Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Askungen 3

 Svara Svara Sida  <12345>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 13:05
Varför kommer det så mycket uppföljare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 14:10
Postad av Gurra Gurra skrev:

Varför kommer det så mycket uppföljare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????
För att de vill suga ut mer pengar ur ett redan vinnande koncept.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 16:56
Kolla in dvd frambilden. Vad tycks ? http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=61974&lang=se&subsite=movies&&ref=#




Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 09:25
Åh, hoppas att det är Lizette som spelar henne igen. Det borde väl inte va så svårt att få 2ans röster....och hoppas den förskräckliga Annica Smedius INTE är med i den här, så man slipper henne i de bästa ialla fall.
Disney 4ever
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 11:36
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

Åh, hoppas att det är Lizette som spelar henne igen. Det borde väl inte va så svårt att få 2ans röster....och hoppas den förskräckliga Annica Smedius INTE är med i den här, så man slipper henne i de bästa ialla fall.


Helen Sjöholm skulle också kunna passa. Hon har ju så fin sångröst. Lizette har också mycket bra röst. Kanske det blir en som är rösten i tal och en annan i sång. Som det är i Askungen 2. Nu finns den svenska dvd frambilden på magicmovies. Mycket fin dvd bild.
Till toppen
Battlepoodle View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 04-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Battlepoodle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2007 vid 11:29

Jag fick filmen från England från några månader sedan, jag måste säga att den är förvånandsvärt bra. Tvåan var bara pinsam, fult tecknad och slarvig med kletig handling. Trean är mer action och väldigt snygg. Clap

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2007 vid 13:10
Postad av Battlepoodle Battlepoodle skrev:

Jag fick filmen från England från några månader sedan, jag måste säga att den är förvånandsvärt bra. Tvåan var bara pinsam, fult tecknad och slarvig med kletig handling. Trean är mer action och väldigt snygg. Clap



Är det kul extramaterial med ?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2007 vid 08:38
Jag tyker faktiskt att tvåan är helt ok. Men jag har sett Trailern på Askungen 3 och den värkar otroligt bra.Big%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2007 vid 10:58
Tycker 3:an låter riktigt lovande ! Var besviken på 2:an - dels beroende på att jag inte tyckte det var någon "riktig" film, och dels för att den helt enkelt inte kommer i närheten av den fantastiska orginalfilmen. Wink
 
Men alla jag pratat med som sett 3:an verkar gilla den, så ska bli riktigt kul att se den Smile
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 14:06
Det är fin musik med. Jag gillar Perfectly Perfect och More Than A Dream. Hört sångerna på Youtube.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 19:07
Dem bara förstör orginalfilmen!
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 17:06
Postad av Gurra Gurra skrev:

Dem bara förstör orginalfilmen!


Askungen III har faktiskt fina sånger. Men jag förstår vad du menar. Uppföljarna brukar inte ha lika bra musik som ettorna.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 17:32
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

[QUOTE=Gurra] Dem bara förstör orginalfilmen!


Jag förstår vad du menar. Uppföljarna brukar inte ha lika bra sånger som ettorna.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 12:26
Jag har nu de svenska rösterna och de svenska sångtitlarna med framförare upplagt på sidan: http://www.magicmovies.se/film.asp?id=154
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 12:43
JIPPI! Underbara Lizette som Askungen och nästan bara BRA SKÅDISAR(nöjda med det utalandet?)
Disney 4ever
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 19:54
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

JIPPI! Underbara Lizette som Askungen och nästan bara BRA SKÅDISAR(nöjda med det utalandet?)


Jag är också nöjd.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 20:05
Filmen ser ju faktiskt hyfsat vältecknad ut. Det är ju ett plus. Har inte sett tvåan, så kommer förmodligen inte se trean, men ändå.


Ändrad av Hades - 07-augusti-2007 vid 20:10
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 20:44
Du behöver inte ha sett tvåan (bättre att INTE se den). vad som händer i 2an har ingenting med 3 att göra. Tvåan är mer av en episod filmen med ett antal korta historier med en svag ramberättelse, medan 3 har en solid handling genom hela filmen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 20:59
Okej, då hade man kunnat ge den en chans ändå. Nu kommer jag förmdoligen inte göra det, försöker hålla mig undan uppföljare så gott det går. Men det är ändå kul att denna och Bambi 2 är såpass välanimerade! :)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 20:30
Verkar som att trean utspelar sig före tvåan. Vad tror ni ? Eftersom att i tvåan blir Petronella kär i bagaren. Han är ju inte med i trean.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 20:52
Efter att ha sett om Askungen idag tror jag inte alls på trean. Askungen slutar så bra, Styvmodern och systrarna blir så knäckta när Askungen tar fram den andra skon, "and they lived happily ever after" och så. Att Lady Tremaine ska vrida tillbaka tiden och ändra och greja känns inte alls särskilt bra. Men som sagt, filmen verkar ganska vältecknad, alltid något :)
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2007 vid 11:17
Askungen 3 visas på DisneyChannel kl. 19:00 på fredag!
Disney 4ever
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2007 vid 20:19
Den var UNDERBAR. Skitbra faktiskt.
Disney 4ever
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2007 vid 23:49
Den var underbar!!! Jag och min bästis satt med popcorn,läsk,kuddar och filtar i mitt rum och kollade på premiären i fredags. Den var 1000 gånger bättre än 2an.Wink Värd att se!
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2007 vid 13:28
Har bara sett den på engelska. Längtar tills när den släpps på dvd nästa vecka.
Till toppen
Jack View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jack Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2007 vid 09:36
jag har förhandsbokat Askungen 3 /Jack    

Ändrad av Jack - 26-september-2007 vid 09:42
Till toppen
Jack View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jack Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2007 vid 15:30
Idag fick jag Askungen 3

Ändrad av Jack - 26-september-2007 vid 21:58
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2007 vid 15:57
Disney-channels trailer för Askungen 3 var helt spännande och känslosam, med en stark låt och bra scener och sånt, jag började hoppas på en äkta klassiker!
Men nu när jag ser 4:ans trailer så börjar jag tvivla, i den så verkar filmen vara väldigt barnslig och (ve och fasa) lika dålig som 2:an.
 
Vilken av dessa trailers beskriver filmen rätt?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2007 vid 12:25
Vad tycker ni om svenska dubbningen ? Jag tycker den är bra. Fast den är bättre på engelska. Sångtexterna är bättre i engelska versionen. Finaste sången tycker jag är More Than A Dream. Vad tycker ni ?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2007 vid 19:24
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Disney-channels trailer för Askungen 3 var helt spännande och känslosam, med en stark låt och bra scener och sånt, jag började hoppas på en äkta klassiker!
Men nu när jag ser 4:ans trailer så börjar jag tvivla, i den så verkar filmen vara väldigt barnslig och (ve och fasa) lika dålig som 2:an.
 
Vilken av dessa trailers beskriver filmen rätt?
 
4:ans?Shocked
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media