Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

POTC-Monkey Island

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2007 vid 17:33
Davy Jones ser ju också misstänkt mycket ut som LeChuck... enligt min åsikt i varje fall.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2007 vid 22:08
Tja, det är nog snarare Barbossa i första filmen som mest skulle kunna representera LeChuck. Skelettpirat med skelettbesättning och ett skepp som kommer fram ur dimman och kidnappar guvernören.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2007 vid 22:11
Jag tänkte mer på det faktum att bägge är gröna... och Davy Jones skägg påminner om omslaget till MI2 (har aldrig spelat just det spelet, bara sett omslaget)
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2007 vid 08:18
LeChuck är bara grön i 2an och de första minuterna av 3an.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2007 vid 10:34
Kanske det, men Davy Jones är ändå väldigt lik den gröne LeChuck
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2007 vid 10:03
Personligen tycker jag nog att Davy Jones är mer persikofärgad än grön... men å andra sidan skiftar han ju lika mycket som naturens kamouflagemästare - http://scienceblogs.com/pharyngula/upload/2006/12/davy_jones.jpg. Men LeCuck? Njae...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2007 vid 16:28
Han är mögligt blek.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2007 vid 18:22
Kontinuitetsproblemen som dök upp i Escape from Monkey Island är RIKTIGT irriterande. Det är inga små luckor vi snackar här utan snarare av den storleken att man kan flyga en jumbojet igenom dem.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2008 vid 13:46
Jag införskaffade Escape From Monkey Island till PS2 för någon månad sen. Ska spela igenom det kring jul. Jag har hört rykten om att det finns några extra påskägg i PS2-versionen av spelet. Vem hittade "Murray Ball" i PC versionen?
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 02:58
Yaaarrrrrrgh! Visst har jag stiftat bekantskap med Captain Threepwood. Även jag har följt hans stapplande steg från rappkäftad slyngel till ärelysten och beryktad kapten på fler än en präktig skuta. Även om The Sea Cucumber är det ståtligaste av alla skrovar han har fört befäl över så kan det icke hjälpas att han för närvarande sitter fast med ett skamligt rosa skepp med namnet The Dainty Lady och en talande gallionsfigur med attitydproblem.
Det går icke en kväll utan att jag med rommen i min hand dricker en skål för att Captain Threepwood's femte äventyr ska se dagens ljus en vacker dag och att denna vackra dag kommer innan Ragnarök. Arrrgh
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 14:19

Få se om jag har fattat rätt. Du har spelat igenom alla fyra titlarna?

Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 14:23
Alla fyra, åtskilliga gånger genom åren. The Curse of Monkey Island är utan tvivel bäst. Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 14:31
Ja, åtminstonde nästan lika bra som Monkey Island II: Le Chuck's Revenge. Så, tror du att vi får se ett femte spel någon gång? Det har nu gått åtta år sedan vi senast fick ta del av Guybrush's äventyr.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 18:54
Yaarrrgh, snart nio långa år! Men, ja det tror jag. En legendarisk serie som Monkey Island kan liksom Död Mans Kista inte ligga begravd för evigt. Någon kommer att gräva upp den! Savvy? 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 19:41
Någon tjomme på Lucas Arts hävdade ju att serien skulle återkomma 2015! Men det var flera år sedan och låter som ren rappakalja! Han ville väl bara få journalisten att sluta tjata.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 12:56
Yarrrgh! 2015 är det för sent! Ragnarök infaller 2012! Arrrgh! Dessa söndagseglande sjögurkor! Förstår de inte att det är nu vi måste få återbesöka det underbara karibien vars vatten Captain Threepwood seglar.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2008 vid 13:22
Jag håller med om att det är på tok för lång tid särskilt med tanke på att spelet borde ha släppts senast 2003!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2009 vid 15:10
Jag spelade igenom Escape from Monkey Island på Playstation 2 för första gången för två veckor sedan. Styrningen var lite jobbig och ljudet var inte särskilt bra och jag lyckades inte hitta ett enda påskägg. Men det fanns några rader dialog som inte verkar förekomma i PC-versionen. Det var även coolt att se spelet på en STOR tv istället för en vanlig bildskärm som man är van vid. De borde släppa The Curse of Monkey Island till Nintendo Wii.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 12:11
Arrrgh, indeed, Monkey Island gör sig hel klart bäst på PC.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2009 vid 13:46
Nu är det bara några få månader kvar innan det är dags att återigen ge sig ut på äventyr som Guybrush Threepwood. Men jag tänker bara spela de tre första spelen då jag börjar bli rätt less på fyran och alla dens brister.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2009 vid 14:26
Arrrgh! Det här borde kunna intressera alla frälsta av Monkey Island! Ett spel under namnet "Seven Haunted Seas" är under utveckling och ser helt bedårande ut. Man iträder sig rollen som en zombie-pirat (LeChuck någon?) på jakt efter frälsning och för att bryta förbannelsen som vilar över honom.

Se bara på denna fantastiska bild!
 
Seven%20Haunted%20Seas
 
Blir man inte tårögd över hur vackert det är?
 
Och ännu bättre här finns en fantastisk trailer!!! Så spring iväg och se den era tångräkor! Savvy?
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2009 vid 12:28
Jag kan tyvärr inte se bilden men jag har läst om spelet och det verkar suveränt! Det är verkligen lite som att spela som LeChuck!!! Helt klart ett spel värt att längta efter!
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2009 vid 12:50
Yarrrgh! Irriterande! Det var verkligen en lysande bild! Men den torde inte vara så svår att googla fram så det är bara att pröva. Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2009 vid 08:19
Jag hade en helsjuk dröm inatt med anknytning tll Seven Haunted Seas! Kommer dock bara ihåg vaga fragment. Zombie-piraten i spelet åkte på pisk av någon Superman-pirat(!) och det verkade som att man snarare spelade som denna Superman istället för Zombie-kaptenen.... Jag tror att jag är på väg in i ännu en sådan där ostabil sömnperiod.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2009 vid 21:31
Det har hänt alla Monkey Island fans!!!! Monkey Island 5 är på GÅNG!!!!!! Jag är så glad att jag nästan gråter. Jag har väntat i sedan år 2000 på en till uppföljare och nu är väntan nästan över. Våra vänner på Telltale Games som de senaste två åren har gett oss de fantastiska Sam & Max-episoderna håller nu på att slutföra "Tales of Monkey Island" ett spel i fem nerladdningsbara episoder!!! Det är för övrigt inte en riktig Monkey Island 5 utan enligt utvecklarna så utspelar sig dessa episoder efter ett "Monkey Island 5" som inte finns, men borde finnas så att säga. Det hela är komplicerat, men vem bryr sig! Snart får vi ge oss ut på äventyr med Guybrush Threepwood igen! Och ja, Dominick Armato kommer tillbaka som Guybrush's röst!!! Trailern finns redan ute på youtube. Sök bara på Tales of Monkey Island så får ni se den!

En remake på The Secret of Monkey Island är också på gång, med uppiffad grafik, röster och nya pussel!!! Detta visade sig bli ett bra år trots allt!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2009 vid 05:14
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag hade en helsjuk dröm inatt med anknytning tll Seven Haunted Seas! Kommer dock bara ihåg vaga fragment. Zombie-piraten i spelet åkte på pisk av någon Superman-pirat(!) och det verkade som att man snarare spelade som denna Superman istället för Zombie-kaptenen.... Jag tror att jag är på väg in i ännu en sådan där ostabil sömnperiod.
 
Och häromnatten hade jag en ännu sjukare dröm om Tales of Monkey Island... Vilket är mer förståeligt med tanke på hur stor del av dygnet det tar upp mina tankar.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2009 vid 11:23
Två dagar kvar tills första episoden av Tales of Monkey Island släpps på internet. Det ska bli intressant att se om det finns några insmygna skämt/hyllningar till Pirates of the Caribbean nu när serien har hunnit om trilogin. Guybrush Threepwood is back!
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 13:19
Arrrrgh!!! Haha! Nu har samtliga kapitel av Tales of Monkey Island blivit färdiga. Nu återstår bara en samlingsutgåva där samtliga fem kapitel förekommer. Det blir jolly, indeed!!! Haarrrgh!

Och innan jul släpptes en gameplay-trailer för Seven Haunted Seas!!!

Här kan ni se den:

http://sevenhauntedseas.com/

Jag måste säga att det ser smått underbart ut. Yarrrgh!!!

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2010 vid 21:45
Jag instämmer. Ser ut att bli ett coolt Hack n' Slash äventyr. Och zombie-pirater är något vi inte får tillräckligt av i vardagen tycker jag.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2010 vid 15:27

Yarrrgh!!! Mer glada nyheter för fans av Monkey Island och Pirates of the Caribbean!!!

Får jag presentera Ghost Pirates of Voojoo Island!!! Ett nytt äventyr från genierna på Autumn Moon (http://www.amegames.com/) som gav oss det underbara A Vampyre Story för ett par år sedan. Gänget består ju precis som TellTale Games av före detta LucasArts-anställda i allmänhet och folk från mästerverket The Curse of Monkey Island i synnerhet. Man kan tydligt se att det här spelet (trots sin 3D) är en kusin till The Curse of Monkey Island! Harrrgh! Titta på bilderna och njut!

 

http://www.gamerankings.com/pc/960348-ghost-pirates-of-voojoo-island/images.html

Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media