Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Besviken

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Besviken
    Postad: 23-maj-2006 vid 20:05
Min absoluta Disneyfavorit är Mulan. Den är så vackert gjord och jag bara älskar musiken och Mushus kommentarer. Men jag blev väldigt besviken på Mulan II jag trodde den skulle vara mycket bättre. Handlingen verkar meningslös och Mushu blir ju galen.

Någon mer som blivit besvikna på uppföljare?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 20:44
Att uppföljare gör mig besviken är snarare regel än undantag...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2006 vid 11:48
Dom borde satsa mer på nya filmer, än att dra ut på dem gamla tycker man. Den ända uppföljare jag tyckte var bra var den till Bambi.
Någon som är mindre bra är Pocahontas II. Hon skulle hållt sig till John Smith.
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera foke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2006 vid 02:02
Om du trodde att en uppföljare skulle vara bättre än första filmen så förstår jag att du blev besviken :)
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 13:02
Haha så sant foke!
 
Men man blir lite besviken på Mulan 2, det tycker jag också. Fast jag hade inte så höga förväntningar, så jag blev bara lite besviken. Men jag tyckte ändå att Mushu höll humorn uppe ganska bra ändå. Sen måste jag ju säga att det finns mycket värre uppföjare, detta är absolut inte en av de sämsta! Musiken var helt okej och jag tyckte också att handligen var helt och hållet godtagbar. Jag menar det kunde ju fakiskt handla om något så "orginellt" som deras barn.
 
Visst borde de inte dra ut på de gamla filmerna och suga ut mer pengar ur dom genom att göra uppföljare. Istället borde de göra nya filmer, helt i stil me de gamla, men det har jag nästan gett upp hoppet om att det ska komma.
 
Bambi 2 har jag visserligen inte sett men när jag läste om handlingen kan jag ju inte säga att jag tyckte att den verkade speciellt intressant. Men jag har ju som sagt inte sett den så, det är möjligt att den är bra.
 
Pocahontas 2 tycker jag är ganska okej ändå, i alla fall filmen i sig. Men Pocahontas väljer ju helt klart fel kille. Jag ska inte dra upp mina argument mot det eftersom jag redan gjort de i 2 andra trådar har jag för mig.
 
Men sen tror jag dock inte att någon uppföljare någonsin kan bli bättre än ettan, i alla fall inte inom Disneys tecknade filmer.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 14:43
Det stämmer, men jag tycker nästan att Lejonkungen 2 kunde mäta sig med första filmen... men bara nästan :-)

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 15:39
jag tycker absolut INTE att lejonkungen två kunde mäta sig alls med ettan. Ettan var välgjord, hade bra musik och hade inte en dålig handling.
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 17:02
Jag tycker Lejonkungen är fantastisk, men samtidigt tycker jag nog inte att tvåan är så dålig som många påstår. Jag gillar faktiskt handlingen! Den är romantisk, mycket mer romantisk än de flesta disneyfilmerna. Fine, den har inte direkt en övertydlig sensmoral, och teckningskvalitén går att diskutera. Men musiken är helt okej...

Ändrad av Silver - 28-maj-2006 vid 21:01

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 18:07
aja du får tycka vad du vill, ja ska inte säga nåt ^^
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
malle View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera malle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2006 vid 09:55
jag håller med singaturnen "What doesn't kill you, makes you stronger" en uppöljare blir aldrig bra 
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2006 vid 14:53
Hallå! Har alla här glömt rescuers down under eller? Den filmen var ju såååå mycket bättre än ettan så det bara inte finns med på kartan!
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2006 vid 15:11
Det kan ju bero på att den inte var ett massproducerat haffsverk utan hade en lika stor budget som en "riktig" klassiker.

Ändrad av Proximus - 31-maj-2006 vid 16:47
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 16:46
Postad av Silver Silver skrev:

Jag tycker Lejonkungen är fantastisk, men samtidigt tycker jag nog inte att tvåan är så dålig som många påstår. Jag gillar faktiskt handlingen! Den är romantisk, mycket mer romantisk än de flesta disneyfilmerna. Fine, den har inte direkt en övertydlig sensmoral, och teckningskvalitén går att diskutera. Men musiken är helt okej...
 
Personligen tycker jag att musiken är mer än helt okej, faktiskt rätt bra! Även om det finns bättre helt klart, men hallå, det här är en uppföljare, man kan inte ha för stora krav Wink
Joo visst är det en av de bättre uppföljarna! Absolut! Sen är det väl ganska uppenbart att storyn är från Shakespears "Romeo och Julia"? Men vad gör det? Ingenting.
Allt som allt en rätt bra film ändå, speciellt för att vara en uppföljare på en så stor film.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 19:25
Absolut, musiken är mer än okej! Jag diggar låtarna i Lejonkungen 2 mer än vad jag diggar musiken i... Tarzan typ. 

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2006 vid 19:26
Njaa, jag håller inte med om Tarzan då jag tycker att låtarna i den är rätt sköna. men Lejonkungen 2 slår ju absolut till exempel 101 dalmatinerna!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2006 vid 21:19
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Njaa, jag håller inte med om Tarzan då jag tycker att låtarna i den är rätt sköna. men Lejonkungen 2 slår ju absolut till exempel 101 dalmatinerna!

Låten Cruella de Vil är ju rätt skön, eller är det bara jag som tycker så?
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2006 vid 14:06
Nejdå, "Cruella Devil" är tokbra, det är sällan låttexterna är så klockrena som i den ju Approve

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2006 vid 17:38
Ja den är bra ja Tongue Men det är liksom bara en låt, och i Lejonkungen 2 finns det flera bra låter. Tex den som Simba och Kiara sjunger i början. Och den som Rafiki sjunger, när Kovu och Kiara blivit kära, gud kommer inte ihåg vad den heter, får kolla upp det på sidan Wink Sen tycker jag också att låten som är när Kovu blir förvisad är bra! Vet inte riktigt varför men den känns så...ja jag vet inte haha
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2006 vid 19:02
Den enda bra sången i Lejonkungen 2 är väl "En av Oss"?
För övrigt tycker jag att "Cruella Devil" är riktigt dålig......


Ändrad av Proximus - 08-juni-2006 vid 19:02
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2006 vid 19:22
Jag gillar Kovu och Kiaras kärlekssång.
Rafikis "Upendi" är sådär.

"Cruella" är mer en visa, en ordlek, snarare än en bra låt.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2006 vid 21:49
Nej men, hallå? :O
Är det bara jag som verkligen hatar Lejonkungen två? Eller missuppfatta mig ej, tro inte att jag är någon disneyhatare, för det är jag inte, men den är ju verkligen kass! Den är så fjantig, rösterna är ju inte samma, och att två som är olika blir kära, den handlingen är ju redan utnöttad. I vilket fall som helst tycker jag inte om den.
Men, eftersom den här tråden inte skulle handla om Lejonkungen 2 utan om uppföljare i stort sett har jag en åsikt om det också.
Alla uppföljare har hittills inte gjort mig besviken; jag har inte haft någon förväntningar för dem, men jag har naturligtvis aldrig hoppat av lycka. Alla tvåor har känts fejk och oäkta, humorn sjunker från  98 till -97 och för att inte tala om meningen. Den tvåa som varit bäst har lugnt varit Peter Pan 2 men jag kan inte säga att den var fantastisk. Nä, som tidigare nämnt, disney ska nog satsa på att göra nya filmer.
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2006 vid 12:21
Ja, Disney skulle garanterad satsa på nya filmer istället.

Och nej, du är inte den enda som avskyr Lejonkungen2. Jag är nog hittills den enda här som gillar den, men what can I say? I'm a sucker for romance. I tecknad film blir romantiken aldrig utnött eller klichéartad. Om det däremot gäller spelfilm så är jag finsmakare och bojkottar hollywood-schablonerna.

Ändrad av Silver - 10-juni-2006 vid 12:21

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2006 vid 23:09
jag gillar lejonkungen 2 iaf Tongue
 
när det gäller uppföljare så brukade ja bli mer besviken förut ibörjan när de började komma för då had jag inte insett riktigt att de skulle hålla så dålig kvalitet men nu när jag vet det så är blir jag inte besviken nått mer hehe
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2006 vid 23:57

Det håller jag faktiskt med om Saga! Varför skall man bli besviken när man redan vet vad som kommer serveras? Antingen så sväljer man eller inte. Vem vet, någon gång kanske en uppföljare blir en positiv och smakrik överraskning.


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 18:03
Jag gillar också Lejonkungen 2! Så helt hatad kan den inte vara Tongue
 
Nae det är sant, jag blir inte heller lika besviken längre, man vet ju ändå vad man har att vänta sig på ett ungefär eller hur?
 
Jag förstår inte riktigt hur du tänker Redhead, skulle Peter Pan 2 vara bra? Nehej du, den är en riktigt dålig uppföljare! Dessutom känns det bara så fel att se Lena vuxen! Och Peter är ju egenkär till max, okej att han var lite så i ettan också men inte så överdrivet som han är i tvåan. Nej det är verkligen ingen bra film! Enligt mig dådå Wink
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2006 vid 13:07
Angående Pocahontas II: Anledningen till att hon dumpar John Smith är att många i USA blev upprörda över att Disney ändrade historien så mycket. I verkligheten så räddade Pocahontas visserligen John Smith från att stenas till döds, men det var John Rolfe hon gifte sig med, och det var han som tog med henne hem till England. Eftersom detta är en del av USA:s historia så tyckte inte föräldrarna om att filmen lärde deras barn "fel".
 
Så tvåan gjordes så att säga för att "rätta till" historien och få tyst på kritikerna. Sen kan man ju tycka vad man vill om vem som är Mr Right
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2006 vid 00:10
en annan är inte så kräsig, så jag brukar även gilla uppföljarna..
 
Senaste uppföljaren jag såg är Björnbröder 2..
 
det är en väldans bra film, och har ett par gripande moment i filmen som gör att disney känslan finns i den..
 
 
 
 
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2006 vid 13:52
Jag fullkomligt HATAR uppföljare! De förstör ju bara, varför sluta en film med: "Och så levde de lyckliga i alla sina dagar" och så kommer en till film och visar något helt annat!
Nej man blir bara irriterad... grrrrrrr!!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2006 vid 19:30
jomen egentligen så när det gäller tex Askungen så får man ju se lite av det där " och så levde de lyckliga i alla sina dagar "  
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 13:17
Postad av TangiableArc TangiableArc skrev:

Angående Pocahontas II: Anledningen till att hon dumpar John Smith är att många i USA blev upprörda över att Disney ändrade historien så mycket. I verkligheten så räddade Pocahontas visserligen John Smith från att stenas till döds, men det var John Rolfe hon gifte sig med, och det var han som tog med henne hem till England. Eftersom detta är en del av USA:s historia så tyckte inte föräldrarna om att filmen lärde deras barn "fel".
 
Så tvåan gjordes så att säga för att "rätta till" historien och få tyst på kritikerna. Sen kan man ju tycka vad man vill om vem som är Mr Right
 
Det tycker jag är lite sjukt. Dom kunde ju faktiskt ha struntat i att göra en uppföljare. För Poccahontas följer ju faktiskt inte med John Smith i ettan. Dom skiljs åt och man får intrycket av att även om dom aldrig ses igen kommer dom föralltid älska varandra. Det kunde faktiskt ha fått slutat så. Dom hade inte behövt göra en uppföljare.
Så kunde dom historieälskande människorna predikat för att hon minsann inte alls gifte sig med John Smith sen, utan träffade John Rolf och gifte sig med honom. Fine! Men dom behöver faktiskt inte göra en film om det för det. Den kunde faktiskt ha fått slutat efter ettan. End of story liksom!
Men nej då, detta är ju Disney och dom verkar ju älska uppföljare så då blev det en Poccahontas 2. Alla historiefanatiker som såg den hoppade väl jämnfota av glädje.
Men okej, jag är inte heelt inskränkt! Nu när dom ändå bestämt sig för att göra en 2:a, då är det ju bättre om dom håller sig till historien. Men då kunde faktiskt John Smith och Poccahontas fått ett bättre avsked. Deras avsked är i stil med "Jag är inte kär i dej längre, okej det gör inget, hade bra, herrå!". Kunde dom inte fått något finare farväl, åtminstone!? Nu när Disney ändå bestämt sig för att totalt slakta den första filmen.
För jag menar hur romantiskt känns det på en skala när John Smith åker iväg och Poccahontas står på klippan och tar farväl? Det hade faktiskt inte behövts en uppföljare...
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media