Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bästa Nalle Puh-avsnittet

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bästa Nalle Puh-avsnittet
    Postad: 29-augusti-2006 vid 21:42
Vilket är erat favoritavsnitt av "Nya Äventyr med Nalle Puh"? Mitt är "Kanin Sätter gränser"/Rabbit Marks the Spot, när Puh och gänget är pirater och sjunger i början åkandes genom Sjumilaskogen i sitt piratskepp på hjul.
Det och Önskebrunnen. 
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2006 vid 09:47
Många avsnitt där Tig(g)er hade en stor roll brukade jag och min ena lillasyster gilla.
 
Sedan finns det ett avsnitt där Nasse kommer "bort" till ett schackland, det avsnittet gillade jag också ganska mycket. 
 
Ett ytterligare avsnitt som jag gillar är när Nasse blir en del av en saga som Nalle Puh berättar.  
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2006 vid 11:48
Det första är Nasse blir riddare men det andra känner jag inte igen. Kan du berätta mer utförligt om handlingen?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2006 vid 16:06

Det var en version av "De tre små grisarna" och när jag tänker efter så var Nalle Puh bara berättare i början innan Tig(g)er tog över sagan helt och hållet.  

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2006 vid 17:10
Hehe, jasså det var avsnittet "Tre små grisar" och som vanligt när tiger tar över så blir det flum. Ja då vet jag.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 15:15

101dalmatiner:

Du verkar gilla Nalle Puh, har du sett crossover-specialaren "Cartoon All-Stars to the Rescue" där Nalle Puh och hans vänner (Knattarna är också med) är med i?
 
 
Själv har jag aldrig varit särskilt förtjust i denna specialare och dessutom har jag alltid haft lite svårt för crossovers mellan två (eller flera) grejor som inte hör ihop.   


Ändrad av ErikaJansson - 09-september-2006 vid 18:01
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 15:33

Nej, men det verkar intressant. Verkligen. Men inte helt lätt att få tag på skulle jag tro?

Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 15:55
Vet du vad, jag hittade den på youtube (uppdelad på fyra delar).
 
 
Du får gärna skriva sedan vad du tyckte om den.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 18:55
Tack snälla. Jag kollar på den imorgon. Ska iväg nu. Men tusen tack. Youtube är ju ett mirakel.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 18:24
Har du tittat på den?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 18:37

Nepp, men jag tror jag gör det nu.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 19:11

Nu har jag sett den. Den var cool. Riktigt flippad, men budskapet var glasklart. Puh, var iskall. Synd att det inte blev en hel serie.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 19:42
Jag behöver väl inte ens fråga, men den finns inte dubbad va?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 19:46
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag behöver väl inte ens fråga, men den finns inte dubbad va?
 
Jag känner inte till någon svensk dubbning av den.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 20:17
Verkar inte särskilt troligt att det finns någon heller.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 23:13
Hmm. Det enda avsnitt jag minns som jag tyckte riktigt bra om är det när Tigger får för sig att Nasse räddat hans liv, och han till varje pris ska återgälda detta.
- jag är en bacill
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 14:59

"Min hjälte", underbart komiskt avsnitt.

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media