Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Herkules 2

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Herkules 2
    Postad: 15-maj-2006 vid 20:20
Detta en en nyskapad tråd för diskussionen om Herkules 2 som startade i denna tråd: http://www.disneyfilmsidan.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=612

inlägg om Herkules 2 från ovannämnda tråd har flyttats hit.



Ändrad av Daniel - 17-maj-2006 vid 20:15
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2006 vid 20:21
Kommer det en Herkules 2?? Vart står det?
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2006 vid 19:05
Ja, det finns i alla fall rykten om det! Hoppas på att få det bekräftat snart.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2006 vid 20:07
ja, det vore intressant att e vad tvåan ska handla om...Smile
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2006 vid 08:55
Trojanska kriget perhaps? Det står "Herkules 2 - The Trojan War" på Disneyfilmsidan. Bara det att det blir totalt omvänt till mytologin, plus att Hades redan nämnt den trojanska hästen i första filmen... så jag vet inte vad jag skall tycka om det.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2006 vid 13:56
Nej, vad läskigt!Jag vill inte att Hercules ska gå och bli episk!Om han går ut i krig vad blir det då av Meg?Tänk om han möter någon ny flamma??Confused
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2006 vid 18:42
Jag skulle tro att om det blev krig, så skulle han ändå behålla Meg vid sin sida. Och en liten unge kanske... jag har för mig att jag läst någonstans att de skulle få en dotter... men lita inte på mig, jag kan ju inte referera till någon källa för tillfället.
 
Thank you, mod, för att du skapade en ny tråd åt oss.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 17:24
Postad av Silver Silver skrev:

Bara det att det blir totalt omvänt till mytologin, plus att Hades redan nämnt den trojanska hästen i första filmen... så jag vet inte vad jag skall tycka om det.
 
Jag håller med, det blir lite fel tror jag..."Trojanerna satsade på fel kuse" eller hur är det han säger? Han säger det ju hursomhelst som att detta redan skett, så då blir det väl ändå lite fel om det ska inträffa nu.
 
Om jag inte minns totalt fel så har jag en teori som finns om vad som hände efter slutet på ettan. Jag var nämligen lite lätt besatt i grekisk mytologi förra sommaren eller när det nu var. Och i en av myterna har Herkules och Meg typ 2 döttrar eller något sådant, men hursomhelst så blir Hera arg på Herkules pga något jag inte minns, så hon gör honom typ sinnesjuk, så han dödar Meg och deras barn. När han sedan "vaknar upp" och förstår vad han gjort blir han förtvivlad och självmordsbenägen. Inte så lustigt.
Denna myt skulle dock inte hålla i Disneys version då de har framställt Hera som snäll i den första filmen. Vilket på sätt och vis är lite, ja, att inte hålla sig till "sanningen" då Hera var en av de mest avundsjuka och grymma gudinnorna.
 
Men det skulle ju mycket väl kunna handla om trojanska kriget. Undrar om Afrodite och Ares osv ska vara med där då? Det är dom ju nämligen i mytologin, faktum är att om man ska följa den så är det Hera, Afrodite och Athena (tror hon var den tredje)s fel att kriget över huvudtaget inträffar.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2006 vid 09:54
Åh, om Herkules II kommer ut så måste jag bara se den! Heart
Herkules är en blend mina favoriter Thumbs Up
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2006 vid 14:36
Herkules är min absoluta favorit efter Lilla Sjöjungfrun. Humorn är underbar och karaktärerna känns så levande och tidsenliga. En uppföljare har jag önskat mig ända sedan jag såg första filmen.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 12:45
Om det är en bra uppföljare är den så välkommen så Thumbs Up Men om den är i stil med Pocahontas 2 Resan till en annan värld, då förstör den ju ettan och då kan de faktiskt låta bli. Men jag ska inte vara negativ, det blir säkert en bra uppfölare! Hoppas jag iaf...ConfusedWink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 14:42
Jag undrar vad som skulle kunna hända i H2 som skulle kunna förstöra ettan - det finns nog inte speciellt mycket som jag skulle kunna störa mig på i alla fall. Om Herkules skulle hitta en annan brud... nej, till och med det skulle jag kunna acceptera. I likhet med originalmyterna så byter de där grekerna partners hela tiden (och håller på med incest och annat).

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 14:49
Jag är rädd att dem ska få en massa corny repliker, som inte alls skulle passa dem! Så att de skulle bli som om dem alla var höga på något slags "gullegullans" drog Confused
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 17:00
Tror du verkligen att det skulle ske? De är ju både kvicka och "uncorny" i Herkules.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 17:33
Amen det är det jag menar!Att i tvåan så skulle dem bli helt corny och rubbade!
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2006 vid 21:00
Ja? Men just därför borde de inte bli det i uppföljaren. Med ett så bra koncept som i första filmen blir det svårt att få uppföljaren så dålig - i fallet med Pocahontas 2 och andra så var det liksom upplagt för att bli kalkoner.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 17:14
Postad av Silver Silver skrev:

Ja? Men just därför borde de inte bli det i uppföljaren. Med ett så bra koncept som i första filmen blir det svårt att få uppföljaren så dålig - i fallet med Pocahontas 2 och andra så var det liksom upplagt för att bli kalkoner.
 
Men hade inte Pocahontas ett bra koncept dådå? Och ändå blev uppföljaren en flopp.
 
Det har ju ingenting med det att göra, bara för att innehållet i ettan är bra behöver ju inte det betyda att uppföljarens blir bra. Som till exempel Askungen. Konceptet i ettan är ju jättebra, men tvåan, var den något att ha rent innehållsmässigt? Inte enligt mitt tycke i varje fall.   
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 19:21
Nej - men i Aksungen är det ju inte upplagt att bli någonting roligt, hon är ju "destined for a living happily ever after"

Pocahontas 1 har ett bra koncept, men Disney var ju tvungen att följa den sanna historien i uppföljaren, där Pocahontas faktiskt väljer John-Rolfe, och det partnerbytet har vi ju diskuterat (största aneldningen till att filmen känns som en flopp)
 
I fallet med Herkules så finns ju oändliga referenser från den grekiska (och romerska!) mytologin att hämta idéupplägg ifrån! Jag har svårt att se Disney floppa med så mycket intressant material.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 19:47
Du har rätt i att det finns väldigt många grekiska myter om Herakles, problemet är väl att Disney har målat in sig lite i ett hörn med tanke på vilka artistiska friheter de tog sig med mytologin i den första filmem.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 23:10
Visst tog de sig friheter med Herkules, och det är just därför som en uppföljare skulle fungera så bra - de är inte alls knutna till originalmyterna, och behöver egentligen inte använda sig av enbart berättelserna om hjälten Herakles, utan kan lägga in lite av varje, guldklimpar från hela Illiaden och Odyssén. Det enda som skulle bli fel i en uppföljare är om de tar med den trojanska hästen, eftersom Hades nämner den i första filmen, som sagt.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2006 vid 16:46
Joo det är ju sant, men frågan är ju om dom verkligen gör det? För jag måste ju säga att jag skulle se det som en flopp om dom följde myten och Herkules dödade sin familj, en stooor flopp!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2006 vid 18:29
Det beror ju på vilken publik filmen skulle rikta sig till Evil Smile
Jag är övertygad om att en del skulle gilla en mordisk disneyfilm.
Men det lär ju inte komma på fråga - i första filmen var det egentligen ingen som dog, förutom den där jättefisken som Herkules grillar... Inte ens skurken är speciellt grov och grym, och vad jag vet om grekisk mytologi... så är den både grov och grym och blodig och sinsemellan incestuös.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 20:04
Joo, det är sant att det beror på vilken publik den riktar sig till, men jag skulle bli högst förvånad om denna film inte skulle rikta sig till barn!
 
Jag kan vara övertygad med dig på den punkten! Själv skulle jag inte ha allt för mycket emot det, även om det inte är nått jag önskar att få se.
 
LOL "fisken som Herkules grillar"
 
Nae det är sant, grekisk mytologi är grym, blodig och väldigt ofta incestuös! Jag menar ta ett praktexempel på blodigt: Ares och hans filt av människohud.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 12:55
Postad av Crussidull Crussidull skrev:

Åh, om Herkules II kommer ut så måste jag bara se den! Heart
Herkules är en blend mina favoriter Thumbs%20Up
 
Håller med ! Hoppas det blir av! Skulle vara riktigt kul med en till film om Herkules!! Smile
Till toppen
Plastmuu View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 29-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Plastmuu Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2006 vid 19:17

Jag hoppas verkligen inte att det blir en uppföljare. Jag känner mig pessimistisk, men det funkar inte med uppföljare. Det är bara ett sätt att tjäna pengar, usch >_< Aja, om det nu blir en uppföljare får vi väl hoppas att det är en av de där som är okej. Men jag ser det som omöjligt med en uppföljare på Herkules "/

Till toppen
toscan85 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-februari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera toscan85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2007 vid 16:47
Postad av Plastmuu Plastmuu skrev:

Jag hoppas verkligen inte att det blir en uppföljare. Jag känner mig pessimistisk, men det funkar inte med uppföljare. Det är bara ett sätt att tjäna pengar, usch >_< Aja, om det nu blir en uppföljare får vi väl hoppas att det är en av de där som är okej. Men jag ser det som omöjligt med en uppföljare på Herkules "/

 
Håller med.Jag förstår heller inte varför dom ska göra fler uppföljare av tex Askungen.Askungen är ju en klassisk film och jag tycker det blir helt fel med dom nya moderna sakerna.Samma sak med Herkules.Fast den är ju inte lika gammal men ändå .Det är ju inte lika bra ritat och sånt som i alla första filmer.Det är ju bara pengar.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media