Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Dinosaurier

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Dinosaurier
    Postad: 29-juli-2006 vid 13:12
Vet ni om Dinosaurier kommer tillbaka i nyutgåva ? va tycker ni om denna film ? jag tycker mycket om den. Vackra bilder och vacker musik.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2006 vid 20:30
Jag vet ingenting om den filmen.. Hehe. Har inte äns sett den fast den finns hemma.. Kanske borde göra det.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2006 vid 10:56
Jag skulle just skriva "hur kan man ha en Disneyfilm hemma utan att ha sett den nångång?" när jag kom på att jag själv inte har tittat på min Bambifilm än. Embarrassed Men Dinosaurier tycker jag du ska se, den är rätt bra och som disney_girl säger, snyggt gjord.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2006 vid 18:53

Det har bara aldrig blivit av att jag sett den.. Hehe. Jo, men jag ska ta se den nån dag. Wink

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2006 vid 16:01
Såg den första gången för inte så länge sen, men är verkligen bakgrunden datagjord? Tycker det påminner ganska mycket om en dokumentär jag såg på tv förrut, ''Big Al''/''Dinosauriernas tid'' eller vad dom nu heter. Alltså att det är data-animeringar (dinosaurier) på direkta foton (bakgrund, natur).

Tycker det ser lite väl snyggt ut för att vara helt data-animerad...


Ändrad av Jake - 06-november-2006 vid 16:01
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2006 vid 16:16
Nej bakgrunderna är inte datorgjorda , det är riktiga landskap bl.a. från Venezuela och Jordanien.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2006 vid 16:58
Är det här den enda Disney-filmen som gjorts på det här viset?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2006 vid 15:50
Postad av Daniel Daniel skrev:

Nej bakgrunderna är inte datorgjorda , det är riktiga landskap bl.a. från Venezuela och Jordanien.
 
fast dom tänkte inte på att det inte fanns nåt gräs då dinosaurierna levde!
 
 
Postad av Jake Jake skrev:

Är det här den enda Disney-filmen som gjorts på det här viset?
 
nja, Disney har ju gjort animerade figurer på riktiga bakgrunder förr
 
fast just så här och datoranimerad det tror jag inte att dom har gjort nån mer gång
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2006 vid 16:45
Aktiverade funktionen ''kommentarer'' på filmen. Då berättade folk bakom filmen hur saker och ting hängde ihop. Jag är ingen historie-expert men Lemurerna till exempel, de som berättade ville få mig att tro att Lemurer fanns under den sena tiden av dinosaurie-herraväldet, för ca 65 miljoner år sen.

Det är nog säkert mycket som inte stämmer, men det ser ju bra ut på film.

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2006 vid 16:47
Postad av stitch stitch skrev:

 
fast dom tänkte inte på att det inte fanns nåt gräs då dinosaurierna levde!
 


Enl. ny forskning så har man kommit fram till att Dinosaurierna faktiskt åt gräs
http://fof.se/?id=06241a
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2006 vid 19:09
Postad av Daniel Daniel skrev:


Enl. ny forskning så har man kommit fram till att Dinosaurierna faktiskt åt gräs
http://fof.se/?id=06241a
 
oj! intressant! där fick jag lära mej nåt nytt!
men räknas det som en miss i filmen?
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2006 vid 19:39
Jag skulle verkligen inte kalla det för miss iaf. All den sökning efter info och forskning de har gjort för filmen genom de produktionsåren de har hållit på så tror jag att inte gräset kan vara en miss av folket bakom.

Men man kan kanske kalla för en medveten miss. Folket bakom vet att det inte fanns gräs, men hade med det ändå för att det inte skulle va så tomt på savannen =). Gräs finns ju även med i andra Dinosaurie-filmer (om jag inte minns helt på sniskan) som ''Landet för länge sedan''.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2009 vid 11:44
Jag har oxå för mig att jag har sett gräs i landet för länge sedan.. men det var ju ett par år sedan man såg den..Embarrassed

Dinosaurier filmen är riktigt bra! Hittade den i en sån där rea låda på Ica Maxi (ta en för 59, två för 99) Den blev min snabbare än kvickt!

Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2010 vid 13:13
Jag gillar filmen Jag håller med alla att den är mycket fin gjord. Jag gillar dem svenska rösterna i filmen.
För nått år sedan så skulle jag se filmen men den här gången på engelska men det var så konstigt så jag såg den på svenska i stället
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2017 vid 12:18
Såg filmen för första gången förra våren efter att ha haft den inplastad i flera år. Helt okej, även om den i stort sett endast är en sämre kopia av "The Land Before Time".
Önskar att jag sett den på bio när det begav sig.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2020 vid 13:48
Snacka om bortglömd film!

Oförtjänt förbisedd.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media