Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Walt Disney=Pervers??

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Yugi_Moto View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Yugi_Moto Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Walt Disney=Pervers??
    Postad: 12-oktober-2006 vid 10:45

Jag tror att han absolut inte var det, den mannen är en av dom personerna som jag tycker om extremt mycket men vad jag menade med mitt ämne var det här

I så gott som alla Disneyfilmer där det är en kvinlig roll med är oftast den här tjejen ovanligt vacker, har en kurvig smal kropp, vackert ansikte och ett bra utseende helt enkelt. Min tanke här är då att om barn som är kanske 4-7 år ser på en Disneyfilm och ser den här tjejen, då kanske hon också vill se ut som henne. Jag tror att genom Disneyfilmer kan man få en missuppfattad uppfattning om utseende och hur man ska se ut. Dom här tjejerna som jag syftar är t.ex. Belle, Jasmin, Ariel, Pocahontas, Esmeralda, Meg, Snövit och Askungen. Hur kommer detta att påverka barn senare i livet? Varför ska alla ha så bra utseende? Vad tror ni?
 
Men mestadels tycker jag att Disneyfilmer medför goda saker som t.ex. Glädje, Fantasi, Upplevelser, Sorg, Medkänsla, Äventyr och mycket mera. Man kan få uppleva så mycket känslor från en Disneyfilm. Dessutom tror jag att tecknat är underbart att få upplevaBig%20smile


Ändrad av Yugi_Moto - 12-oktober-2006 vid 10:47
Till toppen
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2006
var: Australia
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2006 vid 07:08
Hej jag haler itne me dig.
jag kollade pa disney filmer hela in uppvaxt och jag har klarat mig fin.
Om du vill satta skulld pa nat sa satt skuld pa tex bratz dockorna mfl.
Och jag antar att andledningen att de alltid ar vackra ar for att det blir mer lockande att titta pa.
jag forstar att du inte menar att du inte gillar disney och sa. men tank sjalv berettelserna blir lite mer inttressanta om det ar nat vackert att titta pa.
lr va tycker du?
kraaaam
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
Yugi_Moto View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Yugi_Moto Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2006 vid 09:19
Jo, jag håller med dig absolutBig%20smile
Disney är nog nått av det mest underbara som har hänt mig i hela mitt liv och jag är glad för det.
Att det blir mer intressant och spännande att titta på nått som är vackert det håller jag med dig om. Men min menning är att det kan påverka små barn.
 
Men det är ju som sagt otroligt mycket mer som påverkar barn, Bratz dockor t.ex. även Barbie dockor är ju ungefär samma sak.
 
Sen kan man ju även kolla på andra saker, t.ex. filmskådisar och då kan vi ta Lindsay Lohan som exempel.
 
Nåväl, tack för svaretSmile
Till toppen
Hjortron View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Hjortron Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2006 vid 16:10

jag håller med dig på tanken där...        främst stör jag mig på jasmin i aladdin. hennes midja är nästan lika smal som hennes handlederConfused

annars vill jag bara understryka att jag är ett stort disneyfan!    blev precis medlem och jag börjar fatta hur man gör nuTongue


Ändrad av Hjortron - 19-december-2006 vid 16:11
Till toppen
Elemii View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Elemii Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2006 vid 17:25
Jag är också ett stort disneyfan. Fast det kanske du visste för att vi är syskon.Smile
 
Blev också nyss medlem. fattar inte så mycket hur man gör än...Embarrassed
 
Det jag stör mej på är att alla prinsessor i disney-filmerna är jättesmala och jättefjolligaThumbs%20Down
Elemii
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2006 vid 11:59
Jag håller med om att typ Ariel, Meg och Jasmin är alldeles för smala. Men t.ex. Pocahontas tycker jag är ganska normal endå, hon är ju ganska lång och rubust och så, inte gjord av glas.
Och Snövit tycker jag är annorlunda, hon har liksom mjukare former och ser på något sett lite mullig ut?
Men håller med om att t.ex Belle är alldeles för smal.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Elemii View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Elemii Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2006 vid 14:01
Jag har inte sett Pocahontas på rätt länge men jag har för mej att hon är rätt normal. Men jag håller med om att Snövit är lite "mulligare" än de andra. det är bra.Smile
Belle är väldigt smal! Jag la märke till att när Belle o odjuret dansar går hans hand nästan runt hela hennes midja.


Ändrad av Elemii - 23-december-2006 vid 14:03
Elemii
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2006 vid 14:30
Hmm oftast så är ju de kvinnliga huvudrollerna prinsessor och de brukar ju beskrivas som vackra i sagor överhuvudtaget ( Snövit har ju alltid mer eller mindre samma utseende ;  (vit hud, svart hår , röda läppar...)
 
men de senaste kvinnliga huvudrollerna så som tex Ariel och Jasmine är lite överdrivna när de gäller deras utseende tex deras stora ögon samt extremt smala midjor som nämts tidigare, men de är väl endel av vårt samhälle helt enkelt....
Love will be your guide
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 03:30
Jag tror aldrig jag har reagerat på detta innan faktiskt, men visst är det sant som ni säger. Många av dem förstärker ju verkligen dagens tragiska skönhetsideal! Men jag tror ärligt talat inte att detta är något man uppmärksammar när man är liten. Jag har då aldrig gjort det i alla fall. Man är väl helt enkelt inte utseendefixerad när man är liten?

Fast nu stör jag mig lite grand på att de är så smala faktiskt, haha! Jag undrar nästan om det inte hade varit lättare att ta dem till sig om de hade sett mer naturliga ut faktiskt..  Stern%20Smile
Inte för att det är svårt nu.. men jag menar att de kanske hade känts mer verkliga och lättare för barnen att leva upp till.. eh, eller något. Bara en snabb liten tanke  Tongue

Tror däremot inte att det har någonting alls att göra med att Walt Disney skulle vara pervers.



Ändrad av mimmi - 06-juli-2007 vid 22:27
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
MrsDuck View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-november-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera MrsDuck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2008 vid 18:38
Samma diskusion pågår runt Barbie dockor, jag växte upp med både Barbie och Disney och jag har aldrig påverkats av deras "ideal"! Jag hade ingen ovanlig önskan att se ut som kvinnorna i Disney som liten och inte nu heller (18 år). Jag kände aldrig att jag var tjock eller ful som barn för att deras midjor var onormalt smala, jag älskade dom lika mycket iaf.
DÄREMOT tycker jag (lite feministiskt) att kvinnorna är alldeles för mesiga i de första Disney filmerna, speciellt Törnrosa är en riktig toffel medan Prins Filip är en jätterolig karaktär. Snövit är också lam och mesig. Men återigen var det aldrig något som jag tänkte på då.
 
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media