Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Puhs film om Heffaklumpen

Svara Svara Sida  <1 234
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Springschas
Springschas

Status: Offline
Poäng: -293
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2017 vid 12:32
Finns det något sätt att ta reda på när den svenska dubben för "Puhs film om Heffalumpen" spelades in?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

var: Sverige
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2017 vid 13:47
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Finns det något sätt att ta reda på när den svenska dubben för "Puhs film om Heffalumpen" spelades in?

Det är nog svårt att få reda på exakta datum.

Man kan väl gissa att dubben måste ha gjorts sensommaren-hösten 2004. Filmen hade premiär i februari 2005, och dubbningen måste ha legat klar minst tre-fyra månader innan dess för att det skulle finnas tid att framställa visningskopior. Det här var innan digitalbio hade slagit igenom, så Disney körde enbart ut fysiska 35mm filmkopior till de svenska biograferna.
Till toppen
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2017 vid 11:34
Jag förstår, dubben var väl med säkerhet färdig innan klippet som visades på julafton 04 gick ut, så hösten senast kan man anta.
Men det skulle vara kul att veta mer exakt och hur lång tid det tog och så. Man får aldrig någon inblick bakom kulisserna när det kommer till dubbning. Det är tråkigt.

Ändrad av 102dalmatiner - 01-mars-2017 vid 11:40
Till toppen
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2017 vid 22:00
Idag är det 12 år sedan jag och min så-kallade bästaste bäste vän såg mästerverket för femte och sista gången på bio.

Såg den för 66:e gången i eftermiddags.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 10:22
Är det den filmen när Ru och Heffaklumpen har bus eller godis sen går de till en läskig del av skogen och ser ett läskigt träd?
Till toppen
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 05:03
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Är det den filmen när Ru och Heffaklumpen har bus eller godis sen går de till en läskig del av skogen och ser ett läskigt träd?

Nej, det är "Puhs Heffaklump Halloween"...

Den har jag bara sett ett dussin gånger.
Till toppen
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2017 vid 17:15
Heffa Nice Day!
Idag är det 12 år sedan jag och min kompanjon införskaffade "Pooh's Heffalump Movie" på DVD!
Det firades med att för några timmar sedan se den för 67:e gången.
Grejhöjta!
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 275
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2017 vid 17:57
Häftigt! Har du sett den i olika språk och sånt också?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Springschas
Springschas

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2017 vid 23:00
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Häftigt! Har du sett den i olika språk och sånt också?

Japp!

Språk hittills;
Engelska
Svenska
Norska
Danska
Finska
Isländska
Ryska
Ukrainska
Hindi
Italienska
Polska

Vill jättegärna se den på Japanska och Kantonesiska.

Ändrad av 102dalmatiner - 11-augusti-2017 vid 23:15
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 234
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2017 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media