Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Puhs film om Heffaklumpen

Svara Svara Sida  123 4>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Status: Offline
Poäng: -814
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Puhs film om Heffaklumpen
    Postad: 10-augusti-2018 vid 23:01
Idag är det 13 år sedan denna majestätiska klassiker släpptes på DVD.
Det firade jag med att äta tårta och se filmen för 69:e gången. Samt första gången på franska.
Kan vara den sämsta dubben hittills. Puh lät något förbannat ointresserad och Kanin och Tigers röster kändes inte rätt.
Heffa och Ru lyfte det hela med både väldigt passande röster och fin inlevelse.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2018 vid 22:00
Idag är det tretton år sedan man såg den heffantastiska filmen för femte och sista gången på bio. Den borde gå på varje biograf, en gång i veckan, tills jorden går under.
När jag blir miljardär ska jag låta bygga ett Heffa-tempel där man varje fredag klockan 16:15 kan komma och se "Pooh's Heffalump Movie".

Tänk vilka Heffaloween-fester man kommer ha där...
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2018 vid 22:45
Idag var det tretton år sedan premiären av mästerverket "Puhs Film om Heffaklumpen"!
Såg den underbara klassikern för 68:e gången tidigare ikväll.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2017 vid 23:00
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Häftigt! Har du sett den i olika språk och sånt också?

Japp!

Språk hittills;
Engelska
Svenska
Norska
Danska
Finska
Isländska
Ryska
Ukrainska
Hindi
Italienska
Polska

Vill jättegärna se den på Japanska och Kantonesiska.

Ändrad av 102dalmatiner - 11-augusti-2017 vid 23:15
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2017 vid 17:57
Häftigt! Har du sett den i olika språk och sånt också?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2017 vid 17:15
Heffa Nice Day!
Idag är det 12 år sedan jag och min kompanjon införskaffade "Pooh's Heffalump Movie" på DVD!
Det firades med att för några timmar sedan se den för 67:e gången.
Grejhöjta!
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2017 vid 05:03
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Är det den filmen när Ru och Heffaklumpen har bus eller godis sen går de till en läskig del av skogen och ser ett läskigt träd?

Nej, det är "Puhs Heffaklump Halloween"...

Den har jag bara sett ett dussin gånger.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 10:22
Är det den filmen när Ru och Heffaklumpen har bus eller godis sen går de till en läskig del av skogen och ser ett läskigt träd?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2017 vid 22:00
Idag är det 12 år sedan jag och min så-kallade bästaste bäste vän såg mästerverket för femte och sista gången på bio.

Såg den för 66:e gången i eftermiddags.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2017 vid 11:34
Jag förstår, dubben var väl med säkerhet färdig innan klippet som visades på julafton 04 gick ut, så hösten senast kan man anta.
Men det skulle vara kul att veta mer exakt och hur lång tid det tog och så. Man får aldrig någon inblick bakom kulisserna när det kommer till dubbning. Det är tråkigt.

Ändrad av 102dalmatiner - 01-mars-2017 vid 11:40
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

var: Sverige
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2017 vid 13:47
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Finns det något sätt att ta reda på när den svenska dubben för "Puhs film om Heffalumpen" spelades in?

Det är nog svårt att få reda på exakta datum.

Man kan väl gissa att dubben måste ha gjorts sensommaren-hösten 2004. Filmen hade premiär i februari 2005, och dubbningen måste ha legat klar minst tre-fyra månader innan dess för att det skulle finnas tid att framställa visningskopior. Det här var innan digitalbio hade slagit igenom, så Disney körde enbart ut fysiska 35mm filmkopior till de svenska biograferna.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2017 vid 12:32
Finns det något sätt att ta reda på när den svenska dubben för "Puhs film om Heffalumpen" spelades in?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 09:56
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Tiden går fort. Imponerande att du sett den så många gånger. Men gillar man en film mycket så är det förståeligt.

Halloj, kamrat! Det var sannerligen inte igår. Tiden går, som sagt, galet fort. Hoppas du kommer vistas lite mer regelbundet på Disneyfilmsidan under 2017. 
Har mycket jag skulle vilja snacka med dig om, även privat. 
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Sweden
Poäng: 154
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 23:52
Tiden går fort. Imponerande att du sett den så många gånger. Men gillar man en film mycket så är det förståeligt.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 15:10
Idag är det ju 12 år sedan "Puhs film om Heffakumpen hade världspremiär! Det firade jag med att avnjuta en banan-dessert och se filmen för 65:e gången.

Om åtminstone Lumpy kunde få ett uppsving i den kommande live-action-filmen... Då hade de verkligen gjort någonting oväntat. Har alltid velat se en CGI-Lumpy röra sig i icke animerade miljöer.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2016 vid 20:54
Igår var det, sorgligt nog, tio år sedan jag och min så-kallade bästaste bäste vän såg mästerverket för sista gången tillsammans.
Det var 20:e gångentotalt som vi såg den och första gången på den köp-VHS jag införskaffat tidigare det året.
Det hedrade jag Igår genom att se filmen för 64:e gången på just den kassetten.

Må heffaklumpen för evigt bringa ljus och glädje till våra liv.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2016 vid 21:30
Idag är det 11 år sedan den moderna klassikern "Pooh's Heffalump Movie" släpptes på dvd!
Firade det med att se filmen för åttonde gången på engelska och 63:e gången totalt.
Helt underbar.

Men det är ju helt stört att filmen inte fått en bluray-release än! På elva år!
Det är pörskan på tiden att vi får en fet specialutgåva späckad med bonusmaterial.
Till toppen
Conan View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Conan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2015 vid 15:33
Sorry, men jag har aldrig gillat Nalle Puh och hans vänner, så den här var inget undantag. Den var bara mest tråkig och ointressant, så jag orkar inte se den igen!

Dessutom är Heffa faktiskt en onödig karaktär som aldrig borde ha skapats.
Till toppen
Heffaklumpen. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.

var: HeffalumpHollow
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Heffaklumpen. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2015 vid 22:00
Vilka språk har ni sett Puhs film om Heffaklumpen på?

Jag har sett den på:

Svenska
Engelska
Norska
Danska
Finska
Isländska
Italienska
Hindi
Ryska
Ukrainska
Polska

Jag är inte nöjd innan jag sett den på Japanska!
Till toppen
Heffaklumpen. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.

var: HeffalumpHollow
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Heffaklumpen. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2015 vid 21:00
Idag är det exakt TIO år sedan detta mästerverk släpptes på dvd och jag och min bäste vän begav oss ut i det allt annat än heffantastiska vädret för att införskaffa oss ett exemplar. 
Efter sju svåra mödor hittade vi den på det minst troliga stället av alla, på Konsum Kvarnen....

Idag firade jag denna händelse med att i trevligt sällskap äta marsipantårta (toppad med Gott&Blandat såklart!) och se filmen för sextionde gången!

Att en Nalle Puh-film fortfarande är fantastisk efter 60 gånger säger en hel del om kvalitén på den här underskattade diamanten.

Efter filmen spelade vi ett Heffaklump-brädspel som jag införskaffat beggat för ett antal månader sedan.

Nu har jag efterfest och spelar "Kurragöma med Ru och Heffa" på dvd:ns extramaterial samtidigt som jag lägger några Heffa-pussel på bordet.

Ah, det här är livet.
Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

var: Sverige
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2015 vid 12:02
Måste du göra nya inlägg varje gång du ser denna film? Tror inte det är särskilt många som bryr sig om hur många gånger du sett filmen på x antal år, och på vilka språk...
Feminism is the radical notion that women are people.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.

var: Katrineholm
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2015 vid 23:59
Idag är det tio år sedan vi såg Puhs film om Heffaklumpen för femte och sista gången på bio! Det firade jag med att för första gången se filmen utanför Svea rikes gräns, närmare bestämt i Kroatien. Språket var engelska.
Till toppen
Nykomling.
Nykomling.

inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2015 vid 22:27
Idag är det tio år sedan jag och glajmongot Martin Larsson såg Puhs film om Heffaklumpen för fjärde gången i Paladium! Det firades med att jag för första gången såg filmen med polskt tal, och ta mig pörskan om det inte var den bästa alternativa versionen sedan isländska! De flitiga polackerna hade även dubbat sångerna i creditsen! Plus i kanten blir det!
Till toppen
Nykomling.
Nykomling.

inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2015 vid 23:56
Idag är det tio år sedan jag såg Puhs film om Heffaklumpen på bio för tredje gången! Det firade jag med att se filmen på ukrainska, som ett svar på gårdagens val av språk. Ryska var betydligt bättre. Men båda dubbningarna hade skippat att översätta sångerna i creditsen, lamt.
Till toppen
Nykomling.
Nykomling.

inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2015 vid 14:00
Idag är det tio år sedan jag såg denna märkvärdiga film på bio för andra gången. Det firade jag med att se den för 56e gången och för första gången på ryska!

Heffa Nice Day
Till toppen
Nykomling.
Nykomling.

inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2015 vid 21:56
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Herre min körs!!!

Det är nu på minuten 10 friggin' år sedan den här fantastiska filmen hade världspremiär och jag såg den för första gången! Det firade jag idag med att äta tårta och se den för 55:e gången och dessutom se den i virtuell 3D!! Det var riktigt episkt.
På sina ställen var 3D:n verkligen trevlig. Det kan jag varmt rekommendera till alla Heffa-fans.

Heffa Nice Day.

Låter som du hade ett trevligt Heffa firande.
Finns denna trevliga film att köpa på Blu-Ray 3D? eller hur såg du den på 3D?

Det var det!

Nej, tyvärr finns den inte ens på vanlig Bluray. Såg den som sagt i "virtuell 3D" på en 55" Anderson. Man kan alltås omvandla alla bilder till 3D.

Vad är din personliga åsikt om Pooh's Heffalump Movie?
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Örnsköldsvik
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2015 vid 23:10
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Herre min körs!!!

Det är nu på minuten 10 friggin' år sedan den här fantastiska filmen hade världspremiär och jag såg den för första gången! Det firade jag idag med att äta tårta och se den för 55:e gången och dessutom se den i virtuell 3D!! Det var riktigt episkt.
På sina ställen var 3D:n verkligen trevlig. Det kan jag varmt rekommendera till alla Heffa-fans.

Heffa Nice Day.

Låter som du hade ett trevligt Heffa firande.
Finns denna trevliga film att köpa på Blu-Ray 3D? eller hur såg du den på 3D?

Ändrad av Claude Frollo - 13-februari-2015 vid 23:10
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Nykomling.
Nykomling.

inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2015 vid 16:15
Herre min körs!!!

Heffa Nice Day.
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2013 vid 19:18
Åtta år sedan mästerverket Puhs film om Heffaklumpen hade världspremiär. Idag avnjöt jag min lunch till filmen för 51a gången! Helt ljuvlig.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

var: Tri-Island Area
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2012 vid 23:35
Såg just Puhs film om Heffaklumpen för 44e gången. Sju år sedan biopremiären! Heffa nice weekend!
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 4>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2018 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media