Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Iors film

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Iors film
    Postad: 29-mars-2006 vid 14:53
Är det bara jag som önskar att Ior fick en egen film någon gång? Han är ju egentligen den bästa karaktären i hela Puhgänget, hans nattsvarta kommentarer skulle man verkligen kunna bygga en helsjysst story runt. Någon som håller med?
 
Ps. Ru borde få en egen film också, "Vårkul med Ru" räcker liksom inte till, jag vill ha en biofilm om den lilla kängurun!
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 18:26
ja ior är klart bäst jag tycker att det är synd att inte han har fått en egen film när de flesta andra redan har fått det. han är hel skön
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2006 vid 11:28
I-or har redan en egen film. det är en kortfilm (25 min) som heter "A day for Eeyore" den handlar om I-ors födelsedag. den är från 1983.
Tyvärr så tror jag inte att den getts ut på video i sverige
 
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2006 vid 14:04
finns den, det visste jag inte. Men en kortfilm som är gjord då kanske inte är det bästa ändå
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera foke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2006 vid 03:51
Yup, Ior är helt klart skönaste karaktären så visst borde han få en egen långfilm.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2006 vid 00:32
jo det tycker jag med. bara den är i typ stil med Tigers fil eller Jakten på Christoffer Robin. Nalle Puh-filmerna har blivit så barnsliga nu på den allra senaste tiden. dom är ju faktiskt riktade till barn men som har liksom blivit för barnsliga
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 19:30
För barnsliga? Vet inte om jag håller med eftersom "Puhs film om Heffaklumpen" anser jag vara en av de mest inteligenta filmerna någonsin. Har sett den 16 gånger.
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 23:11

Nalle Puh är inte barnsliga jag tykcer de är gulliga

Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera foke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2006 vid 03:22
Postad av nina nina skrev:

Nalle Puh är inte barnsliga jag tykcer de är gulliga



Det ena förtar väl inte det andra? =)

Ändrad av foke - 16-april-2006 vid 03:22
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2006 vid 08:01
Och, Stitch. De nya rösterna är inte så tokiga, du klagade på Puhs och Tigers röster på Heffaklump-tråden. Jag tror det är en fråga om att vänja sig. Och en del saker med de nya är verkligen bra.
Linus Hallström som gör Ru's röst till exempel, den bästa sedan Jimmy Björndal's tid, helt klart. Guy De Laberg som Puh är mycket bra tycker jag. Benke Skoghult som Ior fungerar fint. Michael Blomqvist som Nasse är lite svår att vänja sig vid efter Jörgen Lantz's utmärkta insats under alla år. Tiger hade jag svårast att vänja mig vid, men Rolf Lydahl är mycket lik orginal-Tigers röst och till slut kan man nästan glömma Peter Wanngren (om än bara för stunden).
Jag var också förfärligt negativ till de andra rösterna men har lärt mig att tycka om dem.


Ändrad av 101dalmatiner - 16-april-2006 vid 08:07
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2006 vid 13:12
jag sa att jag tycker att puhs och Tigers gamla röster är dåliga. deras nya är faktiskt bättre. fast jag tyckte att Thomas Hellberg var bättre som Tiger än Rolf Lydahl (fast det kanske bara är en fråga om att vänja sej). men jag tycker inte att Benke Skogholt är lika bra I-or som John Harryson och jag gillar Jörgen Lantz bättre som Nasse än Michael Blomkvist
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2006 vid 13:55

Hoppsan, sorry. Jasså, dåliga, de gamla. Hm, jaha ok. Så du gillar inte Olli Markenros eller Peter Wanngren? För mig kommer de två alltid att vara de rätta då det var de jag växte upp med. Skoghult är absolut inte lika bra som Ior som Harryson var och som sagt så knäckte verkligen Lantz som Nasse.

Men, det är ju Hellberg som gör Tigers röst i Tigers film och du sa att den och Jakten på Christoffer Robin ser man helst på engelska då rösterna är så dåliga.



Ändrad av Proximus - 17-april-2006 vid 15:28
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2006 vid 23:24
äh jag vet inte... det är ju vissa bra röster i Jakten på Christoffer Robin så man kan väl se den på svenska med... men jag sa väl inget om att det var dåliga röster i Tigers film.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 16:19
Km studios första dubbning är den enda rätta för mig. Olli Markenros som Puh och Peter Wannegren som tiger kommar alltid att kännas som äkta vara. Jag vet att de inte för fem öre låter som orginalrösterna men det spelar ingen roll, jag tror för övrigt inte att de äns försöker imitera orginalet. Dubbning handlar inte ALLTID om att göra någonting IDENTISKT men på ett annat språk, jag tror på att göra egna tolkningar vilket jag tror är precis vad Markenros och Wannegren har gjort. De har skapat sina Puh och Tiger som inte låter som några andra jag hört och Wannegrens Tiger är hundra gånger charmigare än orginalet som låter lite som ett nersupt drägg.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2006 vid 05:03
Men det lustiga är att Olli Markenros och Peter Wanngren blev godkända av Disney i USA för dessa roller, efter deras likhet med originalrösterna. Fråga mig bara inte hur exakt som någon på Disney kunnat anse det...
 
Men Disney insåg ju i alla fall sitt misstag några år senare (i samband med Tigers film), då nästan alla de ursprungliga KM-rösterna blev underkända. Problemet då är snarare att de verkade bli alldeles för kräsna åt andra hållet, då de även underkände Jörgen Lantz som Nasse, som jag personligen tyckte var utmärkt.
 
Själv har jag alltid hatat Olli och Peter som Puh och Tigger/Tiger, så jag är mycket tacksam över att de äntligen är borta ur bilden - de totalförstörde KM Studios dubbningar helt på egen hand, i min åsikt.
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2006 vid 12:34
Tja, vad ska man säga, We agree to disagree. :)
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2010 vid 20:29
Jag har faktiskt också funderat över det. Alla karaktärer har fått spelat huvudrollen någon film.
Puh har mer eller mindre haft en viktig roll i alla filmerna fast det är de två första som han är mest i fokus.
Sedan har vi tiger i tiggers film
Nasse i nasses stora film.
Ru har haft lite av huvudrollen i både vårkul med ru (även om kanin hade lite av en av de ledande i den filmen också), puhs film om heffaklumpen och heffaklumphalloween där även Heffa spelade betydande roll.
Men ingen film har haft fokus på Ior och han är en lika viktig karaktär han också så jag håller helt med att han borde få en egen film någon gång.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 09:33
En anledning kan ju vara att han är den minst populära(?) karaktären. Jag har inte uppgifter om det svart på vitt, men jag gissar att Disney marknadsför de gulliga och glada vännerne skapligt mycket mer än en dyster åsna. Vilket givetvis är synd. Jag håller fortfarande tummarna för att den här filmen någon gång ska bli verklighet.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2010 vid 16:39
Det jag också tror kan ligga lite i är att Ior är ett viktigt inhopp som ska symbolisera att allt inte alltid är tipp topp. Han symboliserar det dystra som även finns i samhället och då lättar de andra upp.
Det jag gillar med Puhkaraktärerna är att deras personligheter ger en sådan bra kontrast till verkligheten.

Vi får ändå som sagt hoppas att Ior får en egen film fast han har fått spela ut rätt mycket ändå i de flesta av puhfilmerna och serierna så han är ingen bortglömd karaktär.

Han har dessutom haft fokus på sig, t ex kortfilmen Iors födelsedag för att nämna ett exempel. 

MVH
   //Håkan
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2010 vid 15:01

"så han är ingen bortglömd karaktär."


Nej det är han ju förvisso inte. Om vi snackar bortglömda karaktärer så ligger nog Uggla och Sorken närmare till hands. Uggla särskilt. Det är intressant att Tiger i "Vänskapens Melodi" som släpptes på dvd förra året nämner att han saknar Sorken... Vad tusan hände med honom!?! Dog han? Uggla skulle jag kunna tänka mig att han är på en jorden runt resa och återvänder någon dag, men Sorken...
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 12:00
Detta är en film som förtjänar att göras! Heffa kunde göra storstilad comeback.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2017 vid 15:53
"Eeyore's Gloomy Movie" in theaters Fall 2020.

Ändrad av 102dalmatiner - 02-oktober-2017 vid 15:54
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2021 vid 22:03
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

"Eeyore's Gloomy Movie" in theaters Fall 2020.

Make that 2024...
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media