Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ringaren i Notre Dame

 Svara Svara Sida  <1234 9>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2006 vid 10:10
Tack "bara lilla jag" du sa precis allt som jag skulle vilja säga om den här filmen... Den är underbar, på ett väldigt skrämmande sätt! 
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 17:12
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:

Visst är filmen bra men jag menade att musiken inte är så bra om man jämför den med andra disney soundtracks t ex som Skönheten och Odjurets, som enligt mig har den bästa Disney musiken.
 
Inte så bra? Vadå inte så bra? Jag vill inte låta dryg och så men jag måste ju säga att det var en lite konstigt jämförelse. Jag menar, det är ju inte ens i samma genre av musik! Ringaren i Notre Dame har ett specielt sound, som jag inte har hört i någon annan dinseyklassiker vad jag kan minnas. Och jag tycker att Skönheten och Odjuret har väldigt bra musik också, för, lets face it, annars skulle den inte få oscars för det.
Men det är ju inte alls samma slags musik som i Ringaren i Notre Dame. Det är en helt annan sak. Jämför till exempel Hellfire med låten om byn i början av Skönheten och Odjuret. Vilken är mest stark? Ganska lätt val i min mening. Jag tycker inte ens att man ska jämföra låtarna med varandra.
Om man ska jämföra någon låt från Skönheten och Odjuret med någon från Ringaren i Notre Dame skulle det väl i så fall vara kanske låten som sjungs i början av Ringaren i Notre Dame, (när man får veta bakgrunden) med den låten i Skönheten och Odjuret jag nämnde förut. Och inte ens då tycker jag att det är riktigt rätt. Det blir så fel när man jämför två helt skilda låtar! Ungefär som, ja, jag vet inte, kanske typ "Främling" med Carola med "We will rock you". Ursäkta om jag kanske har överreagerat nu, men det var inte för att verka dryg och jobbig, jag är bara så insatt i dom här låtarna. Men jag respekterar självklart att du inte gillar dom, men du kunde väl skrivit varför du inte gör det?
 
Skönt att någon känner likadant för filmen som jag TetteN87 Wink
 


Ändrad av Bara lilla jag - 23-maj-2006 vid 17:13
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 19:08
Dock samma filmgenre, så det är ju ganska lätt att man jämför dessa. Båda är musikaler (men väldigt mycket musik i) och lite mer dramatiska än de andra Disneyklisskerna kanske är. Musiken är gjord av Alan Menken i båda fallen osv. Tycker i och för sej också att musiken i Ringaren är "starkare", men föredrar ändå den i Skönheten och Odjuret. Tycker om musiken i Ringaren också, men ändå.
Till toppen
Antigone View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Antigone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 20:02

Det finns förresten en bild på Quasimodo när han visar träfiguren som han gjort av Esmeralda av henne…men jag kan inte komma ihåg att han någonsin gör det i filmen.

http://www.movieweb.com/movies/film/24/2124/gal1439/11.php

Nån som kan förklara?

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 22:14
Har också sett den bilden, den fanns på baksidan av det gamla videofodralet bla. Gissar att det bara är nån slags konceptbild, som kanske användes som reklam för filmen eller nåt, eftersom den inte finns med i själva filmen..?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2006 vid 13:56
Jag håller med om större delen av det du sa om att man kan jämföra musiken. Men jag håller mig ändå till min egen åsikt, det är samma filmgenre osv men det är ju helt skilda slags låtar. Jag menar det är ju inte samma slags låtar i alla romantiska komedier tex.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2006 vid 16:13
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:

Visst är filmen bra men jag menade att musiken inte är så bra om man jämför den med andra disney soundtracks t ex som Skönheten och Odjurets, som enligt mig har den bästa Disney musiken.

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:


Inte så bra? Vadå inte så bra? Jag vill inte låta dryg och så men jag måste ju säga att det var en lite konstigt jämförelse. Jag menar, det är ju inte ens i samma genre av musik! Ringaren i Notre Dame har ett specielt sound, som jag inte har hört i någon annan dinseyklassiker vad jag kan minnas. Och jag tycker att Skönheten och Odjuret har väldigt bra musik också, för, lets face it, annars skulle den inte få oscars för det.
Men det är ju inte alls samma slags musik som i Ringaren i Notre Dame. Det är en helt annan sak. Jämför till exempel Hellfire med låten om byn i början av Skönheten och Odjuret. Vilken är mest stark? Ganska lätt val i min mening. Jag tycker inte ens att man ska jämföra låtarna med varandra.
Om man ska jämföra någon låt från Skönheten och Odjuret med någon från Ringaren i Notre Dame skulle det väl i så fall vara kanske låten som sjungs i början av Ringaren i Notre Dame, (när man får veta bakgrunden) med den låten i Skönheten och Odjuret jag nämnde förut. Och inte ens då tycker jag att det är riktigt rätt. Det blir så fel när man jämför två helt skilda låtar! Ungefär som, ja, jag vet inte, kanske typ "Främling" med Carola med "We will rock you". Ursäkta om jag kanske har överreagerat nu, men det var inte för att verka dryg och jobbig, jag är bara så insatt i dom här låtarna. Men jag respekterar självklart att du inte gillar dom, men du kunde väl skrivit varför du inte gör det?
 
Skönt att någon känner likadant för filmen som jag TetteN87 Wink
 


Du kan säkert mer om musik än vad jag kan, så du har nog rätt. Anledningen jag jämförde var som Hades sa: Båda är dineyklassiker och båda har gjorts av Alan Menken. Det kanske var dåligt att jämföra låtarna så ber om ursäkt om det besvärade dig, men det är min åsikt och jag står för det jag säger.

Med inte så bra menade att den inte är så minnsevärt(förutom musiken i början av filmen). Annars så gillar jag filmen, jag gillar den sista scenen då flickan går och rör Quasimodo på ansiktet och som sedan tar fram honom till människorna på torget.

Sedan ville du veta varför jag inte tycker att låten är minnesvärd. Jo, för att jag inte minns låtarna så bra efter filmen helt enkelt och för att jag inte går och visslar på den som jag gör med Skönheten och Odjuret, Djungelboken, Aladdin eller Den lilla sjöjungfrun musiken. Kort sagt så blir jag inte rörd av musiken.

Där fick du ditt svarSmile.


Ändrad av The Chosen One - 24-maj-2006 vid 16:16
Jag lever för staden.
Till toppen
Sessyi View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sessyi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2006 vid 22:49
Min absoluta favoritscen är när Esmeralda vandrar mellan ljusen i kyrkan och sjunger. Det är så underbart vackert gjort, man känner verkligen med henne under den sången.
 
Underbar!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2006 vid 23:16
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:


Du kan säkert mer om musik än vad jag kan, så du har nog rätt. Anledningen jag jämförde var som Hades sa: Båda är dineyklassiker och båda har gjorts av Alan Menken. Det kanske var dåligt att jämföra låtarna så ber om ursäkt om det besvärade dig, men det är min åsikt och jag står för det jag säger.

Med inte så bra menade att den inte är så minnsevärt(förutom musiken i början av filmen). Annars så gillar jag filmen, jag gillar den sista scenen då flickan går och rör Quasimodo på ansiktet och som sedan tar fram honom till människorna på torget.

Sedan ville du veta varför jag inte tycker att låten är minnesvärd. Jo, för att jag inte minns låtarna så bra efter filmen helt enkelt och för att jag inte går och visslar på den som jag gör med Skönheten och Odjuret, Djungelboken, Aladdin eller Den lilla sjöjungfrun musiken. Kort sagt så blir jag inte rörd av musiken.

Där fick du ditt svarSmile.
 
 
Att jag skulle kunna mer än du om musik har jag ingen aning om, för jag är absolut inget musikgeni. Tongue
Självklart ska du säga din åsikt! Även om jag står fast vid vad jag tycker så förstår jag ditt resonomang nu när du har lagt upp det tydligare. Det besvärade mig inte och jag ville som sagt inte låta dryg och om jag misslyckades med det så ber jag om ursäkt.
 
Jag kan hålla med dig om att låtarna är kanske inte så trallvänliga (om det var så du menade, det var i alla fall så jag uppfattade det) men jag tycker att de har en mäktig ton på något sätt och jag rycks verkligen med i de flesta av dem. Men det är ju självklart inte alls lika lätt att sjunga med i dem och så som i kanske, Havet är djupt i Den Lilla Sjöjungfrun, det är lite olika låtar.
 
För övrigt, när jag ändå är inne på låtarna, så tycker jag att de har en bra innebörd. De betyder verkligen någonting. Esmeraldas bön till exempel, den tycker jag är väldigt fin och betydelsefull, även om den givetvis är bättre på engelska än på svenska.
 
Det är en bra scen, jag håller helt med dig. Den sista scenen är väldigt fin! Han vill så gärna passa in och när den lilla flickan kommer och sedan tar honom i handen och leder honom ut till folket så vet han att han gör det. Slutscenen är väldigt bra faktiskt!
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 19:38
Som ni redan vet så har jag skrivit att musiken till denna film inte är minnesvärd. Jag fick läsa några inlägg där vissa inte höll med mig, så jag blev förvånad och tyckte att det var konsigt. Så jag tänkte se på filmen igen för att friska upp mitt minne om den(för det var 7 år sedan jag såg filmen). Men jag orkade inte det tills igår då jag satte mig på soffan och såg på filmen, jag var fast i min åsikt om att musiken inte var minnesvärd. Men under filmen så började jag intressera mig t.ex. till låtar som ´The Bells of Notre Dame´ och den fantastiska ´Out there´ men det räckte inte, så jag krävde mer. Sedan kom ´God Help outcasts´, ´Hellfire´m.m. så man kan säga att det blev som grädde på moset. Efter att filmen var slut så insåg jag att jag hade fel om musiken i Ringaren i Notre Dame. Men jag tycker fortfarande att musiken till Pirates of Caribbean är dåligTongue.

Det var allt för mig, tack!
Jag lever för staden.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2006 vid 16:43

Kul att du har ändrat uppfattning om detta musikaliska mästerverk Winkhaha

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sessyi View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sessyi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2006 vid 23:44

Det är texten i musiken som har berört mig mest av allt. Det är verkligen sammanhängande med vad som försigår under låtens gång och allt flyter samman bara helt gudomligt. The Bells of Notre Dame är ju en helt perfekt öppning på filmen, och ett perfekt slut. Det är den som verkligen sluter samman hela sagan, där har de verkligen lyckats.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 19:55
Jag håller med dig till 100% kunde inte ha sagt det bättre själv. Vissa filmer är faktiskt inte "ett med filmen" men de här låtarna är som filmens andetag, eller något sånt haha
 
Tycker att denna film är lite väl grov för att vara en barnfilm, vad var åldersgränsen när den kom ut på bio?
Men tack vare stenfigurerna får dom in humorn som är ganska behövlig för att historien inte ska bli allt för tragisk.
 
Frollo är faktiskt en disney skurk som skiljer sig från de övriga, som jag nämnde tidigare. Han är verkligen elak! Han har inga humoristiska drag eller något i den stilen, han är bara falsk, grym och obarmhärtig, osv. Om man jämför med tex Cruella, hon har ju ändå sina roliga drag, knäppa kommentarer och sådant. Men Frollo är bara elak hela tiden.
 
Jag funderade på en sak, det var nu ett tag sen jag såg filmen. Jag kommer ihåg att jag inte fattade att Frollo vill ha Esmeralda när jag var liten. Nu förstår jag ju det, men det jag funderade över var om det är tydligt i filmen? Som jag minns det får man små vinkar men inga tydliga tecken. Med undantag från Frollos erbjudande till Esmerlada, "honom eller elden".
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 23:16
Styvmodern i Askungen är också en riktig skurk, hon har heller inga humoristiska drag.

Åldersgränsen när filmen kom ut var 7 år. Jag försökte visa filmen till min mammas kompis barn som är 4 år men han blev inte så rädd, han tyckte att filmen va ganska tråkig och samma sak tyckte jag när jag var liten.

Filmen kanske inte passar till barn under 10 år. Samma sak med filmer som Pocahontas, Anastasia(Fox) och Prinsen av Egypten(DreamWorks). När jag var liten så blev jag rädd för scenen då Thomas dödade Kocuom. Det är nämligen första gången en mänsklig karaktär dödas "on-screen" i en animerad Disneyfilm.

Tillbaks till Ringaren i Notre Dame, det där med att Claude Frolle vill ha Esmeralda är ju väl ganske tydligt, t ex när Frollo tar tag i Esmeralda och luktar på hennes hår och rör henne runt om halsen eller när han sjunger Hellfire så förstår man när man ser hennes kropp i elden(jag gör det i alla fall).


Ändrad av The Chosen One - 04-juni-2006 vid 23:25
Jag lever för staden.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2006 vid 19:18
Ja, nu förstår man såklart att Frollo vill ha Esmerlada, men när jag var liten förstod jag det inte.
 
Jag håller med om att Ringaren i Notre Dame kanske inte passar barn under 10 år, men jag förstår inte riktigt Anastasia och Pocahontas (prinsen av Egypten var så länge sen jag såg så jag kommer inte riktigt ihåg den). Dom är väl inte så grymma? Okej att Kocum dör och att Anastasias familj dör och så, men jag tycker ändå inte att de är så farliga. Om man tänker efter så är de ju väldigt mildrade i Disneys/Foxs version. Jag hade i alla fall Anastasia och Pocahontas som två av mina favorit filmer när jag var liten.
 
Det är sant, fast det känns ändå inte på samma sätt för mig. Styvmodern i Askungen dödar inte ett flertal människor helt kallt osv.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2006 vid 21:15
Om du läser artikeln "Därför blev Pocahontas som den blev" som Daniel skrivit så förstår du nog vad jag menar. Jag tycker det är för mycket historia i Anastasia och vissa barn finner det tråkigt(de bryr ju sig inte om historia, de vill bli underhållna), sedan är det så att det inte finns några djur som pratar i Anastasia(förutom Bartok) och Pocahontas, barn gillar att se talande djur.
Och Prinsen av Egypten behöver jag inte gå in på förutom att det inte finns en gnutta humor i filmen och om det finns så är de inte bra. Men det betyder inte att Prinsen av Egypten är en dålig, det är faktiskt en av de bästa animerade filmerna pga det är välgjord och epsikt, det mer som en historisk film än en barnfilm. Men grymma är de inte, förutom i Pocahontas när Kocuom dör.

Styvmodern kanske inte dräper människor men  hon gör vad som helst för att göra Askungen olycklig: sliter hennes kläder, låser in henne i rummet, har henne som slav och låter henne bo ensmam i tornet.
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2006 vid 14:26
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:

Om du läser artikeln "Därför blev Pocahontas som den blev" som Daniel skrivit så förstår du nog vad jag menar.
 
Är detta den artikel som är placerad på filmsidan för Pocahontas? I sådant fall har jag läst den. Det var mycket intressant att se anledningen till att det inte blev en barnorienterad film med talande djur och annat.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juni-2006 vid 17:08
Ringaren i Notre Dame är en underbar film, tycker jag, och har fina låtar. Stort spektakel, hells fire, esmeraldas bön, bells of Notre Dame o.s.v.
Den har ett bra budskap också, godhet behöver inte alltid var den snyggaste, även om det påminner lite om Skönheten och Odjuret.
Hur slutar boken då? o: Är det att Quasimodo dör eller vad? :O Den bästa scenen tycker jag är när Frollo säger SILENCE och Esmeralda säger JUSTICE! Mäktigt ord, jag har dessutom alltid facinerats av Zignenar-historia. Mycket intressant film, och väl värd att se. Dock för elva + skulle jag gissa, absolut inte yngre än tio. Jag gillar den i vilket fall som helst. :)
 
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2006 vid 17:31
Postad av Redhead Redhead skrev:

Hur slutar boken då? o: Är det att Quasimodo dör eller vad? :O Den bästa scenen tycker jag är när Frollo säger SILENCE och Esmeralda säger JUSTICE! Mäktigt ord, jag har dessutom alltid facinerats av Zignenar-historia. Mycket intressant film, och väl värd att se.
 
 
Qusimodo dör i boken, om jag inte minns fel så hittar man ett vanskapt skelett intill Esmeraldas skelett eller något sådant. Fast jag kan minnas fel, men han dör i vilket fall somhelst.
 
Det är en väldigt bra scen! Alla blir helt tysta när Esmeralda skriker justice, eller rättvisa på svenska då men Tongue Jag blir rörd av Esmeralda som ställer upp för en annan människa på det sättet. Jag tycker hon har en beundransvärd personlighet!
 
Visst är Zigenar-historia intressant Wink Man får veta mycket om det i de självbiografiska böckerna om Katitzi av Katarina Taikon. Väldigt bra böcker om du är intresserad av sånt, rekomenderar dom verkligen om du inte redan läst dom. Själv har jag dock inte lyckats få tag i de sista i serien Confused
 
Men åter till ämnet, jag tycker att det är en intressant film då man faktiskt inte riktigt tänker på hur avståndstagande många människor är emot såna som inte ser ut som alla andra. Sen tar den ju också upp förtrycket av zigenare, som har funnits länge. Och hur soldaterna inte har någon egen talan, gör dom tvärt emot riskerar dom livet. Osv! Den tar upp mycket.
En mäktig film. och jag håller med om att den inte är så barnvänlig, men disney gör ju faktiskt inte bara filmer anpassade för barn.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2006 vid 21:03
Jag tycker att det är väldigt tråkigt att regissörerna tar bort låtar från filmerna t ex "Someday"(som är åtminstone värd en oscarnominering) har de tagit bort. Jag tycker att den är mycket bättre än God Help the Outcasts, är det fler som tycker så? Jag skulle verkligen villat ha med den i filmen(inte bara i sluttexten), är det någon som vet om det ska komma en ny utgåva där låten är med i filmen(eller det kanske inte kommer, för att God Help the Outcasts hat tagit Somedays platsCry,synd)?

Sen tycker jag samma sak om Pocahontas "If I Never Knew You"!
Jag lever för staden.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 17:57
Someday är en jättebra låt! Fast jag vet inte om jag tycker att den borde ersätta God help the Outcasts, för den låten tycker jag är helt underbar! Men Someday borde absolut ha varit med i filmen och inte bara eftertexterna!
I rimlighetens namn borde det ju komma en nyutgåva, då det har gjort de/ska göra det på de flesta andra. Hoppas på att det gör det i alla fall. Men nej, om dom byter låt nu skulle det ju kännas jättekonstigt Confused
 
If I never knew you, är det låten som är innan John Smith ska avrättas, som de klippte bort för att det skulle blivit långtråkigt? Den vill jag verkligen höra! Vart kan man få tag på den? Alla säger att den är jättebra ju! Har jag sån tur att den spelas på eftertexterna?
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 19:21
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

 
If I never knew you, är det låten som är innan John Smith ska avrättas, som de klippte bort för att det skulle blivit långtråkigt? Den vill jag verkligen höra! Vart kan man få tag på den? Alla säger att den är jättebra ju! Har jag sån tur att den spelas på eftertexterna?
 
 
Det gör den kanske, minns jag inte. Den finns i alla fall som extramaterial på Pocahontas-dvd:n.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2006 vid 14:40
Okej det hjälpte tyvärr inte mej, jag har nämligen inte den på dvd Cry
 
Jag tänkte på en sak, borde det inte vara ganska torrt att äta dom där fåren? Alltså när geten äter dom :P
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2006 vid 16:23

Vår familj hade en get när jag växte upp. Hon älskade att käka papper, så hon åt upp våra tidningar och mina teckningar. De där fåren på filmen ser ut att vara av någon trämassa, så det smakade säkert finfint...


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2006 vid 17:06
Getter äter allting(avföringar vet jag inte), de gillar speciellt skräp och papper som Silver sa.

Lite kuriosa: Getter kan också klättra i träd(korta träd däremot), de kan jag svära på att ni inte vissteWink


Ändrad av The Chosen One - 13-juni-2006 vid 19:54
Jag lever för staden.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 13:02
Haha nae det visste jag faktiskt inte Tongue Tack för upplysningen...
Ja men i sånna fall var säkert Quasimodos träfigurer riktigt goda Wink
 
Jag tycker att den första låten är en väldigt bra start för filmen. Den när han sjunger för barnen. Man får liksom veta om Quasimodos föräldrar och varför han är där han är, Frollos karaktär och sånt. Sång är ett ganska bra sätt att förmedla sånna fakta på, också ganska vanligt inom Disneys filmer.
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2006 vid 17:41
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att regissörerna tar bort låtar från filmerna t ex "Someday"(som är åtminstone värd en oscarnominering) har de tagit bort. Jag tycker att den är mycket bättre än God Help the Outcasts, är det fler som tycker så? Jag skulle verkligen villat ha med den i filmen(inte bara i sluttexten), är det någon som vet om det ska komma en ny utgåva där låten är med i filmen(eller det kanske inte kommer, för att God Help the Outcasts hat tagit Somedays platsCry,synd)?

 
Är du knäpp? Shocked God help the outcasts är så fin att det inte är sant, jag älskar den av hela mitt hjärta. Someday är okej, tyvärr inte så mycket mer.
what's so civil about war anyway?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2006 vid 17:58
Postad av Redhead Redhead skrev:

 
Är du knäpp? Shocked God help the outcasts är så fin att det inte är sant, jag älskar den av hela mitt hjärta. Someday är okej, tyvärr inte så mycket mer.
 
Haha, vem av er som är knäpp kan ju diskuteras eftersom du har exakt samma åsikt som The Chosen One, fast om en annan låt. Jag tycker båda låtarna är bra, men skulle nog säga att God help the outcasts är lite bättre, passar bra där den är (i fall någon nu undrade vad jag tycker Wink)


Ändrad av Daniel - 17-juni-2006 vid 18:24
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 17:24
"Someday" bättre än "God Help the Outcasts"?  Nej, absolut inte.
"If I never knew you" bra? Verkligen inte.Sleepy
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 01:36
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att regissörerna tar bort låtar från filmerna t ex "Someday"(som är åtminstone värd en oscarnominering) har de tagit bort. Jag tycker att den är mycket bättre än God Help the Outcasts, är det fler som tycker så? Jag skulle verkligen villat ha med den i filmen(inte bara i sluttexten), är det någon som vet om det ska komma en ny utgåva där låten är med i filmen(eller det kanske inte kommer, för att God Help the Outcasts hat tagit Somedays platsCry,synd)?

 
Jag tycker att Someday är en bättre låt än God Help The Outcasts, men den senare passar nog bäst in i filmen tycker jag.
 
 
 


Ändrad av *natalie* - 22-juni-2006 vid 01:36

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 9>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media