Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Askungen 3

 Svara Svara Sida  <1 345
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2008 vid 22:21

Tyckte Askungen 3 var superbra! gillar att det är så magiskt!Big%20smile

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2008 vid 19:46
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Tyckte Askungen 3 var superbra! gillar att det är så magiskt!Big%20smile



Bästa uppföljaren   
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 17:14

Nu har jag sett Askungen 3 inte en utan två gånger och detta med bara nån veckas mellanrum för att jag tyckte att den var så bra. Kan nog till och med ge denna film högre betyg än Den lilla sjöjungfrun 3 ( hade nog högre förväntningar på DLS 3 än på denna film så man blev inte lika besviken ) Jag hade ju sett lite av filmen innan på youtube och tyckte den såg ut att va bra men då jag avskydde Askungen 2 så var jag väl inte så förväntansfull iallfall. Men visst var jag nyfiken. Filmen var inte bara bra utan väldigt bra.

Hela filmen hade en bra kvalitet, storyn var intressant ( kankse lite "modig" på nåt sätt men de funkade ) animationen är fin fin, de enda som  var lite negativt är ju att filmen är så mycket nyare än orginalet så de blir lite konstigt med animationen då den här filmen såklart  får en fräschare känsla. Och Askungen såg lite annorlunda ut på nåt sätt, tror de var nåt med hennes frisyr som inte stämde riktigt... Sen var den ganska rolig oxå vilket ju aldrig är fel Smile
Hade disney gjort uppföljare i sån här stil tidigare hade jag nog vart mer posetiv till hela grejen med just uppföljare, är ju lite knas att de gör en så här bra uppföljare när dom ska sluta med att göra dem Confused
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 18:24
Postad av Saga Saga skrev:

Nu har jag sett Askungen 3 inte en utan två gånger och detta med bara nån veckas mellanrum för att jag tyckte att den var så bra. Kan nog till och med ge denna film högre betyg än Den lilla sjöjungfrun 3 ( hade nog högre förväntningar på DLS 3 än på denna film så man blev inte lika besviken ) Jag hade ju sett lite av filmen innan på youtube och tyckte den såg ut att va bra men då jag avskydde Askungen 2 så var jag väl inte så förväntansfull iallfall. Men visst var jag nyfiken. Filmen var inte bara bra utan väldigt bra.


Hela filmen hade en bra kvalitet, storyn var intressant ( kankse lite "modig" på nåt sätt men de funkade ) animationen är fin fin, de enda som  var lite negativt är ju att filmen är så mycket nyare än orginalet så de blir lite konstigt med animationen då den här filmen såklart  får en fräschare känsla. Och Askungen såg lite annorlunda ut på nåt sätt, tror de var nåt med hennes frisyr som inte stämde riktigt... Sen var den ganska rolig oxå vilket ju aldrig är fel Smile

Hade disney gjort uppföljare i sån här stil tidigare hade jag nog vart mer posetiv till hela grejen med just uppföljare, är ju lite knas att de gör en så här bra uppföljare när dom ska sluta med att göra dem Confused



Denna film är mycket bra. Musiken är fin också.   

Ändrad av disney_girl - 16-mars-2009 vid 19:17
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2009 vid 14:57
Askungen 3 var en helt okej uppföljare. Dock så tar de ut svängarna lite för mycket och gör den lite för överdriven i jämförelse med sina föregångare.
 
Jag tycker att den har sina ljusa stunder. Den har bra underhållningsvärde men den är på gränsen.
 
Slutet gillar jag och även denna gång så tycker man faktiskt lite synd om Petronella som i andra filmen, även om hon gör det som är rätt för både henne själv och Askungen.
 
En klart sevärd uppföljare men också troligen den svagaste i serien helhetsmässigt men inte mycket. 
MVH
   //Håkan
Till toppen
Alexandra View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 18
inläggsval inläggsval   Citera Alexandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2010 vid 20:46
Jag blev positivt överraskad av den här filmen, den var ju riktigt bra! (Att jag såg den direkt efter Askungen II kan ju också ha gjort sitt- det var skönt att alla fått tillbaka sina riktiga personligheter för att inte tala om animationen.) Filmen kändes välgjord och den här uppföljaren verkade till skillnad från många andra ha en mening, och storyn i sig var rolig och finurlig. :) Någon verkar faktiskt ha tänkt här. ;)
  
Utvecklingen av karaktärerna var nästan den största behållningen med filmen, styvmodern drogs till sin spets och det var intressant att se hur hon hanterade makten, samtidigt som man fick se en skymt av den riktiga Petronella. Och Askungen blev genom filmen både starkare och mer självständig, så på ett sätt var det nog bra för henne att inte få allt serverat till sig som i första filmen. Men det mest intressanta var ändå Prinsen (som till min besvikelse inte fick något namn i den här filmen heller). I originalfilmen verkade han vara en lite stel typ men här överraskade han positivt eftersom han verkade så... snäll och vänlig på något vis. :) Det var mysigt att se hans och Askungens kärlek till varandra växa fram och man förstod att de var menade för varandra på ett annat sätt än i orignalet.
   Vad mer...? Jo, sångerna var bra. Och just det, scenerna som tittade tillbaka på originalfilmen var häftiga. När Askungen rusar ner för trappan och alla redan har gått, och när tiden vrids tillbaka och Askungen och Prinsen slits ifrån varandra på alla möjliga sätt- det var med skräckblandad fascination jag såg dem.
   Dock så kommer ju den här lilla detaljen att filmen förstör ett av de underbaraste och mest episka Disneyslutet någonsin, och därför tänker jag på filmen som en historia om hur det kunde ha gått, med budskapet att ingen magi är stark nog att krossa äkta kärlek. :)

Ändrad av Alexandra - 20-april-2010 vid 20:48
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2010 vid 22:17
Jag såg den här första gången och gillade den inte, men när jag såg den andra gången så var den bättre, mycket bättre faktiskt och jag kan nog räkna den här till en av mina favorituppföljare.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2012 vid 16:42
Askungen 3 kommer tillbaka på dvd och bluray. Kommer ni köpa nya utgåvan ? (Det ska jag göra)

Ändrad av disney_girl - 08-september-2012 vid 16:43
Till toppen
PrincessOfUtopia View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 01-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera PrincessOfUtopia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2013 vid 14:56
Har inte sett tvåan, tänker nog inte heller göra det, men nu när jag läser alla reviews här så blir jag lite sugen på att se trean iaf, någon som sett filmerna och vet om man måste ha sett tvåan för att fatta trean, eller äre ba hoppa på och go? Smile
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2013 vid 20:25
Postad av PrincessOfUtopia PrincessOfUtopia skrev:

Har inte sett tvåan, tänker nog inte heller göra det, men nu när jag läser alla reviews här så blir jag lite sugen på att se trean iaf, någon som sett filmerna och vet om man måste ha sett tvåan för att fatta trean, eller äre ba hoppa på och go? Smile

Filmerna är helt oberoende av varandra. Man kan med gott samvete hoppa över tvåan som egentligen består av tre avsnitt av en planerad tv-serie som aldrig blev av.

Egentligen kan man hoppa över båda uppföljarna. De tillför inget av större värde. Sagan om Askungen är liksom färdigberättad med den första filmen. Se istället någon helt annan filmatisering av någon av bröderna Grimms sagor, t.ex. Cinerama-filmen Bröderna Grimms underbara värld från 1962 som brukar visas lite då och då på Turner Classic Movies.

En helt annan version av Askungen som kan rekommenderas är musikalen av Rodgers och Hammerstein som även den har filmatiserats av Disney, men med levande skådespelare (bl.a. Whitney Huston som gudmodern) i stället för tecknade figurer.


Ändrad av Anders M Olsson - 01-maj-2013 vid 20:54
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2013 vid 21:39
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:






Postad av PrincessOfUtopia PrincessOfUtopia skrev:

Har inte sett tvåan, tänker nog inte heller göra det, men nu när jag läser alla reviews här så blir jag lite sugen på att se trean iaf, någon som sett filmerna och vet om man måste ha sett tvåan för att fatta trean, eller äre ba hoppa på och go? Smile

Filmerna är helt oberoende av varandra. Man kan med gott samvete hoppa över tvåan som egentligen består av tre avsnitt av en planerad tv-serie som aldrig blev av.

Egentligen kan man hoppa över båda uppföljarna. De tillför inget av större värde. Sagan om Askungen är liksom färdigberättad med den första filmen. Se istället någon helt annan filmatisering av någon av bröderna Grimms sagor, t.ex. Cinerama-filmen Bröderna Grimms underbara värld från 1962 som brukar visas lite då och då på Turner Classic Movies.

En helt annan version av Askungen som kan rekommenderas är musikalen av Rodgers och Hammerstein som även den har filmatiserats av Disney, men med levande skådespelare (bl.a. Whitney Huston som gudmodern) i stället för tecknade figurer.

Har musikal versionen getts ut i sverige ?




Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2013 vid 05:29
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Har musikal versionen getts ut i sverige ?

Inte på DVD, men den har gått på TV (bl.a. TV3). Om man har en regionsfri DVD-spelare kan man alltid beställa filmen från USA, t.ex. från amazon.com.
Till toppen
PrincessOfUtopia View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 01-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera PrincessOfUtopia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2013 vid 23:37
Den var faktiskt en av de bättre uppföljarna ^_^ Har väl aldrig varit ett särskilt stort fan av Cindy egentligen, tycker väl att hon är något av en dörrmatta *duckar medan Cindy fans kastar tegelstenar efter mig xD* Tongue I första filmen så låter hon ju ba styrmonstret och systrarna köra med henne och slavar runt på omöjliga vilkor, (fast jag antar att idealet för hur en brud skulle vara var annorlunda när den första filmen var gjord Tongue) men i den tredje filmen så tyckte jag hon var en starkare och mer självsäker karaktär, tex hur hon stod upp mot styvmonstret och slogs för sin man, utan att förlora sin godhjärtade personlighet Clap Respekterar henne mkt mer efter den här filmen Smile

Ändrad av PrincessOfUtopia - 04-maj-2013 vid 23:37
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2014 vid 19:18
En sak som jag gillar med första dvd utgåvan. Är att det inte är med någon siffra på omslaget. Det har inte heller Sagan Om Ariel. Men många av dom andra uppföljare har siffra.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 345
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media