Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney-saker

 Svara Svara Sida  123 5>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney-saker
    Postad: 03-januari-2006 vid 22:08
Jag minns, när jag var liten och Pongo och de 101 dalmatinerna var populär, så fick jag ett kinderägg med Crulla de vil som leksak.. Sedan fick jag ett antal valpar i kommande kinderägg, och sen köpte jag Dalmatiner-familjen med samma finktion som en pip-anka... Och så har vi ju mitt kära gosedjur, Abu som elefant, som jag fick för längesen! Och alla sakerna från Disney on Ice!! jag har åkt dit varje år sen jag var.. 2-4 år!!Nu undrar jag: vilka "Disney-saker" står Dig kärt om hjärtat? Varför? När fick du den?
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2006 vid 15:17

Jag har en hel del disneysaker jag också och nästan alla har en speciell plats i mitt hjärta men den "prylen" jag verkligen gillar allra mest just nu är en plånbok! Jag fick den i fredags av min kompis Carin som hade köpt den i disneyaffären i London! Jag älskar den därför att jag blev så förvånad och för att jag verkligen behövde en söt plånbok (det är mimmi på den och så står det London på den)  För övrigt tack Carin! (jag fick även bilder på sean connery, kan man bli mer lycklig?)

En annan disneypryl jag verkligen älskar är mitt Simba gossedjur! Jag fick honom när jag vär sex år gammal och fick reda på att jag behövde glasögon, för att jag skulle bli glad igen fick jag simba på mina bågar tillglasögonen och så fick jag gossedjuret själv

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2006 vid 16:56
Jag har, i princip hela mitt liv, samlat på disneyfigurer. Inte från Mc donalds eller så, utan små figurer i plast helt enkelt. Många av dom kommer från "Bullyland" i tyskland men jag har också lyckats samla på mig några på tex Disney on ice och i Disneyland. Nu har jag fått upp alla mina älskade figurer i en hylla på väggen, ser väldigt fint ut :)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2006 vid 22:42
På BR nuförtiden är det så populärt med just Askungen dockor m.m. (I disneyprincess serien) Varför just Askungen ? Jag samlar på Ariel prylar och har dom i ett fint skåp. Beror det på att filmen kom på dvd eller ? Blir det Den Lilla Sjöjungfrun prylar i höst när filmen släpps i Oktober ? Någon som vet ?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2006 vid 22:33
Ja varför just Askungen ? Det där med att Askungen kommit ut på DVD tror jag inte är orsaken att till att det finns så mkt askungen saker, har för mig att de fanns ganska många sånna innan DVD:n släpptes...men det kommer nog en och annan ariel pryl när DLS kommer på DVD
 
nu kommer jag ihåg hur kul det var förr när en ny klassiker kom på bio då fanns det ju hur mkt kul prylar som helst om den filmen ju ...inte lika mkt sånt nuförtiden...
Love will be your guide
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 23:39
Jag har prylfobi så jag har gjort mig av med de flesta gamla plastfigurer jag har. Men när jag var liten var jag väldigt förtjust i min Ariel-barbie. Jag tjatade till mig henne av pappa och jag kommer ihåg att jag bara satt och tittade på henne hela vägen hem i bilen och trodde att jag drömde. Hon och jag följdes åt i många år och är en av de "prylar" som faktiskt överlevt alla mina vindsstädningar
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2006 vid 21:59
på www.donettas.com finns det massa bilder på olika disney prylar. Jag har haft när jag var liten. Esmeralda docka, Ariel docka samt Pocahontas. Hadde prins Eric också. Älskade disneysaker när jag var liten. Gillade mest lilla Sjöjungfrun. Vilka disney dockor har ni haft ?
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2006 vid 23:46
Ariel var min enda. Det var kanske därför jag gillade henne så mycket

Ändrad av TangiableArc - 01-augusti-2006 vid 23:46
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2006 vid 09:49
jag tycker om en mimmi docka som jag köpte förra året då jag var på disneyland paris när jag ser den kommer jag hur roligt vi hade då.
 
Jag har också mossor av klistermärken på alla prinsessorna på min telefon. Klistermärkerna har jag fått utav min lilla syster och därför tycker jag extra mycket om dem.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-augusti-2006 vid 13:56
Jag minns att jag hade en Jasmine-docka. Sedan hade jag två actionfigursliknande figurer föreställandes Jasmine och Anden.  
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 20:25
Jag har haft Lejonkungen prylar också. Småplast figurer. Vad tycker ni om dagens prylar ? Te.x det som finns på BR m.fl.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2007 vid 22:13

Jag hade en Ariel docka. Min syrra blev så avundsjuk så jag fick låsa in dockan i en låda när jag inte lekte med henne annars tog syrran den!

Jag har också haft en Eric docka(+en Blunder)
Hmm låt se annars har jag nog bara haft...Några nalle puh gossedjur och några små plast lejon från Lejonkungen Smile
 
Märkligt att jag hade så mycket från lilla sjöjungfrun, jag gillade väll den filmen när jag var liten antar jag LOL
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2007 vid 16:51
Jag har haft album som man klistarade in bilder i. Vet ni vilket jag menar. Det var nummer på på dom. Sånna finns i dag också. Med te.x Barbie och Disney Princess.
Jag har haft med Lejonkungen och Aladdin.
Till toppen
emmlag View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera emmlag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2007 vid 18:19
Jag har en liten Kalle Anka som har football(amerikansk)kläder på sig.Den fick jag av min mamma för något år sen.
Bye bye blåbärspaj!
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2007 vid 17:31
man har ju såklart sin kära Disney-klassiker samling!!!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 16:14
Jag har haft många disney målarböcker också. Vilka målarböcker har ni/haft ?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 21:09
http://www.littlemermaid.cjb.net Kolla in denna sida. Med bilder på Arieldockor m.m.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 20:28
Vet inte hur mycket jag lagt ner på min Cars-samling, men de va skit samma. Det är allt mellan plåtbilar, klistermärken och muggar, sängkläder, affischer och kuddar.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 21:05
Ni som haft Ariel dockor ? Vilka har ni haft ? Kolla in www.littlemermaid.cjb.net Jag har haft Royal Princess Ariel. Och Eric har jag haft också. Ariel som brud är fin. De äldre tyco dockorna är fina. Har ni haft dom ?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 21:59
Min syster hade Ariel som sjöjungfru-dockan (Tyco).
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 23:45
Jag hade en mycket gammal Ariel-docka köpt i England innan filmen haft premiär i Sverige, som inte alls var lik Ariel. Långt senare fick jag en mer Disney-lik variant som baserades på serien, den med de två små tvillingarna, och så även Erik i bröllopsuniformen (ytterst stilig).

Jag har en nästan orörd Pocahontas-barbie med alla attiraljer, jag hade slutat leka med dockor när jag fick den, men hon är en väldigt fin detalj i samlingen.

Den mest känslomässiga disney-prylen måste vara mjukdjursparet Nala/Simba som unga som jag fick en julafton när jag önskade mig dem som mest. De har varsin magnet i nosen så att de kan pussas!

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2007 vid 13:38

Jag har många Disney saker, bla. Barbie dockor föreställande Pocahontas och John Smith och en uppsjö gosedjur föreställande bla. Mimmi och Bambi. Just nu kommer jag inte på vilken som kan vara min favorit Disney sak, jag har nog många favoriter.

 
Har en många fler saker, men vill inte skriva ner det, det skulle bli en sån lång lista..
Till toppen
Bärgarn88 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 29-november-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Bärgarn88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2007 vid 18:02
Jag har lite av varje... Doris som jag köpte i Mallorca, Pumbaa badflaska, olika badflaskor, Stitch... jag har massor!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 15:07
Vilka målarböcker har ni haft ?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 18:25
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilka målarböcker har ni haft ?
 
Jag har haft en Skönheten och odjuret-målarbok och en Aladdin-målarbok, och kanske någon mer.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 21:11
Vad tycker ni om dagens disney prylar ?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 09:01

Jag har lite allt möjligt smått och gott. Men det jag har mest av är produkter som har anknytning till Heffaklumpen. Pappmuggar, papptallrikar, servetter, målarbok, pennor av olika slag, pärm, skrivböcker, miniboken "Heffaklumpen på picknick", de två miniböckerna som är en snabbspolning genom filmen på max 20 små sidor, pennskrin, pennvessare, två affischer, fyra tavlor, ett gossedjur, en liten plast-heffaklump med Ru på huvudet, Heffa-bilder på mobilen, badboll, en mjuuuk Heffakudde etc. etc.



Ändrad av 101dalmatiner - 18-oktober-2007 vid 15:12
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2007 vid 19:20
Det finns otroligt mycket disney princess saker just nu. Vad har ni ? Jag har pennskrin och lite annat. En vanlig pärm, pennor m.m.
Till toppen
Starchild View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Starchild Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 04:34
Jag samlar på precis allting med Tingeling *me love*
har till o med kläder ;)
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 12:24
jag skulle lätt kunna köpa en massa disneysaker! *disneyfreak* När jag var i Italien med min klass så hittade jag till disneystore, och det var en fröjd för ögat!! Där skulle jag lätt kunna lägga ut mycket pengar..
nån annan som varit på Disneystore??
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media