Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

My friends Tigger and Pooh!!!

 Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 16:22

Återigen har storhe5 gjort ett av de topp 10 dummaste uttalandena på den här hemsidan. "Gamla böcker ju"!? Wtf? Alice i Underlandet är över 100 år och den håller sig bättre än någonsin fortfarande, Charles Dickens böcker, Rober Lewis Stewensons böcker, Edgar Allan Poes böcker! Snälla byt namn till dumhe5.

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 22:05
Jag tänker inte byta namn till dumhe5.
Om det finns en bok som är över 1000 år gammal så tror jag inte att nån vill läsa den.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2007 vid 22:43
Vad sägs om Bibeln?
 
Böckerna om Nalle Puh skrivna 1926 resp. 1928, så jag förstår inte riktigt ditt resonemang, storhe5.


Ändrad av Hades - 14-oktober-2007 vid 22:46
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2007 vid 13:08
Hoppas det kommer lite nya avsnitt snart.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2007 vid 15:44
Hur många avsnitt sände dom?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2007 vid 16:55
Jag är inte säker, men under tio tror jag.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 13:47
3D'n går att leva med har jag insett. Men då har jag desto större problem med dubben. Saknar den man hörde i början av 90talet på Disney-tajm.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 22:05
Jag gissar att du menar KM's underbara dubb med Olli Markenros som Puh. Jag kan inte annat än att hålla med. Men jag har inget problem med den "nya" dubben längre. Jag har vant mig för länge sen.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 18:25
Mycket möjligt att det är den jag menar. Jag är inte insatt i dubbningsvärlden, men det kan man ju bli om man orkar. Jag kommer dock aldrig kunna vänja mig fullt ut med de nya rösterna.
Det är ju inte så att man inte står ut direkt men tillräckligt för att göra en irriterad. Men "Mina vänner Tiger och Nalle Puh" är gullig och oförarglig. Önskar att det kunde komma några nya filmer snart.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 21:42

Det önskar jag med. Det är ju bedrövligt och mycket märkligt att inget nytt på den fronten har dykt upp sedan den första heffaloween, den 19e oktober 2005!!! På över 2 år har det inte kommit en ny Puh-film! 

Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2007 vid 21:50

Man kan ju lätt börja undra. Varför är det så? Det är ju inte precis så att Disney inte brukar dra in skapligt med stålar på Puh-produkter.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2007 vid 14:46
Det hela är mycket märkligt. Undrar just hur länge Mina Vänner Tiger och Nalle Puh kommer att överleva? Det lär ju inte bli någon långkörare.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 12:09
Det känns ju inte direkt som det. Hur ser framtiden ut för Sjumilaskogen?
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 13:44

Har inte sett den än. Hur är den? Går den att se på?

När och var går den?

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 14:40
Jag skulle nog närmast beskriva den som en trediminesionell korsning av "Nya Äventyr med Nalle Puh" och "Boken om Puh". Det är tyvärr inte mycket av det som "Nya Äventyr..." var, men till skillnad från "Boken..." så är den faktiskt mindre dadda-stämplad skulle jag nog vilja påstå, eller så är det dadda på ett mer tillfredställande sätt för äldre, eller bara mig? Jag tycker den är helt okej. Det är givetvis inte samma humor eller spänning som i "Nya Äventyr..." men lyckligtvis även mindre moralkakor än i "Boken...". Nya karaktären Darby/Ditte är inte så pjåkig och hennes lilla vovve, Buster är mycket söt. Men var kommer de ifrån? Och ännu märkligare, var är Christoffer Robin?
 
Den går på Disney Channel klockan 9.00 på vardagar och på Playhouse Disney 7.45, 9.30 och 16.00. Jag tror inte serien går på helger.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 11:07
Goda nyheter! Den 21 November släpps dvd'n "Mina Vänner Tiger och Nalle Puh: Supedeckarnas julfilm"!
Äntligen en ny film med Puh, även om den är datoranimerad.
 
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 12:17
Är det en långfilm eller är det avsnitten som gått på TV?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 13:44
Det står att den är ca 40 minuter lång, men jag gissar att den är specialgjord och inte bara är ett par avsnitt ihopslängda. Men man vet ju aldrig säkert.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 21:29
Nej men va kul! Inget är ju bättre än jul och Nalle Puh!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 20:02
Så sant som det är sagt. Nya Äventyr Med Nalle Puh-avsntittet Önskestjärnan har alltid känts lite extra julig för mig.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 09:53
Superdeckarnas julfilm är ett längre nyproducerat specialavsnitt av TV-serien. Det är alltså inte avsnitt som visats på TV, men det hör till serien och bör därför hålla ungefär samma stil och upplägg.
 
Jag tycker för övrigt att Mina vänner Tiger och Nalle Puh faktiskt är ganska bra. Det är visserligen väldigt barnsligt, men också ganska charmigt. Datoranimationen vande man sig faktiskt vid ganska snabbt. Dubbningen är också bra. Största problemet är väl att Heffa bytt röst jämfört med de tidigare filmerna - i synnerhet som Isidor Beslick-Löfdahl har stora problem med inlevelsen.
 
Men Disney Channel har verkligen behandlat serien riktigt illa - t.o.m. sämre än vanligt. Trots att den gått i tre månader, så har åtminstone Disney Channel hittills bara visat 13 avsnitt; och därefter femtioelva repriser av de flesta av dem. Senaste nya avsnittet gick för ca 3 - 4 veckor sedan.
 
Är det någon som har koll med hur Playhouse Disney har gjort (den har jag inte tillgång till)? Hur många avsnitt har visats där? Har de visat avsnitt som inte Disney Channel har gjort?
 
Och är det någon som har koll på hur många avsnitt som har visats i USA hittills? Enda avsnittslistan jag hittar på webben är en mycket ofullständig sådan på IMDb.
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 13:52
"Mina vänner Tiger och Nalle Puh faktiskt är ganska bra. Det är visserligen väldigt barnsligt, men också ganska charmigt."
 
Håller med dig till punkt och pricka, Hoffe. Intsämmer även med det om Isidor. Så himmla typiskt, de hittar en unge med till 95% identisk röst som Filip och så kan han inte skådespela om så hans liv hängde på det! Verkligen synd.
Jag antar att Disney Channel och Playhouse visar de avsnitt som har nått Sverige och har blivit dubbade. Har tyvärr ingen episodlista och jag har tappat greppet om serien vad beträffar att spela in avsnitt och så. Missar de hela tiden fast jag egentligen inte gör någonting på dagarna. Och nu ska dvd'n lämnas in för reperation så det försvårar inspelningar ytterligare.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-december-2007 vid 02:37
Köpte Superdeckarnas Julfilm igår. Ska se den senare idag. Berättar hur den var då.
 
 
Edit. Såg den precis. Mycket bra måste jag säga! Det rör sig som sagt om ett extra långt avsnitt av serien och går i samma stil, fast bättre! Flera trevliga sånger (ingen var faktiskt sämre än helt okej!) bra röstes (som vanligt). Hoffe, till dig kan jag säga att Isidor har bättrat sig (lite i alla fall) och låter mer naturlig nu och därför blev jag extra glad att det gavs mer utrymme till Ru och Heffa än vad som gjorts i serien hittills. Övriga nya röster var: Claes Ljungmark som jultomten) mycket begåvade Nadja Veigas som den lilla renen Vanja) Mikaela Tidermark som som renen Stjärna) Peter Sjöquist som renen Frost/snögubbekören.
Jag ser den här filmen som en blivande klassiker i mina jultraditioner. God jul alla Puh-fans.


Ändrad av 101dalmatiner - 24-december-2007 vid 13:19
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2008 vid 03:11
Jo, jag har också märkt att Isidors inlevelse förbättrats något i filmen, men fortfarande är det ju långt ifrån bra. Dock har jag varit med om att skådisar förbättrats avsevärt i inlevelse eftersom, så chansen finns att Isidor också kommer att bli bättre och bättre. Jag recenserade faktiskt filmen redan den 29 november, om du inte sett det.
 
Det är också värt att uppmärksamma att det som extramaterial på DVD:n Superdeckarnas julfilm finns med ett avsnitt av TV-serien Mina vänner Tiger och Nalle Puh som inte visat på Disney Channel än (och som enligt uppgift inte ens har visats på TV i USA än).
 
I veckan har förresten Disney Channel överraskat med att sända nya avsnitt av serien både måndag, tisdag och onsdag, och t.o.m. i rätt ordning (!). Tv.com har också lagt till avsnittsguider till serien, så nu går det äntligen att få någon form av översikt över avsnitten. Därigenom kan jag se att Disney Channel nu visat avsnitt 1 - 18 av serien. Jag har som tidigare sagt inte tillgång till Playhouse Disney, men någon annan kanske har koll om de också visat de 18 avsnitten?
 
Det senaste avsnittet som visades i Sverige hade tydligen amerikansk premiär i oktober 2007, så det får väl trots allt ses som riktigt snabbt (i och med att avsnitten måste dubbas och så). Enligt Tv.com:s avsnittslista är det bara ett enda avsnitt som visats i USA som Disney Channel i Sverige ännu inte visat, så kan man hoppas på att det också visas i veckan...?
 
I senaste avsnittet (onsdag) fick vi också för första gången se Christoffer Robin. Han var ganska olik sig, och såg inte ut som tidigare. Han har tyvärr också bytt röst jämfört med tidigare filmer och serier, och spelades nu av Hannes Edenroth (som åtminstone för mig är helt okänd). Han hade också vissa problem med inlevelsen, men inte lika mycket som Isidor.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2008 vid 09:06
Jo, jag upptäckte din recension senare, alldeles i början av Januari. Det var intressant, i rätt ordning säger du. Barnkanalen började faktiskt i söndags visa serien och började med första avsnittet.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 02:00
Och idag (torsdag) visades ännu ett nytt avsnitt, även detta i rätt ordning - det var alltså avsnitt 19. Har Disney Channel avgett nyårslöfte att helt plötsligt börja visa serier i rätt ordning, eller är det här bara en tillfällighet...?
 
Det här betyder alltså att vi nu har fått se samtliga avsnitt som visats i USA av serien. Enligt Tv.com:s avsnittslista visas nästa avsnitt i USA nu på lördag, så det lär väl dröja ett tag innan det kommer till Sverige... Så gissningsvis blir det väl repriser de närmaste veckorna på Disney Channel och Playhouse Disney.
 
Tack för informationen om Barnkanalen, det hade jag inte upptäckt. Är det här första gången som Barnkanalen visar någon Disney-serie? Jag har i alla fall aldrig sett det förut...
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 11:44
Jag tror inte att Barnkanalen har visat någon Disney-serie tidigare. En sak jag tänkte på när jag läste din recension var anmärkningen på att Sjumilaskogen ligger i England och att de obehindrat tar sig till Nordpolen, det kanske var med en smula ironi du drog upp exemplet men jag reagerade i alla fall. Förvisso ligger den "verkliga" Sjumilaskogen i England, men fantasivärlden Sjumilaskogen ligger inte i något särskilt land, en enda vidsträckt skog mer eller mindre. Tiger och Kanin tar ju med Nasse till Mjölken och Honungens Land i "Grisen som ville bli kung" och det ligger ju i djungeln någonstans och de går inte särskilt långt för att komma dit. Poängen är att de tar sig till Nordpolen via Dittes fantasi. Det var bara det jag vill påpeka angående en annars bra men lite väl sträng recension av en i mitt tycke BRA Nalle Puh-film, bättre än själva serien på många punkter. Men det är bara min åsikt.

Ändrad av 101dalmatiner - 11-januari-2008 vid 13:39
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 12:31
Har för mej att man i något avsnitt från "Nya Äventyr..." har sett att Sjumilaskogen ligger i Nordamerika, annars...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 13:40
Varför skulle det ligga i Nordamerika? Man ser ju tydligt att miljön är typiskt engelsk.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 14:18
Det var i avsittet "Donkey for a Day", när Tiger skulle lära I-or att skutta för att muntra upp honom.
Det kanske bara är jag, men när I-or flyger högt i luften så tyckte jag, ialla fall första gången jag såg det, att viken man ser, liknar Hudson Bay.
 
Men nu när jag tänker på det så kanske det inte är det...


Ändrad av stitch - 11-januari-2008 vid 14:19
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media