Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Trollsagor???

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Trollsagor???
    Postad: 17-augusti-2006 vid 14:59
Vad har den här serien att göra på ToonDisney? Känns lika malplacerad som Pippi Långstrump, även om den spöar Pippi med båda händerna bakbundna på alla sätt. Men vad har den med Disney att göra?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2006 vid 17:17
Det undrar jag också (även om jag gillar den). Detsamma undrar jag över Fairly OddParents (även den okej) och Pettson och Findus (visas i och för  sig inte längre vare sig på Disney Channel och Toon Disney)...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 02:40

Jag gillar den också (FAKTISKT!) den är mysig, fint tecknad och bra röster. Men vad tusan gillar du med Fairly Odd  Parents, den är ju hemsk. Gapig, ful, tråkig i allmänhet och så långt ifrån allt Disney står för man kan komma.

Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 06:46
Som slötittarserie är den okej, det är ingen serie som precis jag skulle sätta mig ner och följa i någon större utsträckning. Samma gäng har även gjort en annan serie, "Danny Phantom", som är i jämförelse med Fairly OddParents den bättre av de två och är långt ifrån det där gapiga (som jag faktiskt också kan tycka är jobbigt) som förekommer i FOP. Men så tycker jag att spöken och annat övernaturligt (som förekommer mycket av i Danny Phantom) är intressant.
 
Men Trollsagor är förstås mycket bättre än de två ovannämnda och den föredrar jag vilken dag som helst över FOP och DP. Jag blev imponerad över ett avsnitt jag såg av serien igår kväll, det var ett ganska simpelt avsnitt men författaren/författarna lyckades ändå hålla intresset uppe så att man inte tröttnade och hade lust att stänga av.    
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 11:49
Hade du hört talas om serien innan du såg den på ToonDisney. Den dök liksom upp från ingenstans.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 14:16
Första gången jag såg ett avsnitt av serien var sommaren 2003 (det var på någon dansk kanal) och sedan fick jag sett ett par avsnitt på Disney Channel hösten 2004 och ett par ytterligare vintern 2005. Sedan försvann serien helt från Disney Channel.
 
Men nu är jag glad över att den visas på Toon Disney.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 18:09
Jasså. Jag fick Disney Channel i slutet av 2005 så jag hann aldrig se något avsnitt så för mig är det splitternytt.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2006 vid 22:27
såg den för första gången 2003, började spela in, men innan jag hade fått alla avsnitten på band så försvann serien. Poff, borta. Jag började nästan gråta. Och jösses vad glad jag var att jag hade spelat in över hälften av avsnitten. Att inte kunna se bråken mellan Pigge(Gimpe) och Huldra=Katastrof. Må så vara att det är konstigt att den visas på disney, men hellre det än att den inte visas alls, eller hur?

Trollsagor är till och med bättre än serieböckerna Valhall, som Henning Kure(Trollsagors författare) medverkade i. 


Jag vet inte om jag "bumpar" tråden, men tyckte att jag lika gärna kunde skriva här som att starta en ny tråd...
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2006 vid 16:35
Den är verkligen kalasbra. Hur många avsnitt finns det? Hur många avsnitt av Valhall finns  det, för jag såg det på tv för en herrans massa år sen, typ 10 år sedan någonting, böckerna är ju grötbra?
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2006 vid 21:08
Det finns tolv böcker, om jag minns rätt, kan finnas fler. En del av dem finns på vårt bibliotek.Smile

Det finns nog omkring 28-36 avsnitt av Trollsagor. 
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2006 vid 17:14
Men du vet att det finns en tv-serie om Valhall, med Quark i huvudrollen tror jag det var.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2006 vid 18:55
Det finns det? <_<;

Har bommat det...
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2006 vid 19:18
Jag kommer ihåg Quark, det gick sommaren 1996 på SVT. Jag tog mig en titt på Imdb och enligt dem verkar Quark inte ha varit en tv-serie utan ett gäng kortfilmer på 6 minuter vardera.
 
Kul att det finns fler som gillar Valhall. Wink
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2006 vid 19:57
6 minuter??? Minns de som åtminstonde en kvart i alla fall, men det var ju på pricken 10 år sen, jag var åtta. Minnet hinner ta många om- och genvägar på den tiden. Valhall är en underbar serie. Särskilt teckningarna är lysande.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2006 vid 20:02
Jag tycker också att det var skumt att de bara var sex minuter långa för jag hade också för mig att varje avsnitt var 10-15 minuter långa.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2006 vid 13:26
Hur många "kortfilmer" finns det tro?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2006 vid 14:03
Sex kortfilmer enligt Imdb, men SVT verkar ha sänt sju stycken enligt Statens ljud - och bildarkiv.
 
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 17:41
Skumt. Men Trollsagor, vilket är erat favoritavsnitt. Jag har inte sett tillräckligt av serien för att kunna avgöra det.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2007 vid 21:28
Favoritavsnitt? Bra fråga, det finns många bra... Men antagligen något av de som Huldra är med i. Huldra och huvudfigurerna har en tendens att alltid framkalla skratt hos mig när de möts, på det ena eller andra sättet.

Sjöjungfruavsnittet kanske...


Ändrad av RWB bokmal - 03-april-2007 vid 21:42
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2007 vid 07:47

Jag önskar att Trollsagor fortfarande gick på Toon Disney. Eller åtminstonde på någon kanal.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 12:33
Trollsagor hör hemma i en annan kanal.
Och det var ju bra att den inte gick längre på Toon Disney sen i våras tycker jag.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 14:35

Bättre att Toon Disney visar en bra tecknad serie som Trollsagor och som inte är en disneyserie än såkallade "disneyserier" som Brandy & Herr Urk och Filmore.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 15:35
Jag tycker att Trollsagor är lika dålig som Darkwing Urk och Pippi Långstrump.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 15:40
Din smak skrämmer mig. Det är inte det att jag inte i vanliga fall kan acceptera andra människors smak, men det är sånna som du som är skyldiga till att Disneys tv-serier numera har så dåligt rykte. Disney är inte Disney längre, det är en sorts missbildad hybrid, Nikelodeons och Cartoon Networks kärleksbarn kanske?

Ändrad av 101dalmatiner - 19-december-2007 vid 19:57
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 16:20
Jag kanske är skyldig men det är du också.
Du bara gapar och gapar att nya tv-serier från Disney är dåliga.
Har du nåt emot om nån inte gillar Trollsagor?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 17:37
Det jag har nåt emot är folk med ett totalt IQ som inte räcker mig till fotknölarna. Adjö. Good bye. Adios. Au revoir. Nicht auf wiedersehen.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 18:35
avsky trollsagor, bläh!
Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2007 vid 19:59
Det är helt okej, men varför? "Obehagliga röster" eller? 
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2008 vid 18:03
jag mins att jag har set typ två avsnitt hos min fabro typ ett när en älva får madrömmar. det var typ 2004 tror jag tyckte den var myseig men litte läskig jag var typ 9 år då
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2008 vid 04:08
Helt förj**ligt att jag ska behöva till otillåtna metoder för att få se Trollsagor.

Men tja, nu har jag hela serien. På engelska och ryska.

Engelska är ungefär jämnbra med svenska dubben- ruskigt bra alltså.

Ryska är epic fail, och jag borde veta, jag har läst ryska, och hört ryska dubbs förut!


Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Jag tycker att Trollsagor är lika dålig som Darkwing Urk och Pippi Långstrump.


Du... du vet att du just jämnställde Trollsagor med en allmänt erkänd legendarisk tv-serie? En serie som har varit omdiskuterad av serieälskare som den bästa i världen?

Nog för att Trollsagor är bra, men seriöst- du jämställde den med Darkwing?

...Och säger att DW är dålig?


LOL Den kanske inte är i din smak, men som man säger- "give credit where credit is due".  Det är fortfarande en ruggigt bra serie.


Ändrad av RWB bokmal - 03-juli-2008 vid 04:14
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media