Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kingdom Hearts

 Svara Svara Sida  <1 1314151617 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 18:10
Du har verkligen rätt.Det ska inte vara så.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 18:26
Ett spel ska inte kännas som ett jobb, då har man missat poängen med spel.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2009 vid 21:57
Exakt, även om det inte riktigt är så illa i Kingdom Hearts-serien då det finns massor av annat skoj man kan fördriva tiden med som oväxling från levlandet... Undantaget är nog just Chain of Memories, det finns verkligen inget annat att göra i spelet än att slåss. Vore det inte för den suveräna storyn skulle jag nog säga att det inte vore värt att ta sig igenom spelets båda delar.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2009 vid 15:43
Har just klarat Rikus story nu.Smile
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2009 vid 17:18
Grattis! Vad tyckte du om handlingen i spelet jämfört med i de två andra spelen?
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2009 vid 19:06
Storyn var bättre än kingdom hearts 2 men sämre än kingdom hearts 1.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2009 vid 20:00

Gillade du inte storyn i Kingdom Hearts II?

Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2009 vid 20:45
Jo jag gillar storyn men jag gillar chain of memories story bättre.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2009 vid 17:50
Kan du ge några exempel på vad som du gillade bättre med CoM än KH2?
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-juli-2009 vid 16:12
tja, jag vet inte riktigt jag bara tycker om storyn bättre än kingdom hearts 2 fast gäller det allt annat så är KH 2 bättre.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2009 vid 16:13

Okej. Personligen håller jag nog COM sist när det gäller allt från story till gameplay i KH-serien. Jag gillar spelet, jag gillar storyn men den är lite för linjär om man jämför med KH 2. Visst, det var ett oväntat slut i COM men vägen till slutet var ju inte precis full av avstickare. Varför släpps inte Kingdom Hearts: Chain of Memories RE hos oss? Jag blir tokig på det hela!

Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 13:51
Nu är det bestämt att 358/2 days ska släppas i sverige. Den 9 oktober ser vi det i våra affärer.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
Blunder View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-september-2006
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Blunder Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 15:23
Vad kul! Vart läste du det? Jag har väntat på ett Sverige-datum i evigheter känns det som. Så först Snövit på Blu-Ray i Oktober, sen ännu ett Kingdom Hearts spel?  G r y m t!

Undrar när "Birth By Sleep" kommer...hmm.


Ändrad av Blunder - 04-augusti-2009 vid 15:28
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 21:49
Jag läste det här: http://loading.se/news.php?pub_id=7662

Ändrad av spider pig - 04-augusti-2009 vid 21:49
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2009 vid 21:58
Jag hade blivit gladare om du kom med nyheter om COM RE till PS2. Varför gör de såhär mot oss?
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2009 vid 15:53
Har googlat runt lite men jag har inte fått nåt än.Det kanske inte kommer till Europa.
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2009 vid 16:21
Men det är ju vansinnigt. De skull tjäna görmycket pengar på att släppa det här. Kingdom Hearts är ju en mega-hit i Europa också.
Till toppen
spider pig View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 149
inläggsval inläggsval   Citera spider pig Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-augusti-2009 vid 19:31
http://forums.khinsider.com/chain-memories/118294-will-re-chain-memories-hit-europe.html

*Usually we have a European version for any Kingdom Hearts game that's been released to America

BUT this game might not have one because Square Enix might think there's no point in releasing a European version as the storyline has already been told through Chain of Memories to Europe.*

Är det sant?

Ändrad av spider pig - 29-augusti-2009 vid 19:32
Rain man och Edward Scissorhands
är dom bästa filmerna nånsin.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2009 vid 18:20
Är vad sant?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2009 vid 18:54
Jag nu under några dagar spelat KH2 och diggar spelet väldigt mycket. Kan erkänna att handlingen är lite förvirrande och jag tyckte inte om början av spelet, men nu när man har börjat att besöka olika disney klassikers världar så kan jag inte sluta spela hehe.Och att min idol kalle anka är med gör ju inte saken sämre. Ska försöka få tag på de första spelet när jag klarat detta, blir lite bakvänt men de får gå ändå! 
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2009 vid 13:22
Självklart är handlingen svår att greppa om du inte har spelat Kingdom Hearts & Kingdom Hearts: Chain of Memories. Det är ju lite som att börja med Konungens Återkomst och sedan glutta på Sagan om Ringen.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2009 vid 19:06
Jo de är klart men jag kan ju erkänna att jag ofta brukar ha svårt att förstå mig på en del handlingar även i en film eller så, Jag tror inte jag kommer att förstå handlingen till 100% ens när jag spelat de första spelet...
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2009 vid 16:34
Men det säger ju sig självt att det inte är lätt att förstå en handling om Keyblades, stulna minnen och hjärtan, Disneyvärldar som krockar med Final Fantasy, lego-rymdskepp etc. etc. om man hoppar in i tredje delen i serien. Det var bara det jag menade. Handlingen i sig är glasklar. Förresten, vad var det som inte var bra med början av spelet då?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2009 vid 21:37
Nää men jag fattar inte de där med avsnittet från filmen Tron heller och de har väl inte direkt nåt med handlingen i spelet att göra eller... alltså de teknikska som de pratades om.
De jag tyckte var mindre roligt i början av spelet är när de är i Twilight town, är ganska segt den biten.

De där med Roxas förstår man de bättre om man spelar första spelet? Han blir ju Sora sen... Är Roxas med i första spelet? Fast de kanske är dumt att ställa frågor de kanske är bättre att spela spelen istället hehe.



Ändrad av Saga - 08-november-2009 vid 21:38
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2009 vid 11:10
Nja, jag kan säga så mycket som att både Kingdom Hearts & Chain of Memories bidrar till att förklara historien kring Roxas, och så självklart 258/2 Days i vilket han är huvudkaraktären. Har du redan klarat Kingdom Hearts II?
Och Tron har väl visst med handlingen att göra, jag minns dock inte så mycket. Men hade det inte att göra med stadens/Hollow Bastions säkerhetssystem att göra, något virus som hotar det hela eller något sådant? Jag ska köra igenom alla spelen i "rätt ordning" så snart jag har Birth By Sleep.
Rätt ordning är:
1. Kingdom Hearts: Birth By Sleep
2. Kingdom Hearts
3. Kingdom Hearts: Chain of Memories
4. Kingdom Hearts: 358/2 Days
5. Kingdom Hearts II
6. Kingdom Hearts Coded

Ändrad av 101dalmatiner - 09-november-2009 vid 11:12
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2009 vid 09:43
Nästa Kingdom Hearts behöver ha en Basil Mus värld om jag ska vara intresserad. 
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2009 vid 10:38
Skämtar du? Är EN ENDA film-värld det enda som står mellan ett införskaffande och total ignorering? Weird...
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2009 vid 03:16
Är det bara jag som tycker det är jobbigt att spelen släpps till olika plattformer? Några släpps till PS2, några till PSP, några till DS. Jag orkar fan inte köpa alla olika bara för ett spel. Jag kräver att dom släpper alla till samma. Och ja, jag är så efter så jag håller mig fortfarande till PS2. PS3 är fortfarande dyr enligt mig.
Föresten, finns Kingdom Hears 2 fortfarande till PS2?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2009 vid 13:06
"Är det bara jag som tycker det är jobbigt att spelen släpps till olika plattformer?"

 

Lite jobbigt, men helt klart värt besväret. Jag känner dessutom att jag har råd att kosta på mig då min kärlek till Kingdom Hearts är SÅÅÅÅ stor.

"Jag orkar fan inte köpa alla olika bara för ett spel."

 

Men man köper de inte för "ett spel" det finns ju många fler spel som inte finns till några andra konsoller och vissa som jag vill äga alla versioner av (t.ex POTC: DMC och POTC AWE).

 

"Föresten, finns Kingdom Hears 2 fortfarande till PS2?"

 

Beror på hur du menar, det finns att köpa begagnat i de flesta välsorterade spelbutiker och finns nästan alltid på Tradera så det finns ingen anledning att inte införskaffa det snarast innan det blir verkligt svårt att få tag på.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-november-2009 vid 20:43
Kingdom hearts är ett riktigt bra spel, min storebror vet hur man spelar det. Jag tror jag ska alla spelen så att jag kan spela det med aristocats, snövit, askungen, törnrosa, den lilla sjöjungfrun, alice i underlandet osv
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1314151617 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media