haha, det kan vara så att det inte hade tagit jättelång tid innan sällskapet gick över till att äta chips efter ett par singstarfester om du sträckkörde Perfect isn't easy varje gång. :]

Men hmm, tricky tricky..
Jag skulle nog också valt en låt från Oliver och gänget faktiskt.

Once Upon a Time in New York City. Skulle vara en riktigt bra singstarlåt.
Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2009 vid 17:16
Hakuna Matata :)
nä, men nån låt ifrån Oliver & Gänget ligger ju bra till isåfall.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media