Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Viktiga frågor om Disney?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Raja View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Raja Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Viktiga frågor om Disney?
    Postad: 29-september-2006 vid 11:48
Hej,
 
jag är lite halvny här, fanns under ett annat nick förut.
 
Nu är det så att jag tänkte skriva en krönika till lokaltidningen där jag bor, som jag jobbat lite på.
Den kommer att handla om Disney´s klassiker och jag ska hacka ner lite på 3D animationen, samt uppföljarna på 2D.
 
Nu har jag inte hängt med riktigt i svängarna den senaste tiden och har lite frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.
 
Det var ju Eisner som beslutade att sluta göra fler klassiskt animerade filmer, utan bara göra uppföljare på de gamla. Jag undrar om han sitter kvar som vd fortfarande och hur hela den där härvan ser ut nu?
 
Planeras det att göra fler tecknade filmer eller är det fortfarande så tragiskt att vi måste ska dras med 3D filmerna i framtiden?
 
Klassikerna som släpps på DVD, när beräknas de släppas i nyutgåva? De gör ju så få exemplar att det är helt omöjligt att få tag på vissa filmer, utan de ses ju samlarobjekt.
 
Jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med mina frågor Big%20smile
 
mvh
Raja
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2006 vid 12:32
Jag vet inte riktigt om det var Eisner som beslutade det där med uppföljarna men jag har för mig att han länge varit emot traditionellt animerade filmer (antagligen för att de är så dyra att gör till skillnad från datoranimerade filmer).

Eisner är inte längre VD för Disney, han avgick september/oktober 2005 och har ersatts av Robert "Bob" A. Iger

Det kommer att göras fler traditionellt animerade filmer o framtiden, om än i mycket mindre skala. Lär mer: http://www.disneyfilmsidan.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=674

Det för mig kända DVD-releaserna kan du läsa på startsidan och/eller i DVD-listan
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2006 vid 16:16
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag vet inte riktigt om det var Eisner som beslutade det där med uppföljarna men jag har för mig att han länge varit emot traditionellt animerade filmer (antagligen för att de är så dyra att gör till skillnad från datoranimerade filmer).

Man ska inte heller glömma att Eisner och hans kollegor i Disneys styrelse hade sett hur datoranimerade filmer (främst från Pixar) drog mycket folk till biograferna, medan Disneys egna traditionellt animerade filmer inte gick lika bra.

Av detta drog Eisner & C:o den förhastade och felaktiga slutsatsen att det är tekniken som har betydelse för om en film går bra eller dåligt, och att publiken inte längre vill se handtecknade filmer.

Vad publiken däremot förstår är att storyn betyder mycket mer än en films teknik och utseende, och där har Pixar haft väldigt stor tur och framgång med originella och intelligenta manus. Det är främst det som ligger bakom Pixars framgångar, inte det faktum att de gör datoranimerade filmer.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media