Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Askungen 3

 Svara Svara Sida  123 5>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Askungen 3
    Postad: 24-december-2005 vid 20:58
Det står på disneyfilmsidan att det ska komma Askungen III. Stämmer det ? Isåfall vad kommer den att handla om tro ?
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-december-2005 vid 11:42

Ingen aning om vad den kommer handla om, men känner mig väääldigt tveksam till en 3:a. Jag tyckte nästan 2:an var för mycke...

Love Pirates!!!
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 10:31
Hmm, mjo det känns ju lite som ett försök att få in pengar, om man ska vara ärlig. Men jag är inget stort fan av uppföljare överhuvudtaget Men det finns en del bra uppföljare, jag gillar Toy Story 2 t.ex.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 16:45
Ja, den e faktiskt rätt bra!
Love Pirates!!!
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 22:43
Usch usch och fy! Ännu en uppföljare på Askungen! Det är så hjärtat blöder, en del filmer ska absolut INTE ha uppföljare och Askungen är en av dem! Fast ibland är ju treje filmen bättre än andra, som tex i lejonkungen
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 22:58

Vi får se det från den positiva sida, den kan iaf inte bli sämre än 2

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2006 vid 11:30
Hoppas att det blir en bra story. Inget med att hon och prinsen får barn. För det har vi sett förr.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2006 vid 13:11


Det här kan låta som en dålig fanfic idé... Men det är faktiskt den officiella handlingen i "Askungen 3" (läs på egen risk, markera den vita texten nedan)




Den onda styvmodern hittar Fairy Godmother's trollspö och går tillbaka i tiden för att ändra sagans gång så att Askungen inte får sin prins.

Jepp, det är sant! Det finns trailers för det och allt!




    

Ändrad av Tingeling - 01-maj-2006 vid 13:12
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2006 vid 15:56
Det tycker jag låter ganska intressant - jag har visserligen inte sett Askungen II... så jag har ingen aning om vad den handlar om. Men jag gillar nog tanken på alternativa slut/handlingar/lösingar. Då börjar man plötsligt förvrida den ursprungliga sagan.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 10:58
nej fy skutan, det låter inte som någon vidare story i mina öron, verkligen en nödidé tycker jag det låter som.
Man kan ju inte ändra på Askungen! Hon måste ju få prinsen!
Och att hon skulle hitta hennes trollspö..men liksom hallå!
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 12:32
Det känns ju onekligen som storyn i en halvdan fanfic...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 18:45
Jag vet inte jag... jag gillar nog tanken på att driva med den konventionella traditionella sagan.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 18:52
Det hade kunnat vara ett intressant grepp om det handlade om en saga de inte redan gjort film på... Men som det är nu känns det mest som ett desperat sätt att krama mer pengar ur en bra produkt. Jag gillar inte riktigt "uppföljare" som trixar med originalet, "Lejonkungen 1½" förstörde den första ganska mycket i mina ögon...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 20:41
För mig är nog uppföljare rätt cool - man blir rätt blasé med åren. Däremot kan man såklart ha åsikter om uppföljartendensernas pengaintresse, som nämnts ovan. Men till slut kanske det blir uppföljarna som ritas traditionellt per hand, och klassikerna blir datoranimerade. I värsta fall...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 21:35
Hoppas hon INTE får barn i denna.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 21:58
Det är nog liten risk för det.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 22:37
Nä, DET skulle däremot kännas som en uttjatad kliché med enda syfte att pumpa ungarna på pengar.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 12:15
jag tycker att det vore sött om hon får ett barn eftersom det nästan aldrig äör barn med i disney klassikerna.
 
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2006 vid 18:36
Det är skönt utan barn. Med barn blir det så larvigt. Tycker det ska handla om henne och prinsen, hoppas de knasiga styvsyst<arna e med. fast petronella blev ju ihop med en bagare...
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2006 vid 18:40
Det jag ogillar med när karaktärerna har barn i uppföljarna är att det blir i stort sett samma intrig som i ettan, fast den här gången är det barnet som är ute på äventyr.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2006 vid 19:10
Exakt! Och humorn känns ofta lite väl... slapstick... om ungar är med.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 16:27
NEEEEJ! VARFÖR gör dem dåliga uppföljare?? Jag spyr på dem Angry
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 19:31
Det finns inget tvång att se de där dåliga uppföljarna.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 21:42
Postad av Silver Silver skrev:

Det finns inget tvång att se de där dåliga uppföljarna.


Det finns mig veterligt inget tvång att se någon film överhuvudtaget (förutom någon kass film som bygger på en värdelös bok av Strindberg i Svenskan förståssDead) , och än mindre något tvång att diskutera film med andra personer.
Så enligt ditt argument om tvång är hela det här forumet ganska meningslöst, eller.Wink
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 22:25

Wink vad som kan kännas meningslöst är när folk upprepade gånger påstår att de spyr av uppföljare i detta forum. Men det är åsikter, liksom min åsikt om att man inte tvingas se uppföljare om de gör folk upprörda. Be cool, I say.



Ändrad av Silver - 14-maj-2006 vid 22:25

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2006 vid 15:12
Vaddå? Får man plötsligt inte säga sin åsikt och använda ett uttryck som ska tas bara som att man faktiskt hatar uppföljarna? eller?Disapprove
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
LindaC View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaC Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2006 vid 18:32
Varför en massa uppföljare??? Dem brukar aldrig bli bra ändå, dock vissa undantag...
May the force be with you.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2006 vid 19:25
Postad av Piratekitty Piratekitty skrev:

Vaddå? Får man plötsligt inte säga sin åsikt och använda ett uttryck som ska tas bara som att man faktiskt hatar uppföljarna? eller?Disapprove
 
Självklart, säg vad du vill. Mitt inlägg var snarare ett försvar för min kommentar om att ingen tvingar folk att se uppföljarna.
 
Personligen så ser jag fram emot vissa uppföljare ibland, som Herkules 2 t ex.

Admin:

Herkules 2 fortsätts diskuteras här


Ändrad av Daniel - 17-maj-2006 vid 12:31

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 17:34
Postad av nina nina skrev:

jag tycker att det vore sött om hon får ett barn eftersom det nästan aldrig äör barn med i disney klassikerna.
 
 
Nästan aldrig barn med? Okej inte i disney klassikerna, eller joo ändå. Okej, jag ska säger bara såhär: Lejonkungen (Nala, Simba), Den lilla Sjöjungfrun 2 (Melody), Lejonkungen 2 (Kiara), Peter Pan (ehh jaa, alla är ju barn utom Kapten Krok, hans besättning, vissa indianer däribland indianhövdingen, och så deras föräldrar, plus alla djur då men dom räknas ju inte riktigt), Peter Pan 2 (samma sak här), Aristocats (kattungarna), Ett småkryps liv (hon, som är lillasyster till den som han är kär i, vad hon nu heter), Djungelboken (Mowgli), jaa, behöver jag fortsätta?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 12:21
Stämmer det att det ska komma massa treor också ? Räcker det inte med att det finns tvåor. Te.x Askungen II, Lilla Sjöjungfrun II, Ringaren i Notredame II, Mulan II, Pocahontas II m.fl. Ska det nu börjas med te.x Askungen III också ? Hur tror ni det blir med uppföljare i framtiden ?
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media