Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Katastrofala tv-serier

 Svara Svara Sida  <1 456
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2009 vid 21:46
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

1.Alla Playhous serie - Mina Vänner Tiger & Nalle Puh är riktigt bra.
2.Lilo och stich - Finns SÅ himmla mycket sämre.
3.Nalle Puh - BLASPHEMY!!!
3.Bian o' brian - Typisk skitserie av idag.
4.Fem på spanig - Tråkig, ful och dålig
5.Ersättarna - Jobbig handlig med iriterande kararärer - stämmer bra.
6.Långbens galna gäng - En av Disneys topp 15 bästa serier någonsin.
7.Magi på Waberlyplace - Se nummer 3.
 
Ja... det var ju en något ojämn lista. Varför just 7 stycken? Och vart är alla andra vidriga Disney-serier som Kim Possible, Rasten, Dave Barbaren, Det Surras om Maggie, Phineas & Ferb. För att inte tala om samtliga vedervärdiga live-action-serier; Zack & Cody-fjortisarna, Hannah Montana-slampan, That's So Raven-äcklet och allt vad de heter. Disney är så djupt ner i sunkträsket att jag betvivlar att de någonsin kommer att hitta tillbaka till ytan.
Du kan knappast säga att Zack & Cody (Dylan och Cole) är fjortisar! Däremot är ju Hannah Montana/Miley Cyrus en riktig fjortis.
// Rastenkillen
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2009 vid 20:46
Postad av disneygurra disneygurra skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

1.Alla Playhous serie - Mina Vänner Tiger & Nalle Puh är riktigt bra.
2.Lilo och stich - Finns SÅ himmla mycket sämre.
3.Nalle Puh - BLASPHEMY!!!
3.Bian o' brian - Typisk skitserie av idag.
4.Fem på spanig - Tråkig, ful och dålig
5.Ersättarna - Jobbig handlig med iriterande kararärer - stämmer bra.
6.Långbens galna gäng - En av Disneys topp 15 bästa serier någonsin.
7.Magi på Waberlyplace - Se nummer 3.
 
Ja... det var ju en något ojämn lista. Varför just 7 stycken? Och vart är alla andra vidriga Disney-serier som Kim Possible, Rasten, Dave Barbaren, Det Surras om Maggie, Phineas & Ferb. För att inte tala om samtliga vedervärdiga live-action-serier; Zack & Cody-fjortisarna, Hannah Montana-slampan, That's So Raven-äcklet och allt vad de heter. Disney är så djupt ner i sunkträsket att jag betvivlar att de någonsin kommer att hitta tillbaka till ytan.
Du kan knappast säga att Zack & Cody (Dylan och Cole) är fjortisar! Däremot är ju Hannah Montana/Miley Cyrus en riktig fjortis.
 
 
Håller med om att Zack och Cody inte är fjortisar men jag tycker faktiskt inte att Miley/Hannah Montana är det heller.
De där två populära tjejerna i hennes klass som hon och Lillie bråkar med hela tiden (Ashley, Katie, Allison? kommer inte ihåg namnen...) är mer fjortisar då.
 
Visst Miley är ganska skrikig och älskar att överdramatisera grejer men hon är inte särskilt vågat klädd, översminkad och hon festar inte (i bemärkningen att "festar" innebär att man super sig redlöst full)
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 11:41
Kanske det, jo de två är riktiga fjortisar. Men har du sett hur Miley ser ut i senaste säsongen? Inte i alla avsnitt, men i de flesta avsnitten är hon ju totalt nersminkad! Två andra som ju tyvärr börjat sminka sig alldeles för mycket är ju också Demi Lovato (som jag alltid hatat) och Selena Gomez (som faktiskt är helt ok).

Måste säga att jag under de senaste veckorna totalt ändrat uppfattningen om Phineas & Ferb! Ser man serien på engelska är den ju helt fantastisk! Superbra skämt, roliga låtar och så är ju Candace riktigt bra med Ashley Tisdale som röst! Det märks att serien är skapad av personer som tidigare jobbat lite grann med The Simpsons och Family Guy!


Ändrad av Daniel - 08-september-2009 vid 11:49
// Rastenkillen
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2009 vid 21:30
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

 
1.Alla Playhous serie - Kan ju vara för att de riktar sig till små barn

2.Lilo och stich - Sega karaktärer och Upprepande handlig

3.Nalle Puh - tråkig handlig och dryga karaktärer

3.Bian o' brian - Tråkig och käns bara ihop slägd

4.Fem på spanig - Käns inte som något nytt

5.Ersättarna - Jobbig handlig med iriterande kararärer

6.Långbens galna gäng - vet inte, gillar den bara inte

7.Magi på Waberlyplace - Tråkiga skämt och allmänt tråkig
Playhouse disney serie:små einsteins, higglystans hjältar, lilla djungelboken, nya äventyr med nalle puh, boken om puh, mina vänner tiger och nalle puh, musses klubbhus, disneys djurens värld, nalle har ett stort blått hus och petson och findus är bra. petson och findus är iförsig bra, men det är ingen disney-serie

Lilo och stitch-jätte tråkig

Nalle puh-alla tre serierna är bra

Brian o brian-jätte tråkig

Fem på spaning-jätte tråkig

Ersättarna-jätte tråkig

Långbens galna gäng-jätte tråkig, men bra animation och bra röster

Magi på waberlyplace-jätte tråkig

Ändrad av Eliaspbo - 18-september-2009 vid 21:30
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2009 vid 17:09
Jag gillar Långbens galna gäng. De har smygit in lite mogen rolig humor där som jag inte märkt föränn på senare år samt att introt är riktigt svängigt!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 11:28
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag gillar Långbens galna gäng. De har smygit in lite mogen rolig humor där som jag inte märkt föränn på senare år samt att introt är riktigt svängigt!
 
Långbens galna gäng har härlig vuxenhumor, ja!
// Rastenkillen
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 11:36
Har ändrat uppfattning nu när det gäller vissa serier, se min nya lista:
1. Brandy & Herr Morris
- Hemsk, hemsk, hemsk, hemsk, ful, riktigt ful, tråkig, riktigt skittråkig...
 
2. Sonnys chans
- Ska detta kallas för komedi eller vad?! Men det är klart, man skrattar ändå om man ser på serien för att skådespelet är så där patetiskt dåligt.
 
3. JONAS (och allt som har med Jonas Brothers att göra)
- Se ovan.
 
4. Totally Spies
- Boooooooooooriiing.
 
5. Kim Possible
- Ful, ful, jätteful, trååkig.
 
6. 9/10 av de Hannah Montana-avsnitt som finns. Vissa går faktiskt att se på, andra är så dåliga att man inte vet var man ska ta vägen.
 
7. American Dragon
- Se Brandy & Herr Morris.
 
Några av de serier som många nämner som går att se på:
Rasten
Phineas & Ferb
Ersättarna (fuult, men bra slöarprogram.)
 
// Rastenkillen
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 12:38
Det kan vara att den inte riktigt ses som en Disneyserie, mycket för att den är udda i jämförelse.
 
Jag dock gillar den serien rätt mycket. Den har sin charm och vissa avsnitt är riktigt bra.
MVH
   //Håkan
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 16:20
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Det kan vara att den inte riktigt ses som en Disneyserie, mycket för att den är udda i jämförelse.
 
Jag dock gillar den serien rätt mycket. Den har sin charm och vissa avsnitt är riktigt bra.
Vilken serie syftar du på?
// Rastenkillen
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 16:45
Jag syftar på Brandy & herr Morris.
MVH
   //Håkan
Till toppen
disneygurra View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-juli-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera disneygurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 16:48
Enligt mig är anledningen till att den i alla fall inte tilltalar mig som en Disneyserie är den fula animationen, äckelhumorn och tråkiga karaktärer. Men ok, det finns säkert positiva saker också.
// Rastenkillen
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 17:03
Jag tycker inte att animeringen är så pjåkig. Om man jämför med andra serier som kommer sista tiden så är den snygg i jämförelse.
 
Visst, humorn är kanske lite väl vågad men jag som är vuxen uppskattar den rätt bra ändå men för den yngre publiken kan den kanske vara lite väl, det medger jag.
 
Karaktärerna tycker jag är ganska välskapade, iallafall några av de. Huvudkaraktärerna gillar jag iallafall.
 
Det är ingen given klassiker kanske bland disneyserier men bland de bättre av de nyare som har kommit ut.  Men jag håller med. Det kommer inte ut lika mycket klassisk disney som förr.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2009 vid 18:03

Serier som gör Brandy & Herr Morris snygg i jämförelse borde vara ett brott mot mänskliga rättigheter.

Till toppen
irmaellervad View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 16-september-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera irmaellervad Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2009 vid 13:16
Känner att det är dags för mig att berätta vad jag tycker om ALLA tecknade serier disney har producerat, enligt wikipedia i allafall :)
 
1. Wuzzlarna - Aldrig sett faktist, så jag har inga direkt åsikter om denna serien.
2. Bumbibjörnarna - Tycker den är riktigt gullig, när man var liten så brukade man fantisera om att man själv var en prinsessa och stötte på Bumbibjörnar, haha ^^ Var nog dock ingen favoritserie, men tycker inget ont om den! :)
3. DuckTales - Genial! Jag absolut ÄLSKADE och ÄLSKAR denna serie, riktigt sköön asså :) Tyckte ju mest om Anki dårå, haha, men jag fattade nog inte att hon var en outstanding, tror nog att jag trodde att hon var en lillasyster till knattarna, så dum man kan va! :)
4. Nya äventyr med Nalle Puh - Jag älskade Nalle Puh när jag var liten, Nasse var favoriten eftersom att han var rosa ;$
5. Piff och Puff - Räddningpatrullen - En till favoritserie som liten! Jag tyckte om Puff eftersom att jag tyckte om synd om honom, tyckte Piff var allmänt elak, haha fråga inte varför men jag tyckte typ alltid om dom figurena typ som man egentligen inte skulle tycka om, Kalle istället för Musse, Tom istället för Jerry, Daffy istället för Snurre osv..
6. Luftens Hjältar - Bra serie! Hoppades på att Baloo och Becky skulle bli tsm, tror inte dom blev det? Var det typ inte ett avsnitt där som gick ut på dejt? Aja, mina favoritavsnitt var ju när Beckys dotter var med, såå söt!
7. Darkwing Duck - Kan man annat än att inte älska serien? Det en klar favorit av Disneyserierna, kunde dock tycka att den var liite läskig ibland, te.x. blev inte den lilla tjejen (minns inte vem hon är, men det var en liten tjej med i alla fall) grön? Haha, så då fick jag lite mardrömmar, men ändå! Det är ju också typ det jag minns starkast från serien, typ hundra år sen man såg den jue!
8. Långbens galna gäng - Bra serie som jag gillade/gillar, fick även en bra filmuppföljare, (den första filmen alltså)
9. Den lilla sjöjungfrun - Kan man annat än att älska den? Ville ju själv vara en sjöjunfru, men tyckte dock att det var lite sadface när man inte fick se så mycket av hennes systrar. Var det inte en som hade blondt hår och rosa snäckbikini? Henne tyckte jag om!
10. Bonkers, Marsupilami & C:o - Aldrig sett eller en varit medveten om. Haha, sorry, men faktist sant.
11. Bonkers - Samma här.
12. Marsupilami - Samma här.
13. Aladdin - Love <3
14. Gargoyles - Har jag missat något? :s
15. Shnookums och Meat - Ingen aning om vad det är.
16. Timon och Pumbaa - Fett kulig (:
17. Quack Pack - Helt okej, finns ju bättre men det finns mycket mycket värre, är ju inte lika bra som DuckTales men ett stort plus är ju att Kalle är med :)
18. Mighty Ducks - När jag läste namnet så tänkte jag typ ännu än serie jag inte har sett, aja. Men, bestämde mig för att söka på youtue, och OMG! Jag minns den typ, lite iaf. Jag vet bara att jag tyckte om den när jag var liten och vill se den igen :(
19. Lilla Djungelboken - Jag tycker faktist att Lilla Djungelboken är riktigt bra. Rolig osv, tycker att det är lite synd dock att Shere Khan blir ond senare. Haha (:
20. 101 Dalmatiner - Inte så mycket att säga. Inte dålig men finns ju bättre.. Inte sett så mycket så kan inte direkt säga så mycket.
21. Herkules - Ingen favorit men funkar när man har tråkigt och är sjuk, haha :)
22. Musses verkstad - Aldrig sett, detta är väl någonslags föregångare till Hoss Musse? Varför bytte man ut den mot den sistnämnda?
23. Buzz Lightyear, rymdjägare - Älskar ToyStory, men har inget ont eller gott att säga om den. Minns inte så mycket, skulle hjälpa ifall man fick se den igen. :)
24. Hoss Musse - Jag diggar den serien, vet ju som sagt inte vilken som är bäst, denna eller orginalet men dom gjorde ett bra jobb i allafall, Musse var ju typ den ända som inte hade en egen serie liksom.
25. Legenden om Tarzan - Jag gillar Tarzan och tycker att dom lyckades bra med serien.
26. Lilo & Stitch - Tycker serien och uppföljare förstör orginalfilmen, känns liksom som att det djupa är borta..
27. Kejsarens nya skola - För att vara en ny serie, den äger! Bra humor osv..
28. Doug - Trotts att jag inte sett serien någon annanstans än på Disneychannel så tycket jag att den hör hemma på Nickelodeon. Jag älskar serien dock men tycker att det är lite sorligt när seriena byter producenter.
29. Rasten - Tycket att serien är bra, denna lyckades dom bra med ifall jag får säga mitt. För mig är den inte direkt en av de nya serierna eftersom att jag var väl ungefär 8 när jag såg den för första gången.
30. Pepper Ann - Whoot? Pepper Ann = Disney? Stämmer ABSOLUT INTE!! Är ju typ chockad. Varför ska Disney och Nickeloden göra såhär egentligen? Bra serie dock, haha :)
31. Helgen med gänget - Varken sett eller hört talas om. Ganska glad för det, verkar inte vara någon höjdare.  
32. En jycke i klassen - HATA, HATA & HATA!!!!!!
33. Lloyd i rymden - Tycker att den är bra, inte jättebra med bra.
34. Kim Possible - Älskar Kim Possible. Räknar inte in sista säsongen dock, ifall jag skulle det så skulle det stå hatar iställer för älskar.
35. Fillmore - Blää..
36. Dave Barbaren - Ush..
37. Brandy & herr Morris - Ifall man har tråkigt, så visst.
38. American Dragon: Jake Long - Finns värre.
39. Det surrar om Maggie - Aldrig sätt och vill inte se :(
40. Ersättarna - :(
41. Phineas & Ferb - Jag grååter..
42. Fem på spaning - Asså, kan disney verkligen mena allvar? :s
 
Jag föredrar ju helst dom gamla och klassiska serierna, men några av den nya generationen funkar också. Men jag är ju inte så gammal heller, född -94 och är rätt tjejig av mig. Nu kanske nu tycker att ni slösat bort eran tid på att läsa om vad en 15 årig fjortis har att säga, men jag är faktist inte en fjortis, så det så! :) Finns dom som är mkt väärre än mig, det lovar jag er. Och jag gillar verkligen tecknat, inte så många av dom jag känner som vet men, haha fyy vad dom skulle mobba mig :) - på skämt dårå. :P


Ändrad av irmaellervad - 06-oktober-2009 vid 13:18
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2009 vid 22:02
Nu ska jag kategorisera serier

Vilken är den bästa serien
Nya äventyr med nalle puh, timon och pumbaa och Quack pack. föratt det är så bra handling och fin humor

Vilken är den sämsta serien
Händige manny, stanley, jojos cirkus och kaninbyn. Det är nog föratt de är barnsliga

Vilken är den bäst tecknade serien
musses klubbhus, mina vänner tiger och nalle puh och higglystans hjältar. föratt det är fina färger bra sånger och bra humor

Vilken är den sämst tecknade serien
Jag har inte sett chuggington, men jag tycker att den ser ful ut. Firma fantasiflytt och specialagent oso är dåliga föratt de är barnsliga

Vilken är den roligaste serien
Lilla djungelboken har så bra humor att man inte kan låta bli att le. Och små einsteins känns inte så dum heller.

Vilken är den tråkigaste serien
Aladdin, herkules, tarzan mfl. kanske föratt jag inte uppskattar dem som den typen av serie

Vilken är den mest underskattade serien
Boken om puh-föratt det är bra lek i den
Hos musse-det är väldigt kul när alla disneykaraktärer kommer
Den lilla sjöjungfrun-den är bra men jag tycker att klassikern är bäst
De 101 dalmatinerna-den är bra men jag tycker att klassikern är bäst
Räddningspatrullen-den är så bra föratt den innehåller piff och puff som räddare
Ducktales-bra humor
Nalle har ett stort blått hus-den är bra föratt det är bra handling
Disneys djurens värld-det är roligt att man får se bilder från disney och dessutom är djur det bästa jag vet

Vilken är den mest överskattade serien
Alice i underlandet och aristocats, inte mina favorit-serier. men ändå rätt bra

Ändrad av Eliaspbo - 18-oktober-2009 vid 09:29
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2009 vid 22:11
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

Min lista över dåliga serier:
1.Ersättarna

2.Timon och Pumba

3.Fairy odd parents

4.Phil från Framtiden

5.Tarzan

6.Lilla Djungelboken

7.Kejsarens nya skola

8.En jycke i klassen

9..Marsupilami(den med olika figurer och så)

10.Lloyd i rymden

11.Filmore

12.Musses verkstad

13.Dave Barbaren

14.Kim Possible

15.Brandy och herr Morris

16.American Dragon

Och även playhouseserierna.

 

Hos Musse är mittemelan.

 

 

Håller med om de flästa av serierna men timon och pumbaa, lilla djungelboken och vissa av playhouse disney-serierna är snarare på min bästa lista istället för sämsta lista

Hos musse tycker jag också är riktigt bra.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2009 vid 16:19
Min lista över tråkiga serier
aladdin
herkules
farly odd parents
bumbibjörnarna
tarzan
kim posibole
luftens hjältar
lilo och stitch
kejsarens nya skola
buzz lyghtyear
darkwing duck
musses verkstad
en jycke i klassen
doug

jag vet ärligen inte varför

men däremot är detta mina favoritserier
lilla djungelboken
higglystans hjältar
nya äventyr med nalle puh
mina vänner tiger och nalle puh
musses klubbhus
timon och pumbaa
quack pack
små einsteins

förlåt att jag inte kom på varför här heller
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2009 vid 00:10

SNÄLLA!!! SLUTA MED DINA #"%#("/%/#/#/"//"#( LISTOR!!!!!!

 

Ps. Den här listan säger dessutom en hel del om din smak. Bra serier som Darkwing Duck och Bumbibjörnarna anser du vara "tråkiga". Vedervärdiga dadda-serier som Små Einsteins, Musses Klubbhus och Higglystans Hjältar tycker du är bra? Förbluffande!



Ändrad av 101dalmatiner - 02-december-2009 vid 00:13
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2009 vid 17:05
För att stämma in med 101 Dalmatiner men på ett mer sansat plan. Eliaspbo din listor ger ingenting till diskussionen och det börjar bli lite irriterande att se dina listor i var och varannan tråd. Hädan efter kommer jag att dölja alternativt ta bort alla nya listor jag ser som du skriver som inte har nån motivation eller inte tillräckligt motivation.

Och Till 101 dalmatiner vill jag bara säga: Lugna ner dig!
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2009 vid 18:10
Jag blev faktiskt riktigt besviken på "Musses klubbhus"! Om jag ska vara ärlig. Det jag hade hoppats på, var att det skulle vara spännande, men det var det inte. Det kändes mer för småbarn.Thumbs Down Det kändes onödigt för mig att stiga upp kvart i åtta på morgonen bara för att kolla vad det var. Jag stängde direkt. 

 

Jag tycker inte Bumbibjörnarna är tråkig! När jag och min bror var små satt vi klistrade framför teven! De hade ju så många spännande äventyr för sig och karaktärernas personligheter är helt perfekta (minns att jag gillade Bernard bäst, för han är så lik mig till sättet, tankspriddEmbarrassed, höjdrädd, men ändå lojal.) Ser några avsnitt på engelska när jag längtar tillbaka till barndomen.Embarrassed

 

En jycke i klassen är dock ingen favorit. När jag såg den första gången tänkte jag: "Men herregud! Vad är detta?!" Animationen är då så dålig och den kändes inte alls mysig att titta på. Den kändes...tråkig att se och jag blev glad när det tog slut. Sedan slutade jag att se den överhuvudtaget för jag kände att det inte var värt att plåga sig själv.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2009 vid 22:08
"Det kändes mer för småbarn.Thumbs Down"

 

Inte för att verka vara en besserwisser men... det är för småbarn. Det är dock ingen ursäkt för att det ska behöva vara så generiskt, tråkigt och Teletubbie-aktigt. "Mina Vänner Tiger & Nalle Puh" är däremot en dadda-serie som mycket bättre lyckas balansera seriens olika sidor. Den väger givetivs ganska mycket åt dadda-hållet men är man en Puh-fanatiker som jag så finner man alltid något värde i nästan varje avsnitt-

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2009 vid 15:55
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:


Vilken är den mest överskattade serien
Alice i underlandet och aristocats, inte mina favorit-serier. men ändå rätt bra

Det finns väl inga Alice eller Aristocats serier? Och ifall det fanns så tror jag faktiskt att de hade varit ganska bra..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2009 vid 10:54
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Det finns väl inga Alice eller Aristocats serier? Och ifall det fanns så tror jag faktiskt att de hade varit ganska bra..
Helt riktigt, några sådana TV-serier finns inte överhuvudtaget.

Ändrad av hofverberg - 11-december-2009 vid 10:55
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 13:23
Istället för att räkna upp alla Disney-producerade tv-serier som jag ogillar, så följer här istället en lista över serier som jag uppskattat och fortfarande uppskattar:

1. Ducktales - Den i mitt tycke mest lyckade tv-serien genom alla tider, även då man jämför med icke Disney-relaterade serier. Jag älskar karaktärerna och jag älskar rösterna (både de engelska och de svenska) och jag tycker att konceptet är klockrent. Önskar bara att serien hade fortsätt ett par säsonger till. Det var framförallt i sista säsongen som jag tyckte att serien verkligen tog fart.
2. Nya äventyr med Nalle Puh - Gullig och mysig serie, utan att för den sakens skulle vara mesig. Den kunde vara både spännande och väldigt läskig på sina ställen, men den hade alltid en sån värme. Framförallt märks det vilken vikt man la ner i serien för att den skulle kunna uppskattas av både små och stora barn, samt av vuxna. Både Nalle Puh, och serier som Ducktales och Luftens hjältar är fulla med skämt och referenser som går de små barnen helt förbi, men som man längre fram i livet lär sig att förstå och på så sätt kan man uppskatta serierna på ett helt annat djup även som vuxen.
3. Bumbibjörnarna - Disney's första tv-serie (om man inte räknar kortfilmerna med Silly symphonies och Musse Pigg m.fl.). Karaktärerna och miljön är helt fantastiska. Det är en härlig känsla i den här serien, och framförallt första säsongen är enormt genomtänkt och spännande.
4. Luftens hjältar - Här har man dammat av gamla karaktärer, varvat med helt nya, och placerat dessa i en helt ny kontext och miljö. Resultat: succé! Att ta en handfull Djungelboken-karaktärer och placera dessa i en mellankrisgsmiljö som domineras av flygplanstrafik är fullkomligt lysande. Som barn älskade jag serien, just för att den var så välgjord. Men som vuxen tror jag nästan att jag uppskattar den än mer, just på grund av alla referenser till mellankrigstiden i Europa och dåtidens matiné-filmer. Klockrent!
5. Långbens galna gäng - Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall säga om den här serien. Jag tror att jag gillar den lite av samma anledning som jag uppskattar Luftens hjältar. Här har man också tagit karaktärer lite ur sitt sammanhang (även om det inte är helt ovanligt när det gäller karaktärer som Långben och Svarte-Petter) och på något sätt skapat nya versioner av dessa med nytt utseende och, till viss del, nya personligheter. Därefter har man kryddat det hela genom att för serien skapa helt nya karaktärer och familjemedlemmar, och slutligen har man valt att placera samtliga i en ny miljö. Denna gången i form av ett villakvarter i utkanten av en stad. Mycket lyckat enligt mig.
6. Darkwing Duck - Som jag tidigare nämnt är jag svag för superhjältar, och trots att den kanske skall ses som en parodi på hela superhjältegenrén så kan jag ine låta bli att älska den. Att den dessutom är en spin-off på min absoluta favoritserie, Ducktales, och som sådan har lånat friskt från denna series karaktärs-flora, gör detta saken bara ännu bättre.
7. Raw Tooange med bl.a Bonkers och Marsupilami - Jag vet inte om jag egentligen kan ge någon vidare motivering till varför jag håller den här serien så varmt om hjärtat. Förmodligen beror det i huvudsak på ren nostalgi, men jag vill minnas att det fanns en känsla i den här serien som verkligen fängslade mig.
8. Piff och Puff: Räddningspattrulen - Kul koncept och trevliga karaktärer. Piff och Puff har båda blivit lite mer komplexa och fått ett större djup i form av mer utbredda personligheter.
Ofta väldigt spännande äventyr, även om jag kan tycka att just den här serien kanske inte har åldrats med riktigt samma värdighet som många andra serier. 

I övrigt tycker jag att i stort sett samtliga av kvarvarande Disney-serier är mer eller mindre rent skräp. Visst kan jag uppskatta något enstaka avsnitt av t.ex. Timon & Pumba, eller Den lilla sjöjungfrun och Aladdin. Men som helhet tycker jag att dessa serier förstör och överexponerar karaktärerna till leda.


Ändrad av Trubaduren - 25-juni-2010 vid 13:44
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 14:20
Jag har inte sett så mycket Disney TV-serier. Och jag har inte riktigt tid att skriva en lista nu. Men jag kan säga vilka jag håller med om av de som Trubaduren hade skrivit.

 

Nya Äventyr med Nalle Puh, Bumbibjörnarna, Långbens galna gäng och Piff och Puff: Räddningspatrullen.

Dessa tycker jag cokså är väldigt bra och lyckade. Men jag har som sagt inte riktigt tid att skriva någon direkt motivering till varför jag tycker så just nu. Men jag ska göra det så fort sen.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 18:20
Postad av irmaellervad irmaellervad skrev:

fråga inte varför men jag tyckte typ alltid om dom figurena typ som man egentligen inte skulle tycka om, Kalle istället för Musse, Tom istället för Jerry, Daffy istället för Snurre osv..


Jag är precis likadan. Wink
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2010 vid 14:12
Nu läser jag igenom tråden igen och fröbannar min dumhet. Jag har alltså blandat ihop Ducktales med Quackpakc. Så när jag inte tog med Ducktales bkabnd min favriter igår var det i tron att det var typ Quackpack jag pratade om. Men jag ville bara säga att jag verkligen gillar Ducktales också.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2010 vid 08:12
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Nu läser jag igenom tråden igen och fröbannar min dumhet. Jag har alltså blandat ihop Ducktales med Quackpakc. Så när jag inte tog med Ducktales bkabnd min favriter igår var det i tron att det var typ Quackpack jag pratade om. Men jag ville bara säga att jag verkligen gillar Ducktales också.

 

Påminner mig om en vän jag hade en gång i tiden. Han diggade Ducktales som liten (vem gjorde inte det?) och sedan kollade han på Quack Pack när det kom (som de flesta) men sedan flera år senare (typ precis i skiftet mellan 90 och 2000-talet) började Barntrean att visa Ducktales och då kläcker han ur sig den mycket märkliga meningen "vad är det här för nåt, knattarna brukade ju va' längre och ha mörkare röster". Hjärntvättade unge! Hur kan Quckpack blockera ens minnen av Ducktales!?!?! Weird kid.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 456
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media