Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Djungelboken

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2007 vid 18:57
Vi borde starta Wilkins alldeles egna Fan-Club! "It's, ehh, Wilkins... ehh, sir..." haha så fantastiskt klockren! Stör mig inte det minsta lilla på honom faktiskt! Hur kan man liksom?

Oj, skrev jag sand jag menade salt. Definitivt min största mardröm att bli begraven i salt, speciellt när man är sårad som Buldeo.

Men jag tyckte att man kunde få vara lite ironisk Wink som tur är dådå, lite tråkigt för oss andra Tongue så ser Kaah väldigt fejk ut. Vilket är synd för annars så hittar jag inget annat i den här filmen som jag sitter och stör mig på!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 12:00
Njae det är faktiskt inte så tur, för även om jag skulle må ganska dåligt om Kaah såg verkligare ut så skulle jag faktiskt föredra det över en fejkad Kaah (som han är nu). Hade definitivt blivit bättre då. Men å andra sidan får man tänka på att det var ett tag sedan filmen gjordes. Och den har ju bättre effekter än en viss Titanic film som kom ut 1996 och det var ju efter den här. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2008 vid 10:59
Om någon skulle vilja se filmen så går den på TV1000 just nu märkte jag häromdagen. Den lär ju visas x antal gånger där så om man är intresserad är det ju bara att hålla utkik. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2008 vid 09:05

Nu är det väldigt länge sen jag skrev ett inlägg, så jag tänkte börja med att gräva fram en av mina favortit trådar även om det nu bara råkar vara Bara lilla jag och jag själv som brukar diskutera denna fina film. Men nån annan kanske har sett den och har åsikter?

Men jag måste till och börja med säga att effekterna som sagt är mycket bättre än vissa andra filmer som kommer senare (Titanic från 1996 var ett bra exempel) men Bara lilla jag hur går det med vår fan club för Wilkins?
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2008 vid 15:43
Det var ju flera månader sedan vi skrev i den här tråden! Shocked 
Jag försöker att inte se filmen nu på ett tag och än sålänge har det fungerat. Känner att den är snudd på uttjatad snart eftersom jag sett den ca två-tre gånger i månaden i flera år.  
 
I den tecknade versionen så var alltid Baloo en av mina favoriter, och han hängde kvar även i den här. Första scenen när Baloo sitter fast i en stock till slutscenen när han står återställd vid vattnet - jag älskar den karaktären hela tiden! Bagheera försvinner lite i bakgrunden under filmens gång medans Baloo träder fram.
En av mina absoluta favoritscener i hela filmen är nog när Mowgli och Baloo ska slåss, Baloo sträcker upp ramen och man hör nästan hur han drygar sig lite "Jag vann! Rätt åt dig!"LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2017 vid 11:45
Jag såg om den här filmen för första gången sedan mitten av 90-talet någon dag innan den nya "The Jungle Book" hade premiär i somras.
Den håller riktigt bra plus 20 år senare. Men den är egentligen mer av en "Tarzan"-film än "The Jungle Book".
Det halvt misslyckade spektaklet med Gustav Skarsgård i fjol hade en del gemensamt med den här filmen.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media