Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kingdom Hearts

 Svara Svara Sida  <1 17181920>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2010 vid 13:26

Haha, och där skilde sig våra åsikter åt igen. Personligen finner jag POTC inslaget i Kingdom Hearts 2 vara den mest enerverande och opassande delen i hela spelserien såhär långt..



Ändrad av Trubaduren - 03-oktober-2010 vid 16:12
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2010 vid 13:31
Det var klockrent. Särskilt deras reaktioner när de anlände till Port Royal och påpekanden att någonting känns skumt här. Första "otecknade" världen de kommer till. För mig var det tillsammans med Pride Lands spelets höjdpunkt. Även om man saknade karaktärer som Gibbs och Norrington. Hoppas ju fett på att få slåss mot Kraken och Davy Jones i nästa spel.
Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2010 vid 14:10
Tror inte du också att POTC: Online utspelar sig i Kingdom Hearts Caribbean? Det är i alla fall en teori som jag och Jack-Sparrow delar (delade? Vart tog han vägen, anyway?). Och även om det officiellt inte är så, så väljer jag att tolka det på det viset... för det känns bra för mig. Kontinuitet är nyckeln.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2011 vid 21:09

Alltså jag tyckte att 358/2 days var en dålig titel. Men nu kom käftsmällen.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Jag kan inte fatta det. Dream Drop Distance?
Försök säga det fem gånger snabbt.
Men ser ändå fram emot det. Jag menar Notre Dame är en värld i spelet. Det kan bara bli massa win.
(Trevligt att vara tillbaka förresten)

Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Guybrush_Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar
Bannad /Prox lol

Medlem sedan: 01-maj-2011
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush_Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2011 vid 15:00
Personligen tycker jag att "Dream Drop Distance" är en underbar titel. Den bästa sedan "Chain of Memories". Att 358/2 Days är rätt klumpig kan jag förvisso hålla med om. Klumpig men logisk.
Nu tycker jag de får ta och skärpa sig och se till att börja arbeta på Kingdom Hearts 3 på allvar. Jag har inget emot att de fyller ut luckorna i kontinuiteten, snarare tvärtom men de borde åtminstonde fundera på att börja med den RIKTIGA andra uppföljaren snart. De kan ju ha en eller flera avdelningar som arbetar med de mindre titlarna parallellt. Vi förtjänar en riktig fortsättning på den här magnifika spel-serien.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2011 vid 22:25
När släpps Dream Drop Distance? (Älskar verkligen titeln)

Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2012 vid 15:59
Dream Drop Distance släpps i mars i Japan och senare i resten av världen. Vad jag dock även är intresserad av, är när Kingdom Hearts III släpps. Enligt Square Enix släpps det efter Final Fantasy Versus XIII, men när det spelet släpps är det visst ingen som vet.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-januari-2012 vid 19:24
Aha, intressant. Och ja, Kingdom Hearts III är man ju inte dåligt peppad inför. Men det lär bli att väntal Tidigast 2014 om jag får gissa. Men på den tiden lär vi fått se åtminstonde tre-fyra stycken nya preque/spin-off-titlar.
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2012 vid 15:22
Nu har spelet släppts i Japan*, under sommaren släpps det i resten av världen.

* Det första spelet släpptes i Japan 28 mars 2002, det nya spelet släpptes den 29 mars. Serien har alltså tioårs-jubileum! Hur ska det firas (förutom med ett nyttt spel)?
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2012 vid 15:04
29 Mars! Min födelsedag dessutom. Det borde firas med annonseringen av en Anime gjord av Studio Ghibli i sammarbete med Disney!

               

Ändrad av LeChuck. - 08-april-2012 vid 15:05
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2013 vid 17:02
Nu efter E3 är det officiellt: Final Fantasy Versus XIII har blivit ett annat spel och Kingdom Hearts III är definitivt under utveckling!

Trailern finns att se här:
http://www.youtube.com/watch?v=npjBHFb0fZM
Till toppen
Jigsaw View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 03-augusti-2013
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Jigsaw Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2013 vid 18:03
Underbart att de äntligen fått tummen ur och börjat fila på den RIKTIGA andra uppföljaren på ett av de bästa spelen i världshistorien.
Till toppen
Heffridge View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 12-juni-2014
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Heffridge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2014 vid 01:27
Hoppas verkligen att Pirates of the Caribbean återkommer i KH III. Det är på tiden att man får kasta sig in i handlingen i Dead Man's Chest med the Keyblade i högsta hugg!
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2015 vid 16:36
Gah! Jag har så otroligt dåligt samvete för hur illa jag har behandlat "Birth By Sleep" (PSP)! Jag började spela det förra hösten med avsikt att en gång för alla spela igenom "Kingdom Hearts"-sagan i kronologisk ordning från början till slut. Det började bra men sedan tog det tvärstopp och jag har knappt petat på det sedan flera månader tillbaka!!!

En skam! Jag behöver motivation. Hjälp mig, någon!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2016 vid 16:07
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Gah! Jag har så otroligt dåligt samvete för hur illa jag har behandlat "Birth By Sleep" (PSP)! Jag började spela det förra hösten med avsikt att en gång för alla spela igenom "Kingdom Hearts"-sagan i kronologisk ordning från början till slut. Det började bra men sedan tog det tvärstopp och jag har knappt petat på det sedan flera månader tillbaka!!!

En skam! Jag behöver motivation. Hjälp mig, någon!


Bara att börja om. Finns ingen återvändo efter så lång tid. Jag skaffade i alla fall en fräsch specialutgåva av spelet och har det som morot till att börja om från början. Underlättar ju lite också att man kan välja två andra karaktärer att börja med den här rundan.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2016 vid 18:43
Hmmmm.... Tur kanske att man inte började spela "Birth By Sleep" i år. 
Tydligen släpptes "Kingdom Hearts: Unchained X" (aldrig hört talas om) till IOS i våras, som utspelar sig ännu längre bakåt i tiden. 
Kanske blir att köpa och spela det nu över julen... Sedan ska ju båda HD-utgåvorna av första spelen + några spin-offs släppas till PS4 under 2017... Kanske blir det året som "Kingdom Hearts" gör comeback i mitt liv. Och vid horisonten hägrar "Kingdom Hearts III".

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2017 vid 16:48
Någon som spelat "Kingdom Hearts: Unchained X"?
Till toppen
Zernabog View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 15-juli-2010
Status: Offline
Poäng: 34
inläggsval inläggsval   Citera Zernabog Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2017 vid 23:52
Igår var det 15 år sen det första spelet i serien släpptes, 28 mars 2002. Hur skola det firas?

(Dock lite synd att det tredje spelet fortfarande inte har släppts, efter så många års väntan.)
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 13:42
Postad av Zernabog Zernabog skrev:

Igår var det 15 år sen det första spelet i serien släpptes, 28 mars 2002. Hur skola det firas?

(Dock lite synd att det tredje spelet fortfarande inte har släppts, efter så många års väntan.)



Ajdå! Det missade jag totalt... Vet inte hur jag skulle "firat" men på något sätt borde man ju uppmärksammat det. Läsa mangan kanske.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2017 vid 12:30
Funderar på om man skulle kicka igång "Kingdom Hearts: Unchained X" ikväll. Det är ju på tiden.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2017 vid 15:01
Någon som vet om "Unchained X" gör sig bra i VR?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2017 vid 19:41
"Kingdom Hearts III" är sagt att det släpps nästa år! Hoppas på julen 2018 så jag hinner ta mig igenom samtliga titlar.
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2017 vid 18:36
Förväntningarna är ju galet stora inför tredje delen i KH-sagan!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2018 vid 14:46
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

"Kingdom Hearts III" är sagt att det släpps nästa år! Hoppas på julen 2018 så jag hinner ta mig igenom samtliga titlar.


I den här takten är det bättre om det släpps julen 2020. Jag har inte ens börjat än!
Till toppen
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2019 vid 03:27
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

Jag älskar Kingdom Hearts!!!! jag har både nr1 och 2 , 3an kommer 2010 eller 2011 vet jag.Wink


Vad du inte vet skulle fylla ett nationellt statsarkiv.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:06
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

"Kingdom Hearts III" är sagt att det släpps nästa år! Hoppas på julen 2018 så jag hinner ta mig igenom samtliga titlar.


I den här takten är det bättre om det släpps julen 2020. Jag har inte ens börjat än!


Och innan man visste ordet av så är "Kingdom Hearts III" här...
Jag är så illa förberedd!

Jag borde ha inlett mitt spelande av serien typ 2015 och klarat minst två spel om året men nu står jag här, stressad och förvirrad.

Fredagsnatten 1/2-2019 kastade jag mig huvudstupa in i det första kapitlet i "Kingdom Hearts"-Sagan.

Jag tror detta kräver en egen tråd.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2019 vid 09:00
"Varför skulle någon vilja spela Kingdom Hearts på sin fördömda mobiltelefon?"

Skrev jag i tråden 6/6-2010....
Och här är vi nu, efter tre veckors intensivt nötande av "Kingdom Hearts: Union X" på min Samsung.
Haha! Oh, the irony.

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2019 vid 13:30
Nu kunde man haft god nytta av de veteran-nördar som skröt om sina Trumptastiska skills genom tråden.

Någon finge gärna förklara för mig hur "Birth By Sleeps" vansinnigt komplicerade stridssystem fungerar.

Varför ska våra vänner, japanerna, alltid implementera ett visst mått av kärnfysik i sina sabla spel!?

Tänk om "Kingdom Hearts" hade varit Point-&-Click-äventyr istället...
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-mars-2019 vid 21:12
Hur kan man nå chests och stickers som Ven???
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2019 vid 17:19
Aha. Självklart så kunde man få krafter som "high jump" och "glide".
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 17181920>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media