Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Askungen 3

 Svara Svara Sida  <1 2345>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2007 vid 20:48
Köpte Askungen 3 idag! :D
Tycker det är en jätte bra och söt film =)
Sångerna är också braThumbs%20Up
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2007 vid 16:40
Stämmer det att Askungen Det Magiska Trollspöet är handgjord ?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2007 vid 09:59
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Stämmer det att Askungen Det Magiska Trollspöet är handgjord ?

Den är handtecknad, ja.

MEN - ska man vara ärlig görs de flesta handtecknade filmerna numera med stöd av datorer.

Förr i tiden satt man och kalkerade blyertsteckningarna i tusch på celluloid- eller acetatark som sen målades för hand. På sextiotalet började man xeroxkopiera istället för att tuscha manuellt.

Idag scannar man in blyertsteckningarna i datorer där de renritas, färgläggs och läggs ihop med de likaledes inscannade bakgrunderna.

Det förekommer även att vissa delar i handtecknade filmer är helt datorgenererade. Ett nästan övertydligt exempel är karusellerna i Micke och Molle 2.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2007 vid 21:35
Det är många fina färger med. Gillar handlingen skarpt. Musiken är fin också. Nån som vet om soundtrack finns ?
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2007 vid 21:30
Jag vet inte om jag är off tropic nu, men på tal om handtecknat...
Här på sidan står det att Den lilla sjöjungfrun var den sista disneyfilmen som målades för hand, detta kan väl inte stämma? Mästerliga filmer som Skönheten och Odjuretoch Lejonkungen målades väl också för hand?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 09:32
Postad av Spidey Spidey skrev:

Jag vet inte om jag är off tropic nu, men på tal om handtecknat...
Här på sidan står det att Den lilla sjöjungfrun var den sista disneyfilmen som målades för hand, detta kan väl inte stämma? Mästerliga filmer som Skönheten och Odjuretoch Lejonkungen målades väl också för hand?

Grundarbetet i en handtecknad film görs fortfarande på traditionellt sätt med papper och penna, och bakgrunderna målas för hand.

Men ända sen Bernard och Bianca i Australien har Disneystudion helt gått över till att renrita och färglägga de tecknade figurerna i datorer. Det gäller även Skönheten och odjuret och Lejonkungen.
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 10:37

Okej. Tack för svaret.

Ang. Askungen 3 verkar handlingen lite sådär, men tecknandet är ju jättefint! Varför lägger man mer möda på att teckna en fin uppföljare än att t ex göra Kogänget mer vältecknat eller teckna nya klassiker, Disney kan ju hämta massa material! Den fula ankungen i ny tappning eller vadsomhelst!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 19:58
Postad av Spidey Spidey skrev:

Ang. Askungen 3 verkar handlingen lite sådär, men tecknandet är ju jättefint! Varför lägger man mer möda på att teckna en fin uppföljare än att t ex göra Kogänget mer vältecknat eller teckna nya klassiker, Disney kan ju hämta massa material! Den fula ankungen i ny tappning eller vadsomhelst!

Uppföljarna har helt enkelt varit en väldigt god affär för Disney. De kostar förhållandevis lite att göra och drar in väldigt mycket pengar när de släpps direkt på video eller DVD.

Men det är slut med det. Den lilla sjöjungfrun 3 blir den sista handtecknade uppföljaren, sen ska Disney återgå till mera ambitiösa projekt. The Princess and the Frog blir det första resultatet av den nya kvalitetssatsningen.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 20:09
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:



Postad av Spidey Spidey skrev:

Ang. Askungen 3 verkar handlingen lite sådär, men tecknandet är ju jättefint! Varför lägger man mer möda på att teckna en fin uppföljare än att t ex göra Kogänget mer vältecknat eller teckna nya klassiker, Disney kan ju hämta massa material! Den fula ankungen i ny tappning eller vadsomhelst!
Uppföljarna har helt enkelt varit en väldigt god affär för Disney. De kostar förhållandevis lite att göra och drar in väldigt mycket pengar när de släpps direkt på video eller DVD.Men det är slut med det. Den lilla sjöjungfrun 3 blir den sista handtecknade uppföljaren, sen ska Disney återgå till mera ambitiösa projekt. The Princess and the Frog blir det första resultatet av den nya kvalitetssatsningen.


När kommer Den Lilla Sjöjungfrun 3 ?
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 21:58
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Spidey Spidey skrev:

Ang. Askungen 3 verkar handlingen lite sådär, men tecknandet är ju jättefint! Varför lägger man mer möda på att teckna en fin uppföljare än att t ex göra Kogänget mer vältecknat eller teckna nya klassiker, Disney kan ju hämta massa material! Den fula ankungen i ny tappning eller vadsomhelst!

Uppföljarna har helt enkelt varit en väldigt god affär för Disney. De kostar förhållandevis lite att göra och drar in väldigt mycket pengar när de släpps direkt på video eller DVD.

Men det är slut med det. Den lilla sjöjungfrun 3 blir den sista handtecknade uppföljaren, sen ska Disney återgå till mera ambitiösa projekt. The Princess and the Frog blir det första resultatet av den nya kvalitetssatsningen.
Vad bra! Smile
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2007 vid 08:25
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

När kommer Den Lilla Sjöjungfrun 3 ?

Den 26 augusti 2008 i USA.

Svenskt premiärdatum är ännu inte bestämt, men det blir troligen under hösten 2008.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2007 vid 13:27
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Spidey Spidey skrev:

Ang. Askungen 3 verkar handlingen lite sådär, men tecknandet är ju jättefint! Varför lägger man mer möda på att teckna en fin uppföljare än att t ex göra Kogänget mer vältecknat eller teckna nya klassiker, Disney kan ju hämta massa material! Den fula ankungen i ny tappning eller vadsomhelst!

Uppföljarna har helt enkelt varit en väldigt god affär för Disney. De kostar förhållandevis lite att göra och drar in väldigt mycket pengar när de släpps direkt på video eller DVD.

Men det är slut med det. Den lilla sjöjungfrun 3 blir den sista handtecknade uppföljaren, sen ska Disney återgå till mera ambitiösa projekt. The Princess and the Frog blir det första resultatet av den nya kvalitetssatsningen.
 
Härligt! Hoppas de procucerar några nya oförglömliga klassiker igen Tongue
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2007 vid 19:11
Det är kul att Lizzete Pålsson är rösten till Askungen i trean som i tvåan. I tvåan så är Lizette bara rösten i tal och inte i sång. I Askungen 3 så sjunger Lizette sångerna också. Hon har en fin röst.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2007 vid 19:56
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

När kommer Den Lilla Sjöjungfrun 3 ?

Den 26 augusti 2008 i USA.

Svenskt premiärdatum är ännu inte bestämt, men det blir troligen under hösten 2008.


Har inte med Askungen 3 att göra men måste fråga, Jag trodde att den kom i februari? Det är det jag har hört, Confused
 

 
 


Ändrad av Proximus - 19-november-2007 vid 20:30
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 12:25
Tycker att Askungen 3 borde heta Askungen 2 istället. Askungen 2 borde inte räknas. Tyckte att Askungen 3 va bra, men blev ändå besviken. Tyckte de borde ha gjort en ordentlig uppföljare som verkligen fortsätter där originalet sluta, precis som Den lilla sjöjungfrun 2.
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 13:43
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Har inte med Askungen 3 att göra men måste fråga, Jag trodde att den kom i februari? Det är det jag har hört, Confused

Man ska inte tro allt man hör! Smile

Enligt den ursprungliga planen skulle Den lilla sjöjungfrun 3 ha släppts redan i februari 2007, men den planen blev ändrad.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2007 vid 20:28
Postad av DisneyLuna DisneyLuna skrev:

Tycker att Askungen 3 borde heta Askungen 2 istället. Askungen 2 borde inte räknas. Tyckte att Askungen 3 va bra, men blev ändå besviken. Tyckte de borde ha gjort en ordentlig uppföljare som verkligen fortsätter där originalet sluta, precis som Den lilla sjöjungfrun 2.


Håller med dig. Askungen 3 är ju innan tvåan. Eftersom att Petronella blir kär i bagaren i 2an. Bagaren är ju inte med i trean. Fler än jag som reagerat på att man får se Askungen och Prinsen gifta sig i slutet av trean ? Det gör dom ju i slutet av ettan. Askungen har finare brudklänning i trean än i ettan tycker jag.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2007 vid 22:55
Kanske är jag som fattat helt fel , ( det brukar vara så, så rätta mig om jag har helt fel och missuppfattat)Tongue
 
Men i 3:an "glömmer" de ju av sina liv så de vet ju inte att de varit gifta innan... 3:an "börja" ju innan de hann gifta sig...eller?Confused
 
Och bagaren syns ju i 3:an på ett kort precis ( eller under) slut texten...
 
Jaja.. Men det var länge länge länge sedan jag såg Askungen 2 så jag vet egentligen inte vad den handlar omSmile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 18:56
Just de Askungen 3 , hade glömt bort den Embarrassed som sagt tycker jag en trea är överdrivet , räcker med en uppföljare men iofs är ju Askungen 2 ingen riktig uppföljare så de går väll bra med en Askungen 3 antar jag Tongue
 
Det lilla jag har sett av denna ser verkligen lovande ut , har vart nyfiken på den länge trots att jag glömde bort den ett tag... kan nog bli lite av en favorit uppföljare tror jag ,men vi får se , återkommer när jag sett den Wink
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2007 vid 17:27
Askungen 3 blir väldigt bra såld nu till jul.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2007 vid 15:17
Har nu hört en låt med Hayden Panettiere  som heter I Still Believe som kommer från Askungen 3 den tycker jag var riktigt mysig så att säga , får mig att se ännu mer framemot att se filmen och ja ännu mer nyfiken! Tror de här kan få mig att glömma den hemska Askungen 2 hihi
Love will be your guide
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-december-2007 vid 16:01
Den låten tycker jag är så fiinSmile Texten passar så underbart bra in i handlingen av Askungen 3Big%20smile
har bara sett Askungen 3 på engelska men spelar de den låten i det svenska sluttexterna oxå?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 15:07
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Den låten tycker jag är så fiinSmile Texten passar så underbart bra in i handlingen av Askungen 3Big%20smile
har bara sett Askungen 3 på engelska men spelar de den låten i det svenska sluttexterna oxå?


Ja, låten är med på sluttexterna i svenska versionen också. Askungen 3 är mycket bättre än Askungen II. Enligt disney.com så har 2an kommit tillbaka i Specialutgåva med ny dvd frambild.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2007 vid 20:05
Fick den i julklapp så den måste definitivt ses någon dag Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2007 vid 21:33
De som inte sett filmen behöver inte läsa inlägget ( okej avslöjar väl inte jätte mkt men vill bara för varnaLOL)
 
det enda som jag har börjat fundera på är ju att det är liiite sorgligt att liksom nu slutar ju inte originalfilmen som den gör... Jag ryser i slutet när glas skon gått sönder och hertigen ligger på golvet och gråter och så säger hon
- Men se här, jag har den andra skon!
Det låter så underbart och enligt 3:an existerar ju inte det slutet längre.. och i så fall var ju Askungen 2 helt onödig att göra eftersom att det inte stämmer längre...Men men filmen är ju bra och den är ju lite annorlunda så! Big%20smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2007 vid 20:03
Men Askungen 2 kan ju utspelas efter Askungen 3.
Disney 4ever
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-januari-2008 vid 18:54
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

Men Askungen 2 kan ju utspelas efter Askungen 3.


Ja, Askungen 3 verkar utspela sig före 2an. Eftersom att 2an börjar med att prinsen och Askungen kommer hem efter sin bröllopsresa. Och man får ju se deras bröllop igen i slutet av trean. (Tycker dock att Askungen har finare brudklänning i trean än i första filmen. )

Ändrad av disney_girl - 16-januari-2008 vid 18:55
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2008 vid 20:58
är det bara jag eller tycker ni inte att det blir väldigt hemskt när lusiför ska köra i vaäg askungen i pumpa vangen.
 
 
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 19:47
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

är det bara jag eller tycker ni inte att det blir väldigt hemskt när lusiför ska köra i vaäg askungen i pumpa vangen.
 

 


Fast det är skoj när Lucifer hamnar i vattnet och säger mjau när han blir katt igen. I början blir han hälften gås hehe...
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2008 vid 15:16
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

är det bara jag eller tycker ni inte att det blir väldigt hemskt när lusiför ska köra i vaäg askungen i pumpa vangen.
 

 


Fast det är skoj när Lucifer hamnar i vattnet och säger mjau när han blir katt igen. I början blir han hälften gås hehe...
ja det är det :)
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 2345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media