Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

My friends Tigger and Pooh!!!

 Svara Svara Sida  <1 456
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Randolph_Carter View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Persona non grata

Medlem sedan: 29-september-2010
var: Arkham
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Randolph_Carter Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2010 vid 13:16
Vilka avsnitt har hittills inte visats på svensk tv?
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2010 vid 13:44
Postad av Randolph_Carter Randolph_Carter skrev:

Vilka avsnitt har hittills inte visats på svensk tv?
Det är en bra fråga. Tyvärr har jag inte hundraprocentig koll på säsong 2, i och med Disney Channels och Playhouse Disneys oförmåga att visa någon serie i rätt ordning...

Men jag kan i alla fall inte minnas att de sista 10 avsnitten av säsong 2 visats på Disney Channel - jag kan ha missat enstaka avsnitt, men merparten av de tror jag inte har visats. De flesta avsnitt tidigare än så tror jag har visats. Tyvärr har jag inte tillgång till Playhouse Disney, och kan därför inte uttala mig om vilka avsnitt som visats där.

På SVT är det bara säsong 1 som visats, och vad jag kan minnas var det också 2 - 3 avsnitt från den säsongen som inte sänts.

Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2011 vid 22:01
Ah, såg Superdeckarnas Julfilm för femte gången och femte julen i rad. Jag älskar den här kortfilmen mer för varje gång. Den här ju så bedårande! Jag har fortfarande inte sett ett enda avsnitt av Säsong 2 och såvitt jag vet har Playhouse Disney (numera Disney Junior, bläh!) inte visat de sista tio avsnitten (förbannelse!). Jag började faktiskt kolla på serien från början kvällen den 21a Oktober (dvs efter premiären av Nalle Puhs Film) och såg sista avsnittet av Säsong 1 idag och Superdeckarnas Julfilm klockan sju på kvällen, det är ju passande att se Superdeckarnas Julfilm som det sista "avsnittet" av serien då röster tydligen byts ut mellan säsongerna. Så jag börjar med Säsong 2 inatt. God jul Heffa-fans!
 


Ändrad av LeChuck. - 22-december-2011 vid 22:07
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2012 vid 17:47
Är nu en bra bit in i Säsong Två och jag måste säga att Säsong Ett till stor del var starkare. Jag kan inte riktigt vänja mig vid Dittes och Rus "nya" röster. Det känns inte rätt helt enkelt. Och Heffas "nya" har förvisso mer charm men låter inte som Filip Hallqvist.

Sedan att de vräker på med så många nya karaktärer börjar bli lite tröttsamt. Särskilt Tvättbjörn känns som en ganska B-ig karaktär. Och jag brukar verkligen digga Hippies, men här går det för långt. Tvättbjörn har desutom en mycket tråkig svensk röst som gör att jag tycker ännu sämre om honom.

Men på det stora hela känns det sorgligt att serien inte fick leva i mer än två ynka säsonger.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-januari-2012 vid 18:07
Det blev troligen inte någon vidare succe och jag kan förstå lite.
Jag hade inte något emot serien men tycker att Puh borde hålla sig till traditionelt tecknad. Sedan kunde kanske de här extra karaktärerna som du nämnde bli lite för mycket. Hade de gjort någon enstaka långfilm hade väl varit okej men inte så mycket mer.
Ett fungerande koncept behöver man inte försöka förbättra tycker jag.
MVH
   //Håkan
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-januari-2012 vid 19:43
Eh, såvitt jag har förstått så var "My Friends Tigger & Pooh" Playhouses näst största succé efter skräp-serien "Mickey Mouse Club House" som är uppe i tre säsonger av tröttsamt pedagogiskt dadda-tjafs. Så varför serien skrotades när den tredje säsongen höll på att planeras som bäst är det ingen som vet och varför den sedan sopades under mattan är ännu mer mystiskt.

Jag vill nu ändra mig lite angående Säsong 2. Den tar sig, de "nya" rösterna gick att vänja sig vid och häromveckan såg jag ett nytt avsnitt att lägga till listan över favoriter... "Vanja Vänjer sig Vid Skogen"!!!!!

Renen Vanja från "Superdeckarnas Julfilm" gör comeback i Sjumilaskogen mitt i sommaren! Ett jättegulligt avsnitt med den lika gulliga renen och till min stora glädje repriserade Nadja Veigas rollen.

Tvättbjörn är den enda karaktären jag känner viss ovilja emot, den tråkiga rösten tillhör en viss Peter Getz som jag inte kan finna någon info om på nätet. Skulle inte förvåna mig om han är en städare på studion som fått hoppa in.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2012 vid 23:18
Såg i fredags natt det allra sista avsnittet jag har tillgång till och irriterande nog så var det ett avsnitt som slutade med en cliffhanger! Jag vill se fortsättningen men vet inte ens om den någonsin kommer att visas på svensk tv!!! WTH!
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2012 vid 23:01
Jag såg idag "Vänskapens Melodi" för andra gången. Är förvånad över att filmen inte har diskuterats här i tråden eller någon annanstans på forumet... Det gör mig över huvud taget osäker på när jag såg den första gången. Kan det ha varit så tidigt som 2010? I vilket fall som så var den betydligt bättre andra gången. Jag hade sänkt förväntningarna och då blev filmen bättre än jag mindes den som. Filmen är Småtrevlig om än mycket sämre än Superdeckarnas Julfilm. Det är kul att Mamma Heffaklump får en lite störr roll än hon fått i övriga serien.

Om jag nu kunde begripa varför jag inte nämnt filmen tidigare i samband med att jag såg den...

 

Ändrad av LeChuck. - 15-februari-2012 vid 12:12
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2012 vid 11:33
Hoppas SVTB kommer visa Mina Vänner Tiger och Nalle Puh igen. Då finns det i alla fall en liten chans att alla avsnitt av Säsong 2 kommer visas. Men vem vet?  

101(dalmatiner) inlägg! I den här tråden, precis som 15-juli-2006 och 21-augusti-2010!!!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2012 vid 13:25
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Okej, för att komma tillbaka till Mina Vänner Tiger & Nalle Puh: varför har de senaste filmerna tagit bort Uggla och Sorken? Sorken var senast med i Puhs Heffaklump Halloween och det var bara i "Bu Nalle Puh"-delen av filmen och kan egentligen inte räknas.

Jag har faktiskt, till slut, fått ett svar på den här frågan, ifrån Disney-historikern Dave Smith. Visserligen är det ett väldigt korthugget och smått otillfredsställande svar, men ändock någon form av besked:

"Evidently the producers of the Pooh films have decided that Gopher was not an especially strong character. He was created for Winnie the Pooh and the Honey Tree and never appeared in the A.A. Milne books. Thus he was not as "authentic " as the other characters in the Pooh films."

Detta resonemang om autenticitet har på senare år eskalerat och lett till att andra, Disney-producerade, karaktärer, så som bl.a. Heffa och Kessie, har raderats från kontinuiteten. Syftet med detta har varit att återgå till rötterna, för att på så viss förhålla sig mer troget till A.A. Milnes originalberättelser. Det är också anledningen till att Kanins "smådjurskompisar" introducerades i den senaste Nalle Puh-filmen, Nalle Puhs Film - Nya Äventyr i Sjumilaskogen.  


Ändrad av Trubaduren - 05-december-2012 vid 13:30
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2012 vid 23:02
Igen med Kessie. Ingen kommer ihåg Kessie. Heffa slog ner som en blixt från en klar himmel och var som värd sin vikt i merchandise-produkter. Att radera honom från "kontinuiteten" (konstigt ord att använda i sammanhanget då få Disney-varumärken har en så splittrad "kontinutitet" som Puh) är som att skjuta sig själv i foten och sedan spola ner +20 miljoner dollar på muggen.

Såg ikväll The Super Sleuth Christmas Movie för första gången med engelskt tal! Lika mysigt som vanligt och på så vis avslutas årets genomkollning av den heliga Puh-treenigheten med engelskt tal; Pooh's Heffalump Movie, Pooh's Heffalump Halloween Movie och det som tyvärr är det närmaste vi kom Pooh's Heffalump Christmas Movie.
Första gången jag hörde Darby's brittiska röst. Tio gånger bättre än den amerikanska.

Blir man inte helt varm och fluffig inombords?
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2014 vid 18:29
I år såg jag "Superdeckarnas Julfilm" på natten innan julafton och för första gången utan sällskap. Det är en "film" man ska dela med någon.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2015 vid 18:49
Såg "Superdeckarnas Julfilm" för åttonde gånge tidigt på morgonen den 23:e December. Älskvärd och klart förbisedd kortfilm.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 10:52
Om de bara hade kunnat släppa ordentliga DVD-boxar med "My Friends Tigger & Pooh"! Jag har fortfarande inte sett hela serien eftersom den INTE visades i sin helhet på Playhouse Disney/Disney Junior och sedan kom konspirationen där Disney av någon jättemärklig anledning har försökt utplåna allt som har med TV-serien att göra. Om det är kopplat till Heffa eller inte är frågan.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2016 vid 09:51
Önskar man någon gång kunde få svaret på gåtan om varför Disney helt obegripligt försökte sopa allt som har med serien under mattan? Helt sjukt.

Såg den underbara "Super Sleuth's Christmas Movie" kring klockan klockan fem på julaftonsmorgon. Det var tionde gången jag såg den.


Ändrad av Tinsan-girl - 21-januari-2017 vid 19:29
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2017 vid 08:48
"Ändrad av Tinsan-girl - 21-januari-2017"

Vad ändrade du? Och varför gjorde du så att ett inlägg jag skrev i januari '17 "skrevs" i april '16?
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2021 vid 15:48
Postad av LeChuck. LeChuck. skrev:

Eh, såvitt jag har förstått så var "My Friends Tigger & Pooh" Playhouses näst största succé efter skräp-serien "Mickey Mouse Club House" som är uppe i tre säsonger av tröttsamt pedagogiskt dadda-tjafs. Så varför serien skrotades när den tredje säsongen höll på att planeras som bäst är det ingen som vet och varför den sedan sopades under mattan är ännu mer mystiskt.

Jag vill nu ändra mig lite angående Säsong 2. Den tar sig, de "nya" rösterna gick att vänja sig vid och häromveckan såg jag ett nytt avsnitt att lägga till listan över favoriter... "Vanja Vänjer sig Vid Skogen"!!!!!

Renen Vanja från "Superdeckarnas Julfilm" gör comeback i Sjumilaskogen mitt i sommaren! Ett jättegulligt avsnitt med den lika gulliga renen och till min stora glädje repriserade Nadja Veigas rollen.

Tvättbjörn är den enda karaktären jag känner viss ovilja emot, den tråkiga rösten tillhör en viss Peter Getz som jag inte kan finna någon info om på nätet. Skulle inte förvåna mig om han är en städare på studion som fått hoppa in.



Såg idag om avsnittet "Vanja Vänjer sig vid Skogen". Tyckte nästan lika mycket om det nu som för cirka tio år sedan... vilket är skrämmande att inse att det gått så lång tid sedan sist.

Är fortfarande mycket förbittrad över att inte ha tillgång till alla avsnitt av serien, utan bara lite drygt 55 stycken plus "Vännernas Melodi".
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 456
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media