Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den fredliga draken

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Den fredliga draken
    Postad: 06-september-2006 vid 16:43
såg denna film för första gången idag. måste bara säga att jag blev lite överraskad av draken ... jag visste ju att den skulle vara fredlig men inte så fredlig hrmm när jag såg draken  första gången i filmen så trodde jag först att det var en tjej ju ( för det är väl en kille och ingen tjej...)
 
 
tycker faktiskt att draken mest var fjantig  skulle läsa poesi och ha picknick osv, jaja de var ju en snäll drake och då beeter de sig väl så då...jag diggar ju drakar och är ju van med att se dem på ett annat sätt såklart  men det var en mysig liten film iaf
Love will be your guide
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2006 vid 21:25
Om du bara sett den animerade sekvensen så har du bara sett en liten del av hela filmen (därför flyttar jag denna tråd från kortfilmer). Hela filmen är väldigt intressant, som en rundvandring på studion (med en del humor).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2006 vid 22:26
aha så det är så det ligger till, nu lärde jag mig nått nytt om disney igen   rundvandring låter ju väldigt intressant men de är väl svårt att få tag på den delen av filmen antar jag
Love will be your guide
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2006 vid 22:34
Den fanns med på en Walt Disney Treasure -utgåva (ångrar så att jag inte köpte den).

Filmen är under lång tid i svart-vit men när Robert Benchley kliver in i den delen av studion där färglägger bildcellerna så blir allt i färg och och Benchley utbrister "Oh, Technicolor!"
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 12:11
jasså gjorde den , ja då ångra jag oxå att jag inte köpte den ....
 
de där med det svartvita låter ju skojsigt och finurligt eller vad man nu ska kalla det, gillar sånna "effekter" samma sak när man stoppar in en människa i en tecknad scen som typ i mary poppins
Love will be your guide
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 07:37
Kan förtydliga att filmen fanns med på Walt Disney Treasures-utgåvan med titeln Behind the Scenes at the Walt Disney Studios (har bara släppts i USA och Kanada, region 1). Den innehöll förutom filmen även en del annat material bakom kulisserna på Disney, däribland delar av den gamla TV-serien Disneyland. Den är som sagt utgången sen några år tillbaka.
 
Jag har den boxen, och jag håller med att The Reluctant Dragon är en riktigt trevlig film, även om det var ett tag sen jag såg den...
 
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 13:37
Okej men då är jag med Smile men den där region 1 hade man väl kunnat köpa på inport väl...det är verkligen kul med "behind the scens" grejer så det där materialet hade vart kul att få se, är Walt Disney själv med föresten ?
Love will be your guide
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 13:57
Postad av Saga Saga skrev:

är Walt Disney själv med föresten ?


Han är med... http://www.disneyfilmsidan.se/film.asp?id=184
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 14:15
ja se där ja, oops jag glömde kolla disneyfilmsidan Embarrassed ( men tack för svaret iaf Smile ) kul att han är med , nu blir manju ännu mer nyfiken ju, jaghaar nämligen inte sett så mkt med Walt själv och hanär ju ändå " the man " så att säga...
 
föresten jag har nog vart för insnöad på klassikerna de finns ju massa andra coola och bra disneyfilmer ju!
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media