Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lilla Djungelboken

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Lilla Djungelboken
    Postad: 02-oktober-2006 vid 23:34
Jag brukar inte gilla Disney's serier. Men Lilla Djungelboken är jättebra tycker jag.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2006 vid 00:36
Den har sina ljusa stunder, men på det stora hela är den en skymf mot mästerverket Djungelboken.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2006 vid 18:18
Lilla djungelboken gick väl an att se på till en början innan den blev så otroligt långtråkig. Långfilmen Djungelboken är mycket bättre och charmigare.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2006 vid 18:42
Är det någon som vet var man kan köpa alla avsnitt på DVD?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2006 vid 20:29
Postad av Mendez Mendez skrev:

Är det någon som vet var man kan köpa alla avsnitt på DVD?
Det är inte mycket av den serien som har getts ut på DVD. Det finns en engelsk DVD (numera utgången) med ett par avsnitt. Den kan beställas begagnad på amazon.co.uk. Sök på Jungle Cubs. Den har varken svenskt tal eller text.

Svensk version finns inte alls på DVD, men ett antal avsnitt gavs ut på VHS för några år sen.


Ändrad av Anders M Olsson - 03-oktober-2006 vid 20:30
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2006 vid 22:09
Lilla Djungelboken gavs ju ut som en långfilm med typ fyra avsnitt ihopklippta och några få scener med Balou och Mowgli speciellt gjorda för den.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2006 vid 16:54
Ok, men då köper jag VHS-filmerna med några avsnitt. Dom finns fortfarande på Coop Forum :)
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2006 vid 12:11
Vet någon vad serien heter på engelska?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2006 vid 12:46
Postad av Mendez Mendez skrev:

Vet någon vad serien heter på engelska?


Jungle Cubs
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 15:06
Roligast med serien jag haft är när jag och min polare upptäckte att karaktärerna stämmer ganska så perfekt överens med våra idiotiska klasskamrater i vår förra klass. Balou & Louie var två korkade björkvikare, Ka var en mobbad spinkig kille som alltid "ringlade" efter de andra, Shere Khan en galen dåre från Valla som brukade bära butterfly-kniv på sig på skolområdet och när Kahn flippade fram klorna stämmde det underbart överens med Vallafreaket och hans livsfarliga kniv, Haiti var en gnällig tjockis i klassen och gamarna passade ganska bra in på några OBS-are som fick specialundervisning men bara flummade runt och snackade skit.

Ändrad av 101dalmatiner - 21-februari-2007 vid 15:08
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 20:14
Haha måste varit en rätt kul upptäcktWink
 
Tycker serien är rätt okej om man är på det humöret. Så länge man inte kopplar ihop den allt för mycket med filmen så är den helt okej. Det finns i vilket fall som helst mycket sämre serier.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 08:34
Där sa du någonting riktigt smart: "Så länge man inte kopplar ihop den allt för mycket med filmen". Det är precis vad jag menar, samma med Timon & Pumbaa, som jag tycker är en lysande serie. Men om någon kom och sa att det är "samma" Timon & Pumbaa som i Lejonkungen då skulle jag bli direkt förbannad. 
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2007 vid 18:29
jag är lite förvirrad, är serien Lilla Djungelboken och filmen Lilla djungelboken samma sak? min mamma köpte den filmen till oss barn för ganska många år sedan, men det här var en ny upptäckt för mig...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2007 vid 19:32

Eh, ja. Eller nej, inte samma sak. Filmen är några avsnitt som klippts ihop till en timmes film ungefär. Delarna när vuxna Balou och Mowgli snackar är ju specialtecknade för "filmen" Lilla Djungelboken. De gjorde lite samma sak med Tarzan och Jane, också några avsnitt ihopklippta till en film fast så vitt jag vet helt utan några specialtecknade delar i den.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 14:01

Har nu 13 avsnitt av JC Big%20smile. Innan hade jag bara sett några stycken på TV. Lätt Disneys bästa serie.



Ändrad av Mendez - 10-november-2007 vid 14:02
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 14:33
Disneys bästa???
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 15:56
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Disneys bästa???
...serie
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 21:52
Disneys bästa... serie???
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 21:56
Skrev jag otydligt? Jag tycker det är den bästa serie som Disney gjort. Okej jag har inte sett alla men av dom jag sett så är JC den bästa.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2007 vid 10:18
Har du sett Bumbibjörnarna, Ducktales, Luftens Hjältar, Nya Äventyr Med Nalle Puh, Darkwing Duck, Räddningspatrullen eller Långbens Galna Gäng (inte superbra men vissa avsnitt är lysande).
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2007 vid 10:45
Jag har sett alla dom, nu när jag tänker efter så är nog inte JC bäst. Men den är ändå med i top 5
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2007 vid 19:44
Det går väldigt mycket emot din smak i vanliga fall. Det var därför jag blev så chockad.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2007 vid 20:12
På vilket sätt går det emot min smak Shocked
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2007 vid 21:30
Tja, om man kollar vilka filmer och så du gillar så håller ju alla betydligt högre klass än billiga Lilla Djungelboken. Inget ont mot serien egentligen, även om den är lite av ett hån mot Djungelboken. Men jag måste ändå säga att det är låg kvalité på den i jämförelse med många andra av Disney-serierna från 90-talet.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2007 vid 21:52
Fast man kan ju inte riktigt jämföra serierna med filmerna.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 06:44
Jo, Lilla Djungelboken är lite av en seriernas Kogänget.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 13:55
Jag gillar faktiskt filmen "Djungelboken" men "Lilla Djungelboken" är faktiskt 100 % dålig.
Jag fattar inte att man gör en sån serie.
Serien gjorde bara 21 avsnitt och eftersom den är gjord i USA så har den troligen fått dåliga tittarsiffror.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 18:51
101dalmatiner: Så du menar att JC är en av, eller kanske till och med den värsta Disney serien? Nu drog jag slutsatsen att du inte tycker om Kogänget, gör du det? Eller är jag helt ute och cyklar?
 
Storhe5: Du fattar inte varför man gör en sån serie, men du fattar varför man gör sånt som skräp som sänds idag?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 18:59
Käre Mendez, har du inte lärt dig att det kan vara skadligt att försöka förstå Storhe5's inlägg?
 
Vad jag menade var såhär: jag tycker absolut inte att JC är en av de sämsta serierna! Om det inte vore för vågen av skit som nu översvämmar Disneykanalerna skulle jag nog tycka den tillhörde en av de sämre serierna, jag tycker fortfarande att den är ett hån mot Djungelboken.
Jag har personligen inte sett Kogänget, men man ser ju lång väg att det inte precis är en höjdarklassiker. Men Kogänget var den sista tecknade filmen innan Disney flippade och bara gör Datoranimerat skräp. JC var en av de sista disney-serierna som kändes som disney-serier. Hajar du?
Lilo & Stitch och Kejsarens Nya Skola är idag de senaste riktiga disney-serierna och bevis för att de kan bara de vill även på 2000-sunktalet.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 19:04

Jag förstår att alla inte tycker om JC lika mycket som jag, jag vet ju att du tex har en bra smak när det gäller Disney serier. Du tycker att av dom "riktiga" Disney seriena är den bland dom sämre men ändå bra om man jämför med dagens skräp, har jag uppfattat det rätt?

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media