Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kejsarens nya skola

 Svara Svara Sida  123>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Kejsarens nya skola
    Postad: 17-augusti-2006 vid 14:58
Vad tycker ni om den här serien? Animationen behöver inte nämnas. Själv tycker jag den är ojämn, men den känns i alla fall lite som Disney till skillnad från Kim Possible, Fillmore, Dave Barbaren, Det surrar om Maggie, Rasten, Pepper Ann och, uuuugggh, Fairly Odd Parents. Tvi!!! Skämten känns som gammal hederlig Disney-humor igen, och tar inte sig själv på så stort allvar, á la Kim Possible. Älskade verkligen första långfilmen, den skrattade jag så jag fick ont av. 2an kände jag stanken av redan innan klippet på julafton och den håller jag mig undan. Tror serien är bättre än tvåan faktiskt.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2006 vid 17:30
Jag finner den också väldigt ojämn, mer kantig än vad ettan (som jag verkligen gillade) var, manuset är ganska platt många gånger och skämten/de "komiska" situationerna är ganska trista och inte det minsta originella. Biten med hur Kuzco "talar" till oss har också gjorts bättre i andra sammanhang, i Duel Masters är detta ganska kul, men här känns det bara dumt och mest i vägen...
Jag ska dock fortsätta och titta vidare för det kan ju bättras sig med tiden...
 
 
Jag kan glädja dig med att Fairly OddParents är ingen Disneyserie utan en Nickelodeonserie, undrar hur den kunde hamna på Disney Channel...?   
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 02:38
Det var en lättnad. Men det är ingen ursäkt för Disney att visa sånt stinkande skräp till tecknad serie.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2006 vid 16:25
Har tv-serien blivit lite bättre? Jag tröttnade nämligen efter 8-9 avsnitt
eftersom de flesta avsnitt hade brist på variation, men tänkte ändå höra om det kunde vara värt att börja titta igen om serien hade blivit bättre.
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-oktober-2006 vid 19:29
Vet inte riktigt. Kollar bara någon gång i veckan, den går upp och ner. Men minst två-tre stycken riktigt vassa oneliners per avsnitt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 15:27

Nu, några månader senare, kan jag säga att jag faktiskt har fattat tycke för den här serien. Den är rätt så vass faktiskt och har precis den typ av dialog-humor som jag älskar, kryddat med mycket ironi. Jag säger som jag en gång sade; Kejsarens Nya Skola är den enda riktiga och hittills bästa DISNEY-serien sedan Lilo & Stitch.



Ändrad av 101dalmatiner - 31-oktober-2007 vid 10:40
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 16:26
Jag har inte sett den så mycket, men av det jag sett är den: sådär...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 08:26
Man måste fördjupa sig i den och låta den sjunka in om man ska ha  en chans att tycka om den. Första gången orkade jag inte se ett helt avsnitt.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 00:52
jag har inte heller sett så mycket av den, men jag tyckte den var kass, till skillnad från den riktigt bra och roliga originalfilmen
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 08:57
Jag är mest glad för att det är en serie som bygger på en disneyfilm, det gör den till en disneyserie till skillnad från Rasten (ryyyysseeer).
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2007 vid 09:38
jo ioförsej, det är ju bra så sett. Rasten förstår inte jag heller varför det är en disney-serie!
Till toppen
emmlag View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera emmlag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2007 vid 18:03
Jag tycker att den är ganska bra.Kronk är lite smårolig ibland.Men som sagt:Skärp er med animationen.
Bye bye blåbärspaj!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2007 vid 18:57
Manuset är viktigare än animationen. Vore jag petigare än så skulle jag inte vara De 101 Dalmatinerna's största fan.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 15:10

ja. tv-serien 101 dalmatinerna är också riktigt fult animerad!

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 19:31
Kantigt och simpelt, ja. Fult, nej. Kolla på Kim Possible så kommer du inte tycka Kejsarens nya skola är fult tecknad längre och den är ändå en av de snyggare nya "disney-serierna".
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 19:54
Jag hatar den jag tycker att den äe helt värdelös!
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 19:56
Så gör du. Jag tycker den är underbar underhållning för stunden. Den blir bättre ju fler avsnitt man ser, särskilt av den senaste säsongen.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 20:03
Viken är din favorit serie då på Disneychannel eller Toon Disney??
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 22:25
De 101 Dalmatinerna. Fast jag gillar alla disneyserier som kom innan -99 typ och några få efter.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 09:17
Jag har nog bara sett ett enda avsnitt av Kejsarens Nya Skola, men jag gillade det. Alltså, jag avgudar hela konceptet med mayaindianer och en bortskämd kejsare. Karaktärerna är klockrena. Förresten 101Dalmatiner, "Kronks Nya Stil" är förbannat rolig! Se den! Jag var faktiskt imponerad.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 12:20
Jag får nog ta och göra det i framtiden. Men jag har inte höga förväntingar om den efter klippet på Julafton och någon trailer här och där.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 14:42
Jag gillar Kejsarens nya skola med!!!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2008 vid 16:06
Jag fick rätt med mitt första inlägg på den här tråden. Serien spöar Kronks Nya Stil med fet marginal. Den är tio gånger sylvassare än filmen. Kan inte komma på någon annan serie som är bättre än filmens den pygger på uppföljare. Möjligen är Aladdin-serien bättre än Aladdin och Rövarnas konung.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2008 vid 17:48
Jag kan inte förstå varför man kan tycka att kejsarens nya skola är bra. Kuzco är så självisk och jag tycker bara inte om han som person.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-januari-2008 vid 19:34
Jag älskar honom. Självisk och elak = ofta rolig. Se exempel; Edmund Blackadder.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2008 vid 13:06
nu har jag sett ett avsnitt av serien.
 
jag älskar filmen men jag tycker inte serien kommer alls upp i samma klass. visst var den smårolig och så men tråkig jämfört med filmen. och dessutom mycket fulare animerad.
 
rösterna är ganska bra, jag blev glad över att Kuzco har samma röst som i filmen. Kronk också, men sen var dom flesta andra utbytta, dessvärre.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2008 vid 13:40
Tro mig, det lönar sig att se mer än ett avsnitt.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2008 vid 17:45
jasså, det säger du. jag kanske ska ge den en chans till då, fast jag har inga mer förväntningar.
vilken tid går den? det avsnittet jag såg råkade jag bara snubbla över och kommer inte ihåg vilken tid det var...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2008 vid 23:44

Synd att det gamla vanliga problemet med samma avsnitt om och om igen har hunnit ikapp Kejsarens Nya Skola. Mycket synd. Vill se nya avsnitt!

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 15:37
Aaaahhh! Malinas ny röst är hemsk, hemsk, HEMSK! Den drar ner hela serien.
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media