Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände

 Svara Svara Sida  <1 7891011 13>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2007 vid 22:22
Vad blev du förvirrad över?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2007 vid 22:33
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Vad blev du förvirrad över?

Över mötet. Jag fattar inte ens varför de hade det. Sen att alla dör så snabbt (Norrington, Elizabeths farsa, kinesen). Sedan tyckte jag att Wills pappa var jävligt skum. Han var liksom god i Död Mans Kista men i Världens Ände så beteer han sig som om han vore hjärndöd och ond. Jag blev förvirrad över det och mycket annat.
Jag lever för staden.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 10:39

Öh.... Se om den. Mötet hade de för att diskutera vad som borde göras, de flesta av piratledarna tyckte de skulle gömma sig i Shipwreck Cove som råttor men Jack lyckades övertala de och få Elizabeth vald till pirat-kung. Vadå alla dör så snabbt? Norrington hade en stor roll i första filmen, en halvstor (och rolig) i andra och här får vi se hans tragiska slut. Lizzie's pappa guvernören blev en belastning för Becket så han lät Mercer mörda honom. Han hade också vart med i de två tidigare filmerna och hade inte mer att uträtta i historien. Sao Feng blev jag lite chockad över att han dog så fort men han var tvungen att dö för att Lizzie skulle kunna ta sig till mötet och han hade ju förrått dem bara för att få The Black Pearl men blir i sin tur förrådd av Becket. Och om du tycker det är konstigt att Bootstrap är "skum" i den här filmen har du verkligen sovit eller nåt för vid flera tillfällen både i andra och tredje filmen så berättar han ju att man sakta glömmer vem man är ombord på The Flying Dutchman, att man blir en del av skeppet (bokstavligen). Jag fattar inte att så många tycker det här är komplicerade saker. Förmodligen därför den fick så dålig kritik av så mång klubbhuven till recensenter, de fattade ingenting och tycker att tre timmar är för lång tid (!!!) så de sätter en 2a på den och kallar den medioker, de borde kanske koncentrera sig lite bättre istället.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 12:44
Jag kan hålla med om att PotC 3 är en aning rörig för sitt eget bästa. Jag hade inte så svårt att hänga med, men jag kan förstå att det finns en del som gör det. Allt detta hoppande om vem som är på vems sida kan förvirra en hel del. Och sedan tycker jag att Rivaliteten mellan Jack Sparrow och Hector Barbossa blev smått löjlig ibland och faktiskt en aning pinsam

En sak som jag gillade var att de hade bakat in en del Citat från Åkatraktionen: "You may not survive to pass this way again and these be the last friendly words you'll hear."
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 13:02
Jag håller med Daniel och kan förstå att det finns folk som tycker PotC 3 är rörig och att det blir förvirrande att hålla reda på vem som är på vems sida. Jag tror det är lätt att koncentrera sig för mycket på just det, vem är god och vem är ond, och då glömmer man liksom bort att följa med i resten av handlingen. Jag har bara sett filmen en gång (på bio), men kan inte komma ihåg att jag tyckte det blev så rörigt. Fick dvd:n i julklapp och ska se om den vilken dag som helst.
 
Apropå rivaliteten mellan Sparrow och Barbossa så tycker jag det livade upp filmen lite och var upphov till en del skrattattacker. Embarrassed  
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 13:16
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Apropå rivaliteten mellan Sparrow och Barbossa så tycker jag det livade upp filmen lite och var upphov till en del skrattattacker. Embarrassed


Visserligen...och det var ju det som var så härligt i första filmen. Kemin mellan Sparrow och Barossa var verkligen en av höjdpunkterna i Första filmen (och som jag saknade väldigt mycket i andra filmen). Men det är som sagt bara roligt till en viss gräns, och de snuddar vid den ett flertal gånger. Jag är tacksam att de klippte bort en av de scener som fanns i extramaterialet (tror faktiskt det var i bloopers) (en scen när Gibbs kommer ner i deras hytt och säger någonting). Den scenen var verkligen över gränsen och de båda kapternas tidigare så perfekta personkemi kunde där liknas vid ett dagis (antar att de själva såg det och var därför som scenen klipptes bort)


Ändrad av Daniel - 26-december-2007 vid 13:17
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 14:20
Jag älskar när Jack fjantar efter Hector och gapar samma order liksom bara för sakens skull. Vem har störst kikare blev så kanonkul pga Jacks min när Hector fäller ut kikaren och han skamset drar sig tillbaka. Barbosa's "balls of steel" är en annan höjdpunkt.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 14:47
Om vi får se en till Pirate film efter denna (vilket inte är så osannolikt). Så hoppas jag att Barbossa går tillbaka till sin Skurkroll. Han var helt klart den bästa Skurken i all tre filmerna. David Jones är visserligen inte dålig, men saknar bra karaktär. Han har inte samma karisma som Barbossa hade. Och Beckett är väl en av de tråkigaste skurkar som som funnits och rätt mesig.

Nä jag hoppas verkligen att Sparrow och Barbossa Blir "riktiga" rivaler igen (om det nu nödvändigt vis behöver komma en uppföljare), med varsin båt..skepp... och en större hatt till barbossa ^_^


Ändrad av Daniel - 26-december-2007 vid 14:48
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 16:40
Jag håller helt klart med om att Barbossa är seriens bästa skurk. Jag håller dock inte med om att Davy Jones saknar bra karaktär, han är inte menad att vara samma "Hahaha-jag-är-så-elak"-skurk som just Barbossa utan en sorglig karaktär som inte är rakt igenom ond, bara sårad till gränsen på galenskap. Becket är en utmärkt skurk i kategorin "känslokalla aristokrater", en te-drickande slemboll som låter andra smutsa ner händerna i hans ställe. Jag gillade att hata honom och Mercer var ju Beckets mörka sida kan man säga och gissa om han fick vad han förtjänade till slut.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2007 vid 03:02
Nu ska jag äntligen se POTC 3. Men jag vet inte om jag först ska se om ettan och tvåan och sen ge mig på trean, eller bara ta trean direkt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2007 vid 14:36
Se alla TRE!!! Är mitt råd.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2007 vid 21:31
Mendez: se alla tre är mitt förslag. Precis det jag håller på med, har avverkat ettan och tvåan nu och ska se trean vilken dag som helst. Tycker nästan de första filmerna blir bättre när man har sett trean också. Man har huvuddragen i storyn klart för sig och kan lägga märke till detaljer som man kanske har missat innan.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 18:15

Har sett filmen 2 ggr sen den kom på bio såg den på bio samma dag som premiären och såg den igår igen... Men det enda som jag tyckte var rörigt var att jag fattade inte vilken sida alla var på, Var liksom Jack och Will vänner? alltså tillhörde de samma sida? Elizabeth och Will gjorde de ju (även fast de inte var de bästa vännernaTongue)

Tyckte att slutet var lite tråkigt hade hoppats på att de skulle bli tillsammans på "riktigt" och förstod inte varför Elizabeth inte kunde följa med han på skeppet..Cry Undrar vart Elizabeth tog vägen sen?
 
Spoiler varning!
Slutet tyckte jag var bäst! HahaxD
När De har åkt ifrån med skeppet och upptäcker att Jack har tagit kartan hahaha.. och den slutade ju så som den började! Big%20smile Hahahaaa
 
Barbossa: Sparrow! LOL
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 21:10
Jag tyckte att POTC3 var en riktigt bra film, dock förstår jag om vissa inte riktigt hänger med då det hoppas väldigt mycket emellan olika personer. Jag förstår dock hela filmen, men tycker att denna film är den mest tragiska i trilogin. Jack Sparrow överträffade sig själv (vad är bättre än en Jack Sparrow? Många Jack Sparrows!) Den komiska rivaliteten mellan Jack Sparrow och Hector Barbossa var rolig, trots att den var för barnslig som andra kanske tycker, men då hela filmen hade ett tragiskt täcke över sig så måste det ju bli någon slags "comic relief". Jag tycker personligen att Bill Nighys Davy Jones är riktigt bra, förstår inte att man kan göra något så bra när man egentligen går runt i en grå pyjamas med svarta prickar på sig hela dagarna... Något intressant att se på dvd:n är de borttagna scenerna och hur man gjorde scenen med alla Jack Sparrowna.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 22:01
För det första, trevligt namn PocaSparrow. För det andra gillar jag dina synpunkter angående att filmen är tragisk vilket den är på mer än bara en punkt. Mörk och eländig till stora delar. Folk som var optimistiska i de tidigare filmerna är här kallblodiga krigare osv. så givetvis behövs det humor och den får vi dels via bifugurerna Pintel & Ragetti och Gibbs+Marty+Cotton och så givetvis Jack och Hector, men det är på det stora hela små smulor humor i en annars svart gryta. De tre filmerna är synnerligen olika. Den första är en blanding av äventyr och humor. Den andra är både mer komisk på alla plan och mörkare och "läskigare" än första filmen. Den tredje är en blanding av Drama och Action med skvättar av äventyr och humor lite här och där men är på det stora hela en mörk episk berättelse.
 
Emaaa, det du kallade slutet är inte det riktiga slutet, om du inte har kollat scenen som kommer efter att eftertexten har rullat klart bör du göra det.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2007 vid 22:04
Såg 3:an idag, för andra gången, och håller med dig PocaSparrow i det du säger. Dock tycker jag det är blev lite för många Sparrows i "Davy Jones locker", bättre när han är "the one and only". Wink Tycker också att Davy Jones är riktigt bra spelad. Men det måste vara svårt för de som spelar mot honom, att spela mot en nisse i grå pyjamas och försöka föreställa sig hur det ska se ut när det är färdigt. LOL
 
 
Emmaaa: Jag håller inte med dig om slutet, jag tyckte det var bra att vi slapp Will och Liz tillsammans "på riktigt". Det hade blivit alldeles för sötsliskigt. Will passar som Dutchmans kapten. :) Fast Sparrow och Barbossa-slutet var så klart klockrent!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2008 vid 03:40
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

  
Emmaaa: Jag håller inte med dig om slutet, jag tyckte det var bra att vi slapp Will och Liz tillsammans "på riktigt". Det hade blivit alldeles för sötsliskigt. Will passar som Dutchmans kapten. :) Fast Sparrow och Barbossa-slutet var så klart klockrent!
 
Haha så sa min kompis oxåTongue Visst tycker jag att han passar som kapten men jag är svag för kärleks historier men får väl infinna mig i att det inte är någon "kärlekshistoria" utan en piratfilmBig%20smile 
Det var liksom liite sorgligt att det blev så fast det är ju som sagt ingen sån film men de fick ju de bästa tänkbara bröllopet i alla fallBig%20smile 
- You may kiss... You may kiss... äh just kiss!  hahahaXD
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2008 vid 16:01
Din kompis verkar förståndig. Wink Själv föredrar jag "piratfilm med inbakad kärlekshistoria" hellre än "kärleksfilm med inbakad pirathistoria". Bröllopet var ju hur bra som helst, Barbossa kunde blivit präst istället för pirat. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2008 vid 16:21
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

 
Emaaa, det du kallade slutet är inte det riktiga slutet, om du inte har kollat scenen som kommer efter att eftertexten har rullat klart bör du göra det.
 
Jo.. jag har sett det ( fast inte på bio utan såg det på youtube och nu på DVD:n)
tyckte att slutet var väldigt fint ändå.. eftersom att det är en som sagt pirat film.
 
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Din kompis verkar förståndig. Wink Själv föredrar jag "piratfilm med inbakad kärlekshistoria" hellre än "kärleksfilm med inbakad pirathistoria". Bröllopet var ju hur bra som helst, Barbossa kunde blivit präst istället för pirat. LOL
 
Aaahh... Håller med dig om piratfilm med inbakad kärlekshistoria låter bättre men det är jag med min känsliga sida gråter åt allting så tyckte väl att det hade varit fint...Tongue fast ändå så fick ju Will göra det han var menad att göra om man säger så.. Big%20smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 02:00

Såg om ettan och tvåan och tidigare idag såg jag trean, jag blev grymt besviken. Fy fan! Sao Feng dog alldeles för tidigt, trodde han skulle var med längre, han var ju med på framsidan. "Bröllopet" var så mesigt och onödigt, dom slåss för sina liv och då ska dom börja kyssas. Sen blev jag glad över att Will dog, men blev snabbt besviken när jag såg att han överlevde. Jag fattade inte hur Jack kunde var i något "dödligt land" när han igentligen skulle vara i monstrets mage. Men då lyckades piraterna att ta sig till andra sidan genom att åka ut över ett vattenfall och sen komma tillbaka genom att vända på båten. Slutet var kasst, Jack hade en liten skitbåt precis som i början på triologin. Nej, första filmen skulle varit den enda, slutet på den var bra.

The Black Pearl - Bra
Dead Man's Chest - Sämre
At World's End - Sämst
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2008 vid 09:47
Mendez, du gör MIG besviken och förvånad. Du har helt missat poängen med filmen.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 22:25
Kanske det kanske, får ta och se om filmen om jag orkar
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 20:30
För det första är det är inget konstigt med att Jack inte är i monstrets mage: Ett, han och hans skepp hamnar i Davy Jones' Locker, ett helvete för pirater. Det upplevs nog olika av alla som hamnar där. Om det var en person som älskade sand som hade hamnat där skulle "The Locker" förmodligen framstå som en oändlig ocean, men för Jack som mest av allt älskar havet var givetvis det lämpligaste sättet att plåga honom att sätta han och hans älskade skepp i en enorm stekhet öken där han sakta blev galen/nare och schizofren. Två, om han bara hade varit i monstrets mage, hur skulle det då blivit en intressant film om hur hans "vänner" ska "rädda" honom? Inte mycket till "Världens Ände" med andra ord.
För det andra åker inte piraterna ut för något vattenfall, de åker över kanten VID VÄRLDENS ÄNDE (Pirates of the Caribbean: Åka Ut För Ett Vattenfall) för att på så sätt med hjälp av Tia Dalma's voodoo-magi ta sig till dödsriket.
För det tredje, vad är så dåligt med slutet??? Själva poängen (och tillika skämtet) är att han har mindre nu än när han kom till Port Royal, dock har han kartan som visar vägen till Ungdomens Källa!!! Vilket förmodligen fjärde filmen kommer att handla om, jakten på Ungdomens Källa och vem som ska hinna dit först, Jack eller Barbossa. Jag hoppas dock att Jack får tillbaka sin besättning. Gibbs, Marty, Cotton, Pintel och Ragetti hör liksom ihop med honom nu. Men, den som lever får se. Någon gång mellan 2010 och 2015 tror jag vi kan vänta oss Pirates of The Caribbean: The Fountain of Youth. Till dess har vi äventyrsälskare Indy 4, National Treasure 2 och Mumien 3 att se fram emot.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2008 vid 22:59
Vad som mer talar för filmen är ju förstås att Johnny Depp och Keith Richards får agera mot varandra. Coolheten personifierad, gånger två.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 00:08
Jo, det också. Keith var ju överraskande bra. Captain Teuge var ju inte som man väntat sig, flummig och sprallig. Snarare bitter, utbränd och skitläskig.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 04:02
Jaja, det med Världens Ände låter väl bra nu när du beskrev det. Men slutet kändes som ett stort antiklimax. Vi har liksom följt Jack i tre filmer och så slutar det med en liten skitbåt. Jag älskade slutet i första filmen när Jacks crew drar upp honom ur vattnet och han tar tag i båtens ratt (kallas det ens för det på båtar?).
 
Nej tack, inte en fjärde film Dead
 
"Keith var ju överraskande bra"
Aa för det är ju jättesvårt att ha 3-4 repliker.
 
Okej, men det positiva med filmen då. När man först ser Jack och alla andra Jack och sen även senare i filmen när man ser mini-Jacks.
 
Mercer, lätt den bästa skurken i filmen. Så jävla iskall när han sköt kvinnorna i Singapore, det var väl meningen att man inte skulle tycka synd om honom när Davy Jones brutalt mördade honom men det gjore jag ändå, tycker nästan alltid om skurkarna i filmer och serier. Synd att han inte hade lite fler scener.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 09:57
Mr positiv. Jag har sett folk spela dåligt som har en eller två repliker så jo, Keith var riktigt bra. Trodde han skulle spela sig själv mer, men så var det ju då rakt inte. Det går inte att kalla slutet för ett antiklimax, eller du kanske kan det på något vis, men logiskt sett går det inte att göra det. För, filmen mynnar ut i skämtet att han återigen ligger på minus och är på egen hand igen. Ett antiklimax hade däremot varit om piraterna vann sjöslaget, Will & Liz får varandra och Jack ÅTERIGEN seglar iväg på skeppet. Han är faktiskt mest underhållande att följa när han är ensam, exempel: på Kanibalön, på flykt från soldaterna i Port Royal, när han anländer till Port Royal. Jag hoppas de kommer på ett minst lika intressant sätt att presentera honom i fjärde filmen som i första. Men den här jollen har inte ens en ordentlig mast LOL. Du har som sagt missat poängerna, det som alla andra i bion skrattade åt drar du upp på listan över B-saker.
Och nej, det heter roder på båtar.
 
 
"Vi ska beslagta det skeppet. En sjöterm."
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 12:36
Absolut, Keith var bra och det var riktigt synd att han inte fick lite mer tid framför kameran. Gillar även Jacks snack om att Teuge överlevt det mesta osv. Kan det vara en blinkning till Richards verkliga liv tro?
 
Med tanke på att skaparna sagt att efter dessa filmer ska det aldrig mer behöva göras en piratfilm, är jag lite skeptisk över en fjärde film. Konceptet skulle nog kännas lite utmjölkat då, tror jag. Även om jag älskar trilogin tycker jag ändå att filmerna blivit "sämre och sämre". Äh, jag vet inte. Är lite kluven.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 13:00
När har vem sagt att det aldrig mer ska behövas göra en piratfilm? Låter som ett konstigt uttalande. Och det mesta talar för att det definitivt blir minst en film till. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det finns så många fler historier om Captain Jack att förtälja att det vore kriminellt att inte göra det på något sätt om det så gäller film, böcker, spel, tv-serie, tecknad tv-serie, rollspel vad som helst. Lågan får inte dö.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2008 vid 13:24
Jack på egen hand är ju helt klart bäst. Han tar sig alltid ur kniporna, men fortsätter likväl att hamna i trubbel. Men inte ger han upp för det! Inte ens när han sitter i en skuttig lite jolle och än en gång har förlorat Pärlan. LOL 
 
"You're mad!"
"Tank godness for that, because if I wasn't this would probably never work."
 
Jag gillade också Keith Richards, men vill slå ett extra slag för Stellan "Bootstrap" Skarsgård som spelade sin roll med bravur. Första gången blev jag förvånad över att han var den som dödade Norrington, men det är ju inte alls så överraskande egentligen, eftersom Bootstrap har blivit mer och mer en del av skeppet och mindre "sig själv".
 
Trilogin är lysande, även om det för min del faktiskt hade räckt med bara en film. Den första är ju så överlägset bäst. Och jag är fortfarande väldigt skeptisk till en 4:a...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 7891011 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media