Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney-saker

 Svara Svara Sida  <1234 5>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 14:06
På www.donettas.com finns det bilder på massa disney saker.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 15:18
Vilka disney böcker har ni/haft ? Jag har Den Lilla Sjöjungfrun 2 varianter. Lejonkungen, Aladdin, Robin Hood, Herkules ovh Pocahontas. (Stora böckerna där det står Walt Disney Klassiker på högst upp)
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 16:50
Det finns en Den Lilla Sjöjungfrun-bok uppe i lilla biblioteket, om man letar lite hittar man säkert fler disneyböcker men den vet jag finns. Själv har jag boken Cars i ett vitrinskåp.

Blev lite nyfiken på vad som fanns och hitta nåt gammalt man blev att minnas. Hittade ''Ludde nyfiken''. Ludde från lady och lufsen 2 skiljer sig dock mycket från hur han är i boken.

Sedan fann man ''Lambert - Det fåraktiga lejonet''. Handlar om en felleverans av en stork som gör att ett Lejon (Lambert) av misstag blir omhändertaget av en fårtacka. Inte förens Lambert blivit äldre förstår han vem han egentligen är och kan skrämma pannbenet ur den hotande vargen. Lite kort =)


Ändrad av Jake - 31-maj-2007 vid 17:08
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2007 vid 00:33
Postad av Hades Hades skrev:

Jag har, i princip hela mitt liv, samlat på disneyfigurer. Inte från Mc donalds eller så, utan små figurer i plast helt enkelt. Många av dom kommer från "Bullyland" i tyskland men jag har också lyckats samla på mig några på tex Disney on ice och i Disneyland. Nu har jag fått upp alla mina älskade figurer i en hylla på väggen, ser väldigt fint ut :)


Kan du inte lägga upp en bild på din samling?  Clap
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2007 vid 20:56
Postad av mimmi mimmi skrev:


Postad av Hades Hades skrev:

Jag har, i princip hela mitt liv, samlat på disneyfigurer. Inte från Mc donalds eller så, utan små figurer i plast helt enkelt. Många av dom kommer från "Bullyland" i tyskland men jag har också lyckats samla på mig några på tex Disney on ice och i Disneyland. Nu har jag fått upp alla mina älskade figurer i en hylla på väggen, ser väldigt fint ut :)
Kan du inte lägga upp en bild på din samling?  Clap


Håller med !! Vore kul att se.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 03:58
Om någon av en händelse skulle hitta en sida med PLÅTBURKAR av alla slag (med disneytema förstås) så kan ni väl säga till?  Smile
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 15:52
Jag samlar på Mimmi pigg

Ändrad av Art_of_Minnie - 24-juli-2008 vid 20:28
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 15:56
Och du Mimmi!!!! Det där med plåtburkar med disney motiv, Titta på Karls kaffe shop. Jag vet att dom har haft med Musse pigg på men jag vet inte om dom har kvar det.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2007 vid 03:56
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Och du Mimmi!!!! Det där med plåtburkar med disney motiv, Titta på Karls kaffe shop. Jag vet att dom har haft med Musse pigg på men jag vet inte om dom har kvar det.


Jag googlade Karls kaffe shop men fick inte upp något vettigt resultat, du skulle inte vilja länka till sidan?

Jäklar! 7000 är en massa! Måste ha varit sjukt jobbigt att räkna dem? LOL
Vad kul, har länge funderat på att börja samla lite själv men det blir liksom aldrig av. Tror jag är för snål  Ermm


Ändrad av mimmi - 01-juli-2007 vid 03:56
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2007 vid 10:48
Vilka MCDonalds happy meal saker har ni haft ? Har inte sett disney Happy Meal på länge. Har MC Donalds slutat med disney Happy Meal ?
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 13:43
 Skrivet av Mimmi:
Jag googlade Karls kaffe shop men fick inte upp något vettigt resultat, du skulle inte vilja länka till sidan?
 
Visst! här är sidan men jag tror inte att du hittar den där.
 
. I Kungsbacka så har dom en affär som heter Kharls kaffe shop men dom har liksom sina egna grejer fast dom ägs av Kharls. Där har jag sett  Musse plåtburkar. Om du bor i kungsbacka så är det ju lätt men om inte så får du nog ringa 118 118 och fråga Kharls kaffe shop på Kungsmässan.
 




Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilka MCDonalds happy meal saker har ni haft ? Har inte sett disney Happy Meal på länge. Har MC Donalds slutat med disney Happy Meal ?

 
Dom gör fortfarande disney saker för Md men inte lika mycket längre.Dead


Ändrad av Art_of_Minnie - 29-juli-2008 vid 17:57
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 21:25
Postad av Caela Caela skrev:

jag skulle lätt kunna köpa en massa disneysaker! *disneyfreak* När jag var i Italien med min klass så hittade jag till disneystore, och det var en fröjd för ögat!! Där skulle jag lätt kunna lägga ut mycket pengar..
nån annan som varit på Disneystore??
 
Jag har, det är hyfsat bra. Fin kvalite


Ändrad av Art_of_Minnie - 24-juli-2008 vid 20:27
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 21:54
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vilka MCDonalds happy meal saker har ni haft ? Har inte sett disney Happy Meal på länge. Har MC Donalds slutat med disney Happy Meal ?
 
Jag läste någonstans att Disney sagt upp samarbetet med Mc Donalds därför att de inte ville kopplas ihop med övervikt/fetma osv...
 
Angående figurhyllan så vet jag inte om figurerna syns så bra om man ska ta kort på hela hyllan, kanske blir för plottrigt :P Jag får se om jag kan komma på nåt bra sätt.


Ändrad av Hades - 02-juli-2007 vid 22:01
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 00:14
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

 Skrivet av Mimmi:
Jag googlade Karls kaffe shop men fick inte upp något vettigt resultat, du skulle inte vilja länka till sidan?
 
Visst! här är sidan men jag tror inte att du hittar den där.
 
. I Kungsbacka så har dom en affär som heter Kharls kaffe shop men dom har liksom sina egna grejer fast dom ägs av Kharls. Där har jag sett  Musse plåtburkar. Om du bor i kungsbacka så är det ju lätt men om inte så får du nog ringa 118 118 och fråga Kharls kaffe shop på Kungsmässan.
 


tusan, de hade ingen butik i helsingborg. men tack ändå! :D
lär väl hitta det någon annanstans. Har sett det lite här och var..

Någon som vet om Disneysaker är ovanligt dyra inne på Disneyland?


Ändrad av mimmi - 03-juli-2007 vid 00:14
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 14:09
 

Någon som vet om Disneysaker är ovanligt dyra inne på Disneyland?
[/QUOTE]
 
Tja det beror på vad det är. Ibland är det dyrare på andra ställen och i bland på Disneyland. Men som ni flesta disneysammlare vet så är disneý saker ALLTID dyrare en övriga. Till ex godis: Vi säger att en stor påse med hallonbåtar kostar 20 kr, om det hade varit samma storlek och hade varit till ex Långbens karameller så hade dom kostat 40/50 kr. Men för det mästa till skillnad från andra ställen där dom säljer disneysaker så är nog många saker billigare i Disneyland. Det beror på vad man tycker är billigare för disney. Men om du vill bli en disneysamlare så måste ni veta att disney aldrig är billigt. Om du inte skulle kunna hitta det på rea någon gång. Så både ja och nej till frågan.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 14:16
Dom äldre Tyco dockorna var så fina. Finare än dagens dockor som finns på BR. Jag har nu på semestern varit i Danmark. Och på BR där så finns samma dockor som här i Sverige. Har nordens länder samma utgåvor av dockorna ? Tror att märket är SIMBA. Har ni nån av dom som finns i dag ? Te.x Ariel
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 19:27
Kolla In denna samling !! http://p068.ezboard.com/MY-DOLLS-SNOWGLOBES-COLLECTIBLES-amp-MISC/fmylittlemermaidcollectionfrm1.showMessage?topicID=5.topic
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 19:50
Oj! Det kan man kalla samling! Förstå hur fruktansvärt mycket pengar den här människan måste lagt på allt detta?!
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 20:22
Ja jäklar! Haha, undrar hur gammal personen är.. känns som att han/hon borde ha samlat i flera år  Shocked
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 21:01
Kolla in vad många Ariel dockor.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 19:36
Vilken fin samling!!SmileSmileSmile

Ändrad av Art_of_Minnie - 23-juni-2009 vid 10:42
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 00:53
det hade varit kul att se en bild på din mimmi-samlig mimmi pigg.
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 14:40
Postad av mimmi mimmi skrev:

det hade varit kul att se en bild på din mimmi-samlig mimmi pigg.
 
kanske nån gång


Ändrad av Art_of_Minnie - 24-juli-2008 vid 20:26
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 16:42
Ja det är kul att samla på saker. Min Ariel samling har jag i ett fint skåp med fina glasdörrar.

Ändrad av disney_girl - 10-juli-2007 vid 16:42
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 21:29

Nån mer än Disney girl som samlar på Ariel?



Ändrad av Art_of_Minnie - 23-juni-2009 vid 10:42
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 22:56
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Ja det är kul att samla på saker. Min Ariel samling har jag i ett fint skåp med fina glasdörrar.
Kände du igen några av de sakerna som fanns med på samlingen på länken ovan? Smile
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 23:03
Jag tror faktiskt inte att jag hade velat ha en så stor samling.. eller en stor samling över huvudtaget. I alla fall inte där allt är från en och samma film. Det känns som om prylarna borde sakna betydelse då. Jag menar, om man t ex bara har 2 eller 3 jättefina saker från en viss film som man tycker om så märker man ju av de sakerna mer.. haha Wacko
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 09:46
Hum. Tja  alla är olika Thumbs%20Up
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 09:59
Postad av mimmi mimmi skrev:


Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Ja det är kul att samla på saker. Min Ariel samling har jag i ett fint skåp med fina glasdörrar.
Kände du igen några av de sakerna som fanns med på samlingen på länken ovan? Smile



Min samling som jag har består av BRs nuvarande prylar. Det mesta har jag köpt på BR. Jag har en fin Arieldocka som jag köpte på Disneyland i Paris. Likaså en liten snöglob är också från Disneyland.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2007 vid 11:55
Wow! Snacka om stor samling Big%20smile Ganska avis, på storleken då, DLS är inte direkt min favorit film Wacko
Undrar var personen i fråga har köpt allting?
Haha, såg precis Sebastian dräkten Sleepy Så cool!Och håller med tidigare, J*lar vad många dockor! Shocked Visste inte att det fanns så många, men är inte vissa av de samma docka?


Ändrad av Sockerpajen - 11-juli-2007 vid 11:59
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media