Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

POTC-Monkey Island

 Svara Svara Sida  <123
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2010 vid 23:32
YES!!! Monkey Island 2 får en special edition!!! Jag visste det!!! YES!!! Vilket grymt år det blir för Monkey Island-fans!!! Woohoooo!!!
Se bara på det!
http://www.gamerankings.com/ps3/991337-monkey-island-2-special-edition-lechucks-revenge/images.html

 

Jag uppmärksammade Ghost Pirates of Voojoo Island för en dryg månad sedan. Jag tycker det ser smått fantastiskt ut och kommer givetvis göra allt jag kan för att lägga vantarna på det.



Ändrad av 101dalmatiner - 17-mars-2010 vid 23:35
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 15:14
Harrrgh! LeChuck's Revenge Special Edition! Det är ljuv musik för mina öron. Men det är förpiskat irriterande att spelen är omöjliga att få tag på i affärer! Arrrgh, tvi för att behöva köpa saker som man inte ens får skivor, manualer och kartonger till!!! Savvy?
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2011 vid 17:45

I sommar har jag plöjt igenom samtliga Monkey Island-spel och Tales of Monkey Island för första gången!!! Det tog två år för spelet att släppas i fysisk form i det här bonniga landet, men den som väntar på något gott... Tales of Monkey Island var faktiskt hästlängder bättre än Escape from Monkey Island! Snacka om underbart back-to-the-roots! Det är extra kul att spel-serien som är kusin till POTC har hunnit ikapp film-serien och därmed även lånar nästan lika friskt från filmerna som filmerna gjort från spelen! Nu får TellTale Games skärpa sig och utannonsera säsong två!

<::::>

Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2014 vid 12:01
Ironiskt att Disney nu äger Monkey Island. 
Inte bara ironiskt utan mycket sorgligt också för vi vet ju alla att de inte kommer att göra något modigt som att... jag vet inte... UTVECKLA ETT SJÄTTE SPEEEL!!!!!

TellTale Games borde göra ALLT för att brotta loss hela LucasArts spelbibliotek från dessa maktgalna svin (Disney).

Det är riktigt obehagligt att ett enda jätteföretag försöker skapa ett monopol på underhållningsindustrin.

Ge tillbaka Monkey Island, Grim Fandango, Maniac Mansion, Full Throttle, The Dig, Loom etc till de VERKLIGA ägarna, spelarna!


Ändrad av Jigsaw - 07-juni-2014 vid 12:02
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2016 vid 20:02
Den här tråden borde verkligen (efter mer än tio år...) flyttas till "TV- och Datorspel".
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2017 vid 17:43
Kan inte tråden flyttas till "TV- och Datorspel" och dessutom döpas om till 'Monkey Island'?
Disney äger ju franchisen numera.

Gjorde i Spanien ett försök att lira igenom "The Curse of Monkey Island" på en surfplatta.
Det gick bra fram tills skiva två. Där sket det sig med saknade filer och allmänt strul. Så surt!

Hoppas verkligen på en Remastered Version av det här mästerverket (som fyller 20 i år!!!) så att dels det smidigt går att uppleva på moderna system och dels få se den redan läckra grafiken i högupplöst skrud!

Vågar man hoppas att detta blir nästa släpp från DoubleFine efter succéerna med "Grim Fandango", "Day of The Tentacle" och "Full Throttle"?

Jag hoppas verligen det, men risken är att de väljer att ta sig an "Sam & Max: Hit The Road", "The Dig" eller rentav "Indiana Jones and The Fatr of Atlantis" som nästa projekt.

Sedan har jag ingen aning om hur det ligger till med rättigheter och dylikt när det kommer till "Monkey Island".

I vilket fall som. Jag tar och börjar om från början i 'Curse' någon gång i veckan på en PC och hoppas att under nästa resa till såpass sydliga breddgrader kunna få avnjuta klassikern oavbruten på en platta!
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2017 vid 18:34
Bänkade mig precis med Escape From Monkey Island.
Älskar detta lir även om det är klart sämst av de fem.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media