Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Svarta pärlans förbannelse

 Svara Svara Sida  <1234 6>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 15:20
Jag håller med OceanSoul, absolut ingen kunde gjort Jack Sparrow bättre än Depp! Man kan skratta åt hans humor, lida med hans otur och känna lättnad och glädjas åt hans oerhörda flax som klarar honom ur alla knipor. Jag blir glad av att titta på Jack Sparrow!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-april-2006 vid 15:48
Han e så bra!! Han gör också såna där "skumma" roller som ingen annan skulle klara av att göra lika bra. Dom senaste är väl i "The Libertine" och "Pirates of the caribbean 2" som kommer snart.
Han e bara BÄST!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2006 vid 11:21

Sluta hacka på Orlando allihopa, han är (var) ju en rookie, redan i Kingdom of Heaven hade han ju fått mer kött på benen. Men självklart är Depp det bästa med filmen, tätt följd av Geoffrey Rush.                          Jag tycker att Depp helt klart är den bästa skådespelaren i modern tid. Bästa filmen i världshistorien: Edward Scissorhands.

Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2006 vid 21:13
Jag satt just och tittade på "Pirates"... Det bästa med filmen är, förutom Johnny Depp, alla referenser till åkturen. Jag bara ryser när jag ser scener som hunden med nycklarna och piraten som dricker vin som rinner genom benen...


Vad gäller skådespelarinsatserna tycker jag inte alls att Orlando Bloom är någon dålig skådis. Tvärtom tycker jag han är ganska modig som vågar driva med sin egen image. I den här filmen spelar han ju en tafflig "nolla" som tagit sig vatten över huvudet och han gör det ganska bra. Jag försår inte att folk orkar klaga på hans skådespeleri när han gör rollkaraktären sån som den ska vara. Som i "Troja" till exempel, han är på pricken som Paris var i "Illiaden", och dessutom driver han med sin egen image som "all looks and no brain". Ganska modigt enligt min åsikt!

Någon vars skådespelarinsatser är bedrövliga är dock Keira Knightley. Snacka om att dra ner filmen i djupet, hon kan inte spela för fem öre! Typiskt en sån där skådis som tror att puta med munnen eller rynka på ögonen är skådespeleri. Att hennes rollfigur är fullständigt onödig större delen av filmen gör det hela inte mycket bättre... De skulle ha gjort sig av med Elizabeth i scenen med henne vid kistan, hon hade spelat ut sin roll vid det laget.

    
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2006 vid 21:51
Pirates of the Caribbean är en av mina favorit actionfilmer(först kommer Star Wars och Indiana Jones). Allt är bra med filmen(effekterna m.m.) förutom musiken. Jag tycker att kompositören Klaus Badelt gjorde ett dåligt jobb med musiken(inte undra varför han inte fått några priser). Jag blev väldigt glad när jag fick reda på att Hans Zimmer ska vara kompositören till de andra POTC-filmerna.

Hoppas att soundtracken är bättre än den förstaSmile!
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2006 vid 21:54
Jag tycker nog också att Knightley är sämre än Bloom, åtminstone i just den här filmen. Förhoppningsvis har hon lärt sig lite mer inför Pirates 2. Man får väl försöka ha i åtanke att hon är purung, och skådespeleri är riktigt knepigt. De enda övertygande unga hollywoodskådespelerskorna jag kan komma på för tillfället är Scarlett Johansen och Kirsten Dunst.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2006 vid 22:02
Scarlett Johansson, hon är riktigt duktig hon! De skulle ha haft henne istället... Kirsten Dunst har jag bara sett i "En vampyrs bekännelse" och "Wag the Dog" så jag kan inte riktigt uttala mig om henne. Men Knightley, hon går bort.

Citera Allt är bra med filmen(effekterna m.m.) förutom musiken.

Tycker du? Jag gillade musiken i ettan!
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2006 vid 22:10
Ja, det kändes liksom att han gjorde musiken på en dag. Musiken kanske har bra rythm men den har ingen speciell känsla.
Liksom musiken i Star Wars och Indiana Jones är proffesionellt gjorda, man får en speciell känsla, man tror att man är där(iaf Star Wars). Den känslan får man(eller jag) inte i POTC. Och jag tror att producenten förstod det, annars skulle han inte byta kompositörWink.
Jag lever för staden.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2006 vid 22:26
Ja, men John Williams är ju ett geni... Orättvist att jämföra med honom!

Smaken är som baken antar jag... Jag tyckte PotC musiken hade rätt "stuns" och förhöjde upplevelsen. Men alla tycker olika.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 10:13
Jag reagerade nog inte speciellt mycket på musiken i PotC. Men det kanske säger en del om den... medioker på något vis...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 17:12
Skämtar du? Dålig? Själva themelåten när man för första gången får se Jack är ju inte dåligt pampig, jag får i alla fall gåshud varje gång jag ser/hör den.
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 17:18
Jasså, får du det?
Konstigt att jag inte får detDisapprove, men som Tingeling sa: Smaken är som baken.

Jag lever för staden.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 18:35
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Skämtar du? Dålig? Själva themelåten när man för första gången får se Jack är ju inte dåligt pampig, jag får i alla fall gåshud varje gång jag ser/hör den.
 
Jag tycker inte heller att musiken är särskilt dålig, snarare tvärtom. Jag har dock inte sett filmen tillräckligt många gånger för att kunna något av musiken utantill, så outstanding är den kanske inte heller. Men den fyller sin funktion bra tycker jag.
 
Jag får också gåshud när Jack dyker upp första gången, det är väldigt pampig musik där! Fast gåshuden kanske inte beror på musiken.. Embarrassed
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 18:41
Själav skivan var dock ingen höjdare måste jag erkänna... Jag föredrar när det finns åtminstone ett spår där "vinjetten" spelas ganska tydligt och helst i början. Har inte hittat det på "Pirates" skivan, fast jag har iofs inte lyssnat igenom den så noga...

Synd också att "Yo Ho A Pirate's Life for Me" inte finns med på skivan. Älskar den!
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 22:11
Men det är ju ändå bra att Hans Zimmer ska vara kompositör till de kommande POTC-filmerna. En film som POTC förtjänar en kompositör som honom. Han är ju proffessionell.
Jag lever för staden.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 22:14
Jag tror inte Bruckheimer jobbar med många som inte är det

Men Zimmer är ju riktigt duktig! Fast han har sina missar han också. Musiken till "Gladiator" var ingen höjdare enligt min åsikt...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 22:46
Postad av Tingeling Tingeling skrev:

Jag tror inte Bruckheimer jobbar med många som inte är det

Men Zimmer är ju riktigt duktig! Fast han har sina missar han också. Musiken till "Gladiator" var ingen höjdare enligt min åsikt...


För det första: Jo, han jobbade ju med Klaus BadeltLOL
För det andra: Driver du med migShocked? Han fick oscarnominering för Gladiator-soundtracket. Jag började för sjutton gråta när jag hörde den för första gången. Nä, där kan jag verkligen inte hålla med dig, men som du sa: Det är din åsikt.

P.S Jag kanske överdrev med gråtandet men jag blev i alla fall rörd men det fanns andra som grät i biosalongen!
Jag lever för staden.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 22:58
Jag tyckte iofs att hela filmen "Gladiator" var urusel... Men musiken har jag hört separat och jämfört med Zimmers andra verk är det ingen höjdare. Enligt min åsikt som sagt, men smaken är ju som baken...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2006 vid 23:06
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:

Jasså, får du det?
Konstigt att jag inte får detDisapprove, men som Tingeling sa: Smaken är som baken.

 
När i hela fridens namn sa Tingeling att smaken är som baken? :P
Gillar också Pirates of the... Johnny Depps skådespelarinsats är en klar favorit.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 08:13
Postad av Tingeling Tingeling skrev:



Smaken är som baken antar jag...
 
Till Hades: Här, till exempel..? Eller du kanske trodde att The Chosen One menade rollfiguren Tingeling i Peter Pan..? LOL


Ändrad av Svenzon - 04-maj-2006 vid 08:14
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 15:15
Haha, mest det jag tänkte på ja. Härmed förklarar mej själv Idiot, och tycker vi återgår till ämnet Tongue
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 18:51
Skämt åsido nu, jag tycker att vi alla borde vara glada för att det finns en så bra film som Pirates of the Caribbean: The Black Pearl. Det är kanske svårt att säga det här men Klaus Badelts musik var ingen höjdare och jag tror att Gore Verbinski, Jerry Bruckheimer och Klaus själv förstod det.
Vi borde också vara tacksamma för att det finns en så fantastisk komposiör som Hans Zimmer(har vunnit oscar) och att han ska vara kompositör till de kommande Pirates of the Caribbean-filmerna.

AdminEdit: Sista stycket togs bort då det bröt mot forumets policy.



Ändrad av Daniel - 04-maj-2006 vid 18:54
Jag lever för staden.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 19:15
Givetvis är det glada nyheter om Zimmer, men jag gillar fortfarande det första soundtracket skarpt, men om en karl har varit inblandad i musiken i Lejonkungen så dyrkar i alla fall jag marken han går på.
En sak vill jag skjuta in, jag tycker det är sorgligt att alla bara ser Sparrow framför sig när de hör Depps namn, han har faktiskt gjort andra fantastiska insatser som i Finding Neverland t.ex. Eller The Ninth Gate, riktigt klockren.
Jag menar hur många här har egentligen sett mästerverket "Nick of Time"?
Inte många skulle jag tippa. Sorgligt.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 20:18
Jack Sparrow är ju ett riktigt unikum, som säkert inte hade varit hälften så bra i de flesta skådisars tappning... Det är nog därför just den rollen blivit så uppmärksammad för Depp.

Men jag håller med dig, Depp har gjort drösvis med bra filmroller innan "Pirates". Personligen tycker jag nästan att han är bäst i "Donnie Brasco" och "Sleepy Hollow".
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 21:54

Jag va hel-nöjd med musiken i 1:an. Håller med Svenzon om att det första stycket är det bästa, med "gåshudvarning"! Wink Men det är absolut John Williams som är mästaren! Hans musik går inte att jämföra med något annat soundtrack...! Är lite besviken att dom har bytt ut Badelt mot Zimmer. Gillade tyvärr bara soundtracket till "Gladiator" delvis...Confused Men men... Bruckheimer vet nog vad han gör får vi väl hoppas! :P

Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 22:01
Håller med, Williams är kung!

Var det förresten inte tänkt från början att Zimmer skulle göra musiken till ettan? Det var ju nått stort namn som blev utbytt, jag tror det var Zimmer...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 22:25
Nej, däremot var det tänkt att Alan Silvestri skulle göra musiken men det blev inte så. Det var syndCry, han är ju så duktig.

Han har gjort musiken till Mumien 2 och även mästerverket Forrest Gump.

Det var verkligen synd, han hade varit bättre än Klaus Badelt.


Ändrad av The Chosen One - 04-maj-2006 vid 22:25
Jag lever för staden.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 22:31
Hans Zimmer var jobbade som music programmer/score producer/soundtrack producer/music editor på Pirates 1. (vet dock inte vad allt det där innebär till fullo).

Off Topic: Visst John Williams är duktig men själv tycker jag att mycket av hans musik känns lite tråkig.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2006 vid 22:33

Med andra ord gjorde han allt utom skrev noterna?

Ändrad av Tingeling - 04-maj-2006 vid 22:34
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 17:07

När jag ser den här filmen har jag lust att purra ^^!

Jack Sparrow rocks!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media