Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Rapunzel (tid. Rapunzel Unbraided)

 Svara Svara Sida  <123
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2007 vid 22:05
Hmm..det enda jag kan säga är att jag är en tönt (and I'm proud of it)! Tongue
It's a piece of cake
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 17:11
Postad av Gurra Gurra skrev:

Rapunxel?
Är det någon ny figur?LOL
Snälla nån!
Du tycker inte jag är något riktigt disney-fan?
För det första så gillar jag inte det disney"klassiker" som är dataenimerade. Varför kalla dem klassiker när det inte är klassiska?
Men menar du att bara för att jag inte gillar Rapunzel så är jag inget riktigt disnye-fan? Confused
Det låter lite konstigt...
"Disney" hade aldrig gjort en sådan film om inte Barbie hade gjort några!
Ingen hade kännt till Rapunzel om inte Barbie hade gjort filmer om henne!
 
Det var inte vad jag skrev? Jag skrev att många disneyklassiker bygger på "töntiga" prinsess-sagor som Rapunzel och om du inte gillar de så gillar du alltså inte ungefär en 3-del av Disney-Klassikerna, så jag säger nä, du verkar inte vara ett riktigt fan. Ärligt talat, ett riktigt fan bryr sig inte om ifall det är "töntigt" att se en film, de ser den för att de gillar det.
Jag ger raka tusan i om du gillar filmen eller inte, men kom inte och säg att det är töntigt att se den om man är över 10.
Dessutom så skrev du att man inte kan kalla den en klasisker, men vad kan vara mer klassikt än en folksaga?
 
Och för att ta upp ditt eget barnsliga påpekande på att jag tryckt på en tangent åt höger och skriv "Rapunxel" istället så kan jag informera dig om att det heter Disney inte Disnye


Ändrad av Sockerpajen - 13-augusti-2007 vid 17:13
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2007 vid 23:06

Jag är kille och 16 år, och jag skulle glädjeligen se den om jag ska vara ärlig. Jag förstår inte vad det ska utgöra för skillnad om man är över 10 år vs. under 10 år? Jag menar, är man intresserad av att se en film, så spelar inte åldern den allra minsta roll ens, anser jag.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2007 vid 17:56
Håller fullständigt med!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2007 vid 20:46
okej, jag ska lämna er Barbiefreak ifred
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2007 vid 21:51
Det är ju uppenbarligen bara du som har Barbie i huvet för du tjatar om det hela tiden. Spring och lek med dina dockor nu så ska jag kolla på Rapunzel. Kille 19 år.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2007 vid 21:58
Postad av Gurra Gurra skrev:

okej, jag ska lämna er Barbiefreak ifred
Låt mig bara klargöra en sak: Jag är inget Barbie-freak, har aldrig varit det, och kommer heller aldrig att bli det. Jag tycker inte att du ska anklaga folk när du inte vet hur det ligger till.
 
(Egentligen borde jag väl inte göra så här, men jag kan inte bara låta bli att kontra, men du lär väl vara en sådan där Action-Man-freak. Men det kan ju inte heller jag bevisa.)
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 10:43
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Postad av Gurra Gurra skrev:

Jag säger bara vad jag tycker!

Och jag tycker det är töntigt att titta på Rapunzel, om man är kille och över 10 år!
 
Ursäkta språket men va fan är det för jävla könsdiskriminering?
Ärligt talat, så det är inte töntigt för tjejer över 10 år att se den då? (Jag håller verkligen inte med om att man måste vara under 10 för att se den)
 
Och du jag har en lösning, om du nu tycker att det är såå töntigt att se på den så kan du ju vara jätte "cool" och inte se den och istället vara en tråkmåns och icke äkta Disney-fan, för inse, ganska många av Disneys klassiker består av som du beskriver det "töntiga filmer för 10-åringar"Wink
 
Själv är jag 15 år och tjej och ser fram emot att se filmen.
Men hur var det nu, det var inte töntigt för mig att se den eftersom jag är tjej? Angry
 
 
Postad av Gurra Gurra skrev:

Men ingen känner typ till sagan!!!

alla förknippar Rapunzel med Barbie
 
Alla? Det verkar som att du har ganska många emot dig, alla som svarat i denna tråden säger att de inte förknippar Rapunzel med Barbie och då kan du inte säga att alla gör det.
 
Själv gör jag det inte, jag ser bara Barbie filmerna som en barnsligare variant för de yngre, vilket är helt okej, det är ju riktat till de små.
 
Men när jag hör namn som Nötknäpparen, Svansjön och Rapunzel så tänker jag på
 1. Den tecknade filmen som brukar gå på SVT vid jul.
 2.Den tecknade filmen med uppföljare och sånger som "Längre
än föralltid"
 3. Och tillsist så tänker jag på som Onyx sa, en kvinna med långt hår, Disneys kommande film och lite Bröderna Grimm (filmen) för där är Rapunxel med lite Big%20smile
 
Oj! du kan tala du!Wink Jag håller med dig till 100%Smile 
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 11:02
Gurra du kan (Typ) gå och se dina Barbie och Coola filmer ensam. Vi riktiga disney fans vill i alla fall se den här filmen och dom som inte vill se den gör inte det men någon som kallar en disney film töntig och för tjejer under 10 år. Är inget riktigt disney fan . Sorry det var hårt sagt men det måste fram. Folk som verkligen älskar det vill se dom disney filmerna som dom tycker värkar bra och det spelar ingen roll om den så är för tre åringar. Man vill se den i alla fall för att man älskar det man tittar på. Och man bryr sig inte om folk som dig som säger att den är (töntig och typ för småtjejer) För då förstår du inte var det innebär att vara ett äkta Disney fan.Shocked
Jag pratar inte såklart för alla nu men det är min mening.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 11:21

Bra Sagt Mimmi!

Och det du skrev i dit tidigare inlägg, ja jag kan tala, särskilt när jag är arg Evil%20Smile

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 11:23
Postad av Gurra Gurra skrev:

okej, jag ska lämna er Barbiefreak ifred
 
 
Det är det bästa du sagt i hela denna tråden, fast skippa barbiefreak (som föresten stavas barbiefreaks om du relaterar till oss andra i denna tråden)
DEn enda som verkar vara ett barbiefreak här är du själv. du skriver ju om henne i nästan alla dina inlägg! LOL
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 11:37
Nu struntar vi i honom och går tillbacka till filmen.  kommer den inte förren om två år!Cry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 17:44
Faktiskt, räcker nu. Har man inte hållande argument ska man inte ge sig in i en diskussion, helt enkelt.
 


Ändrad av Hades - 10-december-2007 vid 18:04
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 17:50
Kommer den att vara en långfilm eller bara en kortis? Någon som har en aning? Jag tycker att designen faktiskt påminner mig liiiite grann om Superhjältarna faktiskt. Jag hoppas innerligt att detta är en film värd att se och inte någon besvikelse. Har varit lite besviken på Disney de senaste åren. Men what the heck! Man ska inte döma i förtid, right? Wink
It's a piece of cake
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 18:11
Vet inte hur jag har kunnat missa att skriva i den här tråden, men jag ser i alla fall fram emot filmen. Älskar berättelsen om Rapunzel (och har f.ö inte sett en enda Barbiefilm, men känner till historien ändå). Känns som om detta skulle kunna bli en riktigt klassiker.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2007 vid 21:13
Av vad jag har läst om filmen så känns det som om det kommer att finnas vissa likheter med Törnrosa (!). Jag vet inte om jag är ensam om att tycka det, men det är min känsla.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2007 vid 09:57
En klassiskt saga passar Disney som handen i handsken enligt mig.
Skulle fördra om den var i 2-D men om den är bra animerad och inte hårda kanter i den datoranimerade formen så är jag nöjd Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 17:50
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Av vad jag har läst om filmen så känns det som om det kommer att finnas vissa likheter med Törnrosa (!). Jag vet inte om jag är ensam om att tycka det, men det är min känsla.
 
Jasså du får Törnrosa vibbar av den... vart har du läst om den då? vad exakt är det som får den att påmina om Törnrosa ? *nyfiken*
Love will be your guide
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 19:28
Postad av Saga Saga skrev:

Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Av vad jag har läst om filmen så känns det som om det kommer att finnas vissa likheter med Törnrosa (!). Jag vet inte om jag är ensam om att tycka det, men det är min känsla.
 
Jasså du får Törnrosa vibbar av den... vart har du läst om den då? vad exakt är det som får den att påmina om Törnrosa ? *nyfiken*
Tja, lite olika ställen. Bl.a. här på MagicMovies, Wikipedia, Google-sökningar har hjälpt till osv.
Svårt att säga exakt men t.ex. hennes utseende, historien, miljön osv.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 20:01
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Postad av Saga Saga skrev:

Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Av vad jag har läst om filmen så känns det som om det kommer att finnas vissa likheter med Törnrosa (!). Jag vet inte om jag är ensam om att tycka det, men det är min känsla.
 
Jasså du får Törnrosa vibbar av den... vart har du läst om den då? vad exakt är det som får den att påmina om Törnrosa ? *nyfiken*
Tja, lite olika ställen. Bl.a. här på MagicMovies, Wikipedia, Google-sökningar har hjälpt till osv.
Svårt att säga exakt men t.ex. hennes utseende, historien, miljön osv.
 
Okej Smile har själv letat efter mer informationmen inte hittat så mycket ännu tyvärr men får väll leta vidare lite till Wink
Hennes utseende påminna om Törnrosas , ja de kan du nog ha lite rätt i ...
Love will be your guide
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2007 vid 00:15
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Men när jag hör namn som Nötknäpparen så tänker jag på den tecknade filmen som brukar gå på SVT vid jul.
 
Vilken film var den? Jag kommer ihåg den, vet någon hur man får tag på den?
 
Tack på förhand!
 
Mvh Erik
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2008 vid 16:09
Postad av Kevlarsoul Kevlarsoul skrev:

Jag skulle vilja se att dom gör Rapunzel som den verkligen är, typ det där med att prinsen sina ögon utstuckna av törnar, haha, euhm, förlåt..

Hur som helst.

 
Aha så de var så de var , har som sagt för mig att de var nåt lite otäckt över denna saga...
 
kanske man skulle kolla upp "orginal" historien lite bättre hehe Smile
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 11:18
Kalla mig konstig men jag tycker att Rapunzel är het.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 18:05
Nää inte är du konstig för att du tycker de, såg nyss på bakom kulisserna av peter pan och där säger de att tingeling är snygg och jag har hört andra säga att hon är sexig så att du tycker att rapunzel är het är helt normalt.  Själv sulle jag nog andvända mig av ordet vacker men jag är ju tjej så Tongue
 
Är nog  föresten ganska vanligt att folk tycker att disney och andra animerade karaktärer är snygga.
Love will be your guide
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2008 vid 20:59
Postad av Jake Jake skrev:

Aha, det var alltså Rapunzel som var ''hon'', allt börjar klarna.

Då förstår jag även vad Silver menade med, En oflätad Rapunzel.
Mrs Rapunzel's pöjkas får väl ta och börja använda hissen i stället som alla andra... =)

Som ett avslut, alltför känd var sagan tydligen inte, vissa har missat den...
 
Men herregud! Vem har inte hört talas om Rapunzel? Haha tydligen vissaWink
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2008 vid 17:05

jag ser verkligen fram imot dena filmen rapunzel var alltid en favorit bland sagorna när jag var liten. 

Angående disney vs barbie så tycker jag att det spelar ingen roll om du är tex en 22 årig kille och älskar barbie/disney eller en nio årig tjej, alla ska väl få kolla på vad de tycker är bra. men jag tror defenitift att disney läger ner mer jobb på sina filmer än barbie.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2017 vid 17:43
Intressant gammal tråd. Kul att läsa spekulationer (och vilda gräl om Barbie...) från långt innan filmens första trailer hade släppts.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media