Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ringaren i Notre Dame

 Svara Svara Sida  <1 6789>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2009 vid 20:16
Tycker ändå att den tillför ett starkt budskap om att man ska tro på sig själv och att det är viktigt att man har en egen vilja. Men mycket mer än så är det kanske inte. Är ingen bra uppföljare, hade nappat på den om den hade en annan grundstory. vad vet jag inte, bara inget som har med Frollos återkomst att göra Men det är som bara lilla jag säger originalet hade/har ett tydligt slut så det behövdes ingen mer.


Men att se Quasi leka med deras son tycker jag är väldigt gulligt! : D
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2009 vid 20:33

Det budskapet är väl inte helt ovanligt inom Disney, iofs? Quasimodo trodde ju på sig själv och GICK LÖS av egen vilja mot slutet, redan i ettan. Bra så.

Låt oss slänga tvåan i havet!


Ändrad av Hades - 31-mars-2009 vid 20:35
Till toppen
Bellis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Bellis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2009 vid 20:34

Ja, Frollos återkomst hade varit det värsta man skulle kunna göra ><..

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2009 vid 20:36
Jag har lyckligtvis inte sett uppföljaren och har absolut inga planer på att göra det heller. Det räcker gott och väl att ha sett Pocahontas 2 och Skönheten & Odjurets förtrollade jul för att vara avskräckt från uppföljare för tid och evighet.

(Dessvärre måste jag erkänna att jag tyckte Jafars återkomst var rätt så rolig när jag var liten. :o Jag gillade sångerna och Abus samvetskval var rätt intressant. Men jag störde mig redan då på att Jafar inte hade samma röst som i originalfilmen.)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
råttigan84 View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-mars-2009
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera råttigan84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2009 vid 20:59
Postad av Bellis Bellis skrev:

Ja, Frollos återkomst hade varit det värsta man skulle kunna göra ><..



Haha, ja absolut. Jag undviker rent generellt alla uppföljare, har i stort sett bara sett aladdins uppföljare, delar av Ringarens uppföljare (var tvungen att stänga av skräpet) och Pocahontas 2. Nu vägrar jag se de gamla klassikerna skändas med ovärdiga uppföljare...

Ge oss nya animerade (icke datoranimerade) filmer istället!
Hmm.. impressive. Is it magic? OR MAGNETS!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2009 vid 21:10
Postad av Hades Hades skrev:

Låt oss slänga tvåan i havet!
 
Det är absolut vad vi borde göra - alla exemplar av denna hemska film borde åka i!
 
Men jag är lite inne på ditt spår Emma, när det gäller Frollos Återkommst - då hade ju filmen faktiskt till och med varit värre än vad den är nu. Om det nu är möjligt?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2009 vid 22:46
Postad av Hades Hades skrev:

Det budskapet är väl inte helt ovanligt inom Disney, iofs? Quasimodo trodde ju på sig själv och GICK LÖS av egen vilja mot slutet, redan i ettan. Bra så.


Låt oss slänga tvåan i havet!



Nee. det är klart. Men ett budskap är ju alltid ett budskap ; D och att jag tyckte att på det sättet tillförde någonting till filmen, men det är sant som du skriver der är ett återlommande budskap.. kom bara och tänka på trailern till filmen som verkligen tar ut det.

De hade kunnat göra en Ringaren i Notre Dame i samma stuk som Lejonkungen 3... hela filmen från stenfigurernas sida
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2009 vid 11:38
När jag såg reklamen för den här när jag var liten var jag riktigt skeptisk... vet inte varför. :S När jag hur som helst köpte den här filmen för några dagar sedan hade jag höga förväntningar, efter som att många här verkar tycka att den är bra^^ Och jag tycker faktiskt att den levde upp till mina förväntningar. =) Det är kul att Disney gjorde en klassiker där huvudpersonen inte var lika vacker (till utseendet) som alla andra karaktärer, där all inre skönhet verkar bygga på det yttre...
     Sångerna har inte direkt fastnat i mitt huvud, men de var ändå bra, tycker jag^^ Jag blev dock lite besviken över slutet... (Jag är en sån som gillar olyckliga slutXD)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2009 vid 23:35
Postad av Ankisten Ankisten skrev:

Jag blev dock lite besviken över slutet... (Jag är en sån som gillar olyckliga slutXD)


Va!? Jag måste nästan veta om en film slutar lyckligt för att kunna titta på den xD


Okej jag har en fundering som jag inte tänkt på innan...

I sången "Ring för Notre Dame" så säger ju Clopin (eller vad hans namn är) "En berättelse som handlar om en man och ett monster"
och under hela min uppväxt då jag har tittat på filmen har jag trott att Quasimodo (s?) är monstret och Frollo är "mannen" för att det är ju de Frollo säger (nästan) till honom under hela filmens gång.

Men när jag lyssnade på sången häromdagen måste jag säga att jag ändrat mig, tror ja, Jag kanske är jätte efter och att alla vet att det är på det sättet, men det fick mig att börjar fundera ialla fall. Liksom typ vem är egentligen monstret i filmen?

För i slutet av sången sjunger han ju "Vem är väl monster och vem är väl man?" Och det kan man ju fråga sig..

(även fast jag ialla fall nu tror mig veta svaret att det egentligen är Frollo som är monstret...)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2009 vid 10:56
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Ankisten Ankisten skrev:

Jag blev dock lite besviken över slutet... (Jag är en sån som gillar olyckliga slutXD)


Va!? Jag måste nästan veta om en film slutar lyckligt för att kunna titta på den xD


Okej jag har en fundering som jag inte tänkt på innan...

I sången "Ring för Notre Dame" så säger ju Clopin (eller vad hans namn är) "En berättelse som handlar om en man och ett monster"
och under hela min uppväxt då jag har tittat på filmen har jag trott att Quasimodo (s?) är monstret och Frollo är "mannen" för att det är ju de Frollo säger (nästan) till honom under hela filmens gång.

Men när jag lyssnade på sången häromdagen måste jag säga att jag ändrat mig, tror ja, Jag kanske är jätte efter och att alla vet att det är på det sättet, men det fick mig att börjar fundera ialla fall. Liksom typ vem är egentligen monstret i filmen?

För i slutet av sången sjunger han ju "Vem är väl monster och vem är väl man?" Och det kan man ju fråga sig..

(även fast jag ialla fall nu tror mig veta svaret att det egentligen är Frollo som är monstret...)


Hehe, alla kan ju inte tycka som jag^^

Jag har bara sett Rind en gång, och det där med monster och man har jag inte alls tänkt på:O Men det låter ju som om det stämmer^^ Att det ska vara den riktiga innebörden liksom, även om man kanske inte tror det först... Jag tyckte i alla fall att det var smart av dig:D
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2009 vid 12:16
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:


Okej jag har en fundering som jag inte tänkt på innan...

I sången "Ring för Notre Dame" så säger ju Clopin (eller vad hans namn är) "En berättelse som handlar om en man och ett monster"
och under hela min uppväxt då jag har tittat på filmen har jag trott att Quasimodo (s?) är monstret och Frollo är "mannen" för att det är ju de Frollo säger (nästan) till honom under hela filmens gång.

Men när jag lyssnade på sången häromdagen måste jag säga att jag ändrat mig, tror ja, Jag kanske är jätte efter och att alla vet att det är på det sättet, men det fick mig att börjar fundera ialla fall. Liksom typ vem är egentligen monstret i filmen?

För i slutet av sången sjunger han ju "Vem är väl monster och vem är väl man?" Och det kan man ju fråga sig..

(även fast jag ialla fall nu tror mig veta svaret att det egentligen är Frollo som är monstret...)
 
Det har sagts tidigare men det tåls att sägas igen; HoND's låtar är underbara! Här har vi åter ett exempel på det. För egentligen talar ju denna låttext om hela filmens handling, i ett kortfattat format. Frågan om vem som verkligen är monstret i filmen är ju lite utav kärnan på sätt och vis. Skulle vi se till utsidan skulle svaret vara Quasimodo vid en första anblick men när vi tittar närmare och istället ser insidan inser vi ju att det är någon helt annan som är filmens monster.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2009 vid 10:16
Oh, så roligt att någon har starat en tråd om Ringaren i Notre Dame!
 
Den betyder så mycket för mig av två olika själ!
1.Det är min absolut första film på bio!
2.Jag såg den med min älskade kusin!LOL
 
 
Jaja, jag ska hålla mig till tråden.
 
När jag var sju år förstod jag inte allt. Men nu efter tretton år fattar jag hur bra den är! Lite lik Skönheten och Odjuret tycker jag faktiskt. Det är nästan samma budskap. Att det är insidan som räknas. Smile Ja, jag kanske är ute och cyklar, men då får ni säga till.
 
Men jag blir så arg på Frollo! Angry I alla fall i låten "Solsken"! Jag menar när han sjunger "Du är så ful" till Quasimodo! Som om han är så mycket snyggare!
 
Sedan tycker jag att det verkar läskigt att en gammal gubbe blir så förälskad i en så ung och vacker flicka.ShockedAngry
 
Undrar vad Frollo skulle säga om soldaterna hade slängt en rutten tomat i hans ansikte!Evil%20Smile (Tänk på festivalscenen)
 
 


Ändrad av Tinsan-girl - 11-augusti-2009 vid 11:59
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2009 vid 17:12
Ringaren i Notre Dame var verkligen en film som jag inte gillade när jag var liten. Jag fattade inte budskapet överhuvudtaget, antar jag. Det var först när jag kom upp i 12-13års åldern som jag verkligen började förstå filmen till hundra procent, och nu tycker jag den är fantastisk!

Förresten så måste Frollo vara en av de mest hemska skurkarna i en Disney-film någonsin enligt min mening. Han trycker verkligen ner Quasimodo, Usch!

En sak som gör filmen lite mer unik är ju att huvudpersonerna inte får varandra, Quasimodo är ju helt förälskad i Esmeralda, men hon känner (tyvärr) inte samma sak för honom. Det är en sak som får den att sticka ut liksom

Musiken i RiNT är ju underbar också! Det är en sån känsla i den på något sätt.

Ändrad av DisneyFanatic - 11-augusti-2009 vid 17:15
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2009 vid 22:17
Postad av DisneyFanatic DisneyFanatic skrev:


Förresten så måste Frollo vara en av de mest hemska skurkarna i en Disney-film någonsin enligt min mening. Han trycker verkligen ner Quasimodo, Usch!  
 
 
Det är som därför jag blir helarg! Kul att du håller med! WinkOkej, enda pluset med denne gamle man är väl att han har bra sångröst (här i Sverige i alla fall, men jag ska visa den engelske skådespelaren respekt eftersom han inte lever längre.), men annars är han så elak så jag får lust att skrika högt. Snacka om att Frollo är en riktig mobbare! Angry Är man vänner kan väl ändå vara schysst, och inte kalla varandra ful!
 
Tror Esmeralda tyckte om Quasimodo som en vän! Tongue Ah, de var så gulliga när de kramades!
 
När man är liten kan det vara svårt att hänga med tror jag. Confused Beror ju på hur gammal man var när man såg filmen första gången. Jag var bara sju år.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2009 vid 17:36
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:


Okej, enda pluset med denne gamle man är väl att han har bra sångröst (här i Sverige i alla fall, men jag ska visa den engelske skådespelaren respekt eftersom han inte lever längre.)


Shocked

så du tycker att den svenska rösten är bättre än den engelska?





"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2009 vid 18:21
Postad av Proximus Proximus skrev:

Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:


Okej, enda pluset med denne gamle man är väl att han har bra sångröst (här i Sverige i alla fall, men jag ska visa den engelske skådespelaren respekt eftersom han inte lever längre.)


Shocked

så du tycker att den svenska rösten är bättre än den engelska?





 
Hejsan hoppsan!Smile
 
Ja, jag tycker om den svenska rösten. Han har lite mer pondus i rösten, om du förstår vad jag menar. När Frollo sjunger "Som eldar" tycker jag definitivt om Stefan Ljungqvists röst. Han låter mer ondskefull men ändå bra, så man får kalla kårar längst ryggraden!Embarrassed
 
När den egnelske skådespelaren sjunger den låten, får jag känslan av att han darrar lite för mycket på rösten, vilket känns fel enligt mig. Frollo ska ju verka vara en "tuffing" och när han darrar så mycket på rösten, får jag för mig att domaren är en svag man, som bryter ihop för minsta småsak. Det är vad jag tycker. Jag får inte gåshud direkt.
 
 
Men jag har en vana att aldrig tala illa om döda! Jag tänker inte hacka på den engelske skådespelaren. När han pratar, låter han ändå ondskefull, vilket är bra.
 
Men jag har vuxit upp med Stefan Ljungqvists röst, för jag har första Pocahontas-filmen i min samling. (Han lånade ut sin röst till den där elake guvenören)
 
Nu har jag sagt mitt. Du och ni andra får gärna tycka något helt annat. Det är ju det forum är till för, att alla ska kunna skriva ner sina tankar och åsikter. Så länge jag respekterar er, hoppas jag att ni respekterar mig.Smile


Ändrad av Tinsan-girl - 12-augusti-2009 vid 22:04
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2009 vid 19:01
Jag tycker Stefan Ljungqvist är briljant som Frollo OCH att Tony Jays insats är den kanske bästa någonsin i en Disneyfilm. Kommentarer överflödiga.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2009 vid 22:17
Postad av Bellis Bellis skrev:

Ja, Frollos återkomst hade varit det värsta man skulle kunna göra ><..

Ja, jag kommer antagligen att verka vara en odräglig besserwisser, men då får ni säga till!Wink 
Jag tror inte de kommer en uppföljare som heter
"Ringaren i Notre Dame III: Frollos återkomst"
 
Det skulle nog verka konstigt. Jag menar, han dör ju i första filmen (vet ingen som överlever ett sådant fall.) och det skulle dessutom vara brist på fantasi.Pinch
 
Däremot kanske de skapar en bror till domaren, för i orginalboken, som filmen är baserad på, har Frollo en yngre bror. Jag har bara läst på Wikipedia men jag är nästan säker på att han har en bror i boken och "vuxenfilmer". Då kan Disney med sannolikhet skapa en bror, som tänker hämnas domaren för hans död.
 
Men då skulle de härma "Den Lilla Sjöjungfrun II: Havets hemlighet"!Dead Det skulle jag då inte bli så glad över.


Ändrad av Tinsan-girl - 12-augusti-2009 vid 22:46
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Bellis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Bellis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2009 vid 11:18
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

[QUOTE=Bellis]

Däremot kanske de skapar en bror till domaren, för i orginalboken, som filmen är baserad på, har Frollo en yngre bror. Jag har bara läst på Wikipedia men jag är nästan säker på att han har en bror i boken och "vuxenfilmer". Då kan Disney med sannolikhet skapa en bror, som tänker hämnas domaren för hans död.
 
Men då skulle de härma "Den Lilla Sjöjungfrun II: Havets hemlighet"!Dead Det skulle jag då inte bli så glad över.


OMG vilken fail det skulle bli  LOL
Fast jag gillar tanken på en yngre Frollo Approve


Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2009 vid 11:29
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

[QUOTE=Bellis]  
Däremot kanske de skapar en bror till domaren, för i orginalboken, som filmen är baserad på, har Frollo en yngre bror. Jag har bara läst på Wikipedia men jag är nästan säker på att han har en bror i boken och "vuxenfilmer". Då kan Disney med sannolikhet skapa en bror, som tänker hämnas domaren för hans död.
 
Men då skulle de härma "Den Lilla Sjöjungfrun II: Havets hemlighet"!Dead Det skulle jag då inte bli så glad över.
Inte för att vara en besserwisse men jag har för mig att han dör ibokenWink
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2009 vid 13:15
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

[QUOTE=Bellis]  
Däremot kanske de skapar en bror till domaren, för i orginalboken, som filmen är baserad på, har Frollo en yngre bror. Jag har bara läst på Wikipedia men jag är nästan säker på att han har en bror i boken och "vuxenfilmer". Då kan Disney med sannolikhet skapa en bror, som tänker hämnas domaren för hans död.
 
Men då skulle de härma "Den Lilla Sjöjungfrun II: Havets hemlighet"!Dead Det skulle jag då inte bli så glad över.
Inte för att vara en besserwisse men jag har för mig att han dör ibokenWink
 
Hej, hopp! Inte tycker jag att du är en besserwisser. Wink Det jag skrev var en urdålig teori. Jag tror nog de fattar att tvåan blev misslyckad, så de låter nog bli att göra en trea.Star Oj, jag visste inte att brorsan dör i boken.Tongue Har inte läst den, den verkar lite för "tung" i min smak.


Ändrad av Tinsan-girl - 13-augusti-2009 vid 13:20
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 13:30

Denna är en av mina favoriter i disney. Den har bra musik, bra karaktärer, bra röster osv. Den har även ett otroligt bra budskap: Döm inte hunden efter håren! Mycket bra film. Jag älskar sången Bells of notre dame Smile

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 20:32
Den här filmen är helt underbar ^^ Men så fort jag pratar om den med någon annan säger de bara att "Quasiomodo är ful". Fast jag tycker han är söt xD
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Disneygalnigen View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 03-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 44
inläggsval inläggsval   Citera Disneygalnigen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 21:00
Kommer Ringaren i Notre Dame att släpppas som Specialutgåva på dvd snart? eller inom dom närmsta 2 åren?
Till toppen
Bellis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Bellis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 21:05
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Den här filmen är helt underbar ^^ Men så fort jag pratar om den med någon annan säger de bara att "Quasiomodo är ful". Fast jag tycker han är söt xD


Man kan ju tycka att det är det som är poängen med honom och hela handlingen, att han ska föreställa ful XP
Håller med dig om att han är söt :P
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 21:14
Äntligen! Någon som håller med mig ... plötsligt blev jag glad.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2010 vid 21:44
quasimodo är fulsöt helt enkelt han är ju verkligen jätte söt på ena sidan (där ögat inte är missbildat) och frammifrån är han ju också söt... det är väll i såfall de väldigt korta öconblicken då man ser honom från den andra sidan som han kan kännas mindre söt men man glömmer det ju snabbt när man ser denna härliga personlighet med sitt stora hjärta så... på det hela taget jså är quasi en riktig sötnos ^-^

Ärligt talat hade jag fått välja mellan alla manliga disneykaraktärer så är det nog Quasi jag hade fallit för (vet att det är tecknade figurer men om man KUNDE välja :P)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2010 vid 01:02

Angående uppföljare och Jehan och Frollos återkomst...

En uppföljare skulle kunna göras mycket bra, men det skulle kräva mod disney inte har.

Jehan är liksom i boken ett svin, och ett fyllo. När han är drucken ser han syner av sin döde bror. Han säger till honom att plåga Quasimodo och att fullfölja den märkliga målningen på Frollo's golv.

Filmen når sitt klimax när Claude stiger upp i helvetet på allvar genom målningen(en magisk cirkel, knyter an till Claude's alkemi i boken) och Jehan börjar fatta vad det är han har satt i görningen.

Kul fakta angående bok gentemot film:

Claude Frollo: BOK- Vänligaste personen i boken, en mycket trevlig person, är starkt troende, är om möjligt för omtänksam(försörjer sin vuxne bror Jehan), blir dock galen av kollisionen mellan åtrå efter Esmeralda och sitt kristna, helgade liv. Börjar syssla med alkemi. Är inte domare, men Ärkediakon(prästen i filmen)

Hans galenskap är särskilt tydlig i två scener: Den första är efter att han knivhuggit Phoebus...

Sagt till Esmeralda: "Phoebus? Han är död. Han måste vara död, jag är säker på att jag högg honom djupt nog!"

Och i slutet, där han står och skrattar på en avsats på Notre Dame åt Esmeralda's avrättning. 

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2010 vid 18:33
Jag måste läsa den boken någon gång ... men jag orkar inte >.<
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2010 vid 11:06
Åh, vilken lycka, jag sitter i skolbiblioteket nu och hittade precis Ringaren i Notre Dame på bok, men jag läser så mycket annat nu så det får vänta, men nu vet jag var den finns.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 6789>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media