Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney-saker

 Svara Svara Sida  <1 345
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gnaffman View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 14-november-2008
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Gnaffman Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2008 vid 12:58
Angående Disneyfigurer och annat, såg en tråd någonstans om att dom säljer plastfigurer av disneyfigurer på internet, verkar kul, kolla in www.bullyland.se, finns en hel del faktiskt.
 
MVH
 
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2008 vid 13:29
Jag tycker att de ser väldig billiga ut, ingenting jag anser vara värt att samla på. Plastfigurerna i kexpaketen på 90-talet hade ibland bättre form. Ska man samla på Disneyfigurer föreslår jag figurer i hårdplast och handmålade. För det är just färgläggningen på dessa figurer på Bullyland som är hemskt dåliga i många fall.

Ändrad av Daniel - 14-november-2008 vid 13:40
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
MrsDuck View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 16-november-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera MrsDuck Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2008 vid 17:50
Jag har varit i Disney Store många gånger när jag varit i England men blir alltid så besviken för de har bara nya Disney prylar, typ HSM, PotC, Hannah Montana... skräp helt enkelt, de säljar väldigt lite prylar som har med klassikerna att göra. Brukar finnas en liten hylla ägnad åt Musse/Mimmi och Kalle. Jag har köpt en Kalle Anka mugg (som jag älskar) och en Kalle Anka nyckelring Smile
 
Jag har fyra gummi/plast figurer från McDonalds som jag fick när jag var liten, de står stolt i min Disney hylla Smile Jag har Belle, Kalle Anka i guldgrävar kostym och Erik och Ariel.
 
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 18:57
Sammlade ni på disneybilder när ni var små ? Jag hadde många från Lejonkungen. Kommer ihåg att man bytte med andra.
Till toppen
carre85 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera carre85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 20:28
Jag har haft en hel del saker när jag var yngre, därför ska det bli extra kul att gå igenom förrådet här när jag flyttar.. alla gamla leksaker har ju legat i mammas förråd... men något som jag verkligen minns och älskar är mitt gossedjur som föreställer Blunder från DLS. Fick den när jag va 5 år och låg på sjukhus för operation av blindtarmen, så det kombinerar dels sjukhusvistelsen, dels hur mkt jag gillade filmen och hur glad jag blev. Star
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2009 vid 17:45
Man hittar ju aldrig klassiska, fina figurer i affärerna längre, det suger verkligen..., att Hannah Montana o Camp Rock tagit över,,och förstört allt som disney står för.


Ändrad av Art_of_Minnie - 23-mars-2009 vid 17:53
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2009 vid 17:49
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

[QUOTE=Art_of_Minnie][QUOTE=Disney heart]Jag minns, när jag var liten och Pongo och de 101 dalmatinerna var populär, så fick jag ett kinderägg med Crulla de vil som leksak.. Sedan fick jag ett antal valpar i kommande kinderägg, och sen köpte jag Dalmatiner-familjen med samma finktion som en pip-anka... Och så har vi ju mitt kära gosedjur, Abu som elefant, som jag fick för längesen! Och alla sakerna från Disney on Ice!! jag har åkt dit varje år sen jag var.. 2-4 år!!Nu undrar jag: vilka "Disney-saker" står Dig kärt om hjärtat? Varför? När fick du den?
 juste kinderäggen ja! haha kom ihåg att jag köpte massa kinderägg för att få figurerna man ville ha, hahaLOL


Ändrad av Art_of_Minnie - 23-mars-2009 vid 17:50
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2009 vid 17:01
Jag kommer ihåg att jag älskade disney happy Meal på Mc Donalds. Ville ha alla disney figurerna hahha
Till toppen
Bellis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Bellis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2009 vid 17:48
Vi hade tre olika Ariel-dockor, tror jag, och en Shelley-docka från serien. Sen hade vi en massa andra disneyfigurer av gummi^^

Ändrad av Bellis - 10-april-2009 vid 18:03
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2009 vid 10:30
Postad av Bellis Bellis skrev:

Vi hade tre olika Ariel-dockor, tror jag, och en Shelley-docka från serien. Sen hade vi en massa andra disneyfigurer av gummi Sleepy


Vilka Ariel dockor hadde ni ? jag har en Ariel sammling. Där har jag tre stycken. Två i kartong och en som inte är i kartong. Det är en av dom äldre Ariel dockorna som kom på 90 talet.
Till toppen
Bellis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera Bellis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2009 vid 11:59

Dom som vi har är från -90-talet; en har aslångt hår och stjärnögon, är inte säker på om vi har tre eller två Confused men en ennan är blek och har en medf. gaffel iaf Tongue

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2009 vid 20:07
Postad av Bellis Bellis skrev:

Dom som vi har är från -90-talet; en har aslångt hår och stjärnögon, är inte säker på om vi har tre eller två Confused men en ennan är blek och har en medf. gaffel iaf Tongue



Dom som fanns på 90 talet var mycket fina. Jag hadde en Royal Ariel. En med en lila klänning. Och så hadde jag nån till.   
Till toppen
Gustaf Lindborg View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Lindborg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2009 vid 20:32
Titta på hela min relativt stora samling på hobbyrum-bloggen som jag har. Favorit-objekt är den här och den här
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com

- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2009 vid 19:52
Ärligt talat har i stort sätt alla snygga disney prylar några år på nacken, mer ditaljerat och mer kvalite helt enkelt. Vrf vet jag inte.  Varför kom det så mycket under just 1900-talet tro?

Ändrad av Art_of_Minnie - 23-juni-2009 vid 10:31
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2009 vid 17:05
Köpte glas på ÖB med Belle, Törnrosa och Askungen i dag. Mycket fina.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2009 vid 12:01
Kolla in dessa Ariel dockor från tyco. Mycket finare än dom som finns nu. (Hadde en sån när jag var liten)

http://mermaidzone.bizhat.com/tyco.html

Ändrad av disney_girl - 29-juli-2009 vid 12:02
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2010 vid 06:44
Jag har massa disneybilder på min facebook.På olika disneyprylar.





Ändrad av disney_girl - 03-december-2010 vid 06:45
Till toppen
nilia__ View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-april-2009
var: Halmstad
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera nilia__ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2011 vid 20:35
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag har massa disneybilder på min facebook.På olika disneyprylar.



 

Hur kan man få se det? Har du en länk? Smile

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2011 vid 17:34
Postad av nilia__ nilia__ skrev:


Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag har massa disneybilder på min facebook.På olika disneyprylar.




 

Hur kan man få se det? Har du en länk? Smile




Här är länken !!


http://www.facebook.com/album.php?id=100000983851310&aid=31010
Till toppen
a_a_773 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 13-november-2011
var: Göteborg
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera a_a_773 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2011 vid 21:37
letar efter disney muggar i porslin sk. jumbo muggar.(blå med ansiktet på tex nalle puh, tiger,nasse och på andra sidan står det deras namn på engelska) (  ) ser ut såhär som inomparentesen väldigt runda...
någon som vet var man köper dom
Till toppen
Fluttershy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-juni-2012
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera Fluttershy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2012 vid 07:28
Själv har jag inte så många gamla Disney prylar kvar frå tiden då jag var liten. Min mamma slängde gav bort nästan allt till mina kompisar innan vi flyttade till Sverige i 2004 och nu ångrar jag det väldigt mycket,haha xD

Min favorit Disney leksak var en Kiara mjukisleksak tillverkad av firman Applause. Jag älskade henne! Jag tog alltid mycket väl hand om mina leksaker och när jag hittade en liten streck på min fina Kiaras öga fick jag panik. Vi letade efter samma plush i varje leksaks butik och hittade ingen (detta hände typ 1 år efter när jag fick henne). Jag förstog att det är dags att säga hej då till henne. För att fira det sista kvällen med henne såg jag på en lejon program på Animal Planet och grät när jag sönder delade henne xD *psycho kid*

Den andra favorita leksaken var Mattel Megara dockan. Jag hade många disney dockor, Esmeralda,Ariel,3 stycken Mulan och en Hercules docka men Megara var min favorit. Jag var en stor Hercules nörd på 1997. När Mulan kom ut blev jag beroende av denna film, men när det gäller dockorna så har Megara varit min favorit ändå. Jag minns att jag var så arg på min mamma när hon skickade den till fattiga barnen. Hon sade att det var inte meningen att skicka bort henne eftersom hon visste hur mycket jag älskade henne, hon vill skicka bort en Hercules väska som hon trodde att jag inte använder dock hon själv sade till mig att behålla de mest värdefulla och favorita leksaker jag hade Dx Som en vuxen tjej nu köpte jag en ny mattel docka för några år sedan, nu tänker jag leta efter Ariel Mermaid Princess dockan från 1997 som jag hade som liten x3
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2014 vid 17:16
Jag kan förstå att just Frost är fortfarande poppis även på disneystore. Vore kul om dom började med annat också. Det finns ju fler bra disneyfilmer än Frost. Te.x Micke Och Molle,Bambi,Pinicchio mfl.Vad tycker ni om dagens prylar från Disney ?

Ändrad av disney_girl - 20-november-2014 vid 17:17
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-januari-2015 vid 11:01
Frozen drar in enorma summor pengar för Disney. Deras målgrupp är unga flickor som bara älskar frozen så de köper docker, kläder, gosedjur m.m. Unga pojkar har Flygplan och Bilar filmarna som de dras till så Disney tjänar stora summor pengar på de koncepten med.

Disney går på säkra kort när de ska lansera nya varor. Som exempel prinsessan Sofia produkter säljer mer än både Alladin och Ringaren i Notre Dame produkter.
Trist för en själv men som tur är finns Tradera och EBay.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2015 vid 10:44
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Frozen drar in enorma summor pengar för Disney. Deras målgrupp är unga flickor som bara älskar frozen så de köper docker, kläder, gosedjur m.m. Unga pojkar har Flygplan och Bilar filmarna som de dras till så Disney tjänar stora summor pengar på de koncepten med.

Disney går på säkra kort när de ska lansera nya varor. Som exempel prinsessan Sofia produkter säljer mer än både Alladin och Ringaren i Notre Dame produkter.
Trist för en själv men som tur är finns Tradera och EBay.


Säger bara ytterligare om hur motbjudande överskattad Frozen är. Och den här prinsess-nojan är ganska creepy den med.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2015 vid 15:44
Undrar om Frozen hysterin, kommer att läggas ner ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2015 vid 16:33
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Undrar om Frozen hysterin, kommer att läggas ner ?

Har jobbat på fritids i många år nu och har sett hur mycket barnen älskar Frozen och alla dess leksaker.
Jag säger inte att det helt plötsligt har ändrats men häromdagen satte jag igång "Let it go" (Obviously) på min telefon och helt plötsligt utbrister en av dem:
"Neee, inte äckliga Frozen! Jag vill höra Laleh!" 

Den var ny. 

Tror det kommer hålla i sig ett tag till, speciellt när andra filmen är på väg, men tror ändå att barnen börja tappa lite intresse för den. Det kommer alltid nya saker. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-september-2015 vid 19:59
Ser ofta på stan,barn med Frost tröjor, ryggsäckar m.m. Har ni Frost prylar ?
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2015 vid 20:37
För att svara på din fråga: Nej, hysterin kommer nog vara så länge det kommer kortfilmer och uppföljare. Dessutom har ju Disney-world boosten bara börjat med de nya delarna i parkerna och den nya attraktionen i Epcot. Plus att det byggs ett Arendal i Tokyo (tror jag). Så hysterin kommer nog vara fram till andra långfilmen och säkert 5-6 år efter det.


Jag har en liten stickad Olaf som min kusin har gjort sen har jag de klassiska fina 12 tums dockorna, Anna och Elsa. Två av mina absoluta favoritprylar i samlingen. Annars har jag inte så mycket mer!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2016 vid 20:05
Lite väl synd att vissa saker riktas till tjejer, och vissa till pojkar. Det finns även pojkar som också gillar Frost. Och tjejer, som gillar Bilar. På HM, Lindex Kappahl, så är ju Frozen kläderna på flicksidan, och Bilar där killkläder finns.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 345
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media