Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Peter och draken Elliott

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
robin08 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 15-december-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera robin08 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Peter och draken Elliott
    Postad: 15-december-2005 vid 16:45

Hej allihop,

Satt i soffan och min flickvän kläcker ur sig att hon skulle vilja ha en film som hon såg när hon var liten med en tecknad grön drake och en fyr mm.

Jag låtsades som om jag inte hade en aning om vilken det var hon menade men jag fattade direkt att det var Peter och draken Elliott som hon menade efter som jag hade den inspelad som ung.

Nu har jag letat på alla ställen jag kan komma på utan att hitta den, megastore hade den förr men på deras sida står det att den har utgått.

SNÄLLA hjälp mig hitta den så jag kan överaska henne med den i julklapp!

Robin

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 20:27
Måste du ha svensk version då? Den svenska versionen är faktiskt ganska illa stympad, så om man inte behöver svenskt tal är importversionen att föredra. UK-utgåvan finns i lager hos Play:

http://www.play.com/


Till toppen
robin08 View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 15-december-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera robin08 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2005 vid 10:44

kanon tack för hjälpen!

Finns även på (upptäckte jag nu efteråt) Amazon.com som jag kan rekommendera starkt för övrigt.

god jul

Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 11:08
naaaaw va gulligt att överraska med den i julklapp
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2006 vid 10:59
Är den ens en bra film?
Till toppen
Djinn View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Djinn Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2007 vid 11:54
Hej,
 
Vet någon vad som hände med Peter och Draken? Jag trodde att den skulle släppas den 14 November?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2007 vid 12:27
Den är uppskjuten på obestämd tid.

Jag misstänker att det kan ha att göra med att den version som hittills har getts ut i Sverige är kraftigt kortad, för att inte säga slaktad.

Kanske har Disney insett att man inte kan ge ut den i det skicket. Tyvärr finns det ingen svensk dubbning för den kompletta oklippta filmen.

Så om den så småningom ska ges ut blir det en svår nöt att knäcka. Man kan tänka sig följande alternativ:

- Återutgivning av den slaktade versionen.
eller
- Komplett nydubbning.
eller
- Den gamla dubbningen kompletteras med nya röster i sådana scener som inte tidigare dubbats. (20-30 minuter!!!)
eller
- Strunta i dubbningen och ge ut den med engelskt tal och svensk text.
Till toppen
perham View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera perham Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2008 vid 16:31

Finns det någon ny information om när Peter och Draken kan komma att släppas här i Sverige?

Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2008 vid 18:55
Postad av perham perham skrev:

Finns det någon ny information om när Peter och Draken kan komma att släppas här i Sverige?

den kommer släpas  25 mars 2009 !! :D
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2008 vid 15:05
Om förhandsinformationen stämmer kommer det tyvärr att bli en återutgivning av 1999 års (slaktade) utgåva, fast med nytt omslag.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2008 vid 15:53
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Om förhandsinformationen stämmer kommer det tyvärr att bli en återutgivning av 1999 års (slaktade) utgåva, fast med nytt omslag.
 neej va tråkit :(
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media