Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten och Odjuret - Musikalen

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Skönheten och Odjuret - Musikalen
    Postad: 11-januari-2006 vid 18:08
Är det nån här förutom mig själv som har sett Skönheten och Odjuret som musikal?

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2006 vid 21:19
Jaså, först nu vaknade stockholmarna?

Jodå, det var längesen som vi i södra och västra Sverige såg den pjäsen. Det finns redan en tråd om den här:
http://www.disneyfilmsidan.se/forum/forum_posts.asp?TID=222& amp;PN=4
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2006 vid 22:00

Just det, den har ju gått i Göteborg tidigare! Tänkte inte på det 

Själv såg jag den 6/1 med Charlotte Perelli. Tyckte att det var jättebra skådespelarinsatser, speciellt av Linus Wahlgren som Gaston och Ola Forssmed som Lumiere.


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2006 vid 22:30
Såg den här i Göteborg i maj, tyckte den var riktigt bra. Hade gärna sett denna versionen också. Att Charlotte Perelli spelar Belle låter väl inte som någon höjdare, men Linus Wahlgren som Gaston låter intressant. Han var väldigt bra i "Grease" och Gaston är ju den självklara favoriten.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2006 vid 10:57
Postad av *natalie* *natalie* skrev:

Just det, den har ju gått i Göteborg tidigare! Tänkte inte på det 

För att inte tala om att den hela förra året spelades i Köpenhamn i en riktigt stor och påkostad uppsättning, fullt i klass med uppsättningarna i New York och London. Och till på köpet med en skånska, Mia Karlsson, i huvudrollen i en del av föreställningarna!

Postad av *natalie* *natalie* skrev:

Själv såg jag den 6/1 med Charlotte Perelli. Tyckte att det var jättebra skådespelarinsatser, speciellt av Linus Wahlgren som Gaston och Ola Forssmed som Lumiere.

Och dessutom med den allestädes närvarande Anders Öjebo som Lefou!


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2006 vid 11:04
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Just det, den har ju gåttOch dessutom med den allestädes närvarande Anders Öjebo som Lefou!

Bara det gör den ju värd att se!


Ändrad av Proximus
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2006 vid 16:40

Ja, han var ju också med. Det var roligt att se honom för man känner ju igen hans röst ganska bra


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2006 vid 17:20
Det avgjorde saken. Måste se den i Stockholm också!
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2006 vid 18:11

Åh, jag såg den i Stockholm förra helgen, och den var så OTROLIGT bra, i sann Disney-anda! Jag fattar inte att den var tre timmar, det kändes som en halvtimme och det tog slut alldeles för fort! Jag vill se den igen!

Ola Forssmed och hans ben ägde verkligen hela föreställningen! Gudars, vad vi satt och skrattade! 

 Är det någon som vet om de säljer "sunk-platser" på den föreställningen? Ni vet, billiga platser bakom pelare och sånt som ingen annan vill ha? Jag vill som sagt se den igen men kanske inte för 400 kr

Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2006 vid 19:46

Ja, jag fattar inte hur han gjorde det där med benen! Det var ju hur kul som helst!

Den billigaste platsen som går att få kostar 350 kronor, i alla fall enligt www.ticnet.se

 



Ändrad av *natalie*

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2006 vid 13:00
skulle vilja se den! Det är urfina posters uppe över hela stan för den föreställingen.
Men just nu har man ju student och avslutningsbal att koncentrera sig på, och dit går också mycket av pengarna, tyvärr. Men jag hoppas att jag hinner se den.
Någon som vet hur länge den ska gå i Sthlm?
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2006 vid 18:03
Sista föreställningen är den 30 april i år.

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 19:17
Jag vill jättegärna se den!! Men jag är så rädd att jag kommer sitta och anmärka på den nya översättningen av låtarna, och inte kunna koncentrera mig på historien! :P Jag tycker gott och väl att dom kunde behålla texterna som Ingela "Pling" Forsman skrev till filmen!! :P
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2006 vid 19:17
Men den fortsätter igen i höst, åtminståne står det så på annonserna i tidningen!
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Vicky Hard View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-juli-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Vicky Hard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2006 vid 21:29
Jag såg den i stockholm och blev jättebesviken :( Charlotte Perrelli var verkligen inte bra som Belle! Hon ville för mycket med sången och tog bort den "cleana" musikalsången som jag tycker ska finnas där (dvs, man ska inte hålla på att waila och sånt i låtarna). Känns som att någon utbildad musikalartist hade gjort rollen bättre. Men jag gillade Babette som dansade hela föreställningen på tå :D
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2006 vid 23:54
Nej vad säger du människa, jag älskade versionen i Stockholm! Perelli gör sig bra som Belle med sin småländska, det tycker jag passar Belle som ska vara lite lantlig och så. . . Jag kan hålla med om att hennes röst inte är typiskt "musikalaktig", men den är kraftfull och riktigt karismatisk. Heja Charlotte
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2006 vid 09:41
jag tycker att Perelli gjorde ett bra jobb hon var ju inte bäst på scen men hon var inte dålig!!!
Till toppen
Vicky Hard View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-juli-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Vicky Hard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2006 vid 15:33
Kan väl tillägga att jag under samma helg hade sett premiären av Sweet Charity med Nanne som var helt fantastisk, så det var ju svårt för Charlotte att mäta sig med det. Men jag håller fast vid att hon inte borde hålla på  med musikal. :(
Nu när jag ändå klagar så kan jag ju passa på att klaga lite på Linus Walhgren också. Tycker Gaston var för överdriven :/
Men som sagt, Babette var cool :D
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2006 vid 22:06
men jag tyckte faktiskt att han var bra bättre än charlotte!!!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 12:53
Postad av adamgard adamgard skrev:

Jag vill jättegärna se den!! Men jag är så rädd att jag kommer sitta och anmärka på den nya översättningen av låtarna, och inte kunna koncentrera mig på historien! :P Jag tycker gott och väl att dom kunde behålla texterna som Ingela "Pling" Forsman skrev till filmen!! :P
 
 
Jag såg den igår ( inte med Perelli som Belle...) Jag hade ingen aning om att de ändrat texten på låtarna och jag blev nästan arg ju... hängde ju först inte med alls ju Confused förstår inte riktigt vitsen med att ändra texten men de finns väl nån andledning antar jag...
 
 
tyckte inte den var så bra faktiskt, den blev bättre mot slutet dock tack och lov TongueWink bäst var ju klart Lumiére (Ola)  och Gaston (Linus) de känndes lixom mest "äkta" på nåt sätt!
 
 
Jag har sett lite bilder från den Amerikanska(?!) versionen och då var Belle klädd i sina vanliga kläder och såg ut som hon gör i filmen men de gjorde hon ju inte i den här versionen ( den svenska) varför har de gjort så Confused...
 
hur som helst så tycker jag den var okej inte bra men inte dålig helt okej bara helt enklet TongueWink


Ändrad av Saga - 27-december-2006 vid 12:55
Love will be your guide
Till toppen
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 17-december-2006
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 18:33
Hej alla!
Jag har hort om den där Skönheten och Odjuret-musikalen!
Hörde också att Perrelli spelar Bell.
Någon som har sett den?
Jag tycker Perrelli är väldigt bra och därför vill jag veta om hon gör rollen bra!
Hur är musikalen förövrigt?
Är musiken bra?
Är skådespelarna bra?
Är hela musikalen bra?
Jag vill också att ni setter ett betyg ..../10

svara snälla!

//Gurra
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media