Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Inte samma utseende?!

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Inte samma utseende?!
    Postad: 03-januari-2006 vid 21:47

Jag blir i alla fall lite irriterad på att dom i TV-serierna inte alls har samma utseende som i filmerna!! Ex.

Tarzan - [Tarzan, hör du ju]

Jumba - [Lilo & Stitch]

Ariel - [Den lilla sjöjungfrun]

M.fl... Du kommer säkert på fler än jag!!

"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
Queenofice View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 05-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Queenofice Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2006 vid 23:10
Om man jämför med de filmer som kom på 90-talet och de filmer som har haft nyreleaser har heller inte samma röster vilket jag oxå tycker är synd. :( men men man får väl vänja sig vid det. :D
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2006 vid 23:59
Jaa, det är synd, men man får ju (som du sa) vänja sig...
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2006 vid 14:57

Vad jag kunde märka av "Kejsarens nya skola", som Disney Channel hade en smygpremiär på för ett par veckor sedan, hade den en lite annorlunda stil än vad långfilmen hade ... det var mer kantigt och mycket simpel animation. Däremot var det ungefär samma röster som var med i första filmen och någon enstaka från andra filmen, i alla fall vad jag kunde avgöra ... 

101 dalmatiner är en annan tv-serie som också har ett annat utseende än vad originalfilmen hade.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 19:44

Jo men skillnaden på Kejsarens nya stil och 101 dalmatiner är att 101 har en alldeles säregen charm medan Kejsaren fick det att klia i kanalbytarfingret och gäspmusklerna att värka.

Till toppen
potterman View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 22-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera potterman Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 19:57
Jag förstår inte varför Disney överhuvudtaget ska göra några tecknade serier om de inte kan teckna de snyggt! Detta gäller framförallt 101 dalmatiner, kejsarens nya skola, filmore, fairly odd parents och det surrar om maggie. flera av serierna ovan är ganska tråkiga också!Sleepy
Love Dory
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2006 vid 10:34
Fairly Odd Parents är ingen Disneyserie utan en Nickelodeonserie som har hamnat på villovägar.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2006 vid 19:15
Postad av ErikaJansson ErikaJansson skrev:

Fairly Odd Parents är ingen Disneyserie utan en Nickelodeonserie som har hamnat på villovägar.
 
Stämmer det? Eller sa du bara så för att du inte diggar serien så mycket?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2006 vid 20:46
Nej, det stämmer. Fairly Odd Parents är ingen Disneyserie, visserligen är det lite fel att säga Nickelodeonserie (även om ursprungskanalen är Nickelodeon) eftersom serien visas på lite olika kanaler beroende på vilket land (jag har för mig att den visas på Jetix i något enstaka land i Europa). Fast jag tycker fortfarande att det är konstigt att Disney Channel har köpt in den, borde det inte ha varit Nickelodeon?
 
Själva serien tycker jag är fullt godkänd, lite småkul då och då. Fast jag gillar Danny Phantom (gjort av samma gäng) bättre.    
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2006 vid 22:44
Aladdin 2 och 3 är helt otroligt dåligt tecknade och animerade. Jag fick nästan ett slaganfall när jag såg Jasmine i 2:an och stängde av direkt, hon var så FUL och inte alls lik sig vare sig till utseende, personlighet eller röst. urk!
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2006 vid 14:56
I Jafars Återkomst är Jafar mycket fulare och han som gör rösten är ju samma som Kapten Krook.
 
Jag älskade Mikael Samuelsson som Jafar i Aladdin 1.
 
Sorry att jag gick lite off-topic.
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 01:41
Sån't som irriterar mig i serier, är att jag inte kan placera när de äger rum. Ta "Kejsarens nya skola".
Okej... Han är INTE kejsare än? Men är inte Kuzko FÖDD kejsare typ?
Och... Han är väl ändå kejsare INNAn han träffar Patcha... Pacca? Ja... Han med gröna koftan
- jag är en bacill
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 06:53
Den biten fattade inte jag heller...
I ett avsnitt verkade det som om Kuzco är fortfarande kejsare, men han är det inte längre på heltid eftersom han måste studera och klara flera kurser. Det känns som om inget håller ihop i den här serien...  
Till toppen
toscan85 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-februari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera toscan85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2007 vid 16:59
Jag har hört någonstanns av Fairly odd parents är nikelodeon....
Inte om jag vet att det är sant men men
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2007 vid 17:40
Postad av toscan85 toscan85 skrev:

Jag har hört någonstanns av Fairly odd parents är nikelodeon....
Inte om jag vet att det är sant men men
 
Det stämmer, det är en Nickelodeonserie. Fast jag undrar fortfarande varför den visas på Disney Channel ... Ermm 
Till toppen
emmlag View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 17-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera emmlag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 13:35
Det är konstigt att disneychannel har köpt en nickelodeon serie,varför
Bye bye blåbärspaj!
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2017 vid 08:42
Postad av Jessica Jessica skrev:

Sån't som irriterar mig i serier, är att jag inte kan placera när de äger rum. Ta "Kejsarens nya skola".
Okej... Han är INTE kejsare än? Men är inte Kuzko FÖDD kejsare typ?
Och... Han är väl ändå kejsare INNAn han träffar Patcha... Pacca? Ja... Han med gröna koftan




Inte så svårt egentligen. Den utspelat sig efter "Kronk's New Groove".
Kuzco tog aldrig sin examen och tvingas därför gå i skolan.

Märklig idé som verkligen fungerade förvånansvärt bra.
Otroligt go' serie.


Och att karaktärers utseenden skiftar har väl i regel att göra med att serierna inte har en tiondel av den budget storfilmerna har.

Aladdin tycker jag är en rackarns snygg serie.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media