Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände

 Svara Svara Sida  <1 56789 13>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 22:18
Absolut, fast det har ju alla tre gjort. Alla tre har haft Will/Liz före Jack, men inte så lång stund som i AWE. 2ans början är helt okej, men kändes klippt på något vis.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 13:14
Tvåans början var helt klart den sämsta (om man nu ens ska använda det ordet i POTC-samband).
Man kände verkligen hur hela salongen satt och väntade och väntade och väntade på att Jack Sparrow äntligen skulle visa sig. Det var ju nästan applåder bara för att han visade sig kändes det som. Wink Men det var helt i sin ordning, kul att de drog ut på det.
 
Wills karaktär har växt under de tre filmerna, i början kändes han inte så intressant men ju längre det har gått har han blivit mer intressant. I trean var hans höjdpunkt och man ville se vad som hände med honom mer än i någon av de andra. Han växte helt klart under filmernas gång.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 13:29
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Glad att höra att så många är nöjda med filmen. Var är Plåstermusen med sin sågning?


Ska se den ikväll med en... vän, beroende på hur det går postar jag en sågning imorgon eller på söndag.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 14:06
Glad att höra. Ingen bra film är helt komplett utan en rejäl sågning från dig. Will var mycket argare och rak på sak i trean. Tyckte han var en mysig helylle-kille i första filmen, men nu är han ju nästan mer svekfull än Jack. I like!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 16:24

Precis, han körde värsta spelet och trotsade till och med Elisabeth, jättekul att se! Han har verkligen vuxit i mina ögon. Och in i det sista försökte han hjälpa sin pappa. Nej, i trean hade det ju blivit man av grabben. WinkTongue

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2007 vid 18:48
Håller helt med er, Will var lite för sockersöt i första filmen. Tyckte han var riktigt bra nu i trean.
 
Angående inledningen så tycker jag nog ändå bäst om ettans. Fast treans var jättepampig och förmedlade verkligen hur svårt det var för piraterna under Ostindiska kompaniets styre. Tvåans var precis så som Bara lilla jag skrev, man bara väntade och väntade på att Jack skulle dyka upp.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 08:50
Nej, det kan jag inte säga att jag gjorde. Jag visste ju att förr eller senare kommer han och innan dess vart jag väldigt nyfiken på varför Will och Liz's bröllop blev avbrutet och vad det som var i görningen. Jag visste ju som sagt inte mer om Dead Man's Chest än att Jack hade en skuld att betala till någon... Så allting var ju nytt, fräscht och överraskande för mig.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 10:38

Alla filmers början är bra, alltid lika effektivt att vänta med det alla väntar på, Kapten Jack Sparrow. Jag gillar nog mmest treans början, satt verkligen och typ gapade när jag såg det på bio, fick gåshud när de började sjunga! Det är inget som en grupp sjörövare som sjunger, det var mäktigt! Ettans början kommer så tätt inpå som den kan, speciellt presentationen av Jack är ju klockren!

Angående Will tycker jag precis som ni tidigre sagt, grabben har ju blivit man! Jag måste bara, igen, få klaga lite på Orlando Bloom i tvåan... Där blev jag besviken, jag satt och tänkte har killen glömt hur man spelar, så besvikelsen bara sjöljde över mig! Men nu i trean har han ju kommit upp i sitt gamla BRA skådespel! Tack för det!



Ändrad av Hannibal - 02-juni-2007 vid 10:38
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2007 vid 22:55
Fast när jag sa mysig helylle-kille, menade jag på ett positivt sätt. Men han var helt klart bättre i Vid Världens Ände.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2007 vid 22:22
Joo men i ettan funkade ju han riktigt bra, men sämre i tvåan för att sedan hämta upp sig i trean!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2007 vid 07:56
Jag är långt ifrån en expert på ämnet skådespeleri men jag tyckte inte han var så fruktansvärd i Död Mans Kista. Men det är bara min personliga åsikt.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2007 vid 20:25

Ja okej, men jag blev iaf grymt besviken på honom Disapprove 

"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2007 vid 16:54
Åter igen: Fortfarande jättebesviken på den dåliga uppdateringen med filminfo!! Det finns ju absolut ingenting..!?
Love Pirates!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2007 vid 19:24
Ingenting, och det är inte ens mycket ingenting! Jag hade sett fram emot hur startsidan skulle prydas med dödskallar, Jack Sparrow och Barbossa m.m. Det är ju fortfarande vintertema på den för höge farao!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2007 vid 19:57
Jaa jag hade trott att det skulle bli värsta kalabaliken, men icke...
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2007 vid 09:11
Jag ska snart se filmen för andra gången på bio. Den här gången med familjen. Den lär vara enklare att hänga med i andra gången har jag läst.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2007 vid 12:20
Jo men så brukar det ju vara med filmer! Jag håller också på att bestämma ett datum att gå en annan gång på bio, men inte alltid lätt att hitta en tid som passar alla... Men på bio ska jag igen!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 11:20
Såg den för andra gången på bio igår. Man hänger med i svängarna betydligt bättre andra gången än första. Att jag hade läst boken hjälpte också till på flera ställen andra gången. Asbra.
Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2007 vid 22:02
hehe...ja. TREAN ÄÄÄGDE! Skit bra, längtar nu till en fyraCool
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 00:08
Ah, ännu en Pirates-fan. Välkommen i klubben.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 21:46
Det var en toppenfilm!!!!LOLLOLLOLSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 21:57
Precis och jag tror inte det finns någon anledning att oroa sig för att en fjärde film skulle vara sämre.
Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 11:14
Exakt, vf skulle så stora skådespelare vara med i en dålig film och förstöra sitt rykte? Det är ju jätte kul med en fyra om den blir bra!Smile
Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 11:16
Såg den för andra gången på bio igår. Man hänger med i svängarna betydligt bättre andra gången än första. Att jag hade läst boken hjälpte också till på flera ställen andra gången. Asbra.
 Ja, jag har också sett den två gånger, första gången på premiären och sen en gång till...det är sant att man förstår mkt mer andra gången.Big%20smile
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2007 vid 10:36
Men hur går det för filmen runt om i världen. En del säger att den är en flopp, andra en succé. Så vad är sanning?
Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 18:58
Det är en succé! De e säkert många gamlingar som skriver resencioner och de pallar säkert inte se eller hänga med i en film som är 2 timmar och 48 minuter...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 21:38
Känns lite surt att den blir överkörd av en skitfilm som Die Hard 4. Eller ännu värre, Transformers!
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 10:58
 http://p068.ezboard.com/MY-DOLLS-SNOWGLOBES-COLLECTIBLES-amp-MISC/fmylittlemermaidcollectionfrm1.showMessage?topicID=5.topic
 
 
Vet ni att dom har byggt om Disneyländer över hela världen för att bygga Pirates of the Caribbean attraktioner, Karaktären som gjorde Jack Sparrow var mycket duktig och  så lik att man nästan trodde att det var Johnny Depp .SmileSmileSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 11:26
Supercoolt. Mer pirater åt folket!
Fantastiskt imponerande samling förresten.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 12:05
Vist  var det, Jag tror jag hittade den på Disney saker här på forumet.LOL
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 56789 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media