Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände

 Svara Svara Sida  123 13>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände
    Postad: 19-juni-2006 vid 19:11
Nu har POTC 3 fått sin tredje undertitel.
 
Först var det: Pirates of the Caribbean: World's End
 
Sedan var det: Pirates of the Caribbean: Uncharted Waters

Och nu är det: Pirates of the Caribbean: At World's End


Personligen tycker jag Uncharted Waters låter grymmast.


Ändrad av 101dalmatiner - 19-juni-2006 vid 19:11
Till toppen
potterman View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 22-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera potterman Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 19:25

Det tycker jag med! Har någon av undertitlarna blivit bekräftad av disney?

Love Dory
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 19:30
ja titeln Uncharted Waters låter absolut coolast! men varför hålla på att ge ut massa olika titlar när man inte kan bestämma sig? varför inte vänta med att säga va den ska heta tills man har bestämmt det helt enkeltConfused
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 19:41
Bra fråga. Vet inte om Disney har bekräftat någon av de. Jag kollade på IMDB.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 16:58
okej men om de står på IMDB så måste de ju ha fått namnförslagen från någonstans så...
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2006 vid 09:31

Ett bra tag har nu filmen bara haft Pirates of the Caribbean 3 på IMDB. Men nu är "At world's End" tillbaka.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2006 vid 23:31
okej på det sättet, men den titeln vill ju inte jag att det blir  Men de kan ju ändra den lr så blir det inte nån alls av de nämda titlarna....
Love will be your guide
Till toppen
bahari View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera bahari Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2006 vid 23:59
"At world's end" låter iaf coolare än "World's End" Men "Uncharted Water's" låter faktiskt häftigare

Ändrad av bahari - 11-juli-2006 vid 23:59
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2006 vid 04:34
Postad av Saga Saga skrev:

okej på det sättet, men den titeln vill ju inte jag att det blir  Men de kan ju ändra den lr så blir det inte nån alls av de nämda titlarna....
 
 
Jooo. Efter att ha sett Dead Man's Chest kan jag nog konstatera att titeln blir At World's End.
Jag säger inte mer.
 
Ps. Filmen rockar!!! Allvarligt, asbra uppföljare.
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 13:05
Haha, jag har läst en del av manuset för den här filmen.heheh!
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 17:43
Titeln MÅSTE bli "At worlds end", annars stämmer det inte överens med vad 3:an förmodligen kommer handla om, kan man lätt konstatera efter att ha sett 2:an..!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 20:33
Postad av Piratekitty Piratekitty skrev:

Haha, jag har läst en del av manuset för den här filmen.heheh!
 
 
Jag ser inget komiskt i en sådan korkad GÄRNING. No offence, men ändå.


Ändrad av 101dalmatiner - 18-juli-2006 vid 16:56
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 21:34
Worlds end, med eller utan At framför verkar vettigast att kalla filmen (efter att ha sett tvåan). Men Uncharted water låter annars häftigast..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2006 vid 22:36
Helt klart. Jag blev småsur när "Uncharted Waters" togs bort, men när man vant sig vid "At World's End" är den inte pjåkig alls.
Plus att det blir bra för våra svenska undertitlar, alla tre har tre ord!
-Svarta Pärlans Förbannelse
-Död Mans Kista
-Vid Världens Ände
 
Vilket rockar. Hur skulle det förresten låta? Pirates of the Caribbean: Outforskade Vatten???
Låter faktiskt inte hälften så bra på svenska som Vid Världens Ände.

Uncharted Waters kan de kanske använda till något spel eller så i framtiden (hoppas, hoppas!).


Ändrad av Daniel - 13-juli-2006 vid 22:41
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 02:24
Varför översätta filmtitlar överhuvudtaget?

Och med tanke på hur dåligt PotC spelet var (och filmlicensspel i övrigt) så klarar jag mig utan något nytt spel.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 11:42
Har du spelat det? Jag köper det oavsett betyg. Det första spelet någonsin Depp lånar ut sin röst till är ett måste. Och det ska berätta vissa av sakerna man frågar sig om filmerna. Det kommer i slutet av Juli.
Fattar inte hur det kan suga så hårt förresten, ett Hack n' Slash i POTC-universumet, hur kan det bli dåligt? Jag älskade De Två Tornen och Konungens Återkommst-spelen som var lysande Hach n' Slash. Varför skulle The Legend of Jack Sparrow vara sämmre?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 16:50
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Har du spelat det? Jag köper det oavsett betyg. Det första spelet någonsin Depp lånar ut sin röst till är ett måste. Och det ska berätta vissa av sakerna man frågar sig om filmerna. Det kommer i slutet av Juli.
Fattar inte hur det kan suga så hårt förresten, ett Hack n' Slash i POTC-universumet, hur kan det bli dåligt? Jag älskade De Två Tornen och Konungens Återkommst-spelen som var lysande Hach n' Slash. Varför skulle The Legend of Jack Sparrow vara sämmre?


Om du gillade de två spelen så kanske dy tycker om tLoS, själv tyckte jag att de var måttligt underhållande.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2006 vid 22:25
Tack, de orden lugnade lite. Jag tror att trean har goda förutsättningar att bli bättre en tvåan (som jag som sagt älskar mycket), men om trean verkligen knyter samman trilogin på ett tillfredställande sätt så tror jag att den kan bli 2007's bästa rulle.

Men från och med nu kommer jag att stänga ögon och öron för allt som rör "At World's End" fram tills premiären nästa år. Allt blir ju förstört när man får se vilka skådisar som kommer vara med= vilka karaktärer som kommer att vara med. Vad alla tror kommer hända/vet kommer hända som jag inte vill höra m.m.

Ändrad av Proximus - 15-juli-2006 vid 04:13
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 04:14
Jag önskar dig lycka till med det, Disney kommer nog slå på stora marknadsföringstrumman när premiäreen närmar sig. 
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juli-2006 vid 10:01
Tro mig, jag är en mästare på att gå under jord.
Till toppen
micke990 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-juli-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera micke990 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 16:32

själv så tycker jag att World's End passar bäst eftersom att det är de sista dem säger i dead man´s chest.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 16:57
Nej, AT World's End är det sista de säger i Dead Man's Chest och därför passar det nu bäst, innan man visste något annat regerade Uncharted Waters.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 21:00
jahapps så då vet man att de säger de då ( jag behöver nog inte se filmerna får ju info här så ja jag kan spela upp filmen i en trevlig version i mitt huvud ist ) men som sagt då blir nog At World's End bäst som titel då, men jag tycker ändå att Uncharted Waters låter coolast! 
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juli-2006 vid 21:31
Men snälla lilla människa, spring och se filmen nån gång. Trodde alla hade sett den vid det här laget. Men det var inte jag som spoilade först.
Plus att det inte är relevant till resten av filmen. Glöm bort vad du har läst och se filmen på bio. GO! GO! GO!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 19:09
haha jajaja jag ska väl se nån av filmerna då  jo några har nog sett den men inte alla de finns ju fler filmer på bio just nu och så är ju inte alla POTC fans...nej det var inte du som spoilade först och det spelar inte så stor roll vem som gjorde det ändå , det är ju inte så lätt att undgå och få lite info osv om en aktuellbiofilm så  och nej jag förstod att det just den repliken som nämdes här inte har nån störe betydelse för filmen heller. Man kan höra det ena och det andra om en film men man vet aldrig hur den är förrens man själv sett den ...
Love will be your guide
Till toppen
Pirate View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 19-juli-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pirate Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 20:12
Längtar så till At world´s End!  va tyckte ni om tvåan? jag tyckte den var jättebra!! Jag har sett den två ggr på bio redan 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 20:37
Som jag sagt tidigare tycker jag Dead Man's Chest var en superb uppföljare till ett modernt mästerverk. Den hade allt en bra uppföljare bör ha. Och filmen var så hysteriskt rolig, folk har kallat den för lång. Jag tycker den känns som en och en halv timme och inte TVÅ och en halv timme, för man har så himmla skoj hela filmen igenom. Det var inte många minuter mellan skratten och en del av action-scenerna var något av det mest kreativa jag har sett. Effekterna utmärkta, helt i klass med Lord Of the Rings och King Kong. Skådespelet behöver jag inte ens nämna.
Jag längtar också till At World's End. Det blir en sju he**etes trilogi det här.
Till toppen
micke990 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-juli-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera micke990 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2006 vid 23:50

de e den bästa filmen genom alla tider för mig allafall

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2006 vid 01:38
Ville bara påminna er om att denna tråd är för diskussion om 3:an, vi har redan en tråd om Död mans kista.......
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2006 vid 16:44
Ja tack för påminelsen då  (skulle ju vart kul om du skrev nått om filmen då oxå och inte bara påminde men men...)
 
Så är det nån som vet nått mer  om denna film då alltså POTC Nr 3  "At world´s end " (Eller  vad den nu kommer att heta...)
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media