Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Svarta pärlans förbannelse

 Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2006 vid 17:34
Ha ha, ja det lät ju annorlunda...! "Hans Zimmer gjorde allt utom att skriva noterna..." Undrar hur musiken skulle ha låtit om man aldrig hade anlitat Badelt, utan låtit Zimmer skriva också....Ermm Funderar också på om musiken skulle blivit bättre eller sämre då...?!

Ändrad av Mattis - 16-maj-2006 vid 17:36
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2006 vid 17:45
hmmm, intressant tanke...jag tror musiken skulle blivit mer episk på något sätt...
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2006 vid 22:14
Exakt vad jag tänkte skriva, det skulle bli storslaget. Om det är någon kompositör som ska skriva noter till en film om pirater, så är det Zimmer.

Ändrad av The Chosen One - 16-maj-2006 vid 22:14
Jag lever för staden.
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2006 vid 23:23
jaa! Definitivt!ÄLSKAR hans musik till lejonkungen och Spirit!Big smile
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2006 vid 17:10
Det stämmer nog att han skulle ha passat till att göra "piratmusik"...! Han har gjort musiken till "Da Vinci koden" som nyss haft premiär, och musiken i den va tydligen väldigt "mystisk" och "våldsam".

Ändrad av Mattis - 21-maj-2006 vid 20:49
Till toppen
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2006 vid 13:29
Pirates of Caribbean är bara för bra. Älskar Johnny Depp i den filmen, han spelar så otroligt bra.  Clap
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 18:45
Nu är det inte så lång tid kvar tills tvåan kommer upp på bio. Det ska bli väldigt spännande att se den..! Får väl lyssna extra noga på musiken nästa gång jag ser ettan, så jag kan hänga med i diskussionen här ordentligt.. Wink
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 18:48
Jag tycker faktiskt att soundtracket är helt okej, specielt då main themet "He's a pirate". Det mest negativa är då egentligen att det är ganska enformigt, däremot är det ju maffigt så det räcker och blir över.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 18:17
Att det eventuellt är enformigt har inte jag märkt.. Sånt har man ju inte tid att reflektera över i den filmen, där är ju aldrig en lugn sekund..! Big smile 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juni-2006 vid 18:51
Köpte Soundtracket till POTC förra veckan. Ruskigt bra och mäktigt, speciellt andra spåret som innehåller själva themelåten, när man får se Jack för första gången. Som jag sagt förut, musiken till den här rullen ger i alla fall mig gåshud.
Till toppen
PollyPop View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera PollyPop Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 22:21
Har inte tänkt så mycket på musiken i filmen, borde man göra det?
 
När jag ser filmer som den känns det så spännande och jag lever mig in i det, sen när filmen är slut sätter jag mig ner och tänker efter på filmen om vad jag tyckte och försöker reda ut grejer som jag kanske inte förstår riktigt, man missar ju kanske vissa grejer i bland som är viktiga. Någon som brukar tänka som jag efteråt?
 
Måste också säga att Johnny Depp gör en himla bra roll i filmen, kan inte vänta på att få se de andra filmerna och se om de kommer vara lika bra, bättre eller sämre, vissa uppföljare lever ju inte upp till den första filmenUnhappy


Ändrad av PollyPop - 22-juni-2006 vid 22:49
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2006 vid 08:50
Vissa uppföljare??? Haha, jag kan räkna de uppföljare som gör det på en hand! Men mina förhoppningar är skyhöga. Redan 2003 när Johnny fick frågan om uppföljare sade han att om de fick samma regisör och manusförfattare skulle det va kanon att göra uppföljare, det har de fått, och jag litar på Johnnys omdöme.
Till toppen
matilda View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera matilda Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2006 vid 12:34
hejsan.
jag gillar apan.. jag tycker han e bara för sööt lilla JACK...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2006 vid 14:31
Ja, hoppas på att få återstifta bekantskapen med lille Jack the monkey.
När jag tänker efter så skulle jag vilja göra en 30 minuter lång mangafilm som berättar mer om Jack the monkeys ursprung fram tills han blir Barbossas husdjur.
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2006 vid 22:31
Men jag läste någonstans att hans ska vara med i början av den här filmen!Smile Han tar en bit karta eller nåt, men än så länge är det bara ett rykte...
Jack Sparrow rocks!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2006 vid 19:39
Men Elisabeth "råkade" ju knuffa ner honom i havet från Svarta Pärlan i 1:an, det var ju då hon blev utjagad på däck av två pirater. Och sen var väl han inte med nå mer?! Elr e jag ute och cyklar som vanligt?! Tongue
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2006 vid 20:03
Du är ute och cyklar. Har du aldrig kollat igenom hela eftertexten? Ett tips, gör det.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2006 vid 23:29
Hehe, oj då, jag får skämmas....! Har faktiskt aldrig kollat igenom hela texten.... Embarrassed Det får jag ju ta och göra nån dag nu i sommar, så har jag nånting att skylla på när jag ska titta på filmen..! Hehe Big smile
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2006 vid 23:43
Ja, det finns aldrig en dålig ursäkt för att skicka i POTC, den är ovärderlig.
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2006 vid 00:07

Är det någon mer än jag som fruktar att tvåan kommer att, med finare valda ord att inte nå samma status alls som ettan?Ermm

Jack Sparrow rocks!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2006 vid 00:22

Ja, självklart, men jag vågar inte ens hoppas att den ska vara lika bra som ettan, så jag blir inte besviken förutom om den är outhärdligt tråkig/larvig/ful/etc. Man får va glad om en uppföljare är hälften så bra som föregångaren, i synnerhet när det gäller Pirates.



Ändrad av 101dalmatiner - 26-juni-2006 vid 00:23
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2006 vid 18:01
Den var ju faktiskt nästan lika bra! Trots att jag klokt nog höll förhoppningarna rätt låga vart jag översköljd av samma välbehag som första filmen gjorde för tre år sedan, men lite svagare den här gången, den första var ju något helt nytt och fräscht.
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2006 vid 13:14
Apan är bäst!!!
Angående Orlandoos skådespelande... Han suger! Skulle passa bättre på en teater scen, för det är som det sagts tidigare, han säger bara sina repliker, inget annat. Det finns inget djup i hans karraktär över huvud taget.
Han borde blivit fotomodell, där hör han hemma enligt mig.
 
Jonny däe emot är så bra så det finns inga ord. Han är så himla duktig på att hitta rätt karaktär när han spelar.
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Silverspegel View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Silverspegel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 19:25
Postad av Mattis Mattis skrev:


Angående "Barbossas" apa i filmen, så blir jag bara arg när jag ser den. Fråga mig inte varför. Jag tycker inte om den



Jag tror jag fattar; något jag inte fick ihop var hur apan kunde fortsätta vara odöd när alla fick förbannelsen upphävd i första filmen...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 19:32
Ett tips, kolla vad som händer efter att eftertexten har rullat klart i första filmen. Och andra också för den delen.
Till toppen
Silverspegel View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Silverspegel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 14:31
Åh tusan... Jag som brukar kolla dem...eftertexterna alltså...men när du säger det jag har inte kollat efter eftertexten på första och när jag såg den andra på bio var mina polare ivriga att gå ut... Detta ska göras! Tack för tipset!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 16:00
Var de ivriga att lämna salongen efter Dead Man's Chest??? Vad hade de tuggat för svamp den kvällen?
Till toppen
Silverspegel View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Silverspegel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2006 vid 12:30
Nja, ingen svamp... snarare för mycket läsk på för kort tid...
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2006 vid 14:52

På så vis. Ett allvarligt misstag på bio.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2006 vid 16:29
Ett allvarligt, men även mycket vanligt förekommande misstag. Wink När jag var och såg POTC II på bio, så var det totalt sex personer kvar till eftertexterna. Plus några som arbetade på bion, som passade på att titta lite medans de städade. De andra skulle bara veta vad de gått miste om..! LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media