Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände

 Svara Svara Sida  <1 910111213>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 13:28
Eh, kanske det... Grejen är den att folk har sagt att han inte är lika smart i uppföljarna (åtminstonde Död Mans Kista) som han är i första filmen. Dels det, men även att han är mer av en Cartoon-figur som kan ramla hit och dit utan att slå sig/dö. Det är väl framförallt det som folk har gnällt om.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 18:52
Arrrgh? Haar, haar haar! Är det bara det saken gäller? Yarrrgh! På vilket sätt skulle han vara mindre slug i "Död Mans Kista" än han är i "Svarta Pärlans Förbannelse"? Folk tycks glömma att han är under enorm stress hela historien igenom! Han är jagad av den blodtörstige Davy Jones, för bövelen! För att inte tala om Kraken! Han har hela tiden fler bollar i luften än järn i elden så därför går inte saker och ting riktigt som han vill! Men han är lika knipslug och manipulativ som tidigare. Han vänder ju till exempel Norrington mot Will genom ord, och tillika köpslår med Davy Jones, vilket inte många män kan!! Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 18:59
Precis! Jag har gång på gång försökt få gnällspikarna att förklara på vad för sätt han inte är lika intelligent i Död Mans Kista, men det är aldrig någon som kan ge några konkreta exempel! Han spelar ju ändå ut sina fiender emot varandra hela tiden, trots att kanonkulorna viner runt bandanan!
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 20:43
Och angående att landkrabborna kallar den förträfflige Jack för en clown och en loonietoon! Pah! Bara för att han faller ned för stup och blir överrullad av ett kvarnhjul!? Kvarnhjulet är murket och bryts tämligen lätt så därför går han rakt igenom det. Och angående de cirka åtta träbroarna så är de byggda av tillräckligt mjukt virke för att Jack inte ska bryta ryggen och är tillräckligt många för att bromsa farten i fallet tillräckligt mycket för att han inte ska slå ihjäl sig när han landar på marken som tydligt består till stor del av sank mossa, förmodligen flera lager dessutom! Som att landa på en sabla madrass! Savvy!? 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2008 vid 21:17
Exakt, jag vill inte på något sätt försöka säga att någon del i trilogin är realistisk, men det som fungerar i "Död Mans Kista" och "Vi Världens Ände" skulle även fungera i "Svarta Pärlans Förbannelse" och Jack är samma karaktär i dessa båda förträffliga uppföljare som han är i den första filmen.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 13:11
Aye! Indeed är han det! Jag förstår inte att det ska vara så svårt att begripa? Arrrgh! Han är och förblir Captain Jack Sparrow! Savvy?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2008 vid 18:31

En sak jag tycker är synd är att det inte blev ett enormt sjöslag mellan Ostindiska Kompaniets armada och piraternas flotta. Visserligen skulle piraterna bli slaktade, men vi säger att t.ex Captain Teague's skepp är en riktig baddare på sjöslag och sänker fem skepp relativt snabbt och sedan hamnar mellan två skepp så att de blir bordade/måste borda de andra två skeppen och att de andra piratskeppen åtminstonde lyckas sänka ett skepp var. Visserligen skulle jag då offra ett eller två piratskepp också. Jag kan inte riktigt känna mig tillfredställd medan jag tänker på hur helcoolt det skulle ha varit om alla skeppen var inblandade och inte bara var åskådare.

Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2008 vid 15:19
Hmmm... Jag skulle offra mitt träben för en "Pirates of the Caribbean: At World's End Extended Edition"! De skulle gärna få lägga till en timme med nytt material. Fylla i luckor och göra sjöslaget kring malströmmen gigantiskt! Aye, a man can dream.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2009 vid 08:09
Jag har redan sedan jag så Dead Man's Chest undrat varför de inte släppte extended edition utgåvor på uppföljarna. Det hade gjort redan lysande filmer ännu bättre.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2009 vid 12:34
Det är banalt och pinsamt att de inte har tagit tag i dessa göromål än! Släpp extended-versioner av alla tre och sedan en fantastisk super-box med otroliga motiv runt hela på alla sidor. Palmer, dödskallar, papegojor, kanoner, skepp och Davy Jones! Yarrrgh!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2009 vid 17:27
Ja! Sjöslaget skulle kunnat bli så mycket mäktigare om alla skeppen var inblandade, och några fler scener med Lord Becket kunde allt ha varit med i Dead Man's Chest och den mycket intressannta situationen för Jack och Elizabeth på Rum Island i COTBP kunde ha fått vara mycket längre än den är i nuläget.
Till toppen
Qiwy View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Qiwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2009 vid 22:07
Är jag seg om jag säger att jag inte riktigt förstått slutet på pirates of the caribbean 3?
Jag undrar varför kan inte Elizabeth följa med Will på flygande holländaren?
Och varför är inte dem på holländaren "monster" längre nu när Will tagit över?
Någon som kanske kan hjälpa mig att förstå? (a)
Älskar alla filmerna =D
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2009 vid 17:02
Nu har jag inte kollat på POTC3 på bra länge och har bara sett den 2 gånger. Men vad jag förstod så anledningen till att den flygande holländaren med sin besättning blev till monster var ju för att Davy jones hade misskött sin uppgift att hjälpa de döda till andra sidan.

Rätta mig gärna om jag har fel.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Qiwy View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Qiwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 07:20
jo, så kan det ju vara, tyckte det var lite otydligt i filmen =S Annars tyckte jag att filmerna är bra.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 13:01
Det är helt riktigt och inte ett dugg otydligt. Anledningen till att Elizabeth inte får följa med på Holländaren är helt enkelt för att hon lever. Jag tror för övrigt inte att Will skulle önska henne det öde han själv har drabbats av.
Till toppen
Qiwy View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Qiwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 15:19
Nej, det är sant. Men lever resten av besättningen? Dem blev ju mänskliga igen, så han kan väl ta med vilken besättning som helst? Sorry, om jag är trög och tack för svaren =) Men jag vill verkligen ta reda på allt eftersom jag älskar filmerna XD
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 23:06
Mänskliga ja, men inte mer levande för det De var ju döda redan innan de blev förvandlade till missfoster.
Till toppen
Qiwy View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Qiwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2009 vid 07:53
Tack för svaren =)
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2009 vid 10:29
Det var så lite så. Fråga gärna om fler saker om det är något du undrar över.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 12:13

Ah, jag såg detta mästerverk inatt för... jag vet inte, nittonde gången kanske. Yarrrgh!!! Jag blir alltid lika upplyft av den och känner för att plundra några mindre hamnstäder. Yarrrgh.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2009 vid 11:18
Men låt oss disskutera vad som skulle kunnat göras bättre.
 
1. Göra sjöslaget i slutet "större", dvs innefatta fler skepp än tre.
2. Kalypso ska inte bli en jättestor Tia Dalma (det absolut sämsta med filmen) utan mer ett enorm kaos av moln och vatten, fast i fast form om det låter begripligt.
3. Minst en halvtimme extra för att utveckla Sao Fengs karaktär.
4. Några fler scener med Bootsrap Bill.
5. Skulle inte ha skadat att göra den lite blodigare, men den var ändå mycket våldsam för en Disney-film.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2010 vid 23:24

Yarrrgh! Det var som tusan, snart har det gått ett helt år sedan det skrevs på den här ädla tråden! Arrrgh! That's awful, laddie! Här måste rådas bot!

1. Göra sjöslaget i slutet "större", dvs innefatta fler skepp än tre.

Aye! Alla skeppen från EITC och alla piratskeppen skall drabba samman!

 

2. Kalypso ska inte bli en jättestor Tia Dalma (det absolut sämsta med filmen) utan mer ett enorm kaos av moln och vatten, fast i fast form om det låter begripligt.

Jag tror jag förstår precis. Lite som just Chaos is The Longest Journey, I guess.

 

3. Minst en halvtimme extra för att utveckla Sao Fengs karaktär.

Minst! Det är en sann skam att det inte släppts en förlängd version med minst fyrtio minuter med nya scener! Arrrgh!

 

4. Några fler scener med Bootsrap Bill.

Absolut! Gamle Bootstrap blev lite väl negligerad i At World's End.

 

5. Skulle inte ha skadat att göra den lite blodigare, men den var ändå mycket våldsam för en Disney-film.
Arrrgh! Yes! More blood & guts spilled all ov' the deck! Me like th'sound o' that, lad!

 

Det är inte mycket som behöver förbättras med At World's End, jag tror att vi har täckt de flesta punkterna. Filmen är hur som helst oförtjänt hatad och jag skulle inte dra mig för att kalla den underskattad. Savvy?

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2010 vid 23:42
Underskattad är den absolut. Kolla bara på imdb, när den kom var det nästan lika illa som det är med Alice nu. Haters och trolls överallt. Men POTC franchisen hade ett bättre försvar än Alice har.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 13:54
"Men POTC franchisen hade ett bättre försvar än Alice har."

 

Aye, jag vet. Jag var där. Ingen vacker syn.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 17:34
Kan inte Daniel eller någon annan som har "THE POWER" ändra titeln på tråden till POTC - Vid Världens Ände? Lite sent påtänkt kanske, men det slog mig just att det skär sig med de andra POTC-trådarna på forumet...

Ändrad av 101dalmatiner - 24-mars-2010 vid 17:34
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 17:48
Visst kan jag göra det , men Ska det Vara "POTC - Vid Världens Ände" Eller Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände"? 

För POTC 1 och 2 har POTC i titeln, medan 3 och 4 har "Pirates of the Caribbean".

Jag skulle föredrar att man skriver "Pirates of the Caribbean" då alla inte slänger sig med filmtitelsförkortningar. Sen är det frågan om någon av filmerna har För lång titel för att få plats i textfältet.
(I värsta fall kan jag ju alltid ändra direkt i databasen så är begränsningen inte så stort problem längre.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 19:58

Den är inte alls underskattad. Jag tycker den är helt värdelös. Jag gillade första, gillade andra filmen ännu mer (iallafall när jag såg den på bio första gången, kanske inte gillar den lika mycket nu). Jag skrattar nästan varje gång Orlando Bloom är i bild. En riktigt usel skådespelare.

I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 10:47
Postad av Daniel Daniel skrev:

Visst kan jag göra det , men Ska det Vara "POTC - Vid Världens Ände" Eller Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände"? 

För POTC 1 och 2 har POTC i titeln, medan 3 och 4 har "Pirates of the Caribbean".

Jag skulle föredrar att man skriver "Pirates of the Caribbean" då alla inte slänger sig med filmtitelsförkortningar. Sen är det frågan om någon av filmerna har För lång titel för att få plats i textfältet.
(I värsta fall kan jag ju alltid ändra direkt i databasen så är begränsningen inte så stort problem längre.

 

Mm, det är just det med längden på titlarna jag tänker lite på också. Men det kanske vore bäst att försöka skriva hela titlarna oförkortade. Gör det du tycker blir bäst, Danne.

 

 

 

 

 

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 13:24
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Den är inte alls underskattad. Jag tycker den är helt värdelös. Jag gillade första, gillade andra filmen ännu mer (iallafall när jag såg den på bio första gången, kanske inte gillar den lika mycket nu). Jag skrattar nästan varje gång Orlando Bloom är i bild. En riktigt usel skådespelare.

 

Det är just att 90% har den inställningen som gör den underskattad. 7/10 på imdb är en skandal! Och vi ska inte tala om betyget på magicmovies. Orlando kanske inte är någon Marlon Brando men jag respekterar honom skapligt mycket mer än sopor som Robert Pattinson och Zac Efron som verkligen är usla. I filmen Haven så visar för övrigt Bloom hur bra han faktiskt kan vara. Hans insats i POTC trilogin duger gott och väl till karaktären Will Turner.

Problemet är att ingen verkar fatta handlingen i At World's End, så jag brukar säga att problemet snarare ligger hos publiken än filmen i det här fallet. Det är därför hjärndött skräp som Avatar blir succéer, man får allting på silverfat och behöver inte överanstränga sin ärthjärna för att hänga med i svängarna.

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 14:47
Jag gillar absolut inte Zac Efron och Robert Pattinson, men jag gillar inte Orlando Bloom heller. Första filmen är verkligen skitbra, de andra två är bara actionscen på actionscen och massa annat. En massa karaktärer och handlingen är tillkrånglad. Jag hänger absolut med i filmen så nån liten "ärthjärna" har jag då inte, men inte blir den bättre för det, de två sista blir för mycket och den första filmen skulle ha klarat sig jättebra utan uppföljare.

Jag har inte sett Avatar, men jag tror den är bra, och jag förstår inte ditt uttryck "hjärndött skräp" vad är det egentligen för skillnad på en fantasivärld i "Avatar" (som efter vad jag har hört är alldeles underbar) och pirater som förvandlas till skelett och kan gå under vatten, eller folk som blir som monster och rena fantasifoster. Jag ser inte riktigt så stor skillnad på fantasi och fantasi för trots allt är de båda fantasi och på så sätt jämlika.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 910111213>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media