Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Doug

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Doug
    Postad: 01-januari-2006 vid 20:44
Doug är ju verkligen den senaste Tv-serien som är bra... Det tråkiga är ju att den inte ens går på Disney Channel ELLER Toon Disney längre... *suck*
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2006 vid 21:37
den såg ju jag häromdagen antingen på toon eller disney channel, så den går nog fortfarande.
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2006 vid 10:07

Ja... Den har precis börjat igen (15 januari)!

"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2006 vid 11:04
där ser man, och jag har aldrig märkt att den var bort tagen
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2006 vid 19:16
Doug, en mycket bra serie när jag har sett det ibland. Filmen Doug's första film e ju en pärla i alla fall i min hylla.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2006 vid 11:36
Det är bättre röster i den här Doug än ettan...
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2006 vid 10:41

Ursäkta, Clash??

ettan!?

Det vi snackar om i denhär tråden är SERIEN!!

"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 09:29

Clash menar nog att Disney-serien Doug i själva verket är en "fortsättning" på en tecknad serie från Nickelodeon med samma namn, som i Sverige visats med helt andra röster än Disneys d:o i en version dubbad av Eurotroll i Stockholm.

Hur det ligger till med den saken kan jag inte själv avgöra, då jag aldrig sett originalserien.

Dock håller jag med att "ettan" var ett märkligt ordval...

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 16:50

Ett nytt försök då...    Kan folk som känner till Doug berätta mer om hur serien var innan den officielt blev Disney. Som jag har förstått så har Doug gått på Nickelodeon som Hofverberg skrev. Sanningen blev en personlig tragedi som jag måste reda ut men kan inte göra det ensam, snälla alla som vet kanske bara en pytte-yttesak tala om det eller skriv pm eller vad som helst.    

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 17:28

Eh, det var väl ingen större skillnad mot nu. Rösterna var andra. Men personligen avskyr jag Doug och blev förfärad när Disney satte sitt namn på den stinkande soppan. Den är fult tecknad, tråkig, skolpropaganda. Den gör ju inget annat än trycker i en massa äckliga moralkakor om hur bra skolan är och hur viktig utbildning är.

Den förvränger ju verkligheten (Det gör ju de flesta tecknade serier, men nån måtta får det vara). Roger som ska vara en hårding och ligistaktig mobbartyp, till och med han har de ju gjort till en plugghäst. Den här serien har ingenting att berätta, den är seg. Seg och en plåga för ögonen. Sedan när man trodde att det inte kunde bli värre så sjönk Disney ännu djupare och gav oss "En jycke i klassen" som var ännu (!) hemskare än Doug. Fulare och ännu värre skolpropaganda. Jag menar, hallå, skolan är så underbar att till och med djuren vill gå i den. Lägg av! Sen har Disney i stort sett bara gett ut dåliga serier sedan dessa två klavertramp. Kim Possible, American Dragon, Filmore (skoltrams),  Rasten (mer skoltrams), Pepper Ann (ge mig en spypåse för jag är så mätt på serier som utspelas i skolan!), Brandy och Herr Morris (en del väldigt kul Dialog men mest äckliga skämt om snor etc), Dave Barbaren (småkul ibland, men mest jobbig och gapig och ful) och nu senast "Fairly Odd Parents" (ryyyser), jag finner inga ord för hur låg den serien är. Ett ord dyker upp, värdelös. Senaste serien gjord med hjärta och hjärna var  Lilo och Stich, ingen höjdare egentligen men med det övriga utbudet, Go Stitch!!!

Det var allt jag ville ha sagt. 



Ändrad av 101dalmatiner
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 18:24
Coolt, he, ingen skillnad utom rösterna alltså, kan man korta ner det till. ( Jag tror jag gjorde en för stor grej utav det ). Men Doug är ingen dålig serie tycker inte jag iallafall, men som jag märkt tycker folk mycket olika, som nu, jag håller inte med dig. Att serier idag handlar otroligt mycket om skolan ser inte jag som ett bekymmer då barn ska ha kul i skolan, man kan t,ex inte ha en huvudfigur i en serie som inte gillar plugget för då skulle jag vilja påstå att det smittar av till unga tittare och att dom blir och tycka som huvudfiguren. Man ska uppmuntra barn från början att gå i plugget, och var kan man göra det bättre än genom tv-en. Men jag håller med dig om att det är ett antal skolserier som flyter i tv-apparaterna, kanske för många, kanske för få t,o,m det är en diskuterbar fråga. Som sagt folk tycker mycket olika.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 18:41

Okej, det är väl andra saker som skiljer gamla och nya Doug åt, han gick väl inte i högstadiet i första serien och Roger var inte miljonär och en del nya karaktärer kom till i och med nya serien (minns inte vilka). Du kan ha rätt om det där med att barnen tar efter sina "hjältar". Inte konstigt att jag är som jag är, jag hade Kalle i "Kalle och Hobbe" som förebild redan från första skolstart

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 18:50
Var Doug yngre då, hmm såg han yngre ut ochså? Det slog mig strax efter jag skrev det förra att Disney kanske sänder de gamla avsnitten fast med nya röster, det skulle vara en triumph i så fall. Men det kan man väl nästan utesluta...
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 19:06

Det var 97-98 nån gång när jag såg Doug på Nikelodeon senast så jag kan faktiskt inte jämföra ur minnet om det är skillnad på Dougs utseende eller så. Tyvärr.

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 19:17
Kan du komma ihåg om det var bättre eller sämre, dom gamla avsnitten. Var dem sämre är väl ingen ide och börja leta efter dem om man inte är en riktigt Dougfan (fän).
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 20:45
Postad av hofverberg hofverberg skrev:

Clash menar nog att Disney-serien Doug i själva verket är en "fortsättning" på en tecknad serie från Nickelodeon med samma namn, som i Sverige visats med helt andra röster än Disneys d:o i en version dubbad av Eurotroll i Stockholm.

Hur det ligger till med den saken kan jag inte själv avgöra, då jag aldrig sett originalserien.

Dock håller jag med att "ettan" var ett märkligt ordval...

Ja, det stämmer. Kommer ihåg Doug då det gick 1996,1997 eller nåt på tv4 i serien Kosmus och Kattis. Den serien var annorluna tecknad och han var yngre. Han hette Doug Lustig då. Connie var större och Parry hade längre hår. Skeater hette Myggan. Den veritionen har mörkare toner också.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2006 vid 18:02

åhh... jag önskar jag kunde få se en jämförelsebild på den gamle och nya Doug, jag fick höra av en att Dougs hund hette kotlett förut men blev senare döpt till porkshop, kanske var det kotlett han hette i den gamle serien?

Va patty me då ochså?

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2006 vid 19:29
patty var med, ja men hon hette något annat. Kotlett är ju Fläskkotlett och "Pork" betyder ju fläsk så Porkshop är ju ett vidareutvecklat namn!
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2006 vid 20:58
Ett vidareutvecklat namn... joo.... som myggan och skeater. vilket påminner mig om Doug's efternamn Funny, jag vet inte hur det är med stavningen men det uttalas så, fick veta av clash, kollisionen att han hette lustig förr. Doug Lustig ganska flummigt. Nä ja diggar det nya mycket mer, ska skita i det gamla. det som har varit har varit, som jag har lärt mig av detta forum verkar det bara vara positivt med den nya Doug da man.... man ska inte gräva för mycket i det förgågna. Då får man veta saker och ting man nog kanske helst skulle vilja slippa, ibland kan det vara tvärtom, men ej detta fall..
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2006 vid 21:32

De flesta figurer har behagligare röster i Disneys verition.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2006 vid 10:02
vad var det för röster i den gamla versionen?
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2006 vid 18:16

Kan bara säga att Patty tyvärr spelades av Louise Reader och Judy tyvärr av Annica Smedius

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent


Medlem sedan: 24-juli-2006
var: Närheten av GBG
Status: Offline
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-augusti-2006 vid 17:59
Postad av Fproffs Fproffs skrev:

Kotlett är ju Fläskkotlett och "Pork" betyder ju fläsk så Porkshop är ju ett vidareutvecklat namn!


Sant... Fast vidareutvecklat namn? Porkshop betyder väl faktiskt fläskkotlett, men eftersom Porkshop bara är två stavelser så bör det ha passat bättre med "kotlett" dubbningsmässigt.
- jag är en bacill
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2007 vid 16:39
det är ju i och för sig sant... men Porkshop är ju ett bra namn på en hund... eller... :)
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
SkylarkDiamond View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 18-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera SkylarkDiamond Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2007 vid 12:01
Första gången jag såg Doug så var jag också väldigt emot stilen. Var hade Disney-kännetecknen tagit vägen liksom? Var var de gigantiskt stora, glittrande ögonen, de smala midjorna, alla stereotyper? Men när jag hade sett ett par avsnitt så kom jag att tycka om storyn och handligen. Den känns liksom varm på något sätt, och budskap är inte något jag tänker på när jag ser Doug. Och vad är det för fel att tycka om skolan? :) Vad det gäller tecknarstilen så känns den serietidningsaktig, vilket passar Doug. Kul att Disney varierar sig och inte kör på samma spår jämt! Det jag kan tycka är negativt är i så fall avsnitten som helt och hållet handlar om Vaktelmannen. De är oerhört tråkiga och meningslösa.

Ändrad av SkylarkDiamond - 19-mars-2007 vid 12:01
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2007 vid 14:44

Från slutet på 90-talet så kör disney samma spår jämt, beträffande tv-serier, sk*t-spåret.

Till toppen
SkylarkDiamond View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 18-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera SkylarkDiamond Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2007 vid 18:42
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Från slutet på 90-talet så kör disney samma spår jämt, beträffande tv-serier, sk*t-spåret.

 
Håller med om att allt animerat som har producerats efter Tarzan inte har varit mycket att hänga i julgranen, men Doug är bra. ;) Fast efter allt överskattat dataanimerat skräp som dominerar marknaden idag så blir man bara glad åt det lilla tecknade som finns.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2007 vid 19:05

Med undantag för Lilo och Stitch och Kejsarens Nya Skola, vill säga. Det är disneyserier som känns som disney-serier, i alla fall lite grann.

Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2007 vid 19:33
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Eh, det var väl ingen större skillnad mot nu. Rösterna var andra. Men personligen avskyr jag Doug och blev förfärad när Disney satte sitt namn på den stinkande soppan. Den är fult tecknad, tråkig, skolpropaganda. Den gör ju inget annat än trycker i en massa äckliga moralkakor om hur bra skolan är och hur viktig utbildning är.

Den förvränger ju verkligheten (Det gör ju de flesta tecknade serier, men nån måtta får det vara). Roger som ska vara en hårding och ligistaktig mobbartyp, till och med han har de ju gjort till en plugghäst. Den här serien har ingenting att berätta, den är seg. Seg och en plåga för ögonen. Sedan när man trodde att det inte kunde bli värre så sjönk Disney ännu djupare och gav oss "En jycke i klassen" som var ännu (!) hemskare än Doug. Fulare och ännu värre skolpropaganda. Jag menar, hallå, skolan är så underbar att till och med djuren vill gå i den. Lägg av! Sen har Disney i stort sett bara gett ut dåliga serier sedan dessa två klavertramp. Kim Possible, American Dragon, Filmore (skoltrams),  Rasten (mer skoltrams), Pepper Ann (ge mig en spypåse för jag är så mätt på serier som utspelas i skolan!), Brandy och Herr Morris (en del väldigt kul Dialog men mest äckliga skämt om snor etc), Dave Barbaren (småkul ibland, men mest jobbig och gapig och ful) och nu senast "Fairly Odd Parents" (ryyyser), jag finner inga ord för hur låg den serien är. Ett ord dyker upp, värdelös. Senaste serien gjord med hjärta och hjärna var  Lilo och Stich, ingen höjdare egentligen men med det övriga utbudet, Go Stitch!!!

Det var allt jag ville ha sagt. 

 
Jag tycker att det är bra att ha utbildning som budskap i serierna istället för utseendefixeringar som det är i de flesta andra. Tycker inte heller om de flesta Disneyserier men Doug är i alla fall roligt och innehar situationer som man själv kan relatera till, i alla fall jag. Bland annat så har Kim Possible en roligt sjuk humor som jag gillar.Tongue
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2007 vid 20:48
Kim Possibles humor enligt mig är sjukt tråkig. Prova De 101 Dalmatinerna vetja.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media