Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kingdom Hearts

 Svara Svara Sida  <1234 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 16:02
Jag älskar Kingdom Hearts!!!! jag har både nr1 och 2 , 3an kommer 2010 eller 2011 vet jag.Wink
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 16:30
Jag skulle behöva hjälp från någon som är expert eller som varvat Kingdom Hearts 1. Jag är på sista bossen i kh 1. i Törnrosas värld. häxan. DeadNågon som vet hennes svaghet eller bara ett tips på hur jag kan besegra henneWink. all inormation skulle betyda så mycket. Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 21:16
Är det när hon förvandlas till en drake?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 21:45
Kommer inte ihåg... tog nog ca tre försök för mig att klå häxan, men jag minns inte hur. Banka och slå och använd mycket magi kan vara ett tips. Chain of memories är rätt kul men de har krånglat till stridssystemet för mycket för min lilla hjärna.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 22:30
Jag tycker det är synd att det är så himla enkelt, både ettan och tvåan. Önskar att de skulle skapas ett Disneyrelaterat spel som riktade sig enbart till äldre personer. För det finns väl inga direkt svåra Disneyspel?
Fast Kingdom Hearts är ju som tur är ett av de svåraste, utav de jag har provat i alla fall. Dessutom älskar jag upplägget, Benjamins journal och allt sånt skoj som finns att läsa :D


Ändrad av mimmi - 06-juli-2007 vid 22:38
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2007 vid 16:11
Postad av Mendez Mendez skrev:

Är det när hon förvandlas till en drake?
 
Tja, Det blir hon säkert men jag har bara försökt besegra henne en gång och jag hade bara halvt liv. Så jag hann inte komma så långt men hon står först på någon flygande sak. och så kommer hartless nedanför ochså.Det är troligt att hon blir förvandlad till drake men man kanske möter henne två gånger? tips?Confused
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2007 vid 16:35
Hm, ja du kan ju glädja dig åt att det är långt ifrån sista bossen, som du trodde. :)
Längesen jag spelade men har för mig att du ska slå på plattformen som hon står på("den flygande saken") tills den sjunker ner till marken, då du istället börjar slå på henne. Du behöver inte bry dig så jättemycket om alla Heartless, för de kan Kalle & Långben ta hand om.
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2007 vid 16:36
Postad av mimmi mimmi skrev:

Hm, ja du kan ju glädja dig åt att det är långt ifrån sista bossen, som du trodde. :)
Längesen jag spelade men har för mig att du ska slå på plattformen som hon står på("den flygande saken") tills den sjunker ner till marken, då du istället börjar slå på henne. Du behöver inte bry dig så jättemycket om alla Heartless, för de kan Kalle & Långben ta hand om.
ok, TackSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2007 vid 16:41
Hoppas du fixar det, annars kan du kolla vilka abilities och andra hjälpmedel du har valt och kanske byta till något bättre.

Om man söker "Kingdom Hearts faq" på google eller så, kommer det upp en massa sidor som förklarar steg för steg vad man ska göra i spelet. De är dock på engelska. Fast detta kanske du redan visste. Tongue
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-juli-2007 vid 16:46
Ingen fara, extremt bra på amerikanska!Smile 
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 21:59
Tack sååååå mycket för hjälpen! Jag klarade det! Men nu såklart så kommer en boss till, Draken. Som såklart är ännu svårare en förut. Jag skulle behöva lite hjälp av er igen?Tongue
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 22:08
Minns fortfarande inte så mycket. Jag tror att man ska hålla sig undan tills draken sänker huvudet mot golvet och då ska man puckla på som f*n. Eller så ska man använda magiska attacker tills den sänker ner skallen. Någonting åt det hållet har jag för mig.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 23:19

När jag möter bossar så fegar jag så mycket som möjligt. Jag låter Goofy & Donald slå på bossen medans jag själv försöker komma undan attacker. För även om Donald och Goofy "dör" snabbt, så vaknar dom efter en stund.

När jag mötte draken så stog jag på en stock som ligger runt rummet. Drakens attacker kunde inte komma åt mig då. Som sagt så fegar jag väldigt mycket.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2007 vid 23:34
Haha Mendez, vad är det då för roligt med att spela?  ;D
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 01:10
Jag gör bara så när jag möter svåra bossar. Nu blev jag sugen på att spela KH igen Tongue
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 08:08
Kingdom Hearts: Chain of Memories är rätt så svårt när det gäller striderna. Japanerna har lagt in något slags system som bygger på kort! Högre kort slår lägre och så måste man bläddra i leken mitt i striderna. Bossfighterna har varit det roligaste hittills i Chain of Memories vilket gjorde mig förvånad då jag ofta hatar dem i andra spel.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 10:38
Postad av Mendez Mendez skrev:

När jag möter bossar så fegar jag så mycket som möjligt. Jag låter Goofy & Donald slå på bossen medans jag själv försöker komma undan attacker. För även om Donald och Goofy "dör" snabbt, så vaknar dom efter en stund.

När jag mötte draken så stog jag på en stock som ligger runt rummet. Drakens attacker kunde inte komma åt mig då. Som sagt så fegar jag väldigt mycket.
 
Ja, jag har försökt det ochså men förr eller senare så blir man skadad av drakens attacker även om man gömmer sig.Cry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 10:40

Men vad gjorde du när han sprutade eld då Mendez????

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 11:29
Försök ta dig runt draken och puckla på svansen eller nåt. När den sprutar eld, rulla så mycket du kan bort från elden.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 14:24
mimmi pigg, vilken level är Sora, Doanld och Goofy i? Ju högre level desto bättre. Om du har låg level så kan du åka till Colosseum och träna upp dig. Och sen kan du även åka till Travers Town och köpa krafter i affären som Knatte, Fnatte, Tjatte äger.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 14:28
Idag Klarade jag draken!SmileSmileSmile Det tog mig typ mer än 25 gånger men jag gjorde det till slut!! Big%20smileBig%20smile Tack för all hjälp och tack för rådet Mendez!!Smile Sora är lev 46 långben lev 47 och kalle 44
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 15:35
Ni som spelat Kingdom Heart. Vad går spelet ut på ? Visst är olika disneyfigurer med ?
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 17:44
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Ni som spelat Kingdom Heart. Vad går spelet ut på ? Visst är olika disneyfigurer med ?
Läs tråden Ermm
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 17:52
Hittade detta på YouTube. http://www.youtube.com/watch?v=hVbm9PHz33c
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 22:57
Postad av Mendez Mendez skrev:

När jag möter bossar så fegar jag så mycket som möjligt. Jag låter Goofy & Donald slå på bossen medans jag själv försöker komma undan attacker. För även om Donald och Goofy "dör" snabbt, så vaknar dom efter en stund.

När jag mötte draken så stog jag på en stock som ligger runt rummet. Drakens attacker kunde inte komma åt mig då. Som sagt så fegar jag väldigt mycket.
 
Men hur gjorde du när du mötte Riku för första tredje gången då? Då är man ju ensam!CryCryCryAngryDead
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 23:46

Man möter Riku flera gånger, jag är inte säker på vilken du menar. Menar du Ansem/Riku?

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 14:37
Postad av Mendez Mendez skrev:

Man möter Riku flera gånger, jag är inte säker på vilken du menar. Menar du Ansem/Riku?

 
Japp!CryShocked
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 16:25
Det känns omöjligt att vinna mot AnsemAngry!! Särskilt när man möter honom ensam.CryCryCry Och jag dör nästan alltid på sista liv raden på honom eller den innan. Det känns som det fattas något, Är jag för låg level eller något? lev: 46. Villken level på var ni när ni besegrade honom? Var kan man gå upp levlar på kort tid?Cry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 18:50
Ansem/Riku va den bossen som jag hade störst problem med i KH:1.
Om du vill höja din level så ska du åka till Colosseum och delta i dom olika turneringarna.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 21:24
Vilken level var du på när du besegrede honom? och hur gjorde du det till slut? det känns omöjligtCryCry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media