Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände

 Svara Svara Sida  <1 678910 13>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 12:29
Wow! Vilken imonerande och fantastisk samling!
 
Till min egen lilla Piratsamling hade jag beställt en piratmedaljong i guld lagom till premiären av trean (trodde jag...). Jag beställde det en månad före premiären ungefär. Det kom idag....
Men men.. Nu har jag den iaf.. Tongue


Ändrad av Mattis - 09-juli-2007 vid 12:30
Love Pirates!!!
Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 16:08
Johnny Depp åkte själv "karusselen" med åkturen genom Pirates of the Caribbean, han tyckte att de va skitcoolt att se sig själv som rörlig docka..hehe
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2007 vid 17:48

Jag skulle också tycka det var coolt att få va modell till en rörlig docka i en karussel. Vem skulle inte det?

Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2007 vid 22:14
Precis, vem skulle inte det!? LOLWink Lite ego får man lov att vara ibland!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 07:42
Jag såg filmen för tredje gången förra söndagen, bild- och ljudkvalitén var bedrövlig dock och textningen var hemsk. Längtar tills den kommer på dvd. Men den ligger ju fortfarande på biotoppen, på 8nde plats.
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2007 vid 20:36
Har inte sett den än... men jag har inte hört nåt direkt negativt om den, så jag antar att den är bra? Ser fram emot att se den snart!
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2007 vid 21:16
Jag har hört drösvis med negativa saker om den. Men lika glad är ändå jag men gladast är nog Bruckheimer.
Till toppen
Gimli View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 24-september-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Gimli Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2007 vid 12:40

Vad betydde den sista scenen i Pirates of Carribean 3? Alltså, scenen som visas efter hela rollistan (när vanligtvis hela biopubliken gått ut) med Elisabeth och den 10-åriga pojken.

Vem som är pappa till honom förstår man, men varför är det samma pojke som filmen började med - han som började sjunga när alla människor skulle hängas?????
Question
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2007 vid 14:57
Det är inte samma pojke. Fattar inte varför så många tror det? Olika skådisar, olika karaktärer. Det är helt enkelt Elizabeth och Wills son. Sonen ska få träffa sin far för första gången = vad scenen betyder.
Till toppen
Gimli View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 24-september-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Gimli Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2007 vid 17:15
Är du säker på att det inte är samma skådis??
Det tyckte jag att det såg ut som.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2007 vid 19:51
Finns en bra sida att ta reda på sånt på: www.imdb.com
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 11:09
Någon som har köpt filmen?
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 21:28
Nej, men jag ska.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 12:10
Jag velar med det där att köpa... Jag fyller nämligen år ganska snart, två veckor ungefär, men om jag ska se till att jag får den i present så får jag inte se den på ett tag..
  Eller så köper jag den själv och får nåt annat, jag vill verkligen se Bloom och Depp igen!!Wink
 
Har nån någon koll om dom där bortklippta scenerna med Elizabeth och Will är med i extramatrialet?
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 13:10
Vilka scener är det du tänker på?
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 13:33
dom som ni pratade om lite längre upp, dom som togs bort..
Jag tror att dom skulle förklara lite mer om Elisabeths och Wills sitaution, det där med att han blir fri om hon väntar i 10 år..
Förstår du? jag är inte speciellt bra på att förklara..
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 16:12
Menar du scenen som är efter eftertexterna Caela så kan jag ju inte tänka mig annat än att den finns på dvdn. Men jag kanske missförstod?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 21:41
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Aha.
 
Jo Hannibal, det här är vad jag har snappat upp. Två viktiga scener klipptes ut ur filmen mot manusförfattarnas vilja och förstånd som förklarar att Will och Liz får varandra på riktigt om han sköter sitt jobb som kapten på Flygande Holländaren i 10 år och hon är honom trogen under tiden. Så när han efter eftertexten kommer tillbaka så är han befriad från skeppet. Vem som måste ta hans plats som kapten och hur allt annat hänger ihop är dock okänt.
 
 
Det var dom två scenerna jag pratade om Smile
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 15:37
Okej, då fattar jag. Jag vill gärna se de men jag är ändå glad att de klipptes bort. Jag blev positivt överraskad över att det inte var ett Elisabeth och Will omfamnar varandra i solnedgången (igen). Det var lite mer shakespeare eller antik saga över att han bara får återse henne högst fyra gånger till i livet. Om inte Jack ser till att skicka en flaska med vatten från Ungdomens källa till henne, men det känns inte som han.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 18:40
Självklart ska filmen inhandlas, har inte gjort det än för att jag vet att jag inte kommer få tid att se alla i ett svep (som för mig blir tre dagar) riktigt än. Känns så irriterande att köpa en film utan att direkt kunna se den. Men ska köpa om två veckor eller så. Har sedan biobesöket trott att den är bättre andra titten, får hoppas det stämmer. Ska bli kul att se alla tätt inpå varandra också, överlag är de fantastiska.
Fotnot: Refererade, så gott det nu gick, till en bild på Jack Sparrow i mitt nationella svenskaprov igår. Avslutade uppsatsen med "Drik up me 'arties, yoho!" Hoppas det uppskattas Tongue
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 19:33
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Om inte Jack ser till att skicka en flaska med vatten från Ungdomens källa till henne, men det känns inte som han.
 
haha, han kanske överasskar.. LOL Men det vore inte riktigt likt honom..
Föresten, hur står ni i frågan om en fjärde film eller inte? *nyfiken i en strut*
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 22:27
Du vet nog vad jag svarar. Om du har läst lite av mina tidigare inlägg.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 22:29
jag läste alla inlägg om Pirates 4, så ja, jag vet vad du svarar... Big%20smile
Och jag håller med dig! Thumbs%20Up
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 13:12

3:an är inhandlad nu. Big%20smile Dock inte av mig, jag kommer få den i julklapp. Så jag vet vad jag ska titta på i juldagarna. Wink

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 18:15
Jag har hintat väldigt mycket till min lillebror att jag vill ha den i födelsedag, så jag hoppas jag får den..
 
(annars kan min bror glömma sin julklapp Evil%20Smile)
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2007 vid 16:42
Köpte filmen idag, stängde av den för bara en liten stund sedan.
Den var ordentligt mycket bättre andra gången, på alla punkter. Handlingen kändes inte lika krånglig den här gången, även om den i vissa fall är rätt invecklad. Det är väl det som drar ner betyget lite. I övrigt är även detta en fantastisk film. Slutstriden platsar klart bland det snyggaste, mest spännande och absolut bästa jag sett. Fortfarande snäppet under sina föregångare, men riktigt riktigt bra. Har sett alla tre filmerna med ganska korta mellanrum nu, och trilogin är fantastisk. Den är, överlag, bland det bästa och mest underhållande jag sett i filmväg och även om jag inte delar ut maxbetyg, är det verkligen inte långt ifrån. Detta slås inte på år och dagar.
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2007 vid 17:37

Hur är dvd'n? Snygg meny? Bra extramaterial? Bra ljud/bild?

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-december-2007 vid 19:16
Bild och ljud är som vanligt av högsta kvalité (tyckte i alla fall jag). Menyn på första discen är rätt snygg, lite svårläst till en början. Disc 2 och extramaterialet har jag ingen aning om, hinner nog inte se det än på ett par dagar. Gick däremot igenom allt extra på Dead Man's Chest i går och förrgår. Håller At World's Ends material samma klass är även det i toppskiktet :P
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2007 vid 09:43
Jag fick filmen igår. Hade givetvis köpt den vilken dag som helst om det inte vore för att det var så nära jul. Det ska bli intressant att se den för fjärde gången.
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2007 vid 21:22
Jag såg den här filmen för en vecka sen. Måste säga att jag blev besviken.. och förvirrad.

Ändrad av The Chosen One - 25-december-2007 vid 21:29
Jag lever för staden.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 678910 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media